חדשות קולנוע וסרטים

חוזרים למסך הגדול: פסטיבל הקולנוע הצרפתי ופסטיבל "אפוס"

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי יותר משנה של פסטיבלי קולנוע מקוונים שני פסטיבלים גדולים חוזרים למסך הגדול בחודש מאי: * פסטיבל הקולנוע הצרפתי שיציג שלל סרטים חדשים בהם סרט הפתיחה "שלום ולא להתראות", "משטרה" בכיכובו של עומר סי והגרסה הצרפתית של הסדרה "בטיפול". * פסטיבל "אפוס" לסרטי תרבות ואמנות שיציג מעל ל-50 סרטים מהארץ והעולם בנושאי תיאטרון, קולנוע, אמנות, מוזיקה, מחול ועוד
פסטיבל הקולנוע הצרפתי יוצא לדרך

לפני שנה וחודשיים, הכל כבר היה מוכן לקראת פתיחת פסטיבל הקולנוע הצרפתי. ארבעה ימים לפני פתיחת הפסטיבל הודיעו על סגירת כל אולמות התרבות וכניסה לסגר. כעת סוף סוף ייפתח הפסטיבל מחדש באולמות ועם קהל בין התאריכים 20 במאי עד ה-6 ביוני בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, חולון, שדרות ראש פינה ובבית התרבות סביון .

סרט הפתיחה של הפסטיבל השנה "שלום ולא להתראות", של אלבר דופונטל (יוצר הלהיט "להתראות שם למעלה"), היה הזוכה הגדול בטקס הסזאר האחרון כשקטף 7 פרסים, בהם לסרט, לתסריט ולבימוי. זהו סרט אותו הוא מקדיש לטרי ג'ונס מיוצרי מונטי פייטון ומארח בו יוצר אחד של החבורה, טרי גיליאם. בסרט מככבים וירז'ני אפירה, אלברט דופונטל וניקולא מארייה שזכה בסזאר על תפקידו. סרט הנעילה של הפסטיבל הוא "נאום החתונה" של לורן טיראר. הסרט נבחר לתחרות הרשמית בפסטיבל קאן. ההקרנה בישראל היא סוג של בכורה עולמית כיון שהסרט לא הוצג עדיין על מסך גדול ועם קהל בשום מקום בעולם.

[*]

(תמונה מתוך סרט הפתיחה "שלום ולא להתראות")

מבין הסרטים הנוספים שיוקרנו בפסטיבל – "החמור המאהב ואני" , סרטה של קרולין ויניאך, שזיכה את כוכבתו לור קלאמי ("10 אחוז"), בפרס הסזאר לשחקנית הטובה ביותר. גם הבמאי מרק פיטוסי מוכר מן העונה האחרונה של הסדרה "10 אחוז", אותה ביים ובפסטיבל יוקרן המותחן שלו "כפי שזה נראה". כן יוקרנו הסרט "משטרה" בכיכובו של עומר סי שהשתתף בפסטיבל ברלין, "ארץ קטנה" - סרט שנעשה על פי ספרו המצליח של הסופר הצרפתי אפריקאי גאל פאי על גורלם של ילדים בני תערובת ברואנדה השסועה, "בשם האדמה"- סרטו הראשון של אדוארר ברג'ו, שהיה הצלחה גדולה בצרפת ועוסק בבעיה כאובה בצרפת , מאבקם של החקלאים לשרוד. אך הוא בעיקר מפגן משחק של שני השחקנים הראשיים גיום קאנה והבלגית ולרה בטנס.

שני סרטים שהיו אמורים להיות חלק מן הפסטיבל בשנה שעברה יעלו סוף סוף על המסך - "התקופה היפה בחיי" - סרטו עטור הפרסים של גי בדוס, אחת ההצלחות הגדולות של הקולנוע הצרפתי, סיפור אהבה מקסים ומפתיע בכיכובם של דניאל אוטיי ופאני ארדן, ו"סוף האהבה" של הבמאית הישראלית קרן בן רפאל, שהוצג בבכורה בפסטיבל ונציה.

במסגרת הפסטיבל יוקרנו שני פרקים מן הסדרה "שטח הפקר" - שיתוף פעולה ישראלי-צרפתי. את הסדרה ביים עודד רסקין על פי תסריט שכתבו איתן מנסורי, עמית כהן, רון לשם ומריה פרידמן . ומשחקים בה מלני תיירי, פליקס מואטי וסוהילה יעקוב. כן יוקרנו חמשת הפרקים הראשונים מן הגרסה הצרפתית של "בטיפול". הבמאים /תסריטאים אריק טולדנו ואוליבייה נקש, יוצרי "מחוברים לחיים", בשיתוף פעולה עם המפיקה יעל פוגל ישראלית הפועלת בצרפת, יצרו גרסה צרפתית ללהיט הישראלי. מארגני הפסטיבל בחרו לכבד את זכרם של שני יוצרים שהלכו לעולמם - התסריטאי ז'אן קלוד קארייר שכתב עשרות תסריטים בהם "סירנו דה ברז'רק". בפסטיבל יוצג סרט דוקומנטרי על חייו "קסמיו של קלוד קרייר" וכן שיתוף הפעולה המבריק שלו עם בונואל בסרט "יפהפיית היום" בכיכובה של קתרין דנב. יוצר נוסף שהלך לעולמו לא מזמן הוא הבמאי ברטרן טברנייה, שאף הוא ביקר בארץ כאורח הפסטיבל, ויוצגו שניים מסרטיו "השען מסנט פול" ו"שופט ומתנקש".

[*]

(תמונה מתוך הגרסה הצרפתית של "בטיפול")

אפוס – פסטיבל לסרטי תרבות ואמנות

אפוס- הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות - יהיה הפסטיבל הראשון שחוזר לאולמות מאז מגפת הקורונה, בתאריכים 5-8 במאי במוזיאון תל-אביב לאמנות. בפסטיבל יוקרנו למעלה מ- 50 סרטים חדשים מהארץ והעולם בהקרנות בכורה בישראל בנושאי אדריכלות, אמנות פלסטית, תיאטרון, קולנוע ספרים, מחול, צילום, מוזיקה ואמנות מחאה.

את הפסטיבל יפתח הסרט התיעודי "מרינה אברמוביץ': מברווזונת לברבור". המפגש של מתעד האמנות הבריטי אלן ינטוב והאמנית הסרבית מרינה אברמוביץ', עומד בלב ליבו של הסרט הזה, שמביא את סיפור חייה ומגלה דווקא את האדם שמאחורי הפרובוקציה, וחושף בפני צופיו אמנית רהוטה, מקורית, נועזת מאוד וכריזמטית. סרט הנעילה של הפסטיבל יהיה "ריקוד הג'אז - הסיפור האמיתי" שיספר את גלגוליו של הריקוד שהביאו אותו אל לב המיינסטרים האמריקאי.

בנוסף הפסטיבל מציג לראשונה: תכנית ישראלית ובה הזדמנות חד פעמית לצפות במבחר סרטים ישראלים, כולל שלושה סרטים עם יוסי בנאי במלאת 15 שנה למותו: "הכלה וצייד הפרפרים", "מכתבים ברוח" ו-"רק לא לחשוב שני פעמים". בנוסף, יוקרנו הסרטים הבאים: "אלתרמניה" של אלי כהן, "אנאפאזה" של לוי זיני, "הדוד פרץ ממריא" של זוכת פרס ישראל מיכל בת אדם, "נוף עם מאיר פיצ'חזדה" של לינה צ'פלין, "גנרל "שוורצפוט צד נמרים ורודים במדבר סהרה" של סלבה צ'פלין, שניים מסרטיו של דן וולמן- "מחבואים" ו-" סיפורה של באשה", "רצח בשבת בבוקר" של נדב לויתן ו "תצלומיי 1952-2002 –" של דוד פרלוב.

[*]

(יוסי בנאי וגילה אלמגור בסרט "הכלה וצייד הפרפרים")
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט