חדשות טלוויזיה / סדרות

סיכום עשור: הסדרות הישראליות של העשור - מקומות 6-10

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סיכום העשור של אתר Seret ממשיך עם בחירת הסדרות הישראליות שעשו לנו את העשור. מיכל ליבר רונן מסכמת עשור משובח בו הסדרות המקומיות הצליחו להגיע לשווקים בינלאומיים חדשים דרך נטפליקס, זכו בפסטיבלים נחשבים וזכו לקהל מקומי אדוק וגדול במיוחד • חלק ראשון - מקומות 6-10
10. עספור (2010 – 2011)

סדרת מתח בת שתי עונות שזכתה לשבחים וקטפה פרסים רבים. היא נכתבה על ידי חנן סביון וגיא עמיר (שגם משחקים בה) והייתה קרש מקפצה לשחקניה ויוצריה. העלילה מתבססת על חוויותיו של אח של חנן סביון משהותו בחוות אוטובוסים בירושלים. הסדרה מתמקדת בארבעה חברים: מוטי (שלום מיכאשווילי) המנהיג, איציק (עוז זהבי) השרמנטי, רענן (גיא עמיר) המצחיקן ומורלי (חנן סביון) התמים. הארבעה גרים באזור ירושלים בחוות אוטובוסים נטושים.

לאחר שהם מגלים שיש חוב כספי גדול על החווה בה הם גרים והעירייה מעוניינת לבנות על השטח בניינים, הם מנסים לשלם את החוב. על מנת לעשות זאת, הם מחליטים שהמטרה מקדשת את האמצעים. לכן הם מלבינים הון, מהמרים, גונבים, עושים עסקאות סמים ומבצעים מעשי שוד עבור העולם התחתון. בנוסף הסדרה מכילה פרשיות אהבה רומנטיות בין גיבוריה. משמעות השם "עספור" בערבית היא ציפור והיא מסמלת ציפור מזל שהגיעה לחווה של סבו של מוטי בעבר. זוהי סדרה מותחת, מעניינת ואף משעשעת שחלק ממשפטיה ממשיכים להיות מצוטטים, כמו: "אני מג'נון אני", "המזל מגיע במסובבת" וכו'. הסדרה הפכה להצלחה גדולה בישראל ואף נמכרה לרשת פוקס האמריקאית.



9. נבסו (2017 - )

קומדיית מצבים שזכתה בפרס ה"אמי" הבינלאומי היוקרתי לסדרה הקומית הטובה ביותר. הסדרה נכתבה על ידי יוסי ואסה (שמשחק את התפקיד הראשי), שי בן עטר (שגם מביים) וליאת שביט בהסתמך על חייו האישיים של ואסה, שנשוי כאמור לבחורה אשכנזייה. הסדרה, ששמה באמהרית משמעותו נשמה, מביאה בהומור רב את סיפורם של זוג מעורב על כל מטעניו – גילי האתיופי (יוסי ואסה) ותמר האשכנזייה (מירב פלדמן). אנו מתוודעים לפערים התרבותיים בין המשפחות, במיוחד כשמעורבת בכך ילדתם המשותפת של הזוג, על האופן בו הסביבה מסתכלת עליהם, ועל חייהם היום יומיים בעבודה ובבית.

מה שיפה בסדרה שהיא מראה לנו את העולם מנקודת מבט אחרת בצורה ביקורתית אבל משעשעת ומצחיקה. סיטואציות כמו קניות בסופר מרקט כשחושבים שגילי הוא אחד מהעובדים, משמעויות שונות של שירי ילדים, מגוריו של גילי בשכונה של אנשים אמידים - הם רק חלק מהנושאים שמובעים בפרקים. הליהוק של השחקנים מעולה ואהבתי את מסקי שיברו כאמו של גילי וחנה לסלאו וגדי יגיל אדירים כהוריה של תמר. צילומי העונה השנייה הסתיימו בקיץ האחרון ועדיין אין תאריך לשידורה.

8. מתיר עגונות (2019)

סדרת דרמה בת 12 פרקים, שמתרחשת במגזר החרדי וממשיכה את הקו האיכותי והמעניין שייצרה הסדרה "שטיסל". גיבור הסדרה הוא הרב יוסף מוראד (אביב אלוש) שתפקידו לעזור לנשים עגונות לקבל גט מבעליהן שמסרבים. יוסף מנסה לעזור לנשים ככל יכולתו מתוך אמונה כי זוהי חובתו לעזור להן. בנוסף לסיוע לנשים באמצעות הקשבה ותמיכה, הוא בולש אחר המסרבים ואף משתמש בכוח. אך זהו רק החלק החיצוני של הסדרה, חייו האישיים של יוסף הם החלק המעניין ותעלומה בפני עצמה. יוסף נשוי כבר ארבע נשים לחנה (אביגיל קובארי) ולזוג אין ילדים. בכל פרק מגלים עוד חלק בפאזל של אשתו ובסופו של דבר מצרף החלקים מרכיב את התמונה השלמה ומאיר את התעלומה.

הסדרה נכתבה על ידי תמר קיי, יוסי מדמוני ("גאולה") ודוד אופק ("המנגליסטים") ומכילה קאסט שחקנים מהשורה הראשונה כמו נתן דטנר כאביה של חנה, תיקי דיין כאמו של הרב יוסף, אלמה דישי כאחת העגונות שהרב יוסף מסייע לה, וכמובן שצמד השחקנים הראשי הוא גולת הכותרת. אביב אלוש שמצליח לצאת מתבנית הבחור החתיך והשרמנטי ונכנס לנעליו של בחור חרדי מאמין אדוק. ואביגיל קובארי שחיים דתיים היו מנת חלקה בעברה, מצליחה להיכנס לתוך נעליה של חנה, בחורה חרדית אפופת מסתורין. למרות שבשני הפרקים הראשונים היה חסר קצת פלפל, יתר הפרקים פיצו על כך והתוכן היה קולח ומעניין ובהחלט שווה צפייה. נכון לכתיבת שורות אלה לא ידוע אם תצולם עונה שנייה, אך חזון למועד.



7. בשבילה גיבורים עפים (2018)

סדרת דרמה זוכת פרס בפסטיבל קאן ל"הסדרה הטובה ביותר". הסדרה נכתבה ובוימה על עומרי גבעון ("ביום שהאדמה רעדה") שהתבסס בתסריטו על הספר "בשבילה גיבורים עפים", שנכתב על ידי הסופר המנוח אמיר גוטפרוינד. הסדרה מביאה את סיפורם של ארבעה לוחמי גולני שחייהם השתנו לאחר מותו הפתאומי של מפקדם. אביב (תומר קפון) האשים את עצמו במות מפקדו וסבל מפוסט טראומה ששיתקה את חייו וטרפדה את חלומו על עתיד צבאי וזוגי; דובי (נדב נייטס) הדתי התחתן, הביא ילדים והפך למורה אך בסתר התחיל להטיל ספק בדת; בנדה (משה אשכנזי) התמכר לסמים, עבר לקולומביה ולאחר שהתנקה, הגשים את חלומו לפתוח מסעדה והתאהב במקומית. דותן (מיכאל אלוני) השרמנטי הצליח מאוד בעסקיו וגילה כי הוא חולה בסרטן סופני.
הארבעה נפגשים לאחר 11 שנה כשיש ספקות לגבי מותה של יעלי (נינט טייב), חברתו לשעבר של אביב. הם מחליטים לנסוע לקולומביה ולבחון אם יש אמת בסימנים שקיבלו, לפיהם היא חיה בכת מסתורית בג'ונגל. במסע הם יעברו חוויה מטלטלת ויתעמתו עם שדים מעברם. גבעון יצר סדרה מותחת ומרגשת שבעיקר העלתה לתודעה הציבורית את נושא הפוסט טראומה, עמו מתחבטים חיילים רבים. ידו הבטוחה של גבעון בבימוי, והשימוש המושכל שעשה בזמנים (ההליכה אחורה וקדימה בזמן) תרמה לקצביות ושמרה על המתח בסדרה. למרות שעלילת הפרקים האחרונים הייתה מוקצנת למדי, מדובר בסדרה איכותית, עשויה טוב ועם קאסט שחקנים מצוין. אשמח לצפות בעונה הבאה שיש דיבורים על הפקתה.



6. על הספקטרום (2018 - )

סדרת דרמה קומית זוכת פרסי אקדמיה ישראלית ובחו"ל, בבימויו של יובל שפרמן ("אורי ואלה") שנכתבה ע"י דנה אידיסיס ("להיות איתה"). "על הספקטרום" מתמקדת באוטיזם ומגוללת את סיפורם של שלושה צעירים אוטיסטים החיים יחד בדיור מוגן. כל אחד מהם ברמת אוטיזם שונה ואנו רואים את צורת התמודדותם עם חיי היום יום.

הגיבורים הראשיים הם זוהר (נעמי לבוב המרגשת) בחורה בעלת לקות שכלית שחולמת לכרוז את שמות האנשים בבית הקפה "ארומה" ומתאווה בסתר ליבה לאפיזודה רומנטית; רון רון (ניב מג'ר) בחור עם תסמונת אספרגר שמרכז עולמו הוא שואב האבק ועמית (בן יוספוביץ') אוטיסט שמתקשה בפעולות היומיומיות הרגילות, במיוחד לאחר התאהבותו במלצרית. אידיסיס הפליאה ליצור גשר לתוך עולמם של האוטיסטים, שהתבסס על ניסיונה האישי (אחיה אוטיסט). זו סדרה מרגשת שמצליחה להאיר את "האחר" מזווית ראייה שונה שמנגישה את קולו ולבטיו. אני מחכה בקוצר רוח לעונה השנייה.

מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ על הספקטרום (עמוד סדרה)
חץ בשבילה גיבורים עפים (עמוד סדרה)
חץ מתיר עגונות (עמוד סדרה)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט