חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל קאן 2021: "הברך" של נדב לפיד וסרט הפתיחה של ליאו קראקס

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מבקר האתר רון פוגל יסקר את פסטיבל הקולנוע החשוב בעולם בקאן באופן יומי, כשהשנה הוא גם משמש בתפקיד היוקרתי של ראש חבר השופטים בפרס המבקרים הבינלאומי. בדיווח הראשון: הסרט "הברך" של נדב לפיד, סרט הפתיחה בכיכובם של אדם דרייבר ומריון קוטיאר, סרטים מבנגלדש ויפן ומפגש עם שופט איראני
בשעה טובה ואחרי שנת היעדרות בשל מגפת הקורונה, שבתי לפסטיבל הסרטים בקאן בפעם החמישית. השנה בצל הקורונה הפסטיבל יהיה קצת שונה. כמות העיתונאים המשתתפים פחתה במעל ל-30 אחוזים, שוק הסרטים הצטמצם בחצי, מדינות רבות לא הקימו ביתנים ובכלל האווירה פחות שמחה מהרגיל. אבל כל זה לא ימנע מפסטיבל הקולנוע החשוב בעולם לרוץ קדימה ולחגוג את האומנות השביעית.

השנה אני בקאן בכמה כובעים - מעבר לסיקור עבור תאגיד כאן ואתר סרט, אני גם יושב ראש חבר השופטים של ארגון המבקרים הבינלאומי 'פיפרסקי'. זה אומר שאצטרך הפעם להקפיד לראות את כל הסרטים במסגרת שאני שופט בה - 'מבט מסוים' - שהיא מסגרת המשנה בפסטיבל. אם בשנים קודמות הייתי צריך לעמוד בתור לפני כל סרט, השנה השתנתה השיטה ומזמינים את הכרטיסים באופן ממוחשב יומיים לפני הצפייה. כבר בניסיון הראשון שלי להיכנס למרכז הפסטיבל הבנתי שאני צריך לעשות בדיקות קורונה כל 48 שעות ורק אז אוכל להסתובב חופשי.

[*]

(פסטיבל קאן. צילום: רון פוגל)

על השטיח האדום בקאן מתאספים חבר השופטים בראשות הבמאי ספייק לי וכולם שמחים ועליזים על החזרה לאולמות הקולנוע. התחלתי את המסע חמישי שלי בקאן בצפייה בסרט הפתיחה ״אנט״ סרטו של ליאו קארקס ("מנועים קדושים"). זהו מיוזיקל אפל על קומיקאי (אדם דרייבר) וזמרת אופרה (מריון קוטיאר) שמביאים ילדה לעולם וחווים משברים בחיי הנישואין שלהם . סרט מבולבל משהו וארוך אבל לא מתפשר ומאתגר את הצופה. זהו לא מיוזיקל פחדני ונוטף מתיקות כמו הסרט ״שכונה על הגובה״, אלא סרט שתוקף את חושי הצופה. ככה סרט פתיחה צריך להיראות. בתחילת היום השני שלי בקאן, אחרי בדיקת קורונה מהירה, אני צופה בסרט הראשון אי פעם שמשתתף מבנגלדש - ״ריהאנה מרים נור״ שמשתתף במסגרת 'מבט מסוים', כמו מרבית הסרטים בהם אצפה בפסטיבל. הסרט עוסק ברופאה שמלמדת סטודנטים ונתקלת במקרה של הטרדה מינית. במקביל יש לה צרות עם הבת הקטנה שלה ועם סטודנטית שהעתיקה במבחן. סרט ארוך מדי אבל עם לוקיישנים נהדרים ומשחק משכנע.

[*]

(חבר השופטים של ארגון המבקרים הבינלאומי בראשות רון פוגל)

אני ממהר למפגש הראשון של חבר השופטים שלי ופוגש גם את השופט האיראני חמד שמיד מסביר פנים ואנחנו מסכימים כי בסופו של דבר כולנו בני אדם ומבטיחים לעבוד בשיתוף פעולה למרות העוינות בין המדינות שלנו. לאחר דיווח מהפסטיבל לתאגיד, אני חוזר למרכז הקונגרסים לראות את סרטו החדש של נדב לפיד ״הברך״ שמשתתף בתחרות הראשית ומתחרה על פרס דקל הזהב ועוסק בבמאי קולנוע (אבשלום פולק) שמגיע להקרנת סרטו בערבה ומתעמת עם השדים הפנימיים שלו ועם הממסד הישראלי השמרני. יהיה עוד זמן לדון בסרט באריכות כשהוא יצא לאקרנים בישראל בשבוע הבא. בינתיים אומר שזוהי עוד דוגמה לבמאי שנמצא בשיאו, לא מתפשר ובועט לצופה ולממסד בראש. בראבו ללפיד.

ההקרנה השלישית שלי באותו יום היא של הסרט״ אנודה״, שמספר בשעתיים וארבעים דקות שלא נגמרות את סיפורו של החיל היפני האחרון במלחמת העולם השנייה שהמשיך להילחם את המלחמה 30 שנה לאחר סיומה. סיפור מדהים ודי מעניין, רק חבל שכל כך ארוך. אני יוצא מהקולנוע והולך לסיבוב לילי בברים של קאן עם דקל ברנסון יוצר הקולנוע המוכשר ופוגש מפיקים מהונגריה ומפולין ושחקנים מצרפת. מחר עוד יום של הקרנות מסקרנות.

* לכל הכתבות והדיווחים מפסטיבל קאן. היכנסו למתחם הפסטיבל באתר
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט