חדשות קולנוע וסרטים

סרטי השנה של אתר סרט - מקומות 1-10

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ממשיכים במסגרת פרויקט סיכום השנה של מבקרי אתר "סרט" ויוצרי הקולנוע המובילים בישראל בו ביקשנו מבמאי, יוצרי ומבקרי קולנוע לדרג את עשרת הסרטים האהובים עליהם בשנת 2014 (רשימת המבקרים המלאה בתחתית הכתבה).

הבחירה הינה מבין הסרטים הישראליים והזרים שיצאו להפצה בישראל במהלך השנה החולפת. הניקוד שניתן לסרט אותו הציב המדרג במקום הראשון הוא 10 עד לנקודה אחת לסרט שדורג במקום העשירי. ליד שם הסרט תוכלו לראות בסוגריים את מספר הנקודות הכללי שהוא קיבל. במקרה של שיוויון בנקודות, הבכורה ניתנה לסרט עם מספר המדרגים הרב יותר שהכליל אותו בעשירייה שלהם.

והפעם העשירייה הראשונה והתשובה לשאלה: מהו הסרט הטוב ביותר שיצא בשנת 2014 על פי צוות המבקרים של אתר "סרט" ויוצרי הקולנוע?

10. בין כוכבים (35)

הסרט החדש והכה מצופה של כריסטופר נולאן ("האביר האפל") הפך לאחד מהאירועים הקולנועיים של השנה. נולאן רקח יצירה העוסקת במסעו של מדען (מתיו מקונוהי) לחלל כדי למצוא כוכב בו יהיה ניתן ליישב את המין האנושי שנשאר על כדור הארץ הגוסס.

למרות התמות הפילוסופיות והנושאים המדעיים בהם הסרט עוסק הוא זכה לאהדה גדולה, ממוקם במיקום ה-15 ברשימת הסרטים הטובים בכל הזמנים של אתר IMDB והפך לאחד משוברי הקופות הגדולים של השנה עם 640 מיליון דולר הכנסות ברחבי העולם.

דבר המדרגים:

סרט השנה של נתן ליכטר: "מרתק, עמוק, רב רבדים וחכם".

9. הזאב מוול סטריט (42)

שיתוף הפעולה החמישי בין הבמאי האגדי מרטין סקורסזה לליאונרדו דיקפריו, שהיה מועמד ל-5 פרסי אוסקר בהם הסרט הטוב ביותר.

הסרט מבוסס על סיפורו האמיתי של ג'ורדן בלפורט, ברוקר ניו יורקי שחי חיי הוללות, עלה לגדולה והסתבך עם רשויות החוק בשל הרצת מניות. בעיקר מהווה העלילה תירוץ לסקורסזה לעלילה רוויה בסקס, בסמים ובביקורת על תרבות העושר האמריקאית.

דבר המדרגים:

נתן ליכטר: "תפקיד חייו של ליאונרדו דיקפריו".

תום שובל: "אחד הסרטים היותר וירטואוזיים של סקורסזה".

[*]

8. וויפלאש (45)

הפתעת השנה! סרטו השני של דמיאן צ'אזל הגיע משום מקום, עם תקציב נמוך ושחקנים לא מוכרים ברובם והצליח לכבוש את לב המבקרים והצופים ואף זכה בפרס הגדול של חבר השופטים ופרס חביב הקהל בפסטיבל סאנדנס.

הסרט, שעוקב אחר מערכת היחסים ההרסנית בין מתופף צעיר באקדמיה למוסיקה למורה הסדיסט שלו (ג'יי קיי סימונס), מגובה בתצוגת משחק בלתי נשכחת של סימונס, עריכה קצבית והרבה מוסיקה טובה.

דבר המדרגים:

יאיר הוכנר: "מטלטל, מצחיק, מסעיר, מותח, עוצר נשימה ובעל עוצמות אדירות"

7. חיית הלילה (53)

עוד סרט שהצליח להפתיע בגדול השנה הוא סרטו הראשון של כבמאי של דן גילרוי בכיכובו של ג'ק ג'ילנהול. הסרט, שעוסק בקורותיו של כתב פשע המשוטט בלילות עם עוזרו ברחובות לוס אנג'לס בחיפוש אחר הסיפור המדמם הבא שיוכל למכור למהדורת החדשות, הוא סאטירה חריפה על עולם התקשורת ותאוות הדם של הצופה האמריקאי.את מרכז הבמה תופסת תצוגת המשחק המרהיבה של ג'ילנהול, שגם זכה ברוב גדול בתואר שחקן השנה של אתר סרט.

דבר המדרגים:

סרט השנה של דני לרנר: "הקונספט של סרט ערפדים במסווה בשילוב הביקורת על עולם התקשורת והמשחק המהפנט של ג'ילנהול הפכו את הסרט הזה לייחודי"

נתן ליכטר: "לו בלום הוא הנבל הטוב ביותר מאז הג'וקר של הית' לדג'ר".

6. מלון גרנד בודפשט (53)

סרטו של ווס אנדרסון ("ממלכת אור הירח") מגולל את קורותיו של בית מלון אירופאי בתקופה בין שתי מלחמות העולם, על שלל האורחים והעובדים שבו ועל רקע פרשת גניבה של ציור רנסאנס עתיק.

אנדרסון מנצח על קאסט שחקנים רחב ומרשים בסגנון בימוי ייחודי, צבעוני ומוקפד, שזיכה את הסרט לביקורות חיוביות במיוחד ובמועמדות ל-4 פרסי גלובוס הזהב.

דבר המדרגים:

סרט השנה של יעל שוב – "מעשייה יפה להפליא של אנדרסון. ההופעה של רייף פיינס היא יצירת מופת בפני עצמה".

יאירה יסמין: "יצירת מופת עם משחק מעולה"

5. היא (54)

סרטו של ספייק ג'ונז ("שמש נצחית בראש צלול") הוא הסרט המציג בצורה הטובה ביותר את העידן הטכנולוגי בו אנו חיים. הסרט מגולל את מערכת היחסים שמתפתחת בין גבר (חואקין פיניקס) למערכת הפעלה אינטליגנטית (קולה של סקרלט ג'והנסון), היה מועמד לחמישה פרסי אוסקר וזכה בפרס התסריט הטוב ביותר.

דבר המדרגים:

אבי נשר: "אין סרט שיצא השנה שמגדיר טוב יותר את המצב האנושי העכשווי"

אלון רוזנבלום: "בחינה מדוקדקת ומעניינת של מערכות יחסים בעידן הדיגיטלי"

[*]

4. בתוך לואין דיוויס (68)

סרטם החדש של האחים כהן לא אכזב והיה לעוד פיסה איכותית בפילמוגרפיה המצוינת שלהם. הסרט, שמספר את ניסינו של מוסיקאי פולק כושל להצליח בסצינה הניו יורקית של שנות ה-60, משלב תסריט מבריק, הופעות משחק טובות ובעיקר את אחד הפסקולים הטובים של השנה

דבר המדרגים:

סרט השנה של זוהר צלח: "סרטם הטוב ביותר של האחים כהן"

רון פוגל: " הרהור פילוסופי מרתק ומאתגר על מקומו של האדם בעולם ועל היכולת לשנות את הגורל."

3.גט (76)

הנציג הישראלי הראשון (ולא היחיד) ברשימת 20 הגדולים, בבימוים של האחים רונית ושלומי אלקבץ. עלילת הסרט עוסקת במאבקה של אישה בבית הדין הרבני כדי לקבל גט מבעלה ומציגה קאסט ישראלי מרשים עם ביקורת חברתית-דתית מובהקת ועשייה קולנועית מוקפדת וחזקה.

הסרט זכה בפרס אופיר לסרט הישראלי הטוב ביותר והעפיל לחמישיית המועמדים לגלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר ואף זיכה את רונית אלקבץ בתואר שחקנית השנה של אתר "סרט".

דבר המדרגים:

רון פוגל: "הסרט הישראלי הטוב ביותר לשנה החולפת.קרוב לשלמות."

אלון רוזנבלום: "דרמה מצוינת שמביאה לשיאים חדשים את הקולנוע הישראלי"
2. התבגרות ( 78)

הפרויקט החד פעמי של ריצ'רד לינקלייטר ("לפני השקיעה") שליווה במשך 12 שנה את שחקניו בסיפור פשוט לכאורה על תהליך התבגרות של מייסון, ילד בן 6 ובני משפחתו בארצות הברית.

ליקנלייטר מתעכב על הרגעים הקטנים והיומיומיים בחיים ומוציא מתוך כך דיוקן אנושי מרגש וייחודי. "התבגרות" זכה לאהדה ביקורתית גורפת, למועמדות ל-5 פרסי גלובוס הזהב וצפוי להיות אחד המועמדים המרכזיים בטקס האוסקר הקרוב.

דבר המדרגים:

סרט השנה של ענר פרמינגר: "חדשני, מרתק ואמיץ."

סרט השנה של דני מנקין: "מעקב ריאליסטי מרשים בסגנונו הייחודי של ליקנלייטר"

1. אפס ביחסי אנוש (104)

סרט השנה של אתר "סרט" בפער עצום מהמקום השני. למרות שרק מדרג אחד (אלון רוזנבלום) בחר בו כסרט השנה, "אפס ביחסי אנוש" היה הסרט שנכנס למספר הרשימות הרב ביותר של מדרגים, כאשר לא פחות מ-17 מ-24 המדרגים במשאל הכניסו אותו לעשיריית השנה.

עם מעל ל-600,000 צופים שראו אותו בבתי הקולנוע, הפך "אפס ביחסי אנוש" להצלחה הקופתית הגדולה ביותר של השנה ולאחד הסרטים הישראליים המצליחים ביותר בעשורים האחרונים.

סרטה הראשון באורך מלא של טליה לביא עוסק בקורותיהן של חיילות שלישות משועממות בבסיס בנגב ומחזיר את הקומדיה הישראלית לימיה הגדולים, בהומור נוקב, חד ואבסורדי שסביר להניח שיהפוך לקאלט גם בעשורים הבאים.

טליה לביא, שמחים להודיע לך ש"אפס ביחסי אנוש" זכה בתואר סרט השנה של אתר "סרט"

"תודה רבה! אני מאוד מתרגשת מהתמיכה ומההכרה ב"אפס ביחסי אנוש". הסרט נעשה באמצעים קטנים אבל עם הרבה השקעה ואהבה של כל אנשי הצוות והשחקנים. בשמי ובשמם אני מודה לכם מקרב לב על הבחירה".

דבר המדרגים:

זוהר צלח: ""גבעת חלפון" של זמננו".

אבי נשר: "סוף סוף – דור במאיות מופלא"

נתן ליכטר: "הקומדיה הישראלית הטובה אי פעם".

[*]

*צוות המדרגים: צוות אתר סרט: עורך האתר: אלעד שלו, עורך מדור ביקורות: יאיר הוכנר, מבקרי האתר: רון פוגל, נתן ליכטר וזוהר צלח, כתבי האתר: יאיר פרי, ישראל גת, נטע שניצר, שי דואני, רועי ברדה ורעות יצחק. במאי הקולנוע: אבי נשר ( "הלהקה"), דני לרנר ("קירות"), תום שובל ("הנוער"), דני מנקין ("האם זה אתה?") וענר פרמינגר ("החיים בינתיים"), השחקנית רובי פורת שובל ("גט"), מבקרי הקולנוע יעל שוב ("טיים אאוט"), סער ורדי ("המקומון- מעריב"), עידו רוזן ("ד'קמפוס") ויאירה יסמין ("אפוק טיימס"), מנהל התוכן של סינמטק חולון, אלון רוזנבלום וחוקרת הקולנוע ד"ר יעל מונק.

קראו את החלק הראשון של סיכום השנה: סרטי השנה מקומות 11-20 .

לחצו כאן וקראו מיהם שחקני השנה ומהו הסרט הגרוע של השנה.
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ אפס ביחסי אנוש (עמוד סרט)
חץ התבגרות (עמוד סרט)
חץ הזאב מוול סטריט (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט