חדשות קולנוע וסרטים

רובוטס - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הרבה אקשן, רעש, צלצולים ובעיקר הומור, זה מה שיקבלו ההורים והילדים שיצפו ב"רובוטס", סרט האנימציה המצליח שיצא לא מכבר ב- DVD (חברת גלובוס יונייטד). אומנם יש אופציה לשכור את הסרט, אבל מניסיוני שלי, כאשר מדובר בסרטי אנימציה מצליחים וילדים, סביר להניח שההורים ימצאו את הסרט על המדף לאורך זמן, במקרה הזה, בצדק, לפחות בשביל הילדים.

את "רובוטס" הפיקה חברת "בלו סקיי" שעשתה את "עידן הקרח" החביב והמצליח. "רובוטס" הכניס בהרצה הקולנועית שלו למעלה מ- 260 מיליון דולרים ונמצא בעשרייה הפותחת של הסרטים הריווחים של 2005 בהכנסות הכלל עולמיות (נכון לכתיבת שורות אלו).

הסרט עוקב אחרי רודני, רובוט צעיר ומוכשר שרוצה שהעולם יהיה מקום שהרבה יותר טוב לחיות בו. המנהל המרושע של החברה בה הוא עובד מנסה למנוע ממנו להגשים את החלום וגם ישנה רובוטית מפתה שבה גיבור הסרט מתאהב. האם הוא יצליח להגשים את החלום שלו? נו מה אתם חושבים? בסופו של דבר מדובר בסרט אנימציה אמריקאי לכל המשפחה בו כל החלומות מתגשמים, אחרי מאבק מלא אקשן והומור כמובן.

ואכן, "רובוטס" הוא סרט מרהיב לעין מלא אקשן והומור סלפסטיקי, הרובוטים מועדים, מתפרקים, נופלים עליהם דברים כבדים והם מועפים לגבהים בלתי הגיוניים. לצערי כל אלו באים על חשבון תסריט עמוק יותר שיכול היה להפוך את הסרט ליצירת אומנות. ההתחלה שלו בהחלט מבטיחה. הרעיונות הגאוניים איך חיים רובוטים בעיר משלהם מובילים אותנו לחיי המשפחה. אחד הקטעים המלבבים הוא כאשר האבא של רודני צורח משמחה "עומד להיות לי ילד" רץ הביתה ואז נתקל במבט העצוב של אשתו שאומרת "פספסת את ההגעה של הילד", ואז מרימה קופסה ענקית ובה החלקים של הילד עם הלוגו, "הרכב לעצמך ילד".

האבא מאוכזב שלא היה בזמן "ההגעה" של הילד אבל האם מרגיעה אותו ואומרת "אל תדאג, החלק הכי טוב ומהנה הוא 'לעשות' את הילד" ואז הם מתחילים לבנות את רודני, גיבור הסרט.

הקטעים בהם רודני גדל, כתינוק, ילד קטן ונער הם נוגעים ללב, מקסימים ומאוד מאוד אנושיים, דווקא מהקטעים האלה המבוגרים יהנו הרבה יותר. אולם, ברגע שרודני עוזב את הבית נראה כי התסריטאים עזבו מאחור את החלק "הבוגר" שלהם והחליטו להתמקד בעיקר בקטעי אקשן והומור שמחוברים בתסריט קלוש. הילדים לא ישימו לב ובטוח שיהנו מכל שנייה, המבוגרים יסתכלו עליהם בחיוך ויאמרו לעצמם, "נחמד".

חייבים להתייחס לדבוב המצויין של הסרט שפשוט נשמע קולח, אמין ועם שפה די עכשווית. נכון שדן שפירא הוא לא יואן מקרגור, טל פרידמן הוא לא בדיוק רובין ויליאמס וטוביה צפיר הוא לא ממש מל ברוקס אבל הם הדבר הכי קרוב למקור שיש לנו. לא נעשה כאן ניסיון להתחרות בחידודי הלשון של השפה האמריקאית וזה נאמר לחיוב, למה צריך להלחם בשפות לו שלנו כדי להמציא בדיחות שאף ילד ישראלי לא יבין?

"רובוטס" בגרסתו העברית הוא חגיגה לעיניים ולאוזניים, הילדים ישבו ויהנו וההורים לא יצטרחו לסבול את הצרחות הביזריות והקולות המעוותים שהיו לסמל לסרטים מדובבים עד לפני כמה שנים.

התוספות שבדיסק מחולקות לשני חלקים, החלק הראשון הוא כמובן לילדים, שיוכלו להנות מסרט אנימציה קצר, וממשחקים אינטראקטיבים בהם הם יכולים להפעיל רובוט ולגרום לו לרקוד בסגנונות שונים.

החלק השני של תוספות מיועד לחובבי האנימציה, האנימטורים ואנשי התעשייה, אלו שמעניין אותם מה בדיוק עשו מאחורי הקלעים, ואיך קוראים לתוכנות השונות בהם השתמשו האנימטורים. ההערות המלוות את הסרט הן בפי הצוות הטכני של "רובוטס" וברוב הזמן נשמע אותם מתפעלים מהחידושים והטכנולוגיות שהם המציאו תוך כדי העשייה, כדאי בכל זאת לשמוע כדי להבין מה באמת כרוך בעשיית סרט אנימציה וגם כדי לקבל מידי פעם פיסת טריוויה חביבה (כמו למשל שלוגו החברה נמצא על החזה של הגיבור הראשי, רודני אבל כמעט אף פעם אי אפשר לראותו בשלמותו, או שהדמות הראשית מבוססת על דמות הסבא של הבמאי). למי שמתעקש יש גם כמה סצינות שלא נכנסו בעריכה הסופית של הסרט, שוב, לאלו שמתעניינים בהליך העשייה של סרטי אנימציה.


בסופו של דבר "רובוטס" הוא סרט ילדים מושלם שכדאי לשים אליו לב בדיוק עכשיו לקראת החגים. בטוח שימי החופש של ראש השנה ויום כיפור יגרמו למכשיר ה- DVD להריץ את הסרט הזה פעם אחר פעם. כדאי.

ואם אתם רוצים לרכוש את הסרט און ליין, בלי לעמוד בתור ולצאת מהבית, לחצו על התמונה הקטנה ועברו לחנות המקוונת והמאובטחת שלנו.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2005
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט