חדשות קולנוע וסרטים

טקס פרסי אופיר: "ימים נוראים" הוא הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסרט שעוקב אחר יגאל עמיר בימים שלפני רצח רבין זכה בקטגוריית הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר ה-30 שנערך אמש ויהיה מועמדה של ישראל לטקס האוסקר. בפרס השחקנית זכתה לירון בן שלוש על הסרט "אישה עובדת" ובפרס השחקן זכה ערן נעים על "עיניים שלי". מי היו הזוכים בקטגוריות הנוספות ומה הסרט שזכה בהכי הרבה פסלונים?
טקס פרסי האקדמיה לקולנוע להענקת פרסי אופיר נערך אמש (ראשון) זו השנה ה-30, והפעם עבר ממשכנו באשדוד לראשונה להיכל התרבות בכפר סבא. השחקנים יובל שרף וצחי הלוי הגישו את הפרסים בקטגוריות השונות בשנה מוצלחת לקולנוע הישראלי עם סרטים טובים רבים ומגוונים, אך למרבה הצער שני הסרטים המצליחים קופתית של השנה כלל לא הגישו עצמם למועמדות - "המוסד" ו"סיפור אחר" לאור מחאתו של אבי נשר מהתעלמות האקדמיה מסרטיו לאורך השנים.

לאחר שיר פתיחה של ישי ריבו מהסרט "מחילה" שייצא השבוע לקולנוע, הוענק הפרס הראשון לבמאית-שחקנית הדס בן ארויה על משחקה בסרט "קצפת ודובדבנים" של גור בנטביץ' שזכה ל-11 מועמדויות בטקס. מיד אחריה פרס שחקן המשנה הוענק לבמאי נוסף המשחק ב"קצפת ודובדבנים" - דובר קוסאשווילי האגדי ("חתונה מאוחרת") המשחק את נהג המונית המלווה את גיבור הסרט במסעו. "מעולם לא האמנתי שאזכה בפרס אופיר עם בגדים", אמר הבמאי שנוהג להפשיט את שחקניו בסרטיו. בשני פרסים נוספים ברצף זכה "הבלתי רשמיים" עם קטגוריות העריכה והעיצוב האמנותי ולאחר מכן גם זכה בפרס עיצוב התלבושות.

הפרס הראשון לזוכה פסטיבל ברלין "מילים נרדפות" הוענק בקטגוריית הצילום לצלם שי גולדמן. את הפרס קיבל הבמאי נדב לפיד בשמו. גם "תל אביב על האש" זכה בפרס ראשון לערב כשיהודה בארקן העניק לסאמח זועבי את פסלון התסריט. "מאמי" זכה בפרס המוזיקה הטובה ביותר, בין היתר לזמר דודו טסה.

[*]

(מבקר האתר רון פוגל עם השחקן יניב ביטון שקיבל את פרס התסריט בשם סאמח זועבי על הסרט "תל אביב על האש")

היוצרת והשחקנית מיכל בת אדם, מוותיקות והבולטות בבמאיות הישראליות שביימה לא פחות מ-13 סרטים ("רגעים", "בן לוקח בת"), קיבלה פרס מפעל חיים. "לעשות סרטים זה ללכת וללכת ולנסות למצוא את הדרך הבלתי נראית אל המשהו הלא ברור שנקרא אני", היא אמרה. למרות סכסוכו עם האקדמיה הגיע אבי נשר לטקס להגיש פרס מפעל חיים למרצה ומבקר הקולנוע נחמן אינגבר, מאדריכלי הקולנוע הישראלי. "מעולם לא כתבתי או ביימתי סרט. אני רואה בפרס הערכה לצד התאורטי של הקולנוע", אמר אינגבר. לאחר פרסים לסרטים הקצרים, התקדמנו לעבר הקטגוריות המרכזיות עם זכייה ידועה מראש (ומוצדקת) בקטגוריית השחקנית הראשית ללירון בן שלוש על הסרט "אישה עובדת", לו זו גם הייתה זכייה ראשונה בטקס. "אנחנו צמאות לעוד סרטים וסיפורים עם נשים מובילות", אמרה בן שלוש. בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר זכה ערן נעים על הסרט "עיניים שלי" של הבמאי ירון שני.

בפרס הסרט התיעודי זכה הלהיט המפתיע של תומר הימן "יונתן אגסי הציל את חיי" על שחקן הפורנו הגאה שנמצא במסע הרס עצמי. בפרס הליהוק זכתה אורית אזולאי על "ימים נוראים" העוסק ברצח רבין והביעה תקווה שהימים הנוראים באקלים הפוליטי בישראל נמצאים מאחורינו.

[*]

(תמונה מתוך הזוכה "ימים נוראים". באדיבות יונייטד קינג)

במלאות 40 שנה לסרט "דיזנגוף 99" ענת עצמון ומאיר סוויסה הגישו את פרס הבמאי הטוב ביותר לירון שני על סרטו "עיניים שלי" שטרם עלה לאקרנים בישראל, אך כבר הספיק להיות מוקרן בבכורה בפסטיבל ברלין ולזכות בפרס הסרט הטוב בפסטיבל הקולנוע בירושלים.

למרות שזכה רק בפסלון אחד קודם לכן, "ימים נוראים" של הבמאי ירון זילברמן הוכתר כזוכה הגדול של הטקס עם פרס הסרט הטוב ביותר ויהיה מועמדה של ישראל לטקס האוסקר. "מקווה שאנו בתחילתו של עידן של מנהיגים שבמקום לפלג ולהסית יאחדו אותנו. במקום להעלות את מפלס האלימות, יעלו את מפלס האהבה", אמר זילברמן.

במספר הפרסים הגדול ביותר בטקס זכה "הבלתי רשמיים", אך אף אחד מהם לא בקטגוריות הראשיות. אחריו עם שני זכיות כל אחד ניצבים הזוכה "ימים נוראים" לצד "קצפת ודובדבנים" (שני פרסי שחקני המשנה), "מאמי" (שני פרסי המוזיקה) ו"עיניים שלי" שקטף את קטגוריות הבימוי והמשחק הנחשבות. "מילים נרדפות" ו"אישה עובדת" המוערכים הסתפקו בפרס אחד בלבד.
כל הזוכים בטקס:

הסרט הטוב ביותר: "ימים נוראים" (במאי: ירון זילברמן)

הבמאי הטוב ביותר: ירון שני ("עיניים שלי")

שחקנית ראשית: לירון בן שלוש ("אישה עובדת")

שחקן ראשי: ערן נעים ("עיניים שלי")

סרט תיעודי: "יונתן אגסי הציל את חיי" (בימוי: תומר הימן)

שחקנית משנה: הדס בן ארויה ("קצפת ודובדבנים")

שחקן משנה: דובר קוסאשווילי ("קצפת ודובדבנים")

עריכה: אריק להב ליבוביץ' ("הבלתי רשמיים")

עיצוב אמנותי: עידן דולב ("הבלתי רשמיים")

צילום: שי גולדמן ("מילים נרדפות")

תסריט: סאמח זועבי ("תל אביב על האש")

מוזיקה המקורית: דודו טסה, אהוד בנאי, יוסי מר חיים, ניר מימון ("מאמי")

עיצוב תלבושות: חויה לוי רוזולסקי ("הבלתי רשמיים")

סרט עלילתי קצר: "בחורה עם מזלג בעולם של מרק"

סרט דוקומנטרי קצר: "זונה כמוני"

איפור: אורלי רונן, סיגלית גראו, "הבלתי רשמיים"

ליהוק: אורית אזולאי ("ימים נוראים")

פסקול: תולי חן, שי סיוון, איציק כהן ("מאמי")

מהו סרט השנה הישראלי שלכם לשנת תשע"ט? אישה עובדת מילים נרדפות סיפור אחר המוסד ימים נוראים קצפת ודובדבנים פרא אציל
שלח/י
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט