רכילות סרטים / שחקנים / ידוענים

סקנדל או פסטיבל: השערוריות הגדולות של שנות האלפיים בהוליווד

סקנדל או פסטיבל: השערוריות הגדולות של שנות האלפיים בהוליווד
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד הסרט "בבילון" שחוזר אל הוליווד השערורייתית של שנות ה-20, חזרנו לשערוריות הגדולות של הוליווד בשני העשורים האחרונים מפרשת האנטישמיות של מל גיבסון, דרך שלל הפרשיות של לינדזי לוהן ועד הפרשה שהחלה את עידן metoo של המפיק והמטריד הסדרתי הארווי ויינשטיין
במשך שנים התאפיינה הוליווד בלא מעט סיפורים, חלקים מרגשים וסוחטי דמעות – כאלו שגרמו לנו לרצות לגעת באבק הכוכבים, וחלקם אכזריים ומדכאים, אך כמובן גם דרמטיים כיאה לעלילה הוליוודית מלאת הגלאם. עם זאת, לטוב ולרע, אחד הדברים שהכי מאפיינים את תעשיית הסרטים של מערב הארצות הברית אלו הם השערוריות.

כן, אלו שממלאים את שערי העמודים של העיתונות הצהובה, שעברה היום לרשתות החברתיות וגורמות לנו לעקוב בשקיקה אחר כל התפתחות מרעישה, שאולי תתפוס את אותם כוכבים וכוכבות בקלקלתן. ואז, לרגע נדע שאותם סלבס מלאי זוהר, הם בדיוק כמונו – חלקם עושים טעויות תמימות, חלקם אסון מהלך וחלקם למעשה מניאקים בלתי נסבלים. לכבוד עלייתו של הסרט המסקרן "בבילון" של דמיאן שאזל, המתרחש בסוף שנות ה-20 הדקדנטיות ומלאות השערוריות בהוליווד, איגדנו עבורכם את השערוריות הגדולות ביותר שהוליווד סיפקה לנו בשנים האחרונות.



לא מריח טוב בכלל, אבל סלחו להם

יש פעמים בהן כוכבי הוליווד פשוט מפשלים. כן, כולנו מפשלים מידי פעם ועושים טעויות, פוגעים באלו שאנחנו אוהבים וכד'. אבל כשכוכב או כוכבת הוליוודית מפשלים – זה מצולם ומופץ במהירות אור, כך שגם המקרים הקטנים ביותר הופכים לכדור שלג אחד ענק. הדוגמאות רבות מלהכיל, אבל קשה שלא להזכיר מספר מקרים דוגמת קלטות הסקס של קים קרדישאן, פריס הילטון, פמלה אנדרסון ורוב לאו למשל. על פניו, חייהם הפרטיים של הסלב ומה שהם עושים בחדרי חדרים לא אמור לעניין אותנו. עם זאת, הפצתה של קלטת סקס, בין אם בזדון או בין אם במודע – עדיין נתפסת, גם בשנת 2023 כמעשה חסר אחריות, שמציג את אלו שמשתתפים בה באור שונה.

לצד משתתפי קלטות הסקס השונות, במהלך השנים נרשמו מספר שערוריות נוספות שהדליקו את הצהובונים והציגו שוב את השבריריות של הכוכבים והכוכבות שכולנו אוהבים. קשה למנות על יד אחת את כמות הבגידות, פליטות הפה והחלטות עסקיות שנויות במחלוקת שאותם הסלבס לקחו על עצמם, אבל לא קשה לשכוח כמה מהם, למשל – לינדזי לוהן, מל גיבסון ולאחרונה גם קניה ווסט. במקרה של לוהן, נכון, אמנם היא נהגה בשכרות ותחת השפעת סמים, אבל אין ספק שכל מסכת הגמילות שלה, הזגזוג בין בני ובנות הזוג השנויים במחלוקת ואף ההחלטה להתאסלם, לא היטיבו עם שמה הטוב של ילדת הפלא. במקרה של גיבסון ו-ווסט – אמירות אנטישמיות למיניהן ופליטות פה שונות ומשונות הציבו אותם תחת זרקור, שחשף אולי מעט את פרצופם האמיתי. חשוב במעמד זה להזכיר גם לא מעט כוכבים, שפשוט עשו כל שעולה רוחם – אמנם זה לא היה מנוגד לחוק, ואין עילה למאסר, אך את התשלום שלהם הם קיבלו בצורת הדרה חברתית. הדוגמה הטובה ביותר כמובן היא זאת של צ'ארלי שין. השחקן הנערץ, שהחזיר את הקריירה שלו למסלול ההמראה בעזרת "שני גברים וחצי", שנים לאחר שעבר על החוק באופן ממשי – קיבל את עונשו דווקא לאחר שחשף את העובדה שהוא נשא HIV, ולמרות שידע זאת, קיים השחקן יחסי מין עם לא מעט נשים. אז אם את העונש שלו הוא לא קיבל בבית המשפט, ספק אם שין יחזור בקרוב להוליווד.



גם אבק הכוכבים לא הציל אותם - אלו שלא הצליחו לעמוד בפיתוי

לצד אלו שעברו את קווי המוסר החברתי, יש לא מעט סלבריטאים שגם עברו על החוק. נכון, אמנם הפשעים בהם הורשעו אינם מזעזעים, אבל הסקנדלים שנוצרו בעקבות עבירותיהם, סקנדלים שלוו גם במאסרים ממושכים – רק ממחישים את עזות המצח של הסלבס, שכנראה לא הכירו את המשפט "לא לעולם חוסן". הדוגמאות הבולטות ביותר הן אלו של מרת'ה סטיוארט ולורי לוקלין. סטיוארט, אשת העסקים המצליחה, אשר דמותה הנקייה והצחיחה כשלג הביאה אותה לרמת כוכבת על, ניסתה לנגוס בעוגה ולהשאיר אותה שלמה. כוהנת "החיים הטובים", מהווה רפרנס די קבוע בלא מעט סרטים הוליוודיים.

סטיוארט, שהונה מוערך ב-930 מיליון דולר – נשלחה בשנת 2004 לחמישה חודשי מאסר, זאת בעקבות עבירות שונות בתחום ניירות הערך. בעקבות כך, המוניטין של סטיוארט נפגע בצורה קשה, היא איבדה חלק גדול מהמפרסמים איתם עבדה וחשוב מכך - תכנית הטלוויזיה שלה בוטלה. בשנים האחרונות נעלמה סטיוארט מהמרקע וכעת היא עוסקת בתחום עיצוב הבתים.

במקרה של לוקלין, כוכבת הסדרה הפופולרית "צער גידול בנות" – הכוח והכסף שיחק תפקיד חשוב, שכן לוקלין, לצד עוד מספר סלבריטאים, דוגמת השחקנית פליסיטי הופמן – חשבו ששם מוכר וכסף רב יוכלו לקנות עבור ילדיהם שתיקה והצלחה. כוכבת הטלוויזיה הואשמה בכך שזייפה מסמכים בכדי שבתה תתקבל לאוניברסיטת דרום קליפורניה כספורטאיות מצטיינת, על אף שכלל לא עסקה בתחום. נגד לוקלין ובן זוגה נטען כי שיחדו פקידים ומנהלים בסכום של חצי מיליון דולר. וכן, הכל כמובן תועד בהודעות, אימיילים וכד'. לבסוף, השחקנית המצליחה הודתה בעסקת טיעון בחלקה בפרשה, נשלחה למאסר של חודשיים בכלא והשתחררה לקראת סוף שנת 2020.

אמנם חלקם ניצלו בשן ועין, אבל כולם התגלו כחלאות

נכון, אמנם זה מאכזב לגלות שהשחקן או השחקנית האוהבים עלייך אנטישמים, העלימו מס או סתם היו אנשים לא נחמדים בלשון המעטה. אבל לגלות שאחד השחקנים האהובים עלייך הטריד מינית ילד בן 15, זה כבר קשה מלהכיל. השערוריות של הוליווד לרוב הינן נחמדות ומשעשעות במקרה הטוב, וקצת לא מריחות טוב במקרה הפחות טוב, אבל לפעמים יש כאלו שפשוט זעזעו אותנו עד עמקי נשמתנו. הדוגמאות הבולטות בשנים האחרונות (לצד וודי אלן וביל קוסבי) הן של קווין ספייסי והארווי ויינשטיין.

נתחיל עם ספייסי – השחקן המוערך, זוכה שני פרסי האוסקר, חווה את הימים הטובים ביותר שלו כשפרצופו האמיתי נחשף. בשנת 2017, בזמן שהוא נהנה מפירות ההצלחה של סדרת המופת בכיכובו "בית הקלפים", החלו להעלות דיווחים מפיו של שחקן אחר, אנתוני ראפ, אשר האשים את ספייסי בכך שניסה לפתות אותו כשהיה בן 14 בלבד. התקרית על פי החשד התרחשה כאשר השניים נפגשו במסיבה בביתו של ספייסי, שהיה בן 26 בזמנו. העדות המזעזעת של ראפ, ויציאתו הפתאומית של ספייסי מהארון (במה שהוגדר כניסיון להסיט את האש נגדו), הבשילה לבסוף להגשת כתב אישום כנגד השחקן, כשבתווך עולים עוד דיווחים על גברים שמאשימים את ספייסי בהתנהגות מינית לא נאותה. עם זאת, מסיבות שאינן ידועות לגמרי, החליט ראפ למשוך את עדותו וכתב האישום כנגד ספייסי בוטל.



במקרה של וויינשטיין, אפשר לומר שהוא קיבל את מה שמגיע לו. מפיק העל, שבאמתחתו מאות סרטים מצליחים – הפך בתוך מספר שנים מהאיש החזק בתעשיית הסרטים של ארצות הברית, לדמות נאלחת, שבעקבות מעשיו החלו לקום תנועות מחאה שונות, המוכרת שבהן כמובן – "Me too". כנגד וויינשטיין, הצטברו במשך השנים תלונות והאשמות מפיהן של לא פחות מכ-100 נשים שטענו כי המפיק הכל יכול אנס, תקף והטריד מינית כמעט כל מי שנקרתה בדרכו. וויינשטיין ניסה להכחיש בכל תוקף את מעשיו, ובין היתר הגדיל לעשות ואף שכר חברת מודיעין ישראלית בשביל לאתר מתלוננות נוספות ולגדוע את כוונתן לדבר. האיש החזק בהוליווד, נפל בצורה הכי צודקת שאפשר, כאשר בית המשפט בארצות הברית הרשיע אותו במגוון רחב של עבירות וגזר עליו 23 שנות מאסר.
רותם שרון - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט