חדשות קולנוע וסרטים

רגע גדול לקולנוע הישראלי - גלובוס הזהב, סיכום

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: אלון רוזנבלום

רגע גדול וייחודי לקולנוע הישראלי, "ואלס עם בשיר", סרט האנימציה המדובר של ארי פולמן, זכה בפרס גלובוס הזהב בקטגוריית הסרט הזר והגדיל את סיכוייו לזכות בפרס האוסקר בטקס הקרוב.

פולמן, בחליפה שחורה ועניבת פרפר, עלה על הבמה והודה לצוות שליווה אותו בזמן הפקת הסרט (כולל ברכה לאשתו ענת אסולין שזוכה לקלוז אפ בשידור ישיר). פולמן מקדיש את הפרס לשמונה התינוקות שנולדו לאנשי הצוות במהלך ארבע השנים בהן הוא הופק: "אני מקווה שכשהם יגדלו הם יראו את הסרט ויחשבו שהמלחמה היא בסך הכל משחק מחשב שאין לו שום קשר לחיים במציאות".

[*]

זו לא הפעם הראשונה שסרט ישראלי זוכה בפרס גלובוס הזהב, גם "סאלח שבתי" (1964) וגם "השוטר אזולאי" (1971) זכו וב- 2006 עוררה זכייתו של הסרט "גן עדן עכשיו" מחלוקת כאשר הפרס ניתן למדינת פלסטין. אולם, נראה כי הזכייה הזו של "בשיר" יחד עם הרבה מאוד זכיות בתחומי ארצות הברית (הסרט זכה לאחרונה בפרס בחירת המבקרים) מקרבת אותו מאוד לזכייה בטקס האוסקר שייערך ב- 22 בפברואר.

טקס גלובוס, בו בוחר איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד את המצטיינים בתחום הקולנוע והטלוויזיה, נערך בפעם ה- 66 בלוס אנג'לס, לאחר שבשנה שעברה בוטל הטקס בעקבות שביתת התסריטאים והזוכים הוכרזו במסיבת עיתונאים מאולתרת.

[*]

השנה הטקס, שנערך במלון בברלי הילטון שבבברלי הילס, שודר ל- 137 מדינות ולראשונה השנה הוא שודר גם בסין.

פרס הסרט העלילתי הטוב של השנה ניתן ל"נער החידות ממומביי", סרטו של דני בויל ("טריינספוטינג") שגם קטף את פרס הבימוי, הפסקול והתסריט (סיימון בופוי). הסרט יעלה על האקרנים אצלנו בסוף השבוע הבא (ה- 22 בינואר). פרס הסרט העלילתי הקומי/מוסיקלי ניתן לסרטו של וודי אלן, "ויקי כריסטינה ברצלונה". כמנהגו, אלן לא טרח להופיע לטקס ואת הפרס קיבלה בשמו אחותו, לטי אהרונסון שהיא גם מפיקת הסרט. סרט האנימציה הטוב של השנה הוא Wall- E של חברת פיקסאר/דיסני.

[*]

הטקס השנה כלל כמה הפתעות, קאמבקים וכמובן, הענקת פרס השחקן הטוב של השנה להית' לאדג'ר, לאחר מותו, על תפקידו המצמרר כ"ג'וקר" בסרט "האביר האפל". הקהל קיבל את כריס נולן, הבמאי, שעלה לקבל את הפרס בשמו של לאדג'ר, בתשואות בעמידה. באופן אירוני אולי, בעוד כשבוע, ב- 22 בינואר נציין שנה למותו.

הזוכה הגדולה של הערב היא ללא ספק קייט וינסלט שקטפה שני פסלונים כשחקנית המשנה הטובה על משחקה ב"נער קריאה" וכשחקנית הטובה על משחקה ב"חלון פנורמי" הסרט שמאחד אותה בשנית עם ליאונרדו דיקפריו מאז ימי "טיטניק". וינסלט עלתה על הבמה כולה נרגשת ואמרה: "אתם חייבים לסלוח לי, אני בדרך כלל לא זוכה בדברים האללו". ואכן, לוינסלט יש עבר עשיר של מועמדויות (חמש לגלובוס הזהב וחמש לאוסקר) ואף לא זכייה אחת. די בטוח כי השנה היא תעמוד שנית מול הקהל ותחזיק בידה את פסלון האוסקר.
[*]

ריקי ג'ארוויס, יוצר בסדרת הטלוויזיה "המשרד" ו"ניצבים" עלה על הבמה, התלונן קצת על זה שהוא לא מועמד לשום דבר ושהוא "סתם אחד מהעובדים", קרץ לוינסלט ועל התפקיד שעשתה ב"ניצבים" ואמר לה: "אמרתי לך: תעשי סרט שואה ותזכי בפרסים".

סאלי הוקינס קטפה את פרס השחקנית הקומית הטובה על משחקה ב"חופשייה ומאושרת" של מייק לי. השחקנית שהיתה כל כך מאושרת לא ידעה מה לעשות עם עצמה או הפסלון ובסופו של דבר הניחה אותו על הרצפה ונתנה את נאומה המרגש.

[*]

בקטגוריית השחקן הטוב נרשמו שתי הפתעות. הראשונה, זכייתו של מיקי רורק על תפקידו ב"המתאבק" של דארן ארנובסקי. רורק הצליח לגבור על הפייבוריט שון פן, שהיה מועמד על תפקידו בסרט "מילק". רורק מלא החטטים, עלה על הבמה והודה ל...כלבים שאיתו ואלו שכבר לא. "לפעמים, כשאתה לבד, כל מה שנשאר לך אלו הכלבים שלך".

ההפתעה השנייה שייכת לקולין פארל אותו אנו מכירים בעיקר מסרטי אקשן ("מיאמי וויס", "השתול") שעלה על הבמה וקיבל את הפרס כשחקן הקומי של השנה בסרט "ברוז'".

[*]

סטיבן שפילברג קיבל את פרס מפעל חיים על שם ססיל בי דה מיל. שפילברג היה אמור לקבל את הפרס בשנה שעברה אולם בעקבות שביתת התסריטאים וביטול הטקס הוא קיבל אותו עכשיו. מרטין סקורסזה, חברו הטוב, הציג אותו. שפילברג עלה על הבמה וסיפר איך בילדותו ראה את סרטו של דה מיל "ההצגה הגדולה בתבל" (1952) והתרשם מאוד מסצינת התנגשות הרכבות עד ש...רץ הביתה והחל להרוס את רכבות הצעצוע שלו. אחר כך הוא צילם את רכבות הצעצוע מתנגשות וכשהוא הקרין את הסרטונים שלו הוא התאהב בעשיית סרטים ובחוזקן של התמונות.

רומר ויליס (20), בתם של דמי מור וברוס ויליס, נבחרה כנערת גלובוס הזהב בת דור שנייה להוליווד שמצויינת כהבטחה, בעבר שמשו כנערות גלובוס שחקניות כמו מלאני גריפית' ולורה דרן בתם של ברוס דרן ודיאן לאד שהיתה נערת גלובוס הזהב בשנת 1982, הופיעה בסרטים כמו "לב פראי" ו"פארק היורה" והשנה קטפה את פרס שחקנית המשנה הטובה במיני סדרה או סרט טלוויזיה כל משחקה ב"ספירה חוזרת".

[*]

בקטגוריות הטלוויזיה הזוכים הגדולים הם ללא ספק המיני סדרה "ג'ון אדמס" שקטפה ארבעה פרסים, המיני סדרה הטובה של השנה, השחקן (פול ג'יאמטי) השחקנית (לורה ליני) ושחקן המשנה (טום וילקינסון). והסדרה "רוק 30" שקטפה שלושה פרסים הסדרה הקומית הטובה, השחקנית (טינה פיי) והשחקן הטוב בסדרה קומית (אלק בולדווין שזוכה בפעם השנייה בגלובוס על תפקידו בסדרה). סדרת הדרמה הטובה של השנה היא "הגברים ממחוז מדיסון". גבריאל ביירן קיבל את פרס השחקן הטוב של השנה בסדרת דרמה על תפקידו כאסי דיין בגרסה האמריקאית של "בטיפול".
תגובותהוסף תגובה
1פיקסאר משקיעה ואני מצטער על מותו של השחקן מבאטמן האביר האפל רועי נגן (7) | 19/12/2009 18:14:52
רלוונטי
חץ ואלס עם באשיר (עמוד סרט)
חץ נער החידות ממומביי (עמוד סרט)
חץ נער קריאה (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2009
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט