חדשות קולנוע וסרטים

מהפך: השינויים הדרסטיים שעברו כוכבים בהוליווד לצורך תפקיד

מאת:
מהפך: השינויים הדרסטיים שעברו כוכבים בהוליווד לצורך תפקיד
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עם טכניקות האיפור והטכנולוגיה שקיימות היום אפשר בסרטים לדאוג שלכל שחקן יהיו גפיים באורך 2 מטר, כנפיים או עיוות בפנים. אבל לפעמים דורשים הבמאים מהשחקנים לבצע שינויים פיזיים בכדי להידמות לאישיות אותה הם מגלמים באופן כזה שלא ידרוש עבודה קבועה על כיסא האיפור, ועדיין יראה אותנטי ואמיתי. לכבוד צאת "הלוויתן" בו מגלם ברנדן פרייזר אדם כבד משקל במיוחד, הנה כמה מהשינויים הקיצוניים והמרשימים ביותר שעברו שחקנים בהוליווד
כריסטיאן בייל – "המכונאי"

כשחושבים על שינוי פיזי קיצוני למטרת תפקיד בסרט, השם הראשון שככל הנראה עלה לכם הוא שמו של כריסטיאן בייל, אחד השחקנים המוערכים ביותר בהוליווד שהרוויח את שמו בעיקר בזכות היכולת שלו לגלם מגוון רחב של דמויות בצורה פדנטית וכריזמטית. בייל ידוע בשינויי גוף קיצוניים ומהירים במיוחד של עלייה או ירידה באחוזי שומן כדי להתאים את עצמו לדמות שהוא משחק.

בסרט "המכונאי" משנת 2004, משחק בייל מכונאי הסובל מהפרעות שינה כרוניות הגורמות לו לאבד משקל רב. לשם כך איבד בייל בתקופה קצרה 26 קילוגרמים כתוצאה מדיאטה דלילה הכוללת מלבד מים תפוח אחד וכוס קפה ביום. הדיאטה שארכה כמעט ארבעה חודשים הקנתה לו מראה שקשה להביט עליו וגורמת גם לנו לחשוב לרגע שאולי בייל באמת חולה. כאשר נגמרו הצילומים החל בייל בשיקום והגדלת מסת השריר והשומן כהכנה לתפקידו כבאטמן בסרטו של כריסטופר נולאן "באטמן מתחיל" משנת 2005.



כריסטיאן בייל – "חלום אמריקאי"

לפעמים נדמה שאולי כריסטיאן בייל נהנה למתוח את קצה היכולות הגופני שלו בהיבט העלייה או ירידה במשקל. כך הוא עושה שוב בסרטו "חלום אמריקאי" משנת 2013, שבו הוא מעלה 20 קילוגרמים של שומן בכדי להדמות לאירווינג רוזנפלד, הנוכל שכביכול נאלץ לעזור ל*FBI ללכוד פוליטיקאים מושחתים במבצע ABSCAM המפורסם. בייל מספר שהתזונה שלו "הייתה מורכבת בעיקר מדונאטים וצ'יזבורגרים, אבל אכלתי פחות או יותר כל מה שיכולתי". בייל הגיע למשקל של 106 קילוגרמים שהשפיעו על פרצופו, ובסצנות בהן הוא מופיע ללא חולצה נעזר בחליפת שומן נוספת.



נטלי פורטמן – "ברבור שחור"

בשנת 2010 יצא סרטו של דארן ארונופסקי "ברבור שחור", שבו מגלמת נטלי פורטמן בתפקיד הראשי בחורה צעירה בשם נינה המנסה לקבל בהפקה החדשה של "אגם הברבורים" את התפקיד הכפול של הברבור הלבן והברבור השחור. על תפקיד זה היא זכתה בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר.

פורטמן נדרשה לרדת רבות במשקל בכדי להידמות לגיל ולמבנה הגוף של נינה, לצד אימוני אירובי של באט ושחייה שארכו חמש שעות ביום למשך כחצי שנה שבתומם היו לפורטמן מסת השריר הדרושה לבצע את תרגילי המופע. התרגילים בוצעו כמעט כולם על ידה, למעט סצנות בודדות שבהן נעזרה בכפילה.

מתיו מקונוהיי - "מועדון הלקוחות של דאלאס"

בשנת 2013 זוכה הסרט "מועדון הלקוחות של דאלס" בבימוי של ז'אן מרק ואלה בשלושה פרסי אוסקר, על משחקם של מתיו מקונוהיי וג'ארד לטו בתפקיד הראשי והמשנה בהתאמה, וכמו כן בפרס על האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר. בסרט זה משחק מקונוהיי את רון וודרוף, אדם החולה באיידס המבריח תרופות לא חוקיות שעוזרות לו ולנשאים אחרים לשרוד לתקופה ארוכה.

למרות האיפור המרשים שעוזר להקנות למקונוהי את המראה הרזה והחולה שעל פניו, השחקן נדרש בעצמו להשיל מגופו לא פחות מ-21 קילוגרמים שהפכו אותו לבלתי מזוהה. הדיאטה שלו הקשתה מאוד על ראייתו כפי שהוא דיווח, ומנעה ממנו לעשות פעילויות גופניות או אפילו לפגוש אנשים מחוץ לבית. גם עמיתו לתפקיד לטו הפחית רבות בכמות המזון שהוא אוכל עד כדי הרעבה, וגם הוא הצליח להוריד כמות מרשימה של 14 קילוגרמים ממשקל גופו.

כריס פראט – "שומרי הגלקסיה"

לפני שהגיע ל"מארוול" לכריס פראט הייתה בטן גדולה ותפקיד מוכר בעיקר כבחור השמנמן והחביב מ"מחלקת גנים ונוף". בשנת 2014 הוא זכה לגלם את תפקידו של סטאר לורד שהופיע בשלל סרטי "שומרי הגלקסיה" ו"הנוקמים" ביקום הקולנועי של מארוול, ומאז גם כיכב פראט בזיכיון שובר הקופות של "עולם היורה".

בטרם הגיע זמנו לצלם את הסרט הראשון של "שומרי הגלקסיה", פראט נאלץ לעבוד קשה בכדי לקבל מבנה גוף שתואם את עולם גיבורי העל והרף שהציבו לו קודמיו כמו תור וקפטן אמריקה. משטר התזונה והכושר שהקפיד עליהם היו לא פשוטים וכללו ריצות רבות מדי יום, תזונה שמרוכבת בעיקר מירקות ותוספי חלבון וגמילה משתיית אלכוהול. ביולי 2013 התחילו הצילומים לסרט ובהם הופיע השחקן כאשר השיל 30 קילוגרמים מגופו.



שרליז ת'רון – "ואז הגיעה טלי"

ישנם גם שחקנים שתהליך העלייה במסה פגע בדיעבד לא רק בבריאות הכללית, אלא גם בבריאות הנפשית שלהם. כזו היא שרליז ת'רון, שעבר כבר עלתה במשקל כאשר גילמה את הרוצחת הסדרתית איילין וורנוס בסרט "מונסטר" ב-2003. אבל לתפקידה בסרט "ואז הגיעה טלי", שבו היא מגלמת אם לשלושה, נאלצה לעלות משקל רב הרבה יותר - לא פחות מ-25 קילוגרמים.

ת'רון מספרת שתחילה התהליך היה כיף "כמו לילד בחנות ממתקים". הדיאטה שלה כללה ארוחות בוקר המורכבות מהמבורגרים ומילקשייקים, וארוחות באמצע הלילה של מקרוני אנד צ'יז. תוך זמן יחסית קצר של שלושה חודשים הגיעה למשקל הרצוי. כאשר סיימה את צילומי הסרט לקחו לה שנה וחצי של אימונים רבים והקפדה על תזונה נכונה בכדי לחזור למבנה גופה הקודם. התהליך היה עבורה ארוך ומייגע וגרם לה לשקוע בדיכאון עמוק שכן תהליך השיקום היה ארוך משציפתה.

כריס המסוורת' – "בלב הים"

רבים נוהגים לשכוח את המהפך הגופני שעבר כריס המסוורת' בשנת 2015, כאשר הוא כבר נמצא עמוק בעולם גיבורי העל ומוכר במסת השרירים האדירה שלו כתוצאה מגילום דמותו של ת'ור בסרטי מארוול. לקראת הסרט "בלב הים", שמבוסס על סיפור מהמאה ה-19 אודות ציידי לווייתנים שנאלצים לחיות בתת תנאים על סירות הצלה קטנות, נאלץ השחקן לעבור שינוי משמעותי.

כדי לקבל מראה מורעב, המסוורת' פתח בדיאטה אותה הוא כינה "אבוד בלב הים". הוא הרעיב את עצמו לתקופה ארוכה שנמשכה גם לתוך ימי הצילומים, והוכרח להוסיף לתפריט 500 הקלוריות היומית שלו אימונים אירוביים בכדי להאיץ את קצב הירידה במשקל. מאז שיחק המסוורת' את ת'ור מספר רב של פעמים והוא ממשיך להקפיד על מראה חטוב ולהגיע לשיאים חדשים עבור המשקל ומסת השריר שלו.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט