חדשות קולנוע וסרטים

משאל המבקרים והבמאים: סרט השנה לשנת 2019 - מקומות 1-5

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מצעד סיכום העשור שלנו בו השתתפו 45 במאים ומבקרים מובילים (הרשימה המלאה בתחתית הכתבה) וצוות האתר יפורסם במהלך השבוע הבא. בינתיים אנו מציגים עבורכם את 5 הסרטים משנת 2019 שזכו לניקוד הגבוה ביותר מצוות המדרגים במשאל העשור. מהו סרט השנה של אתר "סרט" ובמאי ומבקרי הקולנוע?
5. הנוקמים: סוף המשחק

שובר הקופות הגדול בכל הזמנים, שעבר את "טיטאניק" עם הכנסות של מעל 2 מיליארד דולר, והסרט ה-22 ביקום הקולנועי של מארוול מסיים את עלילות הנוקמים בקרב הסופי מול תאנוס לאחר שמחק באופן רנדומלי חצי מאוכלוסיית היקום.

סרט העשור של ליטן לשינר: "סגירת המעגל המושלמת, רכבת הרים של רגשות. מרגש, מצחיק וכואב בכל רגע ולגמרי מצדיק את הטייטל שקיבל בתור האירוע הקולנועי הגדול של העשור".



4. היו זמנים בהוליווד

סרטו התשיעי של קוונטין טרנטינו, שאיחד לראשונה את ליאונרדו דיקפריו ובראד פיט לסרט משותף שמספר מחדש את סיפורה של שרון טייט שנרצחה ע"י הכת של צ'רלס מנסון בסוף שנות ה-60 דרך סיפורם של שני שחקנים שמחפשים את דרכם בתעשייה שאינם מזהים עוד. אחד האירועים הקולנועיים הגדולים של השנה בסרט מתוחכם שמגעו של טרנטינו ניכר בו בכל סצנה, אך הינו בעל טון מלנכולי וקצב איטי יותר מהסגנון המזוהה עם הבמאי.



3. האירי

עוד במאי שחזר השנה בגדול הוא מרטין סקורסזה, אחד מגדולי הבמאים בכל הזמנים, בסרט שבו זמנית ממשיך את מסורת סרטי הגנגסטרים שהוא הביא לשלמות וגם מהווה מעין סיכום, מבט מהורהר לאחור וחשבון נפש עם האלימות הטמונה בסרטים אלו. רוברט דה נירו, אל פצ'ינו וג'ו פשי שחזר מפרישה מתאחדים בסרט זה שעלילתו מתפרסת על פני עשרות שנים (בטכנולוגיית הצערה חדשנית) ושלוש וחצי שעות ומתעדת את אחת התעלומות הבלתי פתורות הגדולות בתולדות אמריקה: היעלמותו של ג'ימי הופה, נשיא איגוד נהגי התובלה. ניתן לצפות בסרט כבר כעת בנטפליקס שהפיקו את הסרט.

סרט העשור של יונה רוזנקיאר: "סרט אישי מאוד על במאי ענק וצנוע, שמסכם את מפעל חייו בז'אנר שאהב עם השחקנים שאהב ומדבר על זקנה, על חרטה, חברות, משפחה, אגו ועל הפחד מהמוות שמגיע. מלאכת מחשבת של תסריט שמורכב מכמה מעגלים שנפתחים ונסגרים. סצנות מדהימות בחוכמתן ומשחק מופלא. אהבתי כל שנייה".

סרט העשור של יבגני רומן: "כמעט לא הוגן להשוות אותו לסרטים אחרים, זהו מונומנט קולנועי עצום וחד-פעמי שאוסף לתוכו את המורשת הקולנועית האדירה של סקורסזה ושות׳, ומביט עליה באופן שאותי פשוט הימם".

סרט העשור של יהודה סתיו: "'האירי' מסכם 50 שנות קולנוע של סקורסזה. אנציקלופדיה של מוטיבים, דמויות, טקסטורה אורבנית. וגם שפת קולנוע משובחת, שבה כל תנועת מצלמה, ארגון החומרים בכל פריים, בחירת צבעים וטון, כל נקודת מבט סובייקטיבית, מעוררים את הדמיון והרגש של הצופה". 2. ג'וקר

אחת מדמויות הקומיקס המסקרנות בכל הזמנים זכתה לעיבוד דרמטי יוצא דופן שמביא את עולם הקומיקס לסגנון ריאליסטי עם מסר חברתי רלוונטי במיוחד לימינו ושואב השראה ברורה מסרטיו של מרטין סקורסזה בדגש על "מלך הקומדיה" ו"נהג מונית". חואקין פיניקס הצליח להיכנס בהצלחה לנעליים הענקיות של הית' לדג'ר וג'ק ניקולסון שקדמו לו בתפקיד בסרט שמציג את סיפור המקור של הג'וקר בצורה אכזרית ומהפנטת ואף עשה היסטוריה כשהיה לסרט הקומיקס הראשון שזכה בפסטיבל קולנוע גדול - פסטיבל ונציה.

סרט העשור של מרלין וניג: "הסרט הזה הוא מעבר לכל סטירת לחי מצלצלת לאני הפנימי של כל צופה. כלומר, מעבר לזה שהוא מבטא את השפעת הפרט על הכלל, את הנסיבות, הסיבות והתוצאות ואת התהוותו של גיבור, באופן מופתי והרבה מעבר לכל סרטי גיבורי העל שנעשו לפניו, הוא מתמקד בבריחה מהאחר".



1. פרזיטים

מאז בכורתו העולמית בפסטיבל קאן, שם גם זכה בפרס הראשי "דקל" הזהב לסרט הטוב, הפך "פרזיטים" לסרט המדובר של השנה ולאחד הסרטים הזרים הנדירים שהופכים לשוברי קופות ברחבי העולם עם הכנסות של 125 מיליון דולר. עם ממוצע ביקורות חיוביות של 99% ומיקום 33 ברשימת הסרטים הטובים בכל הזמנים של אתר IMDB אין פלא שזהו הסרט משנת 2019 שזכה להכי הרבה נקודות גם במשאל המבקרים.

סרטו של בונג ג'ון הו ("אוקג'ה", "רכבת הקרח") הוא משל חברתי שמזגזג בין ז'אנרים של קומדיה, מתח ואפילו אימה העוקב אחר סיפורה של משפחה ענייה, שכל אחד מילדיה מסתנן בתורו לאחוזתה של משפחה עשירה. מכאן מתחילה שרשרת של פעולות מפתיעות, מצחיקות וגם מטרידות שיעלו את השאלה מי משרת את מי? מי הפרזיט האמיתי? בונג יוצר מבנה תסריטאי פיקח שבו הקווים בין טוב לרע מיטשטשים לטובת מורכבות עלילתית ומורכבות מוסרית.



סרט העשור של ערן ריקליס: "מקורי, שלם מהנה ומאתגר".

סרט העשור של דינה צבי ריקליס: "הרפתקה על חושית. ניתן לצפות בו פעמים רבות ועדיין לגלות עוד שכבות של קולנוע חכם, מקורי ומרגש".

לכל כתבות סיכום העשור ולבחירת סרט העשור שלכם: לחצו כאן
צוות הבוחרים:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר ועורך הפרויקט), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר ראשי), הלמינה גרופר, ערן איצקוביץ, דין קליין, לירון אברהם, מתן יניב, ליטן לשינר, מעיין הררי, שרון טהר, אורטל אדיב, נמרוד שובל, מיכל ליבר רונן, מישל צ'יקו, יבגני גרינברג, בן קבסה, מתי לנג, הדר אורלנוב

במאי קולנוע: גיא נתיב ("סקין"), נדב לפיד ("מילים נרדפות"), אהרון קשלס ("מי מפחד מהזאב הרע"), בועז ארמוני ("מסווג חריג"), אסף פולונסקי ("שבוע ויום"), ערן ריקליס ("הכלה הסורית"), ענר פרמינגר ("החיים בינתיים"), תום שובל ("הנוער"), אסף קורמן ("את לי לילה"), מרקו כרמל ("פרא אציל"), אסתי עלמו וקסלר ("ליידי טיטי"), דינה צבי ריקליס ("שלוש אימהות"), אדם סנדרסון ("זוהי סדום"), יבגני רומן ("קולות רקע"), יונה רוזנקיאר ("הצלילה")

מבקרי קולנוע:: יהודה סתיו (ידיעות אחרונות), גידי אורשר (גלי צה"ל), יעל שוב (טיים אאוט), יונתן גת (כאן), לירון סיני (סריטה), שמוליק דובדבני (ynet), עופר ליברגל (סריטה), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), מרלין וניג (סלונה), חנה בראון (ג'רוזלם פוסט),זוהר צלח (מאקו), עידו רוזן (חוקר קולנוע בקיימברידג')
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ ג'וקר (עמוד סרט)
חץ פרזיטים (עמוד סרט)
חץ האירי (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט