חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל הקולנוע באילת – המלצות

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ביום רביעי, ה- 6 באפריל, ייפתח בפעם השלישית, פסטיבל הקולנוע הבינלאומי באילת. השנה החליטו המארגנים להגדיל את הפסטיבל ולהוציא בתי הקולנוע בהם יוקרנו הסרטים ייערכו גם סדנאות והקרנות חינם במתחם של כמה מהמיוסיקלס הגדולים של חברת MGM כמו 'פרסיליה מלכת המדבר' , 'שיער' ו'הקומיטמנטס'.

השנה ישולבו בפסטיבל, בין סרטי האיכות הקטנים והעצמאיים (ובדרך כלל לא מאמריקה) גם שוברי קופות שיעלו להקרנות מסחריות בארץ בשבועות הקרובים. למשל, ביום רביעי, בשעה 18.30 תוקרן הקומדיה "איזה מין שוטרת 2" בכיכובה של סדרה בולוק, בדיוק ביום ובשעה שבה תוקרן הבכורה שלה בארץ.

ביום רביעי בערב, בשעה 21.30 יוקרן בתיאטראות אילת הסרט "גיבורים דימיוניים" בו משחקים סיגורני וויבר, אמיל הירש (איזה מין שכנה), ג'ף דניאלס, ומישל וויליאמס (דוסון קריק). הסרט, כמו חלק גדול מהדרמות שמגיעות אלינו בשנים האחרונות עוסק במשפחה אמריקנית ממוצעת מגלה כי דבר אינו כפי שהוא נראה.

ביום חמישי בשעה 17.30, יוקרן בתיאטראות ישראל הסרט "לאהוב אותך", דרמה משפחתית איטלקית שנראית כמו גרסה צעקנית ל"אמריקאן ביוטי". בסרט יש הרבה איטליאן (צעקות, דרמות וקללות) והמון ביוטי (כמו הופעה קצרה יחסית ומרשימה של מוניקה בלוצ'י). בסופו של דבר זו היא דרמה ראויה ושובת לב שמצדיקה הגעה לבתי הקולנוע.

ביום חמישי, בשעה 21.00 יוקרן בתיאטראות אילת, במקביל ליציאתו בארץ, הסרט "כלה ודיעה קדומה". פרודיה רומנטית לקלאסיקה של ג'יין אוסטין "על גאווה ודעה קדומה". את הסרט ביימה גורינדר צ'אדהא שביימה את הסרט המקסים "שחקי אותה כמו באקהם".גב' בקשי להוטה למצוא חתנים פוטנציאלים ראויים עבור ארבעת בנותיה המוכשרות והרווקות. התוכנית משתבשת כאשר לליטה החכמה והנחושה עומדת על דעתה להינשא רק מתוך אהבה. כשהיא פוגשת בוויל דארסי, אמריקאי יפה תואר ועתיר נכסים, מתחילים הניצוצות לעוף, אך לא ברור אם מדובר באהבה או שנאה.

בתפקיד הראשי משחקת איישווריה ראי (מלכת עולם 1994) ולצידה היפיוף ההוליוודי התורן מרטין הנדרסון ("הצלצול").

במסגרת הפסטיבל יוקרנו מספר סרטים ישראלים שקהל היעד שלהם הוא בני נוער או משפחות שלמות. הסרטים עוסקים בעולמם של הילדים. "לנצח עם מיקי ברקוביץ'", סרטו של אורי ענבר על מיקי ברקוביץ, נערה (כן, כן נערה) בת 17 שרוצה להצטרף לקבוצת הבנים בכדורסל וכמובן נתקלת בסירוב. הסרט יוקרן כל בוקר (להוציא שבת) בשעה 8.30 בתיאטראות אילת.

הסרט השני הוא "סיפור קיץ" שכתב וביים שמואל פלג חיימוביץ. בסרט משחקים איה קורן, קוסטה קפלן, תיקי דיין, משה פולקנפליק, אלברט אילוז, ודני שטג. בעיצומה של מלחמת לבנון, גל בן ה-13 עובד כדוור במושב. עבודתו מפגישה אותו עם חיה, בחורה בת 19 הסובלת ממחלת לב, המתכתבת באובססיביות עם מספר חיילים הנמצאים בלבנון. אבל רק חייל אחד, ודווקא זה שכותב הכי יפה, לא שולח לה תמונה שלו.דמותה הנוגעת ללב של חיה, מקסימה את גל, שהולך ונעשה מעורב יותר ויותר בחייה. בעוד חיה מחכה בקוצר רוח לתמונתו של החייל האהוב שמעולם לא פגשה, מבין גל שמצא את אהבתו הראשונה. גל שהופך שותף פעיל לשברון ליבה של חיה, מחליט לקחת על עצמו את המשימה להציל אותה – הוא יביא לה בעצמו את התמונה, ובמו ידיו ינצח את המוות. כך מתפתח מהלך מפתיע, הירואי, משעשע בתמימותו, שבו מנסה גל להגיע אל אותו חייל הנמצא בליבה של מלחמת לבנון.
הסרט השלישי הוא " עד מדינה" שכתב וביים אמיל בן שמעון. מימון בן ה-11, משכונת מצוקה, מעדיף להתרועע עם חבריו לשכונה במקום ללכת לבית-הספר. כשהוא עומד מול האיום להשאר שנה נוספת בכתה ו', עליו להכריע בין נאמנותו לחבריו ולחיי השכונה ובין התחייבויותיו לאמו ולהתמיד בלימודיו. בסרט משחקים דקל עדין, גיא כהן, שרון אלימלך, שמעון מימרן, ימית סול, אושרי כהן, חנן סביון, ואביב אלוש. הסרט יוקרן ביום שישי בשעה 19.00 בבניין פיליפ מוריי.

סרט נוסף שיוקרן הוא " חופשה משפחתית" של שחר רוזן. סיפורן של איה ונגה בנות ה-13, יריבות מושבעות. שתיהן חיות במשפחות חד-הוריות. לחרדתן, הבנות מגלות כי הוריהם התאהבו אחד בשניה והם מתכננים לצאת ביחד עמן לחופשה משותפת על ספינת תענוגות השטה ליוון. בהמשך הן מגלות כי ההורים מתכוונים להנשא. כעת יעשו כל שביכולתן על מנת להפריד בין ההורים.

עוד סרטים שכדאי לשים להם לב (אם כי כותב שורות אלו לא ראה אותן ולכן לא יודע אם הם טובים או לא, אך נתוני הפתיחה מבטיחים).

הסרט הדוקומנטרי " לגלוש עם ענקים" (רביעי, 20.30, תאטראות אילת). הסרט לוקח אותנו למסע בזמן, מימי הגלישה המוקדמים, שראשיתם בשורשים הפולינזים העתיקים, אל תחיית הגלישה בשנות העשרים ולהתפתחות תרבות הגלישה בחוף המערבי של קליפורניה בשנות הארבעים.

" ראש בעננים" (יום שישי, 21.30, בתיאטראות ישראל) הוא דרמה עם פנלופה קרוז, שארליז ת'ארון והחברה של סטיוארט טאונסנד. כאשר גיא מאליון, בן ה- 18, מקבל מילגת לימודים באוניברסיטת קימבריג', עולמו משתנה לעד. רומן מלא תשוקה פורח בינו ובין סטודנטית, צעירה, מהממת ואריסטוקרטית אך נהנתנית, בשם גילדה בס. הרומן סוחף אותו ברחבי אירופה, משדה הקרב של מלחמת האזרחים בספרד ועד לצרפת הכבושה… עד שסוד מסוכן מאיים להפריד בניהם.

למידע נוסף על הסרטים (בדקו היטב האם הסרטים המוקרנים מלווים בתרגום לעברית או אנגלית) ניתן למצוא באתר הבית של הפסטיבל http://www.eilatfilmfest.com/.

אז אם עוד לא ארזתם, ואין לכם מה לעשות בסוף השבוע, רדו לאילת. כי מה יותר טוב משמש, ים וסרטים טובים?
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט