חדשות קולנוע וסרטים

טרנטינו, אלמודובר וזומבים: הסרטים המסקרנים בקאן 2019

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל קאן יתקיים כמדי שנה בפעם ה-72, בין ה-14 ל-25 במאי. רשימת המשתתפים בתחרות הרשמית תכלול סרטים חדשים של ותיקי הפסטיבל, כמו קן לואץ', ג'ים ג'רמוש, פדרו אלמודובר וז'אן פייר ולוק דרדן, לצד יוצרים צעירים יותר שיתמודדו בפעם הראשונה, כאשר סרטים של נטפליקס שוב מוחרמים השנה. לקראת הפסטיבל, אותו יסקר שנה רביעית ברציפות ישירות מהריביירה כתב האתר רון פוגל, בחרנו את חמשת הסרטים המסקרנים ביותר בתחרות השנה
The Dead Don’t Die – המתים לא מתים

סרטו של ג'ים ג'רמוש, אחד מוותיקי וחביבי הפסטיבל, שגם הולך להיות סרט הפתיחה של הפסטיבל ובעל פוטנציאל להיות שובר קופות בפני עצמו. אם המשפט הזה נשמע לכם מוזר בהקשר של ג'רמוש, ובכן מדובר בסרט על פלישת זומבים וגם בקומדיה. עדיין לא ברור איפה הסרט יעמוד על הסקאלה בין "זומבילנד" לסרטיו המהורהרים של ג'רמוש, אבל לפי הטריילר אפשר להבין שמדובר בפרודיה דבילית ושנונה בו זמנית. סתירה דומה אפשר לראות בצוות השחקנים הרחב שכולל מצד אחד את ביל מארי, אדם דרייבר, טילדה סווינטון וסטיב בושמי, שתזמונם הקומי מוכח וידוע, ומצד שני מופיעים בו הזמרים טום וייטס, איגי פופ וסלינה גומז.

זו אמנם לא הפעם הראשונה שג'רמוש מתנסה בעולם העל-טבעי, אחרי שהביא סרט ערפדים לקאן ב-2013, עם "רק האוהבים שורדים" בכיכובה של אותה טילדה סווינטון, אבל הסרט ההוא לא חרג מהסגנון הייחודי והמוניטין של הבמאי העצמאי. כעת נראה שנקבל תוספת מסקרנת לז'אנר עם קומדיית זומבים ממקור לא צפוי.



A Hidden Life – חיים נסתרים

טרנס מאליק הוא בעיני אחד היוצרים הכי לא מאוזנים שפועלים היום. על כל סרט טוב שלו אנחנו מקבלים שורה של סרטים בינוניים שנראים כמו שאריות של רעיונות. נכון לעכשיו, הסרט הטוב האחרון שלו היה "עץ החיים" ב- 2011 שזכה בדקל הזהב. הסרט החדש יהיה דרמה היסטורית על תקופת מלחמת העולם השנייה, במרכזה מקרה אמיתי של אזרח אוסטרי (אוגוסט דייאל) המסרב לשתף פעולה עם הנאצים. הסרט יהיה דובר גרמנית ויופיעו בו מייקל נייקויסט וברונו גנץ המנוחים בתפקידיהם האחרונים בקולנוע.

לדבריו של מאליק, לסרט יהיה בעל נרטיב מובנה יותר יחסית לסרטיו הקודמים והוא אפילו יתבסס על תסריט מסודר. עם זאת, הפקת הסרט נמרחת כבר מספר שנים מסיבות שונות. למעשה, הסרט היה צפוי להיות מוקרן בפסטיבל קאן שנה שעברה אבל לא היה מוכן בזמן. במרץ האחרון פרנץ רוגובסקי, אחד השחקנים בסרט, אמר בראיון שלאף אחד חוץ ממאליק אין מושג מתי הסרט ייצא ואיך הוא ייראה. האמירה הזאת משקפת כנראה הכי טוב את סגנונו ופועלו של מאליק שאצלו סרט יכול להמריא או להתרסק לפי מה שיוציא מחדר העריכה.

כאב ותהילה

עוד במאי שלא מצליח להרשים כבר הרבה שנים הוא פדרו אלמודובר, אבל סרטים שלו בדרך כלל ימשכו תשומת לב ויקבלו את המשבצת שלהם בפסטיבל קאן. כל כך אוהבים אותו שם, עד שהסרט החדש מקבל מקום בתחרות הרשמית למרות שהוא מוקרן כבר חודשיים בבתי קולנוע בספרד וזה הסרט היחיד בפסטיבל שלא יוקרן בו בהקרנת הבכורה שלו. בספרד, אגב, הוא זוכה לביקורות מעורבות. הסרט מספר על במאי מזדקן שנזכר בהרהורים על האירועים בחייו מהילדות עד לתחילת הקריירה ואיך הם השפיעו עליו בסיכומו של דבר. במילים אחרות, נראה שאלמודובר מביים את הגרסה שלו ל-"8 וחצי" של פליני. כוכבי הסרט הם שחקנים קבועים של אלמודובר, אנטוניו בנדרס ופנלופה קרוז, שכבר הופיעה בעבר בגרסת המחזמר ההוליוודית הכושלת לקלאסיקה של פליני, בשם "תשע".



Parasite – טפיל

סרטו החדש של הבמאי הדרום קוריאני בונג ג'ון הו, שפרץ לתודעה עם "המארח" ומאז ביים את "אמא", "רכבת הקרח" ו"אוקג'ה" של נטפליקס שהוקרן בפסטיבל לפני שנתיים. בונג מדלג בין ז'אנרים בכל סרט ומצליח לחדש ולהביא ייחודיות לכל אחד מהם. כל סרט חדש שלו כבר מעורר ציפיות רבות וזיקת ז'אנרים אחרת. קוונטין טרנטינו אמר עליו שהוא כמו סטיבן שפילברג בימי השיא שלו.

בסרט החדש בונג חוזר לדרום קוריאה, לדרמה על משפחה ענייה שמפתחת אובססיה כלפי משפחה מצליחה ממעמד יותר גבוה ומוצאת את עצמה מעורבת באירוע לא צפוי. לקראת הסרט שוחרר פוסטר מטריד במיוחד והטריילר המסתורי מרגיש כמו אוסף של אפיזודות מצולמות מספריו של הרוקי מורקמי. אפשר לנחש שהסרט יעסוק במצב הסוציו-אקונומי והפערים החברתיים בדרום קוריאה לצד דינמיקה משפחתית, נושאים שבונג אוהב לחקור בסרטיו. לדבריו של בונג עצמו, הוא אינו צופה שהסרט יזכה בפרס בפסטיבל והוא בספק אם קהל זר יצליח להבין אותו, למרות העבודה הרבה שהושקעה בו, בעיקר בגלל דקויות שייחודיות לצופים קוריאנים בלבד.

היו זמנים בהוליווד

עם כל הכבוד ליוצרים האחרים, אני לא חושב שיש סרט שמעורר יותר סקרנות מהחדש של טרנטינו. בהתחלה נראה שהסרט לא יהיה מוכן בזמן לפסטיבל, אבל לפי הדיווחים האחרונים הוא יוקרן ויתמודד בתחרות. העלילה מתרחשת בלוס אנג'לס בשנת 1969, תקופת פועלה של כנופיית הרוצחים של צ'ארלס מנסון. עדיין לא ברור עד כמה הדמות של מנסון תהיה דומיננטית בסרט. לפי הטריילר, הסיפור מתרכז בדמויות פיקטיביות של שחקן הוליוודי ריק דלטון (ליאונרדו דיקפריו בתפקידו הראשון מאז הזכייה ההיסטורית באוסקר) וכפיל הפעלולים שלו (בראד פיט). לצד הדמויות הבדיוניות יופיעו בסרט דמויות מרכזיות בתור הזהב של הוליווד, כמו השחקנית שרון טייט (מרגו רובי) מי שהייתה אשתו של רומן פולנסקי שנרצחה על ידי הכנופיה של מנסון, סטיב מקווין (דמיאן לואיס), ברוס לי (מייק מו) ועוד. השאלה הגדולה היא האם טרנטינו שוב יקשקש על דפי ההיסטוריה, יטפל במנסון כמו שטיפל בהיטלר ב"ממזרים חסרי כבוד" ואולי יציל את שרון טייט? הכל יכול לקרות. ברשימת השחקנים אפשר למצוא גם את אל פאצ'ינו, דקוטה פנינג, ג'יימס מרסדן, קורט ראסל, טים רות', אמיל הירש, ברוס דרן ולוק פרי בתפקידו הקולנועי האחרון. בולט בהיעדרו סמואל ל. ג'קסון.



לכבוד הפסטיבל פתחנו באתר גם השנה מתחם מיוחד בו תוכלו לקרוא את כל הכתבות, הסקירות והראיונות מהפסטיבל במקום אחד. בנוסף נמצאים במתחם כל 18 עמודי הסרטים המשתתפים בתחרות הרשמית על הפרס הגדול של הפסטיבל – "דקל הזהב". אתם יכולים להקליק על כל אחד מהם, לצפות בטריילרים ולקרוא את התקצירים.

למתחם הפסטיבל באתר: לחצו כאן
יבגני גרינברג - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ המתים אינם מתים (עמוד סרט)
חץ כאב ותהילה (עמוד סרט)
חץ היו זמנים בהוליווד (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט