חדשות קולנוע וסרטים

מ"מרי פופינס" ועד "מולאן": הגיבורות האהובות מסרטי דיסני

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
גיבורות דיסני סיפקו השראה למיליוני ילדים ומבוגרים ברחבי העולם לאורך עשרות שנים, ולא כולן באות עם כתר ושמלה מפוארת. חלקן באות עם חרב, תיק, מרבד או כל האוקיינוס. לכבוד הסרט "אנקאנטו" שמציג לנו גיבורת דיסני חדשה ולא שגרתית – ילדה קולומביאנית בשם מיראבל, היחידה במשפחתה המופלאה ללא כוחות מיוחדים, זו הזדמנות מצוינת להיזכר בגיבורות דיסני נוספות שנחרטו לכולנו בזיכרון ובלב
מולאן

אין כמו להתחיל רשימה כזו מאשר עם הנסיכה (למרות שהיא לא בת מלוכה) שהצילה את כל סין ואחראית למותם של, ככל הנראה, מאות לוחמים הונים. בעוד אריאל הייתה נסיכת דיסני הראשונה שלקחה יוזמה וגרמה לדברים להתרחש, מולאן הייתה הראשונה להיות מועצמת. לא רק שהיא לא צריכה לחכות שגבר חסון ושרירי יבוא להציל אותה, היא תרים בעצמה את החרב ותתמודד עם הרעים ראש בראש.

לכל חברה יש נורמות וציפיות ומולאן פשוט לא מצליחה לעמוד בהן. היא לא עלמה מאופקת וצייתנית, מה שהופך אותה בעיני השדכנית לבלתי ניתנת לחתונה ועל כן לכישלון - כי כמובן שאין "הישג" גדול יותר לאישה מאשר למצוא בעל ראוי. אבל ריח מלחמה נישא באוויר כשההונים פולשים אל הארץ ובלי בנים שייקחו את מקומו נאלץ אביה הזקן של מולאן לקבל על עצמו את צו הגיוס. על מנת להציל את חייו מתחפשת הנערה לגבר ולוקחת את מקומו בצבא, על אף שתוצא להורג אם תתגלה זהותה האמיתית. לאחר קשיים רבים היא הופכת לחיילת, או יותר נכון לחייל, מן השורה ואף מצילה את הגדוד ממתקפה רק כדי להיחשף כאישה ולהינטש על ידי חבריה בשלג. לא שזה עוצר בעדה מלחזור ולהציל את הקיסר והמדינה. בלי קשר למין ומוסכמות חברתיות - מולאן פשוט מדהימה.



ג'ודי הופס, "זוטרופוליס"

לכל ילד או גור יש חלום ושל ג'ודי תמיד היה להיות שוטרת בעיר הגדולה. כנגד כל הסיכויים היא מצליחה להגשים את חלומה ומתגייסת למשטרת זוטרופוליס, כמה חבל שהיא רק ארנבת חלשה ופחדנית או לפחות זה מה שכולם חושבים עליה. אולם גיבורתנו לא אומרת נואש וקופצת על ההזדמנות לפצח תיק של טורף נעדר ולהוכיח את עצמה, גם אם כישלון פירושו ויתור על התג שהיא כל כך נלחמה להשיג. כיוון שעמיתיה לבושי המדים לא ממהרים לעזרתה, היא פונה אל ניק - נוכל בעל ידע נרחב על המתרחש ברחובות - וגוררת אותו בעל כורחו אל החקירה. לא בדיוק השותף האידיאלי, אחרי הכל הוא שועל ערמומי או לפחות כך כולם רואים אותו.

למרות ההתחלה הרעועה, מצליחים השניים למצוא את כל הטורפים הנעדרים על אף שאינם מגלים מה גרם להם להפוך לפראיים מלכתחילה. בעודה ניצבת באור הזרקורים פולטת הארנבת אמירה שמציתה גל של פחד ואפליה נגד טורפים בעיר וגם מרחיקה ממנה את ידידה החדש. כן, לכולם יש דעות קדומות, גם לג'ודי, אבל כמו גיבורה אמיתית היא מודה בטעותה ומתנצלת בפני ניק והשניים יוצאים לפתור את התעלומה אחת ולתמיד. הפושע האמיתי מתברר כחשוד בלתי צפוי, מה שמוכיח שנית שכמו ג'ודי עצמה אסור להסתכל בקנקן אלא במה שבתוכו.

ג'סיקה ראביט, "מי הפליל את רוג'ר ראביט"

"מי הפליל את רוג'ר ראביט" הוא בעצם סרט של דיסני. החברה קנתה את הזכויות לספר, דאגה לתסריט, במאי ומפיק ואף יצרה את האנימציה. למעשה הדבר היחיד שדיסני לא שמה על הסרט זה את השם שלה. במקום היא שחררה אותו תחת חברת בת אותה הקימה - Touchstone המשמשת לשחרור יצירות בעלות אופי ונושאים בוגרים שדיסני לא רוצה שיעיבו על תדמיתה הידידותית לכל המשפחה. כן, ג'סיקה ראביט היא לא בדיוק כוכבת ילדים אבל היא אייקונית ובאופן נדיר ביותר - דמות מצוירת של דיסני שמכוונת ספציפית לקהל בוגר.

בסרטים אחרים ג'סיקה הייתה כנראה המרשעת בסיפור, אבל כפי שהגברת הג'ינג'ית מעידה על עצמה היא לא באמת רעה, רק מצוירת כך. היא סמל סקס וגם פרודיה על דמות הפאם-פאטאל ולמרות הרושם הראשוני היא באמת אוהבת את הארנב לו נישאה. במהלך ההרפתקה היא מוכיחה שוב ושוב שהיא הרבה יותר מרק המראה הלוהט שלה. אישה חכמה, אמיצה ואכפתית שמוכנה לעשות הכל למען בעלה - כולל לשבור לו את הלב, לעלף אותו עם מחבת ולדחוף אותו לתא המטען כדי שלא ייפגע. היא בכל זאת התחתנה עם ארנב שהוא חצי מהגודל שלה, ברור שיש לה כמה מוזרויות.



בל, "היפה והחיה"

בל היא תולעת הספרים הכי יפה בכפר וזה שילוב שנוטה לבלבל את אנשי הסביבה. היא לא מתרגשת מהחתיך המקומי גסטון ששם עליה עין ואין לה שום רצון להיות האישה הקטנה שלו. אביה נחשב לזקן מטורף, אך בעיניה הוא ממציא גאון ולא משנה מה אחרים יגידו עליו או עליה. בגדול, היא רוצה יותר מהחיים, מה שמזכה אותה בתווית - יפה אבל קצת משונה.

בניגוד לעיבודים קודמים של האגדה הצרפתית "היפה והחיה", בהם הגיבורה הייתה פסיבית למדי, בל היא לא קורבן של אף אחד גם כשהיא נכלאת בטירה מכושפת ע"י חיה מפלצתית. למעשה היא אסירה גרועה מאוד, לא מצייתת לחוקים, מתווכחת, מסתובבת איפה שבא לה ואפילו מנסה לברוח. אולם זמנה בטירה יחד עם החיה משכיח את הפחד הראשוני והיא מתחילה לראות את הצדדים הטובים שבו ועוזרת לו להשתפר כי היא חכמה מספיק לדעת שאנשים הם לא תמיד כפי שהם נראים, גם אם יש להם שיניים חדות וקרניים.

מרי פופינס

גבירותיי ורבותיי, גיבורת דיסני היחידה שהיא פשוט מושלמת מכל בחינה שגידלה רבבות של ילדים ומבוגרים כבר 57 שנים. לאחר ניסיונות מרובים הצליח לבסוף וולט דיסני בשנת 1964 להוציא אל הפועל את הפרויקט עליו חלם במשך זמן כה רב והביא את האומנת הבריטית הקסומה אל המסך הגדול. "מרי פופינס" בגילומה של ג'ולי אנדרוס האגדית היה לאחד משיאי הקריירה שלו והקהל התאהב מההתחלה.

מרי פופינס הופיעה על מפתנה של משפחת בנקס. איש אינו יודע מאיפה באה אבל שם היא נשארת לפחות עד שישתנה כיוון הרוח. האומנת החדשה קפדנית מאוד, מעט נרגזת ומאוד מעריכה את עצמה אך אופייה האוהב והחוכמה שהיא מציעה כובשים את ליבם של הילדים. כמובן שגם השירים והקסמים לא בדיוק מזיקים. לאט לאט היא מצליחה לאחות את הנתק בין ילדי המשפחה לאביהם, כשהיא עוזרת לכל צד להבין טוב יותר את האחר. אך כשהמשפחה מאושרת מאי פעם מגיעה שוב הרוח ונושאת את מרי פופינס הרחק, כנראה כדי לעזור לעוד ילדים ברי מזל.

הלמינה גרופר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ מרי פופינס (עמוד סרט)
חץ מולאן (עמוד סרט)
חץ אנקאנטו (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט