חדשות קולנוע וסרטים

הסרטים העלילתיים שיתמודדו בפסטיבל ירושלים

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
4 סרטי קולנוע ארוכים (פיצ'רים) ותשע דרמות יתחרו בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה- 22 בירושלים שייפתח ב- 7 ביולי. הדרמות תחולקנה לשתי קטגוריות, פרס וולג'ין עליו יתמודדו ארבעה סרטי קולנוע ופרס על שם עינת פירחי בו יתמודדו שבעה סרטים.

בפרס וולג'ין יתמודדו הסרטים "ג'נם ג'נם" של חיים בוזגלו, "מוכרחים להיות שמח" של ג'ולי שלז, "איזה מקום נפלא" של אייל חלפון ו"קרוב לבית" של וידי בילו ודליה הגר.

בתחרות על שם ענת פרחי מתמודדים: " ילדי CCCP" שביים פליקס גרצ'יקוב במסגרת פרויקט 'גרינלייט' של yes. "כתב" פלילי", סדרת הטלוויזיה של חיים בוזגלו, " כרכרה ירוקה" של גילי גולדשמידט, " קליפות" של לימור שטרית, "מלנומה אהובתי" של יוסי מדמוני ודוד אופק, "ביקור חולים" של מיה דרייפוס, "ירח של זאבים" של שי כנות, "וסרמן- איש הגשם" של עידית שחורי ו"לילה אפל" – סרטו של ליאוניד פרודובסקי.

השנה יוענקו פרסים ומענקי הפקה בסך מיליון וחצי שקלים. טקס חלוקת הפרסים ייערך בערב האחרון של הפסטיבל, ב- 16 ביולי.

חבר השופטים שישפוט את הסרטים לפרס וולג'ין כולל את אלי כהן, איליה חרז'אנובסקי (במאי רוסי שסרטו 4 יוצג בפסטיבל), אבתיסאם מראענה (תסריטאית ובימאית ישראלית שזכתה בשנה שעברה במענק רוח החופש והשנה יוקרן סרטה "בדל"). בודדב דסגופטה (במאי הודי שמציג סרט בפסטיבל) וכריס מקדונאלד שהוא מנהל הפסטיבל הבינלאומי לסרטים תיעודיים HOTDOCS.

חבר השופטים שישפטו את הדרמות שמתמודדות על הפרס על שם ענת פירחי הם: מריון דורינג מגרמניה, נעמי קפלנסקי, מפיקה של סדרות דוקומנטריות והשחקנית אסתי זקהיים.פרס וולג'ין –

"ג'נם ג'נם" - סרטו של חיים בוזגלו, מספר על אלדי, מורה ומחנך בתיכון , בן 40 שנמצא במשבר בעקבות מילואים בג'נין שם איבד את חברו הטוב ביותר, הוא מתפטר מעבודתו ויוצא למסע בישראל. בסרט משחקים: דני רוטנברג, אביטל דיקר, עמוס לביא, דור צוויגנבום, גלינה אוזרנר, ריימונד אמסלם.

"מוכרחים להיות שמח" – סרטה של ג'ולי שלז, שמחה לוין היא אישה אופטימית שאין לה הרבה בחיים. היא מנהלת מערכת יחסים עם גבר נשוי, גרה בדירה ישנה מתקלפת ומקווה לשינוי בחיים בעקבות הרשמותה כמעומדת לתכנית טלוויזיה בשם 'מוכרחים להיות שמח' שמגשימה למשתתפיה חלומות בפריים טיים. בסרט משחקים: סיגלית פוקס, טל פרידמן, קרן מור, יוסי פולק, רבקה מיכאלי, אלכסנדר סנדרוביץ', ודורית בר אור. (לחצו על התמונה של לירון לבו כדי לראות תמונה מהסרט הזה)

"איזה מקום נפלא" – סרטו של אייל חלפון. שלושה סיפורים. מרוחקים גיאוגרפית זה מזה אך בסופו של דבר מתקשרים. אחד מתנהל בדרום תל-אביב; שני בין שדות פלפלים ומטעי תמרים בערבה הדרומית; ושלישי בשיכון מהוגן בפרבר עירוני כלשהו. בסרט משחקים אורי גבריאל, אוולין קפלון, יוסי גרבר, אבי אוריה, יואב הייט, ריימונד בגטסין.

"קרוב לבית" – סרטם של וידי בילו ודליה הגר. מערכת יחסים בין סמדר, נערה מוחצנת ומרדנית ומירית, נערה מופנמת ומבוהלת שמצוותות יחד למשימת פטרול בירושלים במסגרת שירות החובה. בסרט משחקים סמדר סייר, נעמה שנדר, אירית סוקי, קטיה זימבריס ודני גבע.

הפרס על שם ענת פירחי:

הסרטים יתמודדו בשלוש מיני קטגוריות: דרמה לטלוויזיה, סרטים באורך 90 דקות – דרמות קצרות וסדרות טלוויזיה.

MADE FOR TV:

"ילדי CCCP – סרטו של פליקס גרצ'יקוב. חבורת צעירים, עולים מחבר העמים, מסתובבים ברחובות, מנהיגם הוא סלאבה (22 ) נשוי ואב לתינוק, שכשאישתו זורקת אותו מהבית מוצא מחסה אצל ויקטור, בעל המעדנייה ומי שהיה בעברו מאמן כדורגל. ויקטור משכנע את סלאבה להקים קבוצה ולהשתתף בטורניר קטרגל מקומי. הפיתוי – פרס כספי למנצחים והאמונה שאשתו תחזיר אותו הביתה. שחקנים: ברוק, ארתור מרצ'נקו, יגאל רזניק, ולדימיר פרידמן, תמרה קליינגון, אנה סטפן.

"ירח של זאבים" – סרטו של שי כנות. גיא, בן 27, גר באוטובוס אגד ישן ברמת הגולן, לא רחוק מהמושב בו גדל. הוא מגדל עדר בקר יחד עם אחיו הצעיר, ג'רי. ערב אחד, אחרי שהצליח לצוד זאב שאיים על העדר, גיא חוגג ומשתכר. על כביש חשוך הוא גורם לתאונת דרכים. נהג המכונית הנפגעת הוא יואב, חברו הקרוב ביותר של גיא. יואב יוצא מן התאונה משותק מהצוואר ומטה. כשגיא משתחרר מהכלא אף אחד לא מחכה לו חוץ מג'רי. גיא נוסע לבקר את יואב, אתו לא דיבר מאז המאסר. יואב מבקש רק דבר אחד, שגיא יהרוג אותו. גיא לא יודע מה לעשות, הוא רק יודע שהוא אוהב את יואב. משחקים: לירון לבו (בתמונה), רודיה קוזלובסקי, אילנה ברקוביץ', אלי אלטוניו.
סדרות:

כתב פלילי – סדרת הטלוויזיה של חיים בוזגלו. במרכז הסדרה עומדת דמותו של הכתב הפלילי, אשר עוצבה על פי דמויותיהם של כתבים פליליים הפועלים כאן בארץ. הייחוד במקצוע הכתב הפלילי הוא היותו כלוליין המהלך כל הזמן על חבל דק וגמיש בין העולם הפלילי (התחתון) אותו הוא מסקר ובין העולם הנורמטיבי (העליון). משחקים: אייל שכטר, ליאור מילר, סמדר קלצ'ינסקי, עודד תאומי, עמוס לביא, וצופית גרנט .

"מלנומה אהובתי" – סדרה של יוסי מדמוני ודוד אופק . נוגה, רקדנית צעירה ויפה ונשואה לעוזי, המבוגר ממנה בעשר שנים, שחקן שהחל לפרוץ לתודעה הציבורית. בגיל שלושים קובע הרופא שבנוגה מקננת מלנומה, מחלת סרטן העור, המותירה לה רק שלושה חודשים לחיות. הסדרה מסופרת מנקודת מבטו של עוזי הבעל. שחקנים: : יגאל עדיקא, שרון צוקרמן, אלון אבוטבול, אורה מאירסון, אבי נשר.

דרמות בודדות:

"כרכרה ירוקה" – בימוי: גילי גולדשמידט. סשה בן 22. הוא רוצה להיות ישראלי. הוא מדבר רק בעברית גם כשפונים אליו ברוסית. הוא ניתק עצמו מעברו הרוסי חזר בתשובה ולומד בישיבה בירושלים. כשסשה מקבל חבילה מדודתו שבאוקריינה - חלומו עומד להתרסק. בחבילה חפצים של אימו שנפטרה. משהו בחבילה מערער את כל מה שהוא חשב על עצמו. חפץ קטן מטלטל את כל מסכת חייו ומביא אותו לבחינה מחודשת של הבחירות שבחר במהלך חייו. בתפקידים הראשיים: ויטאלי פרידלנד, דניאלה וירצר, פאבל ציטרינל, לוסי דובנצ'ק, שרון רג'ינאנו, ודן שפירא.

"קליפות" – סרטה של לימור שטרית. שיר, בת 15, חיה בצפת הרחוקה והקרה עם הוריה המבוגרים, לאחר שכל אחיה כבר עזבו את הבית. יום אחד מגלה הילה שלאימה יש מאהב מזה זמן רב, והיא החליטה לעזוב את הבית למען אהבתה זו. בסרט משחקים: גל לוגסי, ליהי אברמזון, אוולין הגואל, יוסי קינן

"ביקור חולים" – בימוי - מיה דרייפוס. מיכל קוטעת טיול במזרח על מנת לחזור לארץ ולבקר את סבתה המאושפזת בבית החולים. הסרט מתרחש במהלך ביקור אחד טעון בבית החולים ומציע פורטרט טראגי-קומי של שלוש נשים שונות המנסות לתקשר אחת עם השנייה: משולש רומנטי בין אימא בת וסבתא. משחק: חנה ריבר, פירה קנטר, טלי שרון, הדס קלדרון.

"וסרמן - איש הגשם" – סרטה של עידית שחורי. כשבצורת ממושכת נופלת על הארץ גם החקלאי, אברהם וסרמן, אפיקורס גדול, מוצא עצמו, נושא את עיניו לשמיים בתחינה. לא אברהם וסרמן. הוא נשבע שלעולם לא יעשה זאת. אברהם אינו מוכן להתפלל לבורא עולם שכן הוא רואה באלוהים ובנציגיו (אלה המאמינים בו) את האשמים במותם בשואה של כל בני ביתו. הוא לא מוכן ולא רוצה לסלוח. משחק: יוסף כרמון, נעמה שפירא, גולן אזולאי, עירית נתן בנדק, אמנון וולף, אלון ליסי.

"לילה אפל" – סרטו של ליאוניד פרודובסקי. חזרתם של 3 חיילים למוצבם בשטחים, הופכת למארב קטלני. במהלך מנוסתם הם משתלטים על בית של בני זוג פלסטיני ומתחבאים בו עד לבוא החילוץ. חוסר תקשורת ועויינות שוררים בין הצדדים, עד שמתגלה פרט מפתיע המביא אותם למציאת שפה
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט