חדשות טלוויזיה / סדרות

"אפל": ביקורת עונה שלישית

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סדרת המד"ב הבדיוני הגרמנית "אפל" הפכה ללהיט ענק עם מסע בזמן, יקומים מקבילים, קפיצות בין זמנים וקווי עלילה מרובים שמצטלבים זה בזה עם תגליות חדשות מדי פרק. אורטל אדיב נפרדת מאחת הסדרות המבריקות והמתוחכמות של השנים האחרונים שהשתבחה מדי עונה
שני עולמות, מציאויות מקבילות, לופ אינסופי וטלטלות בזמן. "אפל" הצליחה לשמור על האיכויות שלה גם בעונה השלישית וזכתה ולסיום מפתיע ומרגש (ספויילרים בהמשך) בעונתה השלישית והאחרונה. "אפל", סדרה מקורית של נטפליקס בגרמנית, מכילה עלילה מורכבת ומתוחכמת שכוללת מסע בזמן וגילויים חדשים מדי פרק שהכו אותנו בבהלה. העלילה כוללת כל כך הרבה דמויות, כשלכל דמות יש את הגרסה הצעירה, האמצעית והבוגרת שלה. כל קפיצה בזמן דרשה מהצופה להבין באיזה זמן (או עולם) הסצנה הבאה מתרחשת ובאיזה לופ אנו נמצאים עכשיו. "אפל" בהחלט לא פשוטה להבנה, דורשת סבלנות, הפעלה מוחית ומאמץ נפשי עד לסיום. אך אין ספק שזה היה שווה את זה ובמילה אחת - גאוני.

בעונה הראשונה והשנייה נחשפנו לעיירה בשם ווינדן השוכנת בצל תחנת כוח גרעינית. במהלך העונות אנשי העיירה מחפשים אחר ילדים שנעלמו, מגלים גופות מהעבר ועל דרך חווים אירועים על-טבעיים. בנוסף, בכל פרק נחשפים סודות משפחה וטרגדיות מהעבר שמוסיפות טעם ועניין נוספים. אנו מגלים כי בתחנת הכוח הגרעינית מייצרים חומרים רדיואקטיביים ש"כנראה" אפשרו את הנסיעה בזמן. יונאס (לואי הופמן) פוגש את עצמו מהעתיד ויחד הם מנסים לתקן את ההווה ולמנוע מהאפוקליפסה להתרחש, והכל באמצעות מערה מבעיתה באמצע היער.

[*]

במהלך העונה מופיעות דמויות רבות נוספות שמאלצות אותנו לנסות להבין את ההקשר שלהן עם העבר, הווה, והעתיד. כמו יונאס, גם דמויות רבות אחרות חוזרות לעבר כדי לתקן את ההווה, אך הן תמיד מגיעות למקום שאליו היו צריכות להגיע מלכתחילה, ולמעשה ממשיכות את לולאת הזמן. סצנות הסיום של העונה הראשונה והשנייה היו מפתיעות ומצמררות ורק גרמו לצופה להפעיל עוד כמה גלגלים במוח. בסוף העונה הראשונה גילינו מיהו אותו "אדם" המסתורי והמצולק ובסצנת הסיום של העונה השנייה גילינו שקיים גם יקום חלופי. בעונה השלישית אנו נוחתים ביקום חדש, ולמעשה חווים את השתלשלות האירועים עוד פעם מחדש רק עם שינויים קטנים, אך מהר מאוד מתברר כי לא כך הדבר. מסתבר שביקום הנוכחי, יונאס כלל לא קיים. הפעם מרתה (ליסה ויקארי), שנהרגה ביקום של יונאס, היא זו שצריכה להציל את כולם מהאפוקליפסה. העיירה ווינדן מתפרקת גם בעולם הזה. הדמויות חוקרות את האירועים המוזרים שמתרחשים ובינתיים ביקום המקביל מתנהל מאבק מרכזי בין "אדם" ל"חווה" על הישרדות עולמם תוך הקפדה על כך שלולאת הזמן תמשיך להתקיים בצורה אינסופית ולגרום לאפוקליפסה להתרחש.



כל פרק אנו קופצים בין השנים, ומגלים לאט לאט מידע על דמויות שונות, על ההקשר שלהן עם דמויות אחרות, על דמות שמתגלה כאותו אדם בגילאים שונים וכמובן על מציאויות מקבילות בתוך יקומים מקבילים. הקפיצות בין עשרות שנים, מתחילת המאה ה-20 ועד לשנות השמונים, מאיצות ואיתן גם הסבלנות שלנו וכמות המידע שאנו יכולים להכיל. עד שסוף סוף מגיע הפיצוץ, כשאנו פוגשים מישהי שאמורה להיות מתה וחושפת לדמות המרכזית את מה שקורה ביקומים הביזאריים שלהם, ושלהכל יש הסבר (טוב לא להכל אבל לחלק ניכר שמספק אותנו).

"אפל" בהחלט חידשה וריעננה דברים רבים שקשורים למסע בזמן, לתורת הקוונטים, לגורל ולנטייתו של אדם להתאבל על דרכים שעוד לא צעדו בהן. הסדרה מציגה כאוס מטורף, בגידות, טרגדיות ומאלצת את הצופה להפעיל את המוח. אין ספק ש"אפל" הצליחה במקומות שסדרות רבות היו מאבדות את הכיוון ("אבודים" אנחנו מדברים עלייך). היא שמרה על קו עלילה רציף גם בצל הלולאות האינסופיות במשך שלוש עונות מרתקות ומשובחות במיוחד.

הסדרה "אפל" משודרת בנטפליקס. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
אורטל אדיב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט