חדשות קולנוע וסרטים

"משפחה זה דבר נהדר אבל גם מאתגר": ראיון עם במאי "אנקאנטו"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסרט השישים של אולפני דיסני "אנקאנטו" עוסק בילדה למשפחה קסומה בקולומביה, שהיא היחידה במשפחתה ללא כוחות מיוחדים. לכבוד צאת הסרט בישראל, הבמאי ג'ארד בוש והתסריטאית ובמאית צ'ריש קסטרו סמית' מספרים בראיון לאתר על הבחירה למקם את הסרט בקולומביה, הניסיון למצוא את מקומך במשפחה והעבודה עם המלחין לין מנואל מירנדה ("המילטון")
אחרי ההצלחה של "קוקו" של פיקסאר (שבבעלות דיסני), היה זה רק עניין של זמן עד שדיסני עצמם יפיקו סרט שמתרכז בתרבות הלטינית. התוצאה היא המיוזיקל "אנקאנטו" (קסם בספרדית) , הסרט ה-60 של אולפני האנימציה והראשון שמתרחש בקולומביה וכולל מגוון שירים מקוריים של אחד מגדולי המלחינים כיום – לין מנואל מירנדה ("המילטון"). לכבוד צאת הסרט התראיינו לאתר הבמאי ג'ארד בוש (שהיה במאי שותף בזוכה האוסקר של דיסני "זוטרופוליס" ותסריטאי הלהיט "מואנה") והבמאית השותפה והתסריטאית צ'ריש קסטרו סמית', שזהו סרטה הראשון לאחר שעבדה ברחבי ארה"ב עם תיאטראות מובילים כדי לספק במה נרחבת יותר למחזאים לטיניים.

כמי שעסקה עד היום בהעצמת הקול של התרבות הלטינית בתרבות האמריקאית, עד כמה היה חשוב עבורך לביים סרט של דיסני שמתרחש בקולומביה?

צ'ריש: "זה היה חשוב מאוד עבורי, הרגשתי זכות גדולה להיות בסרט הזה. אני קובנית-אמריקאית ולהיות מעורבת במיוזיקל הלטיני הראשון של דיסני הייתה מתנה ענקית ונהדרת. לא יכולנו לעשות זאת מבלי קבוצת מומחים שהסרט ריכז - בוטניקאים, ארכיטקטים, יוצרי קולנוע, מעצבים ומומחים במגוון תחומים שהיו איתנו בכל צעד בדרך. עם חלק נפגשנו על בסיס שבועי כי זה היה חשוב מאוד עבורנו לעשות את זה בצורה הנכונה ולהרגיש שהסרט מייצג בצורה מדויקת ומראה את התרבות הזו באופן שקולומביאנים יחושו גאווה".

[*]

(ג'ארד בוש וצ'ריש קסטרו סמית'. צילום: 2021 Getty Images)

עלילת הסרט עוסקת במשפחת מדריגל שמתגוררת בבית קסום בעיירה מופלאה בשם אנקאנטו. כל ילד במשפחת מדריגל בורך במתנה יוצאת דופן - מכוח על אנושי ועד כוחות ריפוי - פרט לילדה אחת, מיראבל (סטפני ביאטריז, "ברוקלין 99"), אשר מרגישה פחות מוצלחת מבני משפחתה המופלאים. אולם כאשר היא מגלה שהקסם שעוטף את העיירה נמצא בסכנה, מיראבל מגלה שדווקא היא עשויה להיות התקווה האחרונה של משפחתה.

עבורי הסרט הוא בראש ובראשונה עוסק בראש ובראשונה במשפחה ובמציאת המקום שלך בה. מה מבחינתכם המסר המרכזי שלו?

ג'ארד: "אני חושב שאתה צודק לחלוטין. כשהתחלנו את המסע הזה, כיוצרי קולנוע היינו צריכים לחשוב מה לכולנו יש במשותף, שאכפת לנו ממנו. הנושא של משפחה הוא דבר שרצינו לחקור וחשבנו מה ניתן להגיד על משפחה שלא אמרנו בעבר? אז חשבנו על כך שמשפחה זה דבר נהדר, אך גם מאתגר לפעמים. התחלנו לשאול את בני המשפחות שלנו שאלות ובמהרה הבנו כמה אנחנו לא יודעים עליהם וכמה מעט הם ידעו עלינו. הרעיון היה להציג פרספקטיבה אחרת, הניסיון לראות את האנשים שאתה מוקף בהם, האנשים שאתה אוהב, באופן אחר ושלם יותר".

וגם להכיר בכך שכולנו לא מושלמים אך בעלי ייחוד.

ג'ארד: "בדיוק. זה היה אתגר לסיפור ועבור הדמות הראשית, מיראבל, שמוקפת אנשים יוצאי דופן, למצוא את המקום שלה. היא משווה את עצמה אליהם כל הזמן ושואלת את עצמה מה הערך שלה במשפחה? עבורה לראות שגם לאנשים שנראה שהכל עובד אצלם יש אתגרים משלהם, מאפשר לה לראות אותם באמפתיה וגם להבין שאולי אין לה קסם במובן השגרתי אבל יש לה ערך יוצא דופן. הערך הזה הוא מה שמאפשר לה למצוא את מקומה במשפחה".

כיצד הייתה העבודה עם המלחין לין מנואל מירנדה? איך מצאתם את היחס הנכון בין שירים לעלילה בסרט?

צ'ריש: "זה היה מדהים לעבוד איתו. הוא גאון. הוא הכי טוב בלחבר בין הדמויות אל השירים ולעשות אותם מאוד ספציפיים לאדם ששר אותם. אחד האספקטים האהובים עליי בעבודה איתו זה כמה הוא נדיב ומשתף פעולה. היה לנו רעיון על איך השיר יהיה וזרקנו אותו ללין והוא חזר עם משהו יוצא דופן והשתמשנו בשיר כחלק מהדמות וכחלק מהתסריט. לפעמים הרגשנו שחייב להיות שיר במקום מסוים ולין אמר 'לא', והוא תמיד צדק. הוא מאוד טוב במה שהוא עושה וזו הייתה פשוט הנאה גדולה לעבוד איתו".

אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ אנקאנטו (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט