חדשות טלוויזיה / סדרות

ליל הסגר: כך תעבירו את הבידוד במהרה - המלצות צפייה לחג לנטפליקס

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מה נשתנה הפסח הזה? הכל. אבל לעובדה שאנו תקועים בבית, יש יתרון אחד. זו הזדמנות עבורנו להשלים תכנים שתמיד רצינו לראות ומעולם לא הספקנו. כתבי האתר עם המלצות לסדרות ולסרטים שיעבירו לכם את החג מהסדרות "חינוך מיני", "סוף הפאקינג עולם" ו"שרלוק" ועד סרטים כמו "סקינס" הפסטיבלי ולהיטי הענק "השתולים" ו"החתונה של החבר שלי"
ההמלצה של יאיר הוכנר – סקינס

דמיינו את פדרו אלמודובר מביים עיבוד ליצירת המופת של טוד בראונינג משנת 1932, "פריקס". גיבורי הסרט הם סמנתה, חוילה, אנה וכריסטיאן. לכל אחד מהם יש גוף שונה לחלוטין ממה שהעין האנושית רגילה לראות. לאחת יש איבר אחר במקום פה, לשנייה בליטה בצד הימני של הפנים, לשלישית אין עיניים, הרביעית ענקית, לאחר יש עור גוף שרוף ויש גם בחור שבמקום רגליים מעוניין בזנב של דג כמו של בת הים הקטנה.

הם חיים בדירות מעוצבות וייחודית לתפארת בצבעים של ורוד וסגול, לפי מיטב מסורת הקאמפ. הם מתחבאים מהסביבה החיצונית ולא מעוניינים להתמודד עם שאר העולם. סרט הביכורים של קזנובה חוקר את חייהם של האנשים הנעלמים בשולי החברה, אלו שאין להם אף פעם בטחון והסביבה תמיד תראה בהם פריקים. אבל בסרטו של קזנובה בסופו של דבר יש גם המון תקווה ויופי שמתגלים לצופים במהלכו וגם בסוף המרגש, כי בעולם הצבעוני של "סקינס" יש גם שפע של נחמה.

ההמלצה של אלעד שלו – מומחה לכלום

אם אתם מחפשים צפייה קלילה, כיפית ובו זמנית אינטליגנטית ורלוונטית, "מומחה לכלום" שיצר עזיז אנסרי ("מחלקת גנים ונוף") - ובה הוא מככב בתפקיד הראשי כשחקן אמריקאי-הודי שמנסה למצוא את עצמו בעיר הגדולה - תהיה בחירה מצוינת. הסדרה מאירה את האופן שבו ילדי מהגרים מרגישים בארה"ב בת ימינו, את היחס למיעוטים, לנשים ולאחר, לצד הצגה כנה של חיי הרווקות בעידן הטינדר והאפשרויות הלכאורה בלתי מוגבלות. העונה השנייה שלה מזניקה אותה לגבהים חדשים, עם פרקים המוקדשים לדמויות שוליים בניו יורק, מחוות לסרטים האיטלקיים של פעם ובעיקר הרבה טוב לב, אותנטיות והומור חכם שגורם לך לצחוק בקול מספר פעמים בפרק.



ההמלצה של יוחאי גורלי – בוג'ק הורסמן

לעיתים רחוקות עולה סדרה לה אנו יכולים באמת ובתמים לקרוא "יצירת מופת טלוויזיונית", סדרה שמשתמשת במדיום הטלוויזיוני באופן מיטבי בכדי להעביר אותנו תהליך רגשי ופילוסופי עם הדמויות שלה. היתרון המשמעותי ביותר כנראה של טלוויזיה הוא בדיוק היכולת הזו, ו"בוג'ק הורסמן" עושה זאת הכי טוב. "בוג'ק" היא המסע הנצחי והמייגע של חמש דמויות (ושלל דמויות משנה המלוות אותן) להיות מאושרות, כשנראה ברור יותר ויותר שזה אולי לא באמת אפשרי. לכן כל עונה טורפת את הקלפים מחדש לחלוטין, לכן עברנו כל כך הרבה עם הדמויות האלו.

יותר מכל סדרה אחרת, בשבילי זו הסדרה שמשאירה אותי עצוב באמת. כי היא כנה כל כך. משהו באמת החותכת של הסדרה הזו, שאומרת לך כל כך בבירור: אתה לא תהיה באמת מאושר אף פעם, כולם יעזבו אותך מתישהו, ולמעשה זה בסדר. זוהי אמת שאנחנו צריכים מאמנות יותר מכל דבר אחר, קתרזיס עמוק והכרחי. ההמלצה של יבגני גרינברג – שרלוק

שרלוק בגילומו של בנדיקט קמברבאץ' המצוין, הוא הקרוב ביותר לדמות הספרותית. בהתחשב בכך שעלילת הסדרה עצמה מתרחשת באנגליה של ימינו והקדמה הטכנולוגית משחקת תפקיד מרכזי, מדובר בהישג של ממש בשמירה על רוח הסיפורים המקוריים. עד כה יצאו 4 עונות - כל עונה מורכבת משלושה פרקים באורך שעה וחצי ועוד פרק ספיישל נוסף.

במרכז כמובן הבלש המבריק והמתוסבך שרלוק הולמס ושותפו דוקטור ווטסון (מרטין פרימן) שכותב בלוג על הרפתקאותיהם. אחיו של שרלוק, מייקרופט, הוא פקיד ממשלתי בדרגים הגבוהים, פרופסור מוריארטי הרשע הוא מטורף אמיתי ומרי ווטסון משחקת תפקיד משמעותי בהרבה ממה שנראה ממבט ראשון. עלילת רוב הפרקים מבוססת במידה מסוימת על הסיפורים של קונאן דויל, עם טוויסטים מודרניים מתוחכמים.



ההמלצה של מישל צ'יקו - שר הטבעות

אני לא יכולה לחשוב על דרך טובה יותר להעביר את הפסח- במיוחד כשכולנו סגורים בבידוד - מאשר לצאת למסע המרתק והפנטסטי בעולם שברא ג'. ר.ר. טולקין ושפיטר ג'קסון עזר להפיח בו חיים על המסכים שלנו. "שר הטבעות" מגולל את הרפתקאותיו של פרודו בגינס, בניסיון להשמיד את טבעתו של סאורון שנפלה לידיו ובה גלומים כוחות אפלים ומסוכנים. טרילוגיית הסרטים האפים שיצר ג'קסון, מציגה עולם גדוש הרפתקאות, ומציעה חוויה אסקפיסטית לאורך שלושה סרטים, שבה אנו יכולים להתנתק קצת מאירועי היום ולהצטרף למסע שהפך לחלק מההיסטוריה הקולנועית.

ההמלצה של לירון אברהם – Cheer

אם עוד לא צפיתם ב-""cheer - סדרת הספורט-דוקו של נטפליקס שעלתה לאוויר לפני 3 חודשים, זה הזמן שלכם. בין כישרון, אהבה, מקצועיות והרצון להצליח, חבויה סדרה מעולה לאסקפיזם ובינג'. קצת על תרבות המעודדות האמריקאית וכל העומד מאחוריה, ועל אישה אחת שעושה הכל, אבל הכל, עבור המעודדים שלה וההצלחה שלהם. מזהירה מראש, צפויה בסיום מוטיבציה לעשות ספורט (בטווח המאה מטרים כמובן!).

ההמלצה של מתי לנג – השתולים

סרט פשע במיטב המסורת הסקורסזאית שעוסק במשחק חתול ועכבר - גנגסטר ששתול במשטרה ושוטר ששתול במאפיה מנסים לעלות אחד על השני, וכצפוי, במהלך המרדף ההדדי הרבה גופות נערמות. בסרט יש את כל מה שאפשר לצפות מיצירה של סקורסזה: מוזיקת רוק, עריכה כיפית, בימוי ראוותני, וקאסט מדהים שכולל את אלק בולדווין, מארק וולברג, מייקל דאגלס, ג'ק ניקולסון, ליאונרדו דיקפריו ומאט דיימון. ביחס לסרטים האחרים של סקורסזה, זה סרט מאוד מאוד מצחיק. לדעתי, "השתולים" עובד יותר כקומדיה ממותחן או סרט אקשן, ובהחלט מעניין לראות צדדים שונים מבמאי כמו סקורסזה.
ההמלצה של מעיין הררי – חינוך מיני

סדרת הלהיט הקומית של נטפליקס, העוקבת אחר נער בתול, בן לאם סקסולוגית, המעביר ייעוץ מיני בתשלום לתלמידי התיכון הבריטי בו הוא לומד, היא סדרה אמיצה בעיסוק שלה במין, יחסים וזהויות מיניות. הדמויות בה פגיעות, מבולבלות ועושות הרבה טעויות, כך שקשה שלא להתאהב ולהזדהות עם החולשות שלהן.

כותבי הסדרה לא עושים הנחות לאף אחת מהדמויות ויותר משהם מראים לנו אותן ברגעי השיא, הם חושפים אותן ברגעי המבוכה, החולשה ולעתים גם הכיעור שלהן ללא הבדלי גיל, מעמד, ניסיון חיים או סטטוס זוגי ובכך מעבירים ללצופים מסר שכולנו, כמותן, שבריריים ושבריריות לפעמים, ואולי זה מה שיפה בנו.

[*]

ההמלצה של מתן יניב – סוף הפאקינג עולם

מהרגע בו מצהיר גיבור הסדרה הנער ג'יימס על היותו פסיכופת התמכרתי לבינג' של טירוף חושים, רגשות וססגוניות קולנועית שמתארת את מוחן המסובך של הדמויות. צ'רלי קובל, עיבדה את הסדרה הבריטית המבריקה הזו מתוך הרומן הגרפי של צ'רלס ס. פורסמן.

אליסה, ג'יימס והמסע המטורף שהם עוברים מייצגים עבורי את הבלבול ואת תהליך ההתבגרות של דור ה-Z. אליסה, הדמות הנשית העמוקה ביותר שתוכלו למצוא בנטפליקס, היא זו שמובילה את מרבית העלילה והבלבול העז שאוחז בה היה יכול להיכתב אך ורק בידי כותבת פמיניסטית חזקה כמו קובל עצמה.

ההמלצה של נמרוד שובל - ניסמן: התובע, הנשיאה והמרגל

סדרת פשע דוקומנטרית פוקחת עיניים ומפתיעה. היא אמנם לא בהכרח ממציאה את הז'אנר מחדש, אך מעלה נושא שנוי במחלוקת ומזעזע באופן מרתק. עם מערך של צילומי ארכיון, עובדות, דמויות ופרשנויות, המיני-סדרה בת ששת הפרקים מפרקת את פרשת מותו של התובע אלברטו ניסמן באופן מקיף כששאלה אחת גדולה תלויה מעל הכל - האם ניסמן נרצח?

בשנת 1994 התרחש בארגנטינה פיגוע אכזרי: פיצוץ בניין של הקהילה היהודית. פיגוע זה משמש כרקע לסדרה הבוחנת בפירוט את האירועים הקשורים למותו של התובע הפדרלי שחקר את האירועים. הנסיבות סביב מותו חשודות, כמו גם הקשר בין הפיצוץ לנשיאה ולמבצעים באיראן. מותו של ניסמן מזעזע במיוחד לאור העובדה שהוא נמצא ללא רוח חיים בדירתו רגע לפני עדות בה היה אמור להציג ראיות שחשף.

ההמלצה של אביב עגיב – החתונה של החבר שלי

נקנח עם סרט שתמיד עושה טוב על הלב. הקומדיה הרומנטית הפולחנית מהניינטיז שהפכה את קמרון דיאז לכוכבת והעניקה לג'וליה רוברטס את אחד מסרטיה המזוהים ביותר. ג'וליאן פוטר (רוברטס) מקבלת יום אחד טלפון מחבר הילדות שלה מייקל שמודיע לה על חתונתו עם קימי (דיאז) בת עשירים מפונקת. נבעתת מהמחשבה שחבר הילדות שלה יתחתן עם מישהי שאינה מתאימה לו, היא יוצאת למסע נגד הזמן להשיב אותו לחיקה ולגנוב אותו מהכלה המיועדת. להיט עם פסקול בלתי נשכח ותחושת פיל גוד אחת גדולה שכה נחוצה בימים אלו.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט