חדשות קולנוע וסרטים

אוסקר 2019: הבמאי הישראלי גיא נתיב זכה על סרטו הקצר "Skin"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
טקס האוסקר ה-91 התקיים הלילה בלוס אנג'לס. "הספר הירוק" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, אוליביה קולמן זכתה בפרס השחקנית על "המועדפת" ורמי מאלק בפרס השחקן על "רפסודיה בוהמית". אלו סרטים זכו ביתר הקטגוריות ומה אמר הבמאי גיא נתיב בעברית על הבמה לאחר הזכייה?
טקס האוסקר ה-91 נערך הלילה בלוס אנג'לס. בפרס הסרט הטוב ביותר הפתיע וזכה "הספר הירוק" על קשר הנרקם בין פסנתרן שחור ומחונן לנהגו האיטלקי במהלך סיבוב הופעות בדרום האמריקאי הגזעני בשנות ה-60. הסרט עקף סרטים פייבוריטים כמו "רומא" של אלפונסו קוארון ו"המועדפת" של יורגוס לנתימוס. "זה סיפור על אהבה ועל למצוא אחד את השני למרות ההבדלים בינינו", אמר הבמאי פיטר פארלי.

המאוכזב הגדול מהטקס יכול להיות הסרט "המועדפת" שזכה בפרס אחד בלבד מתוך עשרה אפשריים וכן הסרט "רומא" שהיה פייבוריט לזכייה והסתפק בשלושה פרסים בלבד. המנצחים הגדולים הם "הספר הירוק" שזכה בפרס הסרט, שחקן המשנה והתסריט, "הפנתר השחור" שאסף לחיקו 3 פסלונים ו"רפסודיה בוהמית" שהוביל את מספר הזכיות עם ארבעה פסלונים.

גולת הכותרת מהזווית הישראלית היא זכייתו של הבמאי גיא נתיב הישראלי בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר על סרטו "Skin". הסרט עוסק בגזענות בארה"ב במעקב אחר ניאו נאצי ובנו שגורלם ישתנה בעקבות מפגש עם משפחה שחורה. נתיב אמר בעברית "לילה טוב ישראל" ואחר כך הוסיף "עברתי לפה לפני 5 שנים מישראל. הסרט הזה הוא על חינוך ועל ללמד את הילדים שלנו דרך טובה יותר". נתיב הוא הבמאי הישראלי הראשון שזוכה באוסקר מאז משה מזרחי על הסרט הצרפתי "כל החיים לפניו" בשנת 1977.

[*]

(גיא נתיב זוכה בפרס הסרט הקצר. צילום: רויטרס)

בפרס השחקן הראשי זכה ראמי מאלק על תפקידו כפרדי מרקורי בסרט "רפסודיה בוהמית". "תודה לכל מי שלקח צ'אנס איתי. אולי לא הייתי הבחירה המובנית מאליה אבל זה השתלם", אמר כשהתייחס לבחירתו של סשה ברון כהן לתפקיד לפני שהוא נקרא אליו. בפרס השחקנית הראשית הפתיעה הבריטית אוליביה קולמן על תפקידה המצוין כמלכה אן בסרט "המועדפת" וזכתה על חשבון ליידי גאגא וגלן קלוז שנאלצת בפעם השביעית לעזוב את האוסקר עם מועמדות בלבד וללא פרס. "רומא" זכה בפרס שלישי לערב לבמאי הטוב ביותר לאלפונסו קוארון (שגם זכה בפרס הצילום קודם לכן) שחברו גיירמו דל טורו העניק לו את הפרס.

הטקס התקיים ללא מנחה לאחר שקווין הארט פרש בשל ביקורת על אמירות הומופוביות בעברו. הוא נפתח עם הופעה של להקת קווין וסולנה החדש אדם למברט. הזוכה הראשונה בטקס הייתה רג'ינה קינג בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר על הסרט "סיפורו של רחוב ביל" שלא זכה להפצה בישראל. בפרס שחקן המשנה זכה מהרשלה עלי על "הספר הירוק". זו זכייה שנייה של עלי לאחר זכייתו על "אור ירח" והוא הקדיש אותה לסבתו שתמיד דחפה אותו להצלחה. בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר זכה הסרט "סולו חופשי" על אלכס הונולד שהחליט לעשות את הבלתי אפשרי ולטפס על מצוק בגובה של ק"מ לא כל ציוד עזר בטיפוס חופשי בו כל טעות תוביל לנפילה אל מותו הוודאי. בפרסי התלבושות והעיצוב האמנותי זכה "הפנתר השחור", זכיות ראשונות אי פעם לסרט של מארוול. בפרס האיפור זכה "סגן הנשיא" בו אופר כריסטיאן בייל להפליא כדי להידמות לסגן נשיא ארה"ב לשעבר דיק צ'ייני. בקטגוריית הצילום זכייה ראשונה ל"רומא" ולאלפונסו קוארון שהפך לבמאי הראשון שמועמד על סרט שהוא גם צילם. קוארון הודה לחבריו המקסיקנים ל"שלושת האמיגוס" גיירמו דל טורו ואלחנדרו גונסלס איניאריטו. גם בפרס הזר זכה קוארון עם "רומא" לאחר שגבר בין היתר על "המשפחה שלי" היפני, "אהבה בימים קרים" הפולני, "כפר נחום" הלבנוני ו"יצירה ללא מחבר" הגרמני. זוהי זכייה ראשונה למקסיקו בפרס הסרט הזר.

[*]

(אלפונסו קוארון עם הפסלון המוזהב על בימוי "רומא")

בפרס סרט האנימציה זכה "ספיידרמן: ממד העכביש", עוד זכייה בטקס לסרט על גיבורי על ובפרס סרט האנימציה הקצר זכה "באו" של פיקסאר. בסרט הדוקומנטרי הקצר זכה "מייצרות הכנפיים" של נטפליקס שהבמאית שלו הכריזה בהתרגשות: "אני לא מאמינה שסרט על מחזור זכה עכשיו באוסקר". אחריה זכה "האדם הראשון" באוסקר היחיד שלו לטקס על האפקטים המיוחדים.

הטקס היה משעמם וחסר ריגושים למדי, כשלפחות הביצוע המרגש של ברדלי קופר וליידי גאגא ללהיט "Shallow" הכניס לו קצת עניין (הם גם זכו כמובן לאחר מכן בפרס השיר המקורי). בהמשך הטקס זכה בפרס התסריט המקורי זכה התסריטאי ניק וללונגה על הסרט "הספר הירוק" ובפרס התסריט המעובד זכה בפרס אוסקר ראשון הבמאי המוערך ספייק לי על סרטו "שחור על לבן". "בואו נבחר באהבה על חשבון שנאה. בואו נעשה את הדבר הנכון", אמר לי כשם הסרט פורץ הדרך שלו.
כל הזוכים:

הסרט: "הספר הירוק"

הבמאי: אלפונסו קוארון, "רומא"

השחקנית הראשית: אוליביה קולמן, "המועדפת"

השחקן הראשי: רמי מאלק, "רפסודיה בוהמית"

סרט קצר: גיא נתיב, "Skin"

סרט זר: "רומא" (מקסיקו)

סרט אנימציה: "ספיידרמן: ממד העכביש"

תסריט מקורי: "הספר הירוק"

תסריט מעובד: "שחור על לבן"

שיר מקורי: Shallow, "כוכב נולד"

סרט אנימציה קצר: "באו"

שחקנית משנה: רג'ינה קינג, "סיפורו של רחוב ביל"

שחקן משנה: מהרשלה עלי

צילום: אלפונסו קוארון, "רומא"

עריכה: "רפסודיה בוהמית"

סרט דוקומנטרי: "סולו חופשי"

תלבושות: "הפנתר השחור"

איפור ושיער: "סגן הנשיא"

אפקטים מיוחדים: "האדם הראשון"

עריכת סאונד: "הפנתר השחור"

מיקס סאונד: "הפנתר השחור"

סרט דוקומנטרי קצר: "מייצרות הכנפיים"

הצביעו לסקר החודשי. מבין המועמדים לפרס הסרט הטוב בטקס האוסקר 2019 – מה הסרט המועדף עליכם?

מה הסרט המועדף עליכם מבין המועמדים לאוסקר 2019? הפנתר השחור שחור על לבן רפסודיה בוהמית המועדפת הספר הירוק רומא כוכב נולד סגן הנשיא
שלח/י
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט