חדשות קולנוע וסרטים

הפאשלות של האקדמיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בוודאי קרה לכם לא אחת בשנים האחרונות שבזמן טקס האוסקר, כאשר קראו את שמות הזוכים, אתם צעקתם בבית "מה? אבל בכלל לא מגיע לו הפרס". למשל, כולנו זוכרים את ההופעה הנהדרת שליאונרדו די קפריו נתן בסרט "מה אוכל את גילברט גרייפ?" השחקן הצעיר, שזכה אז במועמדות לפרס האוסקר בקטגוריית שחקן המשנה, הפסיד את הפרס לטומי לי ג'ונס שזכה על הופעתו ב"הנמלט". הרבה מאוד אנשים חשבו שליאונרדו קופח וכי האקדמיה לא העניקה לו את הפרס כי חשבה שהוא צעיר מידי וכי יהיו לו עוד הזדמנויות. ובכן, חברי אקדמיה יקרים, אלון רוזנבלום מציג בפניכם עוד כמה "פאשלות" שעשיתם במהלך השנים.בקטגוריית השחקן הטוב:
קטגורייה זו היא הנחשבת ביותר בהוליווד. יוקרתו של שחקן שזוכה בפרס עולה במאות אחוזים (וכך גם שכרו). בשנים האחרונות היו שתי "פאשלות" מעצבנות ביותר. בשנת 2000 זכה ראסל קראו באוסקר על תפקידו ב"גלאדיאטור", הרבה אנשים הרימו את הגבה, והסכימו כי את הפרס היה אמור לקבל תום הנקס, שהיה מועמד לפרס על תפקידו ב"להתחיל מחדש". חברי האקדמיה נתנו את הפרס לשחקן שסיגל לעצמו הבעה אחת, לא הביע רגשות במשך כל הסרט ובסך הכל היה צריך לשחק את עצמו. הנקס, שמחזיק את כל הסרט על כתפיו, משימה לא קלה בכלל, היה צריך לבלות שבועות על אי בודד אי שם באוקיאנוס, להוריד 25 קילו ממשקלו, ולחיות בתת תנאים, אולם האקדמיה לא נתנה לו. או בגלל שהיא חשבה ששני אוסקרים מספיקים לו, או בגלל שניסתה לכפר על העוול שעשתה לראסל קראו שנה קודם לכן.
הבה נחזור לשנת 1999, קראו, שחקן אלמוני יחסית, נותן הופעה מצויינת בסרטו של מייקל מאן, "המקור", בסרט מגלם קראו אדם שיוצא נגד חברות הסיגריות הגדולות בארצות הברית, תובע אותן לדין ובכך הורס את חייו וחיי בני משפחתו. משחקו הרגיש והמצויין של קראו היה אמור להעניק לו את האוסקר. במקום זה האקדמיה בחרה לתת את הפסלון לקווין ספייסי על הופעתו ב"אמריקאן ביוטי".

קטגוריית שחקן המשנה:
שוב, 1999, השנה שתיזכר אולי כשנת הפאשלות של האקדמיה. גו'אל היילי אוסמונט, הילד שגרם לכולנו לראות אנשים מתים, היה מועמד לפרס האוסקר כשחקן משנה בסרט "החוש השישי". ראשית, העובדה שהוא היה מועמד לשחקן משנה ולא לשחקן היא כבר לא בסדר, ביננו, הילד הזה החזיק את כל הסרט, נתן הופעה מצוינת, ריגש והפחיד את כולנו. מי זכה? מייקל קיין על הופעתו ב"תקנות בית השיכר", ואנו שואלים, מי הכניס קצת יותר מידי שיכר בכוסות חברי האקדמיה?

נכון שקובה גודינג ג'וניור השתולל על המסך בשנת 1996, ואפילו המשפט שלו "show me the money" הפך לאחד ממשפטי המפתח של שנות התשעים, אבל האם מגיע לו פרס אוסקר על כך? האקדמיה חשבה שכן למרות שבאותה שנה נתן אדוארד נורטון, בסרטו הראשון, הופעה מצויינת כבחור צעיר המואשם ברצח איש דת. היה זה בסרט "פחד ראשוני" לצידו של ריצ'ארד גיר.
השחקנית הטובה ביותר:
איך, איך קיבלה השחקנית הלן האנט את פרס האוסקר על "הכי טוב שיש"?
היה זה בשנת 1997 וניקולסון זכה, הפעם בצדק, בפרס השחקן. אבל האנט, שחקנית טלוויזיה ממוצעת ולא ממש מבריקה, הצליחה לגעת בלב חברי האקדמיה. נזכיר כי באותה שנה הייתה מועמדת גם קייט וינסלט, על משחקה ב"טיטניק" וכידוע, וינסלט הצליח לגעת בליבותיהם של המוני האנשים שהגיעו לבתי הקולנוע לצפות בסרט והפכו אותו לסרט הריווחי ביותר בהיסטוריה. אבל הפסלון, כאמור, לא הגיע לידיה של קייט.

שחקנית המשנה הטובה:
אנחנו נשארים בשנת 1997, קים באסינגר מקבלת את פרס האוסקר על משחקה ב"סודות ל.א". אומנם קשה לאמר שהיא לא עשתה עבודה טובה בסרט, אבל היא רחוקה מלהיות שחקנית מצויינת, בייחוד בהתחשב בעובדה שמולה התמודדה ג'וליאן מור שהועמדה על תפקידה כשחקנית סרטי פורנו מתבגרת בסרט "לילות בוגי". הרבה מאוד אנשים חושבים, ובצדק שמור הייתה אמורה לקבל את הפרס.

נקפוץ שנה אחת קדימה ל- 1998 אך לפני זה מילה אחת לחברי האקדמיה. את פרס שחקנית המשנה נותנים לשחקניות משנה, לא לשחקניות שמופיעות במשך כל הסרט 10 דקות, אולי. באותה שנה העניקה האקדמיה את הפרס לג'ודי דנץ על הופעתה הקצרצרה בסרט "שייקספיר מאוהב". ג'ודי דנץ היא אומנם שחקנית בחסד אבל הופעתה לא התקרבה להופעה הנהדרת שנתנה לין רדגרייב בסרט "אלילים ומפלצות" כמטפלת של איאן מקלן.

בעוד מספר שעות יינתנו הפרסים בהוליווד ומחר כנרה, נקרא שוב על פרסי אוסקר שנתנו לאנשים שממש לא היו אמורים לזכות בהם, כזו היא טבעה של האקדמיה וזהו טבעם של טכסי פרסים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט