חדשות קולנוע וסרטים

"המייל מטרנטינו היה המרגש בחיי": ראיון עם העורך פרד רסקין

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הוא ערך את סרטי "מהיר ועצבני" ו"שומרי הגלקסיה", עבד צמוד עם פול תומאס אנדרסון ובשנים האחרונות הוא העורך הקבוע של במאי אלמוני בשם קוונטין טרנטינו - ראיון עם אחד מגדולי העורכים בהוליווד, שהגיע לפסטיבל סרטי הסטודנטים בישראל בשבוע שעבר
העורך פרד רסקין מצליח לשלב בקריירה שלו בין עבודה על סרטי ענק של האולפנים הגדולים כשלושה מסרטי "מהיר ועצבני" (3-5) ושני סרטי "שומרי הגלקסיה", לעבודה לצד יוצרים מוערכים כפול תומאס אנדרסון (אצלו עבד כעורך משנה ב"לילות בוגי" וב"מוכה אהבה") וקוונטין טרנטינו ועל סרטים עצמאיים נחשבים כ"בון טומהוק".

בשבוע שעבר הוא הגיע לביקור בתל אביב כאורח כבוד של פסטיבל סרטי הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, וחזר אל העיר 20 שנה לאחר שביקר בה כראשונה כיהודי צעיר המשתתף בפרויקט "תגלית". "אנשים מתייחסים לת"א כמו לניו יורק של ישראל, אבל זה בכלל לא אותו דבר. זו עיר עם ייחוד משלה ואני מוצא את זה מאוד מרענן. דברים השתנו מלפני 20 שנה לטובה ואני אוהב את זה", הוא אומר בראיון לאתר "סרט" שמתקיים במלון בו הוא שוהה במרכז העיר.

בספטמבר 2010 העורכת הקבועה של סרטי טרנטינו, סאלי מנקה, הלכה לעולמה באופן טראגי בגיל 56 בלבד לאחר שמתה מהתייבשות במהלך טיול עם כלבה בלוס אנג'לס. בפני רסקין, שעבד כעוזרה של מנקה בשני סרטי "להרוג את ביל", נקרתה ההזדמנות להפוך לעורך החדש של הבמאי הגדול. "כשעבדתי כעוזר בסרטיו, אני וקוונטין הסתדרנו טוב מאוד ודיברנו אל תוך הלילה על סרטי אימה יפניים. לשנינו יש טעם שנוטה אל הקיצוניות שבקולנוע. שנינו מכירים את אותם בי-מוביס שאף אחד לא מכיר", מספר רסקין.

[*]

"כשהשנים התקדמו הוא השאיר אותי במשפחה והזמין אותי להקרנות של 'חסין מוות' ו'ממזרים חסרי כבוד'. אחרי שסאלי הלכה לעולמה והוא סיים את התסריט של 'ג'אנגו ללא מעצורים' הוא צלצל אליי לאירוע בו הוא מזמין את כל המקורבים שלו ונותן להם עותק של התסריט. שמחתי על הכבוד להשתתף באירוע בלי שהיה לי מושג שהוא יחשוב עליי כעורך".

"לאחר מכן קראת את התסריט פעמיים. שלחתי לו מייל בו כתבתי את כל מה שאהבתי בתסריט. כתבתי לו שאני יודע שכל עורך בהוליווד ידפוק על דלתו לערוך את הסרט ועדיף שאני אהיה הראשון. כתבתי שיכול להיות שאני פחות מנוסה מהעורכים האחרים, אבל אני אעבוד יותר קשה מכל אחד מהם. הוא השיב למחרת ואמר שהוא חשב עליי לתפקיד ושלא אקח שום עבודה אחרת. הוא כתב שראה את 'מהיר ועצבני 5' שערכתי ואהב אותו. בדיעבד מסתבר שזה היה האודישן שלי. זה היה המייל המרגש ביותר שקיבלתי בחיי". עד כמה טרנטינו מעורב בכל שלב בתהליך העריכה?

"טרנטינו הוא יסודי מאוד. במהלך הצילומים הוא מרוכז בסט ואני עורך בעצמי. כשהוא מסיים את הצילומים הוא איתי 8-10 שעות ביום, כל יום. לאחר שאנו מסיימים יום של עריכה הוא חוזר הביתה וצופה בסצנות שנערוך למחרת ורושם הערות על ההופעות המועדפות עליו. לפעמים הוא יסתכל על מה שחיברתי ויאהב את זה ולפעמים הוא יבקש להחליף טייק בכזה שהוא אהב יותר. הוא משקיע כל כך הרבה בתהליך של הכתיבה והבימוי שהוא רוצה להיות חלק בתהליך העריכה, כך שלפעמים אנו חוזרים לנקודת ההתחלה. יש לו יכולת טובה יותר לחזות מראש איך סרט ייצא מכל אדם שעבדתי איתו. כשהתחלנו לעשות את 'ג'אנגו' הוא היה יותר זהיר, אבל ככל שעבדנו יותר והוא למד להעריך את דעתי, הוא נהיה פתוח יותר לראות מה אני מסוגל לעשות".



במקביל לעבודה עם טרנטינו עובד רסקין על סרטי אולפנים גדולים כשלושה מסרטי "מהיר ועצבני", שם הוא עבד עם השחקנית הצעירה גל גדות, ושני סרטי "שומרי הגלקסיה"

מה ההבדל בין העבודה עם טרנטינו לעבודה על סרט אולפנים?

“יש שני הבדלים: האחד הוא שלסרטי פרנ'צייז יש הרבה יותר אפקטים והם לוקחים חלק הרבה יותר חשוב בתהליך, לכן הבמאי חייב לעבוד עם העורך הרבה יותר מוקדם, עוד מתחילת התהליך כדי שהסיקוונסים יישבו בצורה נכונה וחברת האפקטים המיוחדים תוכל להוסיף אותם. טרנטינו מעדיף לא להגיע לחדר העריכה עד שאנו מסיימים את הצילומים וזה לא יעבוד בסרט אולפנים".

"הבדל נוסף הוא שבסרט של טרנטינו המילה שלו זה החוק, זה רק אני והוא בחדר העריכה. בסרט של מארוול יש 4 מפיקים בחדר עם הבמאי והעורך לכל אורך התהליך ולכולם יש מה להגיד. ההחלטה לא נעצרת באדם אחד, כל אחד תורם את הרעיונות שלו. זה לא תהליך רע, אני לא נגדו, כולם אנשים חכמים ויש להם מה להגיד שתורם לתהליך, זה פשוט סגנון אחר. כשקווין פייג' (נשיא מארוול) מציע משהו אנחנו חייבים לנסות כל מה שהוא מציע, אבל הוא יבין אם זה לא עובד".



כשעבדת על סרטי "מהיר ועצבני" חשבת שגל גדות תהפוך לכוכבת בסדר גודל כזה?

"לגל הייתה נוכחות אדירה עוד מהרגע הראשון. עוד לפני שהיא לוהקה, העבודה הראשונה שלי הייתה לראות את כל קלטות האודישנים של השחקניות ואני זוכר אותה באופן ספציפי בולטת. היא הפכה לחלק חשוב מהפרנצ'ייז וזה מרגש לראות אותה מצליחה, לא האמנתי שהיא תהפוך לכל כך גדולה".

אחרי "שמונת השנואים", "בון טומהוק" ו"שומרי הגלקסיה 2" השלמת רצף של שלושה סרטים בכיכובו של קורט ראסל

"נכון. למעשה כשסיימנו כשסיימנו את שומרי הגלקסיה ועבדנו על בון טומהוק, שלחתי מייל לג'יימס גאן (במאי "שומרי הגלקסיה") וכתבתי לו שאם הוא מחפש שחקן שיגלם את דמותו של אביו של כריס פראט בסרט ההמשך, קורט ראסל יהיה בחירה טובה. אני יודע שהרבה אנשים אחרים הציעו את זה, אבל אני הייתי הראשון שהציע אותו".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט