חדשות קולנוע וסרטים

קלאסיקות מודרניות: דירוג העיבודים המחודשים לסרטי דיסני

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאז שדיסני הכריזו על צילומי הלייב-אקשן של "היפה והחיה" הרגשתי שמגשימים לי חלום. לאור ההצלחות הרבות דיסני הבינו שעלו על הנוסחה המנצחת. הם הוציאו בגרסה חדשה עוד מספר סרטים מופלאים שכולנו גדלנו עליהם והמשיכו לרגש ולעורר את הילד הקטן שנמצא בתוכנו. בסוף השבוע יצא לאקרנים החידוש לסרט "מלך האריות". לכבוד יציאתו החלטנו לעשות סדר בבלאגן ולדרג את העיבודים הכי טובים שיצאו עד כה
5. אליס בארץ הפלאות (2010)

"התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עליי ללכת מכאן", זהו המשפט המפורסם ביותר מהסרט והוא אכן נשאר, אבל לצערי הרבה דברים אחרים הלכו לאיבוד ולשיגעון אצל אליס והכובען. "אליס בארץ הפלאות" הוא סרט אנימציה ממוחשבת המשלב לייב-אקשן עם פנטזיה והרפתקאות בבימויו של טים ברטון. בסרט מככבים ג'וני דפ ואן הת'אווי, והוא נעשה בהשראת "הרפתקאות אליס בארץ הפלאות", ספרו של לואיס קרול. אליס חוזרת 13 שנה לאחר הביקור הקודם שלה בארץ הפלאות והפעם היא מגיעה להציל את כולם מאימת הג'ברווקי. אמנם הסרט גרף קרוב למיליארד דולר בעולם, אך הוא לא יכול להתקרב לצבעוניות ולתמימות של המקור. החיבור עם ברטון הבטיח רבות, אך קיבלנו סרט אפל וקריר שגם המשכו איבד מהקסם.



4. ספר הג'ונגל (2016)

עם האנימציה הממוחשבת מהטובות ביותר שנראו על המסך, דיסני מגישה לנו את "ספר הג'ונגל", עיבוד מחודש לאחד הסרטים הקלאסיים והאהובים ביותר. הסרט בוים ע"י ג'ון פאברו ומשתתפים בו ביל מארי (בלו), בן קינגסלי (בגירה), וסקרלט ג'והנסון (קא). הסרט מציג לקהל חיות מדברות לצד ילד אנושי וגורם לחוויה קולנועית שמרגישה אמיתית, מרגשת ומיוחדת. הסיפור המוכר נותר ומספר על ילד בשם מוגלי שגר עם משפחת הזאבים בג'ונגל ומתחבר עם פנתר שחור בשם בגירה. מוגלי מבין את שפת החיות ומסוגל לשוחח עימן. למוגלי צפויות הרפתקאות מיוחדות ואתגרים רבים שאיתם ייצטרך להתמודד כחלק מהחיים בג'ונגל. האנימציה בסרט מופלאה וטבעית לחלוטין, אולם, לטעמי היה חסר קצת רגש.



3 - סינדרלה (2015)

לסינדרלה היו ועוד יהיו המון רימייקים וסרטים מגוונים בצורה זו או אחרת, אך אין ספק שלילי ג'יימס (בתפקיד סינדרלה) לצד קייט בלאנשט (האמא החורגת) עושות את העבודה. בלי קרבות והנפשות מוגזמות, דיסני הציגו לנו את סינדרלה נקייה לחלוטין. עם תמימותה הנפלאה של ג'יימס ורשעותה הנבזית של בלאנשט אנחנו מקבלים סרט קסום ומיוחד. הסרט בהפקתו של דיוויד ברון וסיימון קינברג היה להצלחה אדירה והפך לשובר קופות עם 543 מיליון דולר ברחבי העולם. דבר אחד בטוח - לעולם לא אשכח את השמלה המדהימה והכובשת שסינדרלה לבשה. דיסני התעלו על עצמם.

2. אלאדין (2019)

נכון, לא היה ולא יהיה עוד ג'יני כמו רובין ויליאמס, אבל אין ספק שויל סמית' ייצג אותו בכבוד. הסרט "אלאדין" המחודש הוא פשוט הנאה ממושכת, נוסטלגית ומצחיקה ביותר. דיסני שמרו על עלילת הגרעין (וכמובן על השירים הקסומים) עם מספר תוספות וטוויסטים מעניינים וחדשניים שכבשו אותי לא פחות מהסרט המקורי. התפאורה הצבעונית והאפקטים המהפנטים הצליחו להרשים ולהקסים, יסמין המחודשת קיבלה כמה שירים חדשים ונעשה דגש על העצמתה הנשית שלטעמי תרמה רבות לסרט. מנה מסעוד, בתפקיד אלאדין, ומארוון קנזארי, בתפקיד ג'אפר, הצליחו להרשים לא פחות והיו נאמנים לדמות המקורית. "אלאדין" בוים ע"י גאי ריצ'י והוא זכה לביקורות חיובית, כבש את פסגת טבלת שוברי הקופות וגרף 107 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון לצאתו. אז אם לא זכיתם עדיין לראותו, מומלץ בחום ואל תתביישו לשיר בקול רם כי אתם לא תהיו לבד!.



1. היפה והחיה (2017)

אני בטוחה שעוד רבים כמוני חיכו בקוצר רוח ליצירת המופת המופלאה של דיסני – "היפה והחיה". בתור מישהי שראתה את הסרט אינספור פעמים ומכירה את השירים בעל פה, דיסני עשו פה בהחלט עבודה מדהימה. נכון, יש כמה סצינות ושירים שחסרות מהמקור, אבל זה עדיין לא העלים את הניצוצות הרומנטיים והשירים הקסומים שנשארו ומתנגנים לכולם בראש. בל היפהפייה, בכיכובה של אמה ווטסון, היא שונה מבנות הכפר, לא יוצאת עם בחורים, מתעניינת בספרים וראשה בעננים. אכפת לה מעצמה ומעצמאותה והיא רוצה יותר מהחיים. לאחר שאביה נקלע לצרה, בל יוצאת להגן עליו ומוצאת עצמה אסירה בבית המכושף של החיה, שחייו נהרסו בגלל שהיה רשע ואגוצנטרי. בל עם הזמן מגלה את הצד הטוב בחיה והשניים מתאהבים. הסרט החזיר את הקסם והריגוש של המקור. "היפה והחיה" המחודש בבימויו של ביל קונדון קיבל ביקורות מרשימות ורשם הכנסות של 690 מיליון דולר. הוא נמצא במקום ה-15 ברשימת הסרטים המכניסים ביותר בכל הזמנים.

אז מה עוד הולך לצאת ? דיסני כבר הכריזו על יציאתם של הסרטים: "מליפיסנט: אדונית הרשע", שצפוי לצאת באוקטובר 2019 ו"מולאן" שצפוי לצאת במרץ 2020. בנוסף החלו כבר הכנות ל"בת הים הקטנה", "היפהפייה והיחפן" ו"לילו וסטיץ!" וכמובן לא נשכח את "מלך האריות". בקיצור, יהיה אגדי וקסום ביותר.
אורטל אדיב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ מלך האריות (עמוד סרט)
חץ היפה והחיה (עמוד סרט)
חץ אלאדין (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט