חדשות קולנוע וסרטים

קינג ג'ורג': ההופעות הגדולות של ג'ורג' קלוני

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
חלפו כמעט 30 שנה מאז שג'ורג' קלוני פרץ לחיינו כד"ר דאג רוס בסדרה "ER". מאז הפך השחקן השרמנטי לאחד השמות הגדולים והאהובים בהוליווד עם שורה של שוברי קופות ותפקידים בסרטי איכות שבתוך זמן קצר מאוד יחסית הפכו אותו לכוכב האולטימטיבי. לרגל יום הולדתו ה-60 שחל היום דירגנו את 5 ההופעות הטובות ביותר של השחקן-במאי-תסריטאי-מפיק האהוב והמצליח.
5. אחי, איפה אתה?

הקומדיה יוצאה הדופן הזו של האחים כהן, הראשונה מבין ארבעה שיתופי פעולה שלהם עם קלוני, היא אחד מהסרטים המהנים ביותר שלהם, והאמת? גם של קלוני עצמו – הוא אפילו קיבל מועמדות לגלובוס הזהב על תפקידו בסרט. קלוני מככב בתפקיד הראשי כיוליסס, בעיבוד המודרני שלהם לסיפור האודיסיאה על שלושה אסירים שנמלטים מבית כלא בתקופת השפל הגדול כדי למצוא מטמון נסתר. יוליסס של קלוני נוטף כריזמה וחן, ממש כמו השחקן עצמו בחיים האמיתיים, ולא סתם הסרט הזה היווה את הפריצה הגדולה באמת שלו בעולם הקולנוע (וזה נאמר עם כל הכבוד לתפקידיו ב"רומן לא חוקי" ו"מצאת החמה עד צאת הנשמה"). מה שבטוח הוא שהסרט הזה רק עושה חשק להמשיך לראות את השלישייה הזו משתפת פעולה פעם נוספת.



4. אושן 11

ג'ורג' קלוני, מאט דיימון, בראד פיט, ג'וליה רוברטס – אלה רק כמה מהשמות הגדולים שמככבים בקומדיית הפשע הנפלאה הזו של סטיבן סודרברג, רימייק ל"אחד עשר של דני אושן" מ-1960. קלוני מגלם את התפקיד הראשי בסרט, ומוביל את שורת הכוכבים הגדולה הזו לסרט שוד כיפי שהפך לשובר קופות גדול ועטור שבחים שהמשיך לשני סרטים נוספים (שהם אחלה לגמרי, אבל לא משחזרים את הקסם של הראשון). קלוני לא ממציא פה את עצמו מחדש, אבל הוא כן מצליח לקלוע במדויק לדמותו של אושן, ומציג דמות קולית ומלאה בסוואג שרבים יכולים רק לחלום עליו.



3. סוריאנה

הסרט שהביא לקלוני את האוסקר היחיד שלו על משחק (במקרה זה, בקטגוריית שחקן המשנה) הוא מותחן פוליטי עשוי היטב ומעורר מחשבה, מהסוג שקלוני מאוד אוהב לעסוק בו מפעם לפעם. זה לא הסרט הטוב ביותר שלו, בטח שלא הבולט ביותר בקריירה שלו, אבל הוא בהחלט מהווה נקודת מפנה עבורו ועבור אוהדיו, שכן הוא נותן פה הופעה מבריקה שכוללת ניואנסים רבים. קלוני מגלם את סוכן CIA ותיק שמבחין שהארגון שהוא עובד בו לא עושה את העבודה. התקציב שלו מקוצץ, פוליטיקאים מחליטים החלטות לא מקצועיות במקום לתת לאנשי מקצוע לעשות את עבודתם, וסימני סכנה מפני מתקפת טרור זוכים להתעלמות. כל זה הופך למאוד אישי מבחינתו כאשר איש עסקים ואשתו מוצאים את עצמם במצב טראגי במזרח התיכון.

2. תלוי באוויר

בדרמה הזו שביים ג'ייסון רייטמן, העוקבת אחר גבר בשם ריאן שעובד בחברה המפטרת אנשים עבור חברות אחרות שמבלה את זמנו בטיסות ואינו נקשר לאף אדם, קלוני נותן הופעה צנועה, קטנה, כמעט מינורית. הוא לא "מתפוצץ" על המסך, וזה בדיוק היופי שבדבר. כל התהליך שדמותו עוברת מועבר על ידי קלוני במדויק, והוא מצליח לגרום לצופה את החיבה הלא פשוטה לדמות שכחלק מתפקידה נאלצת לסיים לאנשים את עבודתם. היחסים המרירים-חיוביים של הצופים עם דמותו של ריאן היו יכולים להיראות אחרת לגמרי אם הוא היה מגולם בידי שחקן אחר, אבל קלוני הוציא מעצמו את המיטב – ויצר דמות לפנתיאון. הסרט עצמו זכה לשש מועמדויות לפרס האוסקר, כולל לקלוני לשחקן הראשי.



1. היורשים

אחת ההופעות היותר "שקטות" של קלוני היא גם הטובה ביותר שלו בסרטו של אלכסנדר פיין, זוכה פרס גלובוס הזהב לסרט הדרמה הטוב ביותר. מאט קינג (קלוני) חי על פיסת גן-עדן בתולית בהוואי, ביחד עם שתי בנותיו, אותן הוא נאלץ לגדל לבדו לאחר שאשתו נפגעה בתאונת שיט. כשבתו מגלה שבזמן פציעתה של אימה היא לא הייתה לבד על הסירה, אלא עם בחור נוסף, עולמו של מאט מתהפך. הוא מחליט לצאת ולחפש מי היה עם אשתו ברגעיה האחרונים, חיפוש שמוביל אותו לבחון את חייו ואת הקשר שלו עם משפחתו מחדש.

הבעות פניו של קלוני אומרות הכל מבלי להגיד כלום, קולו נותן סמכות מסוימת גם מבלי להביע אותה בקולניות והאיפוק שלו ברגעים מסוימים בסרט הנהדר הזה מפוצצים את המסך ברגש. בעיניי, מדובר לא פחות מתצוגת תכלית של קלוני, שמביא את עצמו לקדמת הבמה וחושף את הפן הרגשי שלו בשיאו, כפי שלא ראינו אותו לפני או אחרי, והיה מועמד לאוסקר נוסף בקטגוריית השחקן הראשי. זהו תפקיד שמוכיח שג'ורג' קלוני הוא לא רק אחד מהכוכבים הגדולים ההוליוודיים הגדולים בעולם, אלא גם אחד השחקנים הגדולים בדורו.

ערן איצקוביץ - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט