חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל חיפה: "מקום מרוחק", "המפרץ הכחול", "איפה אנה פרנק" ועוד

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כתבי האתר ממשיכים לסקר מפסטיבל הסרטים חיפה שמתקיים בימים אלו (עד ה-28 לספטמבר), והפעם: הסרט הקוריאני "מקום רחוק", סרט הנעילה "המפרץ הכחול" בכיכובה של אליסיה ויקנדר, סרטו של ארי פולמן "איפה אנה פרנק" וסרטו של יואכים טרייר "האדם הגרוע בעולם"
מקום מרוחק

מבקר: מתן יניב

המקור לסרט זה הגיע ממקום, שחקן ופואמה- כך תיאר זאת הבמאי פארק קון-יאנג. המקום הוא עיירה כפרית קטנה בדרום קוריאה שאינה רחוקה מסיאול הגדולה. השחקן הוא קאנג גיל-ווה, שמשחק את התפקיד הראשי - אדם שהתרחק מעיירת מולדתו על מנת להסתיר את זהותו. הפואמה, אשר נכתבה ע"י חברו של פארק, סיפרה כיצד השדים מהם פחדת בעברך תמיד ישובו לרדוף אותך. ההשראות הללו מתקבצות לידי "מקום מרוחק"- סיפור חברתי על אדם בשם ג'ין וו שבוחר לברוח מהמשפחה והחברה ביחד עם בתו כאשר הוא מסתיר את זהותו המינית.

אבל כמו בפואמה ההיא, גם כאן הגיבור נאלץ להתמודד עם שדים מעברו בדמותם של אחותו התאומה ומאהבו. זהו סרט אינדי שמתהדר בדרמה אשר מתרחשת אוף-סקרין ובאיטיות, אלמנט שונה בנוף הדרום קוריאני שמתהדר בסרטים צבעוניים וקצביים. למרות שרצף העלילה האיטי מתיש לפעמים, מערכת היחסים הנהדרת שנבנית בין וו למאהבו והכימיה בין השחקנים מעוררים אמפתיה. פארק עצמו מביים ברגישות ובחמלה סיפור אנושי על משפחה שמאוד קל מאוד להתאהב בה. גנבת ההצגה היא צ'וי גאום-סון, הסבתא בסרט, אשר בשקט מביעה דמות לא קלה לעיכול.

הקרנה נוספת: יום שישי 24.9 בשעה 16:45 במוזיאון טיקוטין.



המפרץ הכחול

מבקר: רון פוגל

את סרט הסיום של פסטיבל חיפה "המפרץ הכחול" ראיתי במסגרת 'מבט מסוים', הקטגוריה שבה שפטתי בפסטיבל קאן האחרון. סרטו של ג'סטין צ'ון עוסק בבעיה כאובה שגם בישראל מתמודדים איתה: מה קורה לאותם בני מהגרים שגרים שנים בארץ שאליה הגרו הוריהם ואז נאלצים לעמוד בפני גירוש מכיוון שאינם אזרחי המקום?

צ'ון מגלם בחור שנולד בקוריאה וחי את רוב חייו בארה"ב וכעת הוא עלול לאבד את אהובתו ואת בתה. זהו סרט עצמאי שמצולם באופן מחוספס אולם הישירות שבו מצליחה להעביר את המסר . צ'ון טוב מאד בתפקיד הגיבור ואליסיה ויקנדר ("הנערה הדנית") מפתיעה בתפקיד נטול איפור וזוהר. "המפרץ הכחול" הינו סרט צנוע וקטן שמצליח לגעת בצופה, כאשר גם אני בכיתי בסצנת הסיום הסופר סנטימנטלית. בהחלט סרט ראוי לסיים בו פסטיבל עם תוצרת קולנועית משובחת.

הקרנה: יום שלישי 28.9 בשעה 20:30 אודיטוריום סינמטק חיפה.

איפה אנה פרנק

מבקרת: יעל מאורר

"איפה אנה פרנק", סרט האנימציה המושקע והמרהיב של ארי פולמן ("ואלס עם באשיר", "כנס העתידנים"), ממציא מחדש את דמותה המוכרת של אנה פרנק שהפכה לסמל לרוח האדם העומדת מול הנורא מכול. הסרט בוחר לכן בדרך מקורית להעביר לקהל הצעיר את מהות הסיפור. הוא פותח בעתיד הקרוב וממקם את תחילת ההתרחשות במוזיאון אנה פרנק שבאמסטרדם, בו מוחזק היומן המפורסם שכתבה. היומן, כידוע, מסופר לחברה דמיונית בשם קיטי. בסרט קיטי יוצאת מתוך דפי היומן בימינו ומנסה לגלות "איפה אנה פרנק".

בדרך, תיתקל קיטי בפליטים בני זמננו שעומדים להיות מגורשים מהולנד, בנער רחוב בשם פיטר, כשמו של הנער שהסתתר בדירת המסתור של אנה פרנק, ותראה כיצד "אנה פרנק" הפכה לשם דבר, למותג ידוע, שנמצא בכל מקום - ספרים בשפות שונות, הצגות תיאטרון, וגם הרומן הגרפי שיצר פולמן צץ לרגע בסרט. הסרט נע בין ההווה, עם נקודות השקה למלחמת העולם השנייה שגם בה פליטים גורשו מארצות בהן מצאו מפלט, לשחזור קורותיה של אנה פרנק אחרי סוף היומן. הסוף הטראגי של חייה של אנה פרנק מתגלה לקיטי, ואולי גם לחלק מהצופים שאינם בקיאים בפרטי הסיפור, בהדרגה. זהו אספקט מעניין בסרט שמספר סיפור היסטורי שקיבל ממדים מיתיים.

בצד הוויזואלי, זהו סרט אנימציה מרהיב ויצירתי במיוחד. הנאצים מופיעים בו כדמויות רפאים ענקיות שלהם כלבי-שאול. המוטיב הזה מופיע גם בתיאור הגיהינום הנאצי, המגולם בנסיעה ל"מזרח" שממנו לא חוזרים, כ"האדס", השאול במיתולוגיה היוונית. גם כוכבי הקולנוע של הזמן, כמו קלארק גייבל, משחקים תפקיד בפנטזיה של אנה על מיגור הנאצים. ככלל, הסרט מהווה הומאז' יפה לדמיון היצירתי של אנה פרנק ולדרך בה הצליחה ליצור עולם דמיוני ביומן שלה שהצליח להקל, ולו במעט, את החוויות הקשות שעברו עליה.

הקרנה: יום חמישי 23.9 בשעה 18:00, אודיטוריום סינמטק חיפה.

האדם הגרוע בעולם

מבקר : אלעד שלו

הבמאי הנורבגי יואכים טרייר ("אוסלו, 31 באוגוסט", "השקט שבפנים") יודע לשלב בסרטיו בין צלילה לנפש גיבוריו והתמודדותם עם אתגרי החיים הניצבים בפניהם לבין שימוש באמצעים קולנועיים וירטואוזיים לעיתים המוציאים את דמויותיו מהמציאות הכולאת אותן. כך גם סרטו החדש "האדם הגרוע בעולם", שזיכה את השחקנית הראשית בו רנאטה ריינסב, בפרס השחקנית הטובה בפסטיבל קאן האחרון, מתמרן בין טון מדוד, לקצבי, בין קומדיה לדרמה מרגשת ובין ריאליזם לשימוש בטכניקות קולנועיות הקוטעות אותו וממחישות את גילוי הפלא שבאהבה והשברון באובדנה.

העלילה עוקבת אחר ארבע שנים בחייה של ג'ולי (ריינסב המצוינת) אישה בת 30 שמזגזגת בין עבודות, לא מצליחה להחליט על כיוון בחיים וגם נקלעת לכאוס בחיי האהבה שלה, כאשר בכל פעם שנדמה והיא מגיעה ליציבות, היא מחליטה שרצונה בשינוי ובריענון. הסרט עוקב אחר מערכת היחסים שלה עם אמן קומיקס מבוגר ממנה כאשר מפגש אקראי עם בחור צעיר שמציע לה מפלט מהשגרה, הופך עם הזמן גם הוא לנטל עבורה. זוהי דרמה בוגרת, עם תסריט כתוב היטב המחולק ל-12 פרקים בחייה, פרולוג ואפילוג, הנעזרת ביכולות הבימוי המוכחות של טרייר ובתצוגות משחק מוצלחות כדי לספק אמירה של ממש על הנושאים הגדולים של החיים – הבחירות שאנו עושים, האהבה ושברה והמוות.

הקרנות: 25.9 יום שבת בשעה 15:30, אודיטוריום סינמטק חיפה. 28.9 יום שלישי בשעה 18:30 אולם רפפורט.



לפרטים נוספים על סרטי הפסטיבל ורכישת כרטיסים היכנסו לאתר הפסטיבל. לכל הכתבות מפסטיבל הסרטים בחיפה - לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט