חדשות קולנוע וסרטים

בריג'יט ג'ונס , ולמצוא את ארץ לעולם לא - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
טמיר כהן, מבקר ה- DVD של אתר "סרט" צפה בשני סרטים שרק לפני מספר חודשים הציגו בבתי הקולנוע בארץ. "ברידג'ט ג'ונס:עובדות החיים עליו הוא אומר "הסרט מספק רומנטיקה מרוממת רוח, מתובלת בהומור נפלא. חוויה" ו "למצוא את ארץ לעולם לא" שהוא הגדיר כ"סיפור כובש".

ברידג'ט ג'ונס: עובדות החיים

סרט ההמשך ממשיך מהמקום שבו עזבנו את ברידג'ט (רנה זלוואגר), בזרועותיו של מארק דארסי (קולין פירת'). ארבעה שבועות חלפו להם וברידג'ט מאושרת מהעובדה שיש לה מערכת יחסים קבועה. אבל דברים לא יכולים לגמרי להסתדר עבורה והאובססיה שלה לגבי היחסים גורמת לה לחפש דברים שליליים בבן זוגה, מה שמחמיר עוד יותר כאשר הוא מתחיל לעבוד עם עוזרת יפהפייה ומוכשרת בשם רבקה.

ואם זה לא מספיק אז דניאל קליבר (יו גרנט), רודף הנשים חסר השובע, שהיה הבוס והמאהב שלה בסרט הראשון ויריבו המושבע של מארק דארסי, חוזר גם הוא לתמונה. האם ברידג'ט תצליח למצוא שלווה ביחסיה וכיצד ייגמר המאבק הישן בין דארסי לקליבר, את זה תצטרכו לראות בסרט.

הסרט הראשון "יומנה של ברידג'ט ג'ונס", הפך לסרט פולחן של ממש, בעיקר עבור בחורות רווקות, שהזדהו עם המסרים הפמיניסטיים החזקים של הסרט הראשון ועם הגיבורה השמנמנה והמצחיקה שבסך הכל רצתה למצוא אהבה וקשר משמעותי, כמו כולנו. סרט ההמשך, מתחיל מהנקודה בה הסרט הקודם הסתיים, נקודה בה סופסוף ברידג'ט מצאה אהבה ונמצאת בקשר משמעותי עם מארק דארסי. כמובן שבהתאם לדמותה המיוחדת והאובססיבית, ברידג'ט מגלה, שלמרות שזו הייתה משאלת ליבה העיקרית, להחזיק קשר לאורך זמן, זה דבר קשה לא פחות.

אין ספק שדמותה המיוחדת, הטיפשית והמשעשעת של ברדיג'ט ג'ונס נוגעת ללב גם היום ולא פלא שרנה זלווגר שמחה להיכנס, שוב, לתחתוניה הגדולים של ברידג'ט ג'ונס ואף להעלות במשקלה 15 ק"ג בשביל התפקיד.

רנה זלווגר חוזרת לתפקיד שהפך אותה למפורסמת בצורה נפלאה ונראה כי לא פחות מאשר רנה זלווגר היא ברידג'ט ג'ונס, ברידג'ט ג'ונס היא רנה זלווגר. התחושה הכללית היא, שרנה זלווגר מביאה את מטענה האישי ואישיותה המקסימה לתפקיד. מלבד רנה זלווגר, יו גרנט, וקולין פירת' שחזרו כמובן לסרט ההמשך, כל השחקנים מהסרט הראשון, כולל החברים המופרעים של ברידג'ט, המשפחה שלה והבוס בעבודתה החדשה חוזרים לסרט הזה, מה שעוזר לסרט הזה לרכב על הצלחת הסרט הראשון.ההומור המיוחד של ברידג'ט ג'ונס וצורת ההסתכלות המיוחדת שלה על החיים בכלל ועל יחסים ואהבה בפרט, הם הבסיס גם לסרט השני. הסרט מביא איתו הומור נפלא, רומנטיות קיטשית, עלילה מוצלחת ופסקול נפלא של ביצועים מחודשים לשירי אהבה מפורסמים. כל המרכיבים הנ"ל, לא רק משחזרים את ההצלחה של הסרט הראשון, אלא גם מזכירים מאוד עוד סרט רומנטי נפלא, "נוטינג היל". אין בסרט הזה שום דבר חדש, שום דבר שלא ראינו בסרט הראשון או בסרטים רומנטיים בשנים האחרונות ועדיין מדובר באחד הסרטים הטובים ביותר שיצאו בשנים האחרונות

בז'אנר הזה. בעוד סרטים כאלו נוטים להתדרדר לתחושת מתיקות מוגזמת, הסרט הזה, בעזרת ההומור הנפלא שלו, מצליח לעסוק ברומנטיקה מבלי להפוך לדביק מדי. לא פשוט לעשות סרט המשך לסרט מצליח ומשמעותי עבור נשים רבות, כמו הסרט הראשון. סרט ההמשך אולי לא מעביר את מסריו, בצורה בוטה כל כך כמו בסרט הראשון, אבל הוא נותן הצצה מיוחדת על יחסי זוגיות ומהווה המשך מוצלח לסרט הראשון. לסיכום, הקסם המיוחד של ברידג'ט ג'ונס, התסריט הפשוט והטוב, הקאסט המעולה, רנה זלווגר הנפלאה, הפסקול הרומנטי המשלים ובעיקר ההומור המיוחד, מספקים הנאה צרופה. תנו לעצמכם להיסחף לכמעט שעתיים של צחוק, התרגשות והמון רומנטיקה. מומלץ בחום.

למצוא את ארץ לעולם לא

סיפור חייו של ג'יימס מת'יו בארי (ג'וני דפ), האיש שכתב את המחזה, שהפך לספר ילדים קלאסי "פיטר פן". השנה היא 1904, המקום - לונדון, בארי הוא מחזאי מפורסם שכותב הצגות לתאטרון. הסרט עוקב אחרי חייו ובעיקר אחרי ידידות מופלאה ואמיצה שמתפתחת בינו ובין משפחת לוואלין-דיוויס, סילביה האם (קייט ווינסלט) וארבעה בנים (ג'ק, פיטר, מייקל וג'ורג') ששכלו את אביהם. היחסים בינו ובין המשפחה מתהדקים יותר ויותר כאשר הוא בא לשחק איתם ומתגלה בעצמו כילד בגוף של גבר. בארי הופך לסוג של תחליף-אב עבור הילדים הבודדים ומקור נחמה לאימם, למורת רוחה של אימה (ג'ולי כריסטי). למרות התנגדות אשתו (ראדה מיטשל) והסביבה שומר בארי על ידידותו עם המשפחה ושואב מהם את ההשראה למחזה ששינה את חייו, "פיטר פן".

על הסיפור של פיטר פן, כבר נאמר הכל וגם נעשו עליו לא מעט סרטים מצויירים ועם שחקנים חיים. סיפור קסום ודמיוני כזה לא בא משום מקום, מישהו כתב אותו מתוך ראשו, מישהו המציא אותו מתוך דמיונו. אדם שיכול להיות יצירתי בצורה כל כך קסומה, יש בהחלט מקום לספר את הסיפור שלו ואת זה בדיוק, בא הסרט הזה לעשות.
סיפורו של ג'יימס בארי, שמשוחק בצורה כה מופלאה על ידי ג'וני דפ, הוא סיפור על איש רגיש עם נשמה של ילד, סיפור על ידידות אמיצה ומיוחדת, סיפור על נחישות נגד ביקורת חברתית ובעיקר סיפור על עולם הדמיון קסום אותו חי בארי והדרכים בהם הוא משיג את השראתו בכלל ואת ההשראה לסיפורו של פיטר פן בפרט. מיהו בדיוק פיטר פן וכיצד בארי מקבל את הרעיון לספר את סיפורו, עליכם לחכות ולראות בסרט.

הסרט הוא דרמה מרגשת המערבבת הרבה קטעי פנטזיה כיאה למחזאי של פיטר פן. הסיפור מסופר באיטיות רבה ואנחנו עוברים את התהליך הממושך, שעוברים בארי ומשפחת לוואלין-דיוויס לאורכו. חשוב לבא לסרט עם סבלנות ולתת לעצמכם להתמכר לאיטיות הקסומה שלו. הסיפור של הסרט מצליח לסחוף ולרגש ובעיקר מצליח לתת לנו הצצה אמיתית כל-כך על אדם שונה ומיוחד ועל המהמורות, שאנשים שונים וכשרוניים צריכים לעבור, בשביל ליצור משהו מיוחד.

הסרט כולל הצצה לעולם התיאטרון ולמה שמתרחש בדרך להפקה, החל מכתיבת המחזה. אנו גם זוכים לראות מספר מחזות, כאשר השיא הוא כמובן "פיטר פן". הסרט עטור הכוכבים, משוחק בצורה נפלאה ומלבד ג'וני דפ שמשחק את התפקיד הראשי בצורה מופלאה (שלא בכדי זיכתה אותו במועמדות לגלובוס הזהב וכנראה תזכה גם במועמדות לאוסקר) וקייט ווינסלט שגם היא משכנעת מאוד בתפקיד הראשי, גם ילדי המשפחה ובראשם פיטר (פרדי היימור) כמעט וגונבים את ההצגה ומפגינים רגישות ובגרות מופלאות. מילה טובה על כל זה מגיעה גם לבמאי מארק פוסטר, שמצליח לחבר את כל המרכיבים בצורה רגישה ששומרת על הקסם ושמצליח להוציא כל כך הרבה מהשחקנים ובעיקר מהילדים, איתם מן הסתם יותר קשה לעבוד.

לסיכום, הסרט מצליח להכיר לנו אדם רגיש, רב דמיון, יצירתי ומוכשר כמו ג'יימס בארי ולספק לנו בצורה מרגשת וסוחפת כל-כך הצצה, הן על סיפור חייו והן על הדרך המיוחדת בו הוא העלה רעיונות ושאב השראה למחזותיו, כשבמרכזם כמובן, הסיפור המצליח והקסום של "פיטר פן".

סיפור על אדם מיוחד שלא וויתר על החלום והדמיון, ששימר את הילד שבתוכו ושבזכות אופיו המיוחד והעובדה שהוא לא ויתר, נהנינו כולנו מסיפורו של "פיטר פן". מומלץ בחום.

לחצו על התמונה של רנה זלוואגר כדי לראות את ג'וני דפ קייט וינסלט וחבורת הילדים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט