חדשות קולנוע וסרטים

הסרטים שאנחנו הכי מצפים להם בשנת 2022: חלק ב'

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
2021 רק נגמרה, אבל הכתב דניאל עמיר כבר מסמן את הסרטים הכי מעניינים בשנה הנוכחית. בחלק השני של הכתבה נתמקד בחצי השני של 2022: ההמשך לסרט האייטיז המצליח ("אהבה בשחקים: מאווריק"), סרטו החדש של סקורסזה ("רוצחי פרח הירח"), החדש בסדרת "צעצוע של סיפור" ("שנות אור"), סרט האימה של ג'ורדן פיל ("Nope"), החדש של מארוול ("תור: אהבה ורעם") והמיוזיקל הישראלי על מלחמת ששת הימים ("המנצחים")
אהבה בשחקים: מאווריק (26.5)

נדמה שכל שנה מזמנת לנו המשך שנמצא שנים בפיתוח לסרט אייטיז/ניינטיז אייקוני – בחלק מהפעמים ההימור מצליח ("מכסחי השדים: החיים שאחרי") וברוב הפעמים נכשל קשות ("טיפשים בלי הפסקה 2"). השנה, יהיה זה הסרט שהגדיר מחדש את הגישה לטייסים: ממקצוענים חביבים לצעירים נחשקים. אני מדבר כמובן על "Top Gun", שזכה בארץ לשם הצ'יזי "אהבה בשחקים", להיטו של טוני סקוט מ-1986, שהביא לידיעתינו את להקת "רוקסט", קלי מקגיליס, ואל קילמר ואחד בשם טום קרוז.

כעת, למעלה מ-35 שנה לאחר צאתו, זוכה "אהבה בשחקים" להמשך מודרני, כשהרעיון נמצא בפיתוח למעלה מעשור. אחרי תאריך יציאה מקורי ביולי 2019, "צילומי טיסה מסובכים" ומגיפת הקורונה דחו את ההמשך מספר פעמים עד מאי הקרוב, אז קרוז (שיחזור השנה גם לפרנצ'ייז אחר בכיכובו, "משימה בלתי אפשרית 7") וקילמר יחזרו לתפקידיהם הידועים כ'מאווריק' ו'רוסטר' ואליהם יצטרפו מיילס טלר (בתור בנו של 'גוס' המנוח), ג'ניפר קונלי, אד האריס, ג'ון האם וגלן פאוול ("מאחורי המספרים").

"מאווריק" יעסוק בפיט 'מאווריק' מיטשל (קרוז), שלאחר יותר משלושים שנות שירות כאחד הטייסים הבכירים בחיל הים האמריקאי נמצא במקומו הטבעי; פורץ גבולות כטייס ניסוי אמיץ ומתחמק מקידום בדרגה שיקרקע אותו. כאשר הוא מוצא את עצמו מאמן משלוח של בוגרי בית הספר לטיסה לקראת משימה שכמותה טרם נראתה, מאווריק פוגש את סגן בראדלי בראדשו (טלר), או בכינויו "רוסטר" – בנו של חברו המנוח של מאווריק, ניק "גוס" בראדשו. בעומדו כנגד עתיד לא ודאי ואל מול שדים מן העבר, מאווריק נקרא להתעמת עם פחדיו העמוקים ביותר ששיאו במשימה שתדרוש את ההקרבה האולטימטיבית מאלה שנבחרו למלא אותה.



שנות-אור (16.6)

שתיים מהדמויות המצויירות המוכרות ביותר שיצאו מהמאה ה-20 הן באז שנות-אור ושריף וודי, שכיכבו לראשונה יחדיו בסרטה הראשון של חברת האנימציה האיכותית 'פיקסאר' והסרט הראשון באורך מלא באנימציה ממוחשבת אי-פעם, "צעצוע של סיפור" (1995). ב-26 השנה שמאז, נוספו לאותו הסרט 3 המשכים, סדרת ספין-אוף אחת, 13 סרטים קצרים, ומאות מוצרי מרצ'נדייז – אך הסדרה אף פעם לא עזבה את נקודת מבטם של הצעצועים. כעת, "פיקסאר" משנה זאת – אך עם טוויסט.

"שנות-אור" (“Lightyear”), סרטה ה-26 של החברה (יקדם לו "אדומה אש" שיעלה לאקרנים ב-10 למרץ) ובכורת הבימוי של אנגוס מקליין ("מוצאים את דורי"), יחקור את הסיפור מאחורי באז שנות-אור ה'אמיתי' – אותו אדם עליו מבוסס הצעצוע הפופולרי בעולם "צעצוע של סיפור". האסטרונאוט באז שנות-אור (ששמו מבוסס על שמו של אסטרונאוט אמיתי מעולמנו שלנו והאדם השני על הירח, באז אולדרין), טייס חסר ניסיון שבאמצעות משימה גורלית יהפוך לשומר החלל הידוע והאהוב. את באז החדש לא ידבב טים אלן, קולו המקורי של הצעצוע, אלא שחקן שיודע דבר או שניים על גילום דמויות גיבורים – כריס אוונס ("קפטן אמריקה") שכבר הספיק להכריז כי "המשפט 'לפעמים חלומות מתגשמים' נזרק פעמים רבות לחלל האוויר, אך לא התכוונתי לכך יותר מהפעם". אל אוונס יצטרף חבר "MCU" שמכבר הימים, טאיקה וואיטיטי, בתפקיד לא ידוע בשלב זה.



ת'ור: אהבה ורעם (8.7)

אם כבר הזכרנו את וואיטיטי בהקשר של מארוול, אז כדאי לעבור לחזרתו של הבמאי הניו-זילנדי הייחודי לפרנצ'ייז הגדול בעולם. "ת'ור: אהבה ורעם" הוא סרט ההמשך ל-"הנוקמים: סוף המשחק" ו"ת'ור: רגנארוק" של וואיטיטי עצמו, שהזריק לסדרת "ת'ור", אודות אל הרעם הנורדי, את מכת החשמל שהייתה צריכה, עם הומור מושחז, דמויות צבעוניות ורעיונות טריפיים, כפי שהופיעו בגליונות הקומיקס המקוריים של הדמות משנות ה-60, כאשר אמני הקומיקס סטן לי וג'ק קירבי יצרו אותה.

"אהבה ורעם" ימשיך באותו המקום ש"סוף המשחק" עצר: אל הרעם (כריס המסוורת'), כעת במשקל עודף אחרי מספר שנים שחדל מפעילות, חבר לחברי שומרי הגלקסיה הנותרים – סטאר-לורד (כריס פראט), מנטיס (פום קלמנטיף), דראקס (דייב באטיסטה), נבולה (קארן גילאן) רוקט ראקון (בראדלי קופר) וגרוט (וין דיזל) – ויצא לטייל בחלל. בעוד סטאר-לורד מחפש אחרי גמורה (זואי סלדנה) ש"חזרה" לחייו, ת'ור מתוודע לכוחותיה החדשות של בת-זוגו לשעבר, ג'יין פוסטר (נטלי פורטמן, שלא השתתפה בסרטו הקודם של וואיטיטי, הסכימה לחזור לפרנצ'ייז אחרי פגישה עם הבמאי, שהכיר לה את דמותה מהקומיקס של "ליידי ת'ור") ונאלץ להתמודד עם כוח מרושע חדש – גור קוטל האלים (כריסטיאן בייל, שעושה את חזרתו לעולם גיבורי העל – עשור אחרי שפשט את חליפת העטלף).

אל המסוורת', פורטמן ושות' יצטרפו – בתפקידים קטנים - מאט דיימון, סאם ניל, לוק המסוורת' (שחוזרים לתפקידיהם כשחקנים מאסגרד בבדיחה הטובה הזכורה ביותר מהסרט הקודם), טסה תומפסון (ולקירי, שקווין פייגי, מנכ"ל מארוול, רמז כי נטייתה הדו-מינית תופיע בסרט), ג'ף גולדבלום (שחוזר אף הוא בתפקיד ה"גראנדמאסטר"), מליסה מקארת'י וראסל קרואו, שיכנס לנעליו של זאוס.

(22.7) Nope

סרטי האימה עוברים בשנים האחרונות מהפכה של ממש – לא עוד סרטי סלאשרים מלאי איברים קטועים, ולא עוד סרטי "Found footage" קלישאתיים, אלא ביטויים אמנותיים ליוצרים שלהם, בין אם אימה גותית ("המגדלור" של רוברט אגרס), פולחן ("תורשתי"), פולקלור ("טלה") וגם מאבק בין-גזעי. בין אם מדובר בבימוי ("תברח", "אנחנו"), הפקה (החידוש ל"אזור הדמדומים") או כתיבה ("קנדימן"), השם הראשון ששגור בפי רבים בכל הנוגע לתחום הוא ג'ורדן פיל.
כעת, היוצר זוכה האוסקר, שמשתמש בעלילות אימה כדי לתאר את האימה הגזעית שחווה האוכלוסייה השחורה בארה"ב מאז ומעולם, חוזר למסך הגדול עם סרטו החדש "Nope". מה ידוע לנו על "Nope" חוץ משמו המקורי? לא הרבה, אבל פיל לא אכזב עד כה, ונראה כי גם הפעם, עם הקאסט שנחשף – כוכב "תברח" וזוכה האוסקר הטרי דניאל קאלויה, סטיבן יון (אף הוא מועמד טרי לאוסקר) וקיקי פאלמר – יהיה לכל הפחות מעניין.

רוצחי פרח הירח

כוכב שנאלץ לסרב להצעה לככב ב-"Nope" עבור הצעה מפתה אחרת הוא ג'סי פלמונס, והסרט עבורו הוא סירב הוא "רוצחי פרח הירח" ("Killers of the Flower Moon"), סרטו ה-26 במספר של מרטין סקורסזה. הסירוב של השחקן מובן לא רק כי מדובר בסקורסזה, או כי לצידו יככבו ליאונרדו דיקפריו ורוברט דה-נירו (שזו הפעם הראשונה שהשניים מככבים יחד תחת פיקודו של סקורסזה, מלבד סרטון פרסומת קצר שעשו ב-2015), אלא כי זה מתוכנן להיות תפקידו הראשי הראשון, לאחר שדיקפריו, שהיה אמור לככב, דחף להעביר את התפקיד לפלמונס, וזאת אחרי עשרות הופעות תומכות נהדרות באינספור סרטים ("אני חושבת לגמור עם זה","פארגו", "יהודה איש קריות והמשיח השחור", "המאסטר" ו"כוחו של הכלב" הן רק כמה דוגמאות לכך).

סרטו של סקורסזה הוא עיבוד לספרו הלא-עלילתי באותו השם של דיויד גראן, אודות שורת רציחות של שבט האוסייג' בשנות ה-20 המוקדמות, שהובילה לפתיחת חקירה מקיפה של ה-FBI תחת פיקודו של ג'יי אדגר הובר. לצד פלמונס, דיקפריו ודה-נירו יככבו לילי גלאדסטון ("פרה ראשונה"), ג'ון לית'גו וברנדן פרייז'ר. לסרט אמנם אין תאריך יציאה רשמי, אך ההפקה הסתיימה באוקטובר האחרון ונראה כי "רוצחי פרח הירח" יצא במהלך השנה שלפנינו.

[*]

המנצחים (ספטמבר 2022)

ולסיום, סרט מקומי, או למעשה, הישג מקומי – "המנצחים", סרטו של אלירן פלד ("הבלתי חשובים") הוא המחזמר הישראלי המקורי (ולא עיבוד) הראשון לקולנוע מאז "שני קוני למל" מ-1966, אך לסרט קשר אחר לשנות ה-60: עלילתו עוסקת בשני זוגות חברים - נטע ועמוס (יעל שטולמן ודניאל ליטמן) ויעל ושלמה (עמית פרקש וידין גילמן) - החיים את ימי האופוריה של שנת 1967, לאחר מלחמת ששת הימים. עם זאת, המלחמה והניצחון הישראלי במהרה משנים את חייהם ללא היכר – ולא בהכרח לטובה.

הפקתו של פלד, שלטענתו עלה על הרעיון כשהחל לחשוב על הלומי הקרב ואלמנות המלחמה השקופים והשקופות (בצל הניצחון ההירואי) "כדמויות אילמות בעולם מוזיקלי", הסתיימה בחודש שעבר לאחר מספר חודשי צילום מורכבים בארץ ובעולם. "המנצחים" צפוי לעלות לאקרנים בספטמבר 2022, עם הקרנות מוקדמות ביוני 2022, לציון 55 שנה לאותה המלחמה.

[*]

לחלק הראשון של הכתבה >> לחצו כאן
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
1המנצחים הוא מחזמר עם טקסטים בנאליים ביותר וסרט גרוע לא פחות. לא מבין ממה התלהבו כל מיני מומחי קולנוע מאירג (79) | 04/07/2023 22:43:43
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט