חדשות קולנוע וסרטים

המועמדויות לאוסקר 2020: "ג'וקר" מוביל עם 11 מועמדויות

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
טקס פרסי האוסקר ה-92 ייערך עוד פחות מחודש (10 בפברואר) והיום פורסמו סוף סוף המועמדים לטקס. הסרט עם מספר המועמדויות הרב ביותר הוא "ג'וקר" עם לא פחות מ-11 מועמדויות כולל בקטגוריות הסרט הטוב ביותר, הבמאי והשחקן ומיד אחריו "האירי" ו"היו זמנים בהוליווד" עם 10 מועמדויות • רשימת המועמדים המלאה בכתבה
המועמדים לטקס האוסקר ה-92 שיתקיים ב-10 בפברואר הוכרזו היום (שני) בלוס אנג'לס. הסרט המוביל במספר המועמדויות הוא "ג'וקר" עם לא פחות מ-11 מועמדויות (שיא מועמדויות לסרט קומיקס) ומיד אחריו "האירי" של מרטין סקורסזה ו"היו זמנים בהוליווד" של קוונטין טרנטינו עם 10 מועמדויות כל אחד. גם נטפליקס יכולים לראות עצמם מרוצים עם לא פחות מ-24 מועמדויות לסרטיהם השונים - יותר מכל אולפן הוליוודי.

על פרס הסרט הטוב ביותר יתחרו דרמת המירוצים "פורד נגד פרארי", סרט הפשע "האירי", הסרט הקוריאני "פרזיטים", דרמת הקומיקס "ג'וקר", קומדיית המלחמה "ג'וג'ו ראביט", "נשים קטנות" של גרטה גרוויג, "סיפור נישואים" של נואה באומבך, זוכה גלובוס הזהב לסרט הדרמה "1917" וזוכה גלובוס הזהב לסרט הקומי "היו זמנים בהוליווד". הסרטים שיכולים לראות את עצמם מאוכזבים הם "רצח כתוב היטב" של ריאן ג'ונסון, "האפיפיורים" של פרננדו מיירלס, "רוקטמן ו"פצצה" שלא זכו למועמדות לפרס הסרט הטוב.

בקטגוריית הבימוי יתחרו מרטין סקורסזה על "האירי", טוד פיליפס על "ג'וקר", "סם מנדס על "1917", קוונטין טרנטינו על "היו זמנים בהוליווד" ובונג ג'ון הו על "פרזיטים". ייתכן והאקדמיה תזכה לביקורת על כך שגם השנה אין מועמדת נשית בקטגוריית הבימוי, על אף שגרטה גרוויג מועמדת לפרס הסרט הטוב על "נשים קטנות".

[*]

על פרס השחקן יתחרו חואקין פיניקס הפייבוריט על "ג'וקר", אדם דרייבר על "סיפור נישואים", אנטוניו בנדרס על הסרט הספרדי "כאב ותהילה", ליאונרדו דיקפריו על "היו זמנים בהוליווד" וג'ונתן פרייס על "האפיפיורים". בקטגוריית השחקנית הראשית יתחרו סקרלט ג'והנסון על "סיפור נישואים" (ומועמדות נוספת בקטגוריית שחקנית המשנה על "ג'וג'ו ראביט"), שרליז ת'רון על "פצצה", רנה זלווגר הפייבוריטית לזכייה על "ג'ודי - מעבר לרשת" בו היא מגלמת את השחקנית ג'ודי גרלנד, סינתיה אריבו במועמדות יחידה בקטגוריות המרכזיות למועמדת אפרו אמריקאית על "הארייט: הדרך לחופש" וסירשה רונאן על "נשים קטנות".

בקטגוריה הדוקומנטרית הסרט הישראלי "לאה צמל, עורכת דין" שהיה ברשימה המקוצרת לא נכנס לחמישיית המועמדים. בקטגוריית הסרט הזר מועמדים "קורפוס כריסטי" הפולני שהפתיע בכניסתו לקטגוריה, "ארץ הדבש" הצפון מקדוני (שמועמד במועמדות נוספת גם בפרס הסרט הדוקומנטרי), "עלובי החיים" הצרפתי, "כאב ותהילה" הספרדי של פדרו אלמודובר וכמובן "פרזיטים" הקוריאני, הפייבוריט המובהק לזכייה לאחר שגרף את הפרס המקביל בכל הטקסים המקדימים וזכה בשש מועמדויות כולל לפרס הסרט הטוב, התסריט המקורי והבמאי. מועמדים מפתיעים נוספים הם סרט האימה "המגדלור" בקטגוריית הצילום, סרטי האנימציה של נטפליקס "קלאוס" ו"יד אבודה" בקטגוריית האנימציה, מועמדות לפסקול ולאפקטים מיוחדים ל"מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר" ומועמדות יחידה לסרטו של קלינט איסטווד "ריצ'רד ג'ול" בקטגוריית שחקנית המשנה (קתי בייטס).



רשימת המועמדים המלאה:

הסרט הטוב ביותר: "ג'וקר", "היו זמנים בהוליווד", "1917", "האירי", "פרזיטים", "סיפור נישואים", "ג'וג'ו ראביט", "נשים קטנות", "פורד נגד פרארי"

הבמאי: בונג ג'ון-הו ("פרזיטים"), טוד פיליפס ("ג'וקר"), סם מנדס ("1917"), מרטין סקורסזה ("האירי"), קוונטין טרנטינו ("היו זמנים בהוליווד")

השחקן הראשי: חואקין פיניקס ("ג'וקר"), אדם דרייבר ("סיפור נישואים"), ליאונרדו דיקפריו ("היו זמנים בהוליווד"), ג'ונתן פרייס ("האפיפיורים"), אנתוניו בנדרס ("כאב ותהילה")
השחקנית הראשית: רנה זלווגר ("ג'ודי - מעבר לקשת"), סקרלט ג'והנסון ("סיפור נישואים"), שרליז ת'רון ("פצצה"), סירשה רונאן ("נשים קטנות"), סינתיה אריבו ("הרייט")

הסרט הבינלאומי: "פרזיטים" (דרום קוריאה), "עלובי החיים" (צרפת), "כאב ותהילה" (ספרד), "קורפוס קריסטי" (פולין"), "ארץ הדבש" (צפון מקדוניה)

סרט האנימציה: "צעצוע של סיפור 4", "מיסטר לינק", "היד האבודה", "הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר", "קלאוס"

שחקן המשנה: בראד פיט ("היו זמנים בהוליווד"), ג'ו פשי ("האירי"), אל פצ'ינו ("האירי"), טום הנקס ("יום יפה בשכונה"), אנתוני הופקינס ("האפיפיורים")

שחקנית המשנה: לורה דרן ("סיפור נישואים"), מרגו רובי ("פצצה"), פלורנס פיו ("נשים קטנות"), קתי בייטס ("ריצ'רד ג'ול"), סקרלט ג'והנסון ("ג'וג'ו ראביט")

התסריט המקורי: "היו זמנים בהוליווד", "סיפור נישואים", "פרזיטים", "1917", "רצח כתוב היטב"

התסריט המעובד: "האירי", "ג'וג'ו ראביט", "נשים קטנות", "ג'וקר", "האפיפיורים".

הצילום: "1917", "ג'וקר", "היו זמנים בהוליווד", "האירי", "המגדלור"

העריכה: "פורד נגד פרארי", "האירי", "ג'וג'ו ראביט", "ג'וקר", "פרזיטים"

עיצוב ההפקה: "האירי", "ג'וג'ו ראביט", "1917", "היו זמנים בהוליווד", "פרזיטים"

עיצוב התלבושות: "האירי", "ג'וגו ראביט", "ג'וקר", "נשים קטנות", "היו זמנים בהוליווד"

האיפור ועיצוב השיער: "פצצה", "ג'וקר", "ג'ודי - מעבר לקשת", "מליפיסנט: אדונית הרשע", "1917"

האפקטים: "הנוקמים: סוף המשחק", "האירי", "מלך האריות", "1917", "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר"

עריכת הסאונד: "1917", "פורד נגד פרארי", "ג'וקר", "היו זמנים בהוליווד", "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקיווקר"

מיקס הסאונד: "1917", "ג'וקר", "אד אסטרה", "פורד נגד פרארי", "היו זמנים בהוליווד"

סרט דוקומנטרי הארוך: "ארץ הדבש", "מפעל אמריקאי", "למען סאמה", "המערה", "קצה הדמוקרטיה"

המוזיקה המקורית: "ג'וקר", "נשים קטנות", "סיפור נישואים", "1917", "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר"

סרט האנימציה הקצר: "בת", "קיטבול", "אחות", Hair Love", "Memorable"

הסרט העלילתי הקצר: "אחווה", "החלון של השכנים", "מועדון הכדורגל של נפטה", "סריה", "אחות"
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט