חדשות קולנוע וסרטים

סרטי השנה 2021: מקומות 6-10

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פרויקט סיכום השנה שלנו בהשתתפות 33 כתבי האתר, מבקרי קולנוע בכירים ובמאי ואנשי קולנוע, ממשיך עם מקומות 6-10 של סרטי השנה הבינלאומיים שהופצו בבתי הקולנוע. והפעם: זוכה האוסקר לסרט אנימציה - "נשמה", זוכה האוסקר לסרט בינלאומי - "עוד סיבוב", זוכה האוסקר לתסריט מקורי - "צעירה מבטיחה" ועוד
10. צעירה מבטיחה (55 נק')

סרט הביכורים של הבמאית והתסריטאית אמרלנד פנל זכה בצדק באוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר. זהו סרט שברוח ה-me too מספר על אישה (קארי מאליגן) שנוקמת בגברים על התנהגותם כלפי נשים לאחר טראומה שעברה חברתה הטובה, סרט שבערמומיות רבה מתאר עולם שעל פניו הינו מתקדם ומלא בצבעים זרחניים ובשירים מתקתקים, אבל מתחת לפני השטח רוחשת אלימות גדולה. זוהי יצירה ייחודית שמאתגרת את הצופה ומציגה בפניו גיבורה לא נחמדה שלא תמיד אפשר להזדהות איתה אבל כזו שמשיגה צדק פואטי עבור נשים רבות, כולל טוויסט מרשים בסיום.

סרט השנה של אלעד שלו (עורך האתר) - "עם תסריט מבריק ועתיר פיתולים, עיצוב צבעוני שמחביא ריקבון מוסרי, בימוי מלוטש, הומור שחור, מסר רלוונטי והופעות משחק מצוינות – 'צעירה מבטיחה' הוא סרט שמצליח להיות בו זמנית ממתק מהנה לצפייה ופטיש חמישה קילו שמכה בך בראש".

סרט השנה של מישל צ'יקו (סרט) - "מעבר לתסריט המבריק המציע סיפור מטלטל שלא פחות מבועט בבטן ומעלה סוגיות חשובות מאוד, הסרט מצליח בזכות הבימוי הנפלא והצבעוני שלו, הדיאלוגים השנונים, והופעות המשחק המצוינות להעביר חוויה נוגעת ומלאה בהפתעות שלא יכולה להשאיר את הצופה אדיש".

סרט השנה של גל סדלנסקי (אידיבי) – "בתוך מסגרת של עיצוב מדויק, מועבר סיפור לא צפוי שטומן בחובו מסר חברתי עם משחק מעולה של קארי מאליגן ובימוי מצוין של אמרלנד פנל. ממתק אמיתי לעיניים ולמוח".



9. עוד סיבוב (57 נק')

סרטו של הבמאי הדני תומס וינטרברג ("ניצוד") היה זוכה פרס האוסקר השנה לסרט הבינלאומי הטוב ביותר ופרס האקדמיה האירופית לקולנוע לסרט הטוב. במהלך ארוחה משותפת מבינים מרטין (מאדס מיקלסן), מורה בתיכון, ושלושת חבריו, שהחיים שלהם תקועים. הם מחליטים לבצע ניסוי חברתי משותף: להמשיך את חייהם עם צריכה מבוקרת של אלכוהול. תחילה הכל הולך להם נהדר – בקריירה, בזוגיות, במשפחה אבל בסופו של דבר לערפול החושים ולהתמכרות יש מחיר. "עוד סיבוב" הוא חגיגה קולנועית שהיא בחינה מתוחכמת להפליא של הקיום האנושי. הלב נשבר כאשר וינטרברג קיבל את האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר והקדיש את הסרט לבתו הצעירה שנהרגה בתאונת דרכים בזמן הצילומים.

8. עוזרת אישית (58 נק')

נדמה שמעט סרטים היטיבו לתאר את השגרה המונוטונית של נשים שחוות הטרדות מיניות במקום העבודה כפי שמבצעת קיטי גרין בסרט הביכורים שלה בו ג'וליה גארנר ("אוזרק") מגלמת מזכירה במשרד הפקות הוליוודי שעובדת תחת בוס נצלן. הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל ברלין ימים ספורים לאחר לאחר הרשעתו של הארווי ויינשטיין והוא מושפע באופן ישיר מהפרשה, אך מנסה לתאר סיפור רחב יותר יממה בחייה של אישה אחת והשתיקה של הסובבים אותה.



7. אנט (59 נק')

זוכה פרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל קאן 2021 לבמאי הצרפתי הייחודי לאוס קראקס ("מנועים קדושים") הוא מיוזיקל אינדי עם שירים מקוריים ורפטטיביים של האחים ספארקס המספר את סיפורו של הנרי (אדם דרייבר), סטנדאפיסט אמריקאי, והרומן הטרגי שלו עם אן (מריון קוטיאר), זמרת אופרה צרפתייה. פרי אהבתם, אנט בת השנתיים, היא לא ילדה רגילה ויש לה כישרון חבוי שמעולם לא נראה כמותו .חווייה סוריאליסטית גדולה מהחיים, אמנותית, מרהיבה לצפייה וגם יומרנית להפליא.



6. נשמה (62 נק')

אולפני האנימציה פיקסאר לא מאכזבים והכניסה השנה שני סרטים ל-30 הגדולים שלנו – "לוקה" ו"נשמה" שהצליח לחצות את גבולות הז'אנר ולפנות לקהלי יעד מגוונים ואף זכה בפרסי האוסקר וגלובוס הזהב לסרט האנימציה הטוב ביותר. סרטו של פיט דוקטר ("למעלה", "הקול בראש") מספר את סיפורו של ג'ו (ג'יימי פוקס), נגן ג'אז מתוסכל שמחכה לפריצה הגדולה, נופל לתוך בור ומגיע למצב של מוות קליני. הוא מוצא את עצמו מגיע אל ה"סמינר" - מקום בו נשמות חדשות עוברות את תהליך יצירת האישיות שלהן לפני לידתן על כדור הארץ. סרט בוגר ורגיש, ומצטערים על משחק המילים - מלא בנשמה.

סרט השנה של דניאל עמיר (סרט) - "הכל כאן נעשה בעדינות וברגישות המתאימה – העיסוק בקו התפר בין החיים שכאן לחיים שאחרי, הרצון לחבק כל רגע שעובר בחיינו העמוסים, והניסיון לברר מה משמעותנו האמיתית כאן ואיך לנצל אותה עד תום".

סרט השנה של בועז ארמוני (במאי, "המחשמלים") – "הסרט הכי בוגר של פיקסאר עד היום".

סרט השנה של מתן יניב (סרט) - "'נשמה׳ הצליח לעשות משהו שאף סרט מהשנה החולפת גרם לי לעשות - לאמץ את המסר והמחשבה מאחוריו לחיים האישיים שלי. ׳פיקסאר׳ מחבקים את אותם אמנים שמרגישים תקועים במאבק על החלום ומגישים להם את אחת היצירות החכמות והיצירות ביותר שהם אי פעם יצרו".


לכל כתבות סיכום 2021 >> לחצו כאן

צוות הבוחרים

צוות אתר Seret: אלעד שלו (עורך האתר), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר ראשי), לירון אברהם, ערן איצקוביץ, הלמינה גרופר, יבגני גרינברג, אור טילינגר דה קרבליו, מתן יניב, קרן כהן (קייסי), מיכל ליבר רונן, מתי לנג, ליטן לשינר, יעל מאורר, דניאל עמיר, מישל צ'יקו, דין קליין, מישאל רוברט, נמרוד שובל.

מבקרי ובמאי קולנוע: גידי אורשר (סולם אורשר), בועז ארמוני (במאי, "המחשמלים"), חנה בראון (ג'רוזלם פוסט), אלברט גבאי (סינמאקשן), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), עופר ליברגל (סריטה), גל סדלינסקי (אידיבי), אסף פולונסקי (במאי, "שבוע ויום"), זוהר צלח (מאקו), ישי קיצ'לס (ישראל היום), נועה רגב (מנכ"לית סינמטק ירושלים ומנהלת פסטיבל הקולנוע ירושלים), דינה ריקליס (במאית, "שלוש אימהות"), שי שגב (מגפון), יעל שוב (טיים אאוט).
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט