חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: גאנת'ר מ"חברים" הלך לעולמו ופרידה מ"ברוקלין תשע תשע"

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הטלוויזיה של דניאל עמיר: השחקן ג'יימס מייקל טיילר שגילם את גאנת'ר בסדרת הלהיט מת לאחר מאבק במחלת הסרטן, הסיטקום המצליח בכיכובו של אנדי סמברג מסיים ריצה ארוכה אך מלאת מכשולים עם עונה שמינית ואחרונה; דקסטר עושה קאמבק מדמם, וגם: "א-הא" ואלאניס מוריסט זוכים לסרטי דוקו מוזיקליים
ג'יימס מייקל טיילר (גאנת'ר מחברים) הלך לעולמו בגיל 59

הוא תמיד היה ברקע של שישיית החברים האולטימטיבית, הבריסטה הביישן בבית הקפה 'סנטרל פארק' בניו יורק בו ישבה החבורה, שהיה מאוהב נואשות וללא כל סיכוי ברייצ'ל, שגם עבדה במשך זמן מה בבית הקפה. הלילה ג'יימס מייקל טיילר, שגילם את דמותו של גאנת'ר ב"חברים", הלך לעולמו בגיל 59 בלבד לאחר שנאבק בשלוש השנים האחרונות במחלת הסרטן.

טיילר השתתף לאחרונה באופן וירטואלי בפרק האיחוד של "חברים", שצברה קהל מעריצים מחודש בשנים האחרונות בזכות נטפליקס, וחודש לאחר מכן חשף כי הוא חלה בסרטן ומצבו סופני ולכן לא השתתף באופן פיזי באיחוד. "שמחתי מאוד לקחת חלק בכך. החלטתי להשתתף דרך הזום, כי לא רציתי להיות זה שמעכיר את האווירה", סיפר אז בראיון. מנהלו ספד לו היום: "אם פגשתם אותו פעם אחת, רכשתם חבר לכל החיים". טיילר הותיר אחריו אישה, ג'ניפר קרנו, עימה התחתן בשנת 2017 ואותה הגדיר כאהבת חייו.

[*]

נפרדים מג'ייק פרלטה ו"ברוקלין תשע תשע"

נדירות הסדרות שמתחילות כפרויקט צד קטן אחרי להיט גדול, והופכות לאחר עשור של עליות ומורדות ללהיט בינלאומי בעצמן, אך זהו בדיוק סיפורה של "ברוקלין תשע תשע". מה שהתחיל כרעיון בסיסי של מייקל שור ("המשרד", "המקום הטוב") ודן גור ("הדיילי שואו") אחרי יצירת "מחלקת גנים ונוף" למקם סיטקום בתחנת משטרה, נרכש במהירות ל-"פוקס" ב-2013 להתחלה די חלשה. אחרי 5 עונות ברשת הגדולה, החליטה FOX לבטל את התוכנית לקול תרעומת גדולה מצד קהל המעריצים העצום, שחשף את עצמו אט אט.

עם סיוע המעריצים, הרשת המתחרה "NBC" רכשה את התכנית, והעניקה לה עוד 3 עונות. הרכישה במקביל ע"י מעצמת הסטרימינג נטפליקס העניקה למעלליו של השוטר הילדותי ג'ייק פרלטה (יוצא "סאטרדיי נייט לייב", אנדי סמברג) בתחנת המשטרה הבדיונית בניו-יורק קהל בינלאומי, וכאב גדול עוד יותר כשגור ושור הודיעו על סיומה של הסדרה בסוף עונתה השמינית. כעת, הסיטקום פורץ הדרך (שזכה לפרס מטעם GLAAD - הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה – על דמויותיהם הלהט"ביות של הולט ורוזה), הגיע עם עונתו השמינית והאחרונה ל- HOT קומדי סנטרל.

מה על הפרק הפעם? התחנה עוברת שינויים רבים בעקבות מגפת הקורונה והמחאה על מותו של ג'ורג' פלויד. רוזה (סטפני ביאטריז; "שכונה על הגובה") מתפטרת מעבודתה והופכת לחוקרת פרטית לאחר שאיבדה אמון במערכת; הולט (אנדרה ברואר; "רצח מאדום לשחור") מתקשה לתחזק את מערכת היחסים שלו עם בן זוגו קווין (מארק אוון ג'קסון; "המקום הטוב"); היצ'קוק (דירק בלוקר) פורש ומנסה למצוא דרכים לשמור על קשר עם סקאלי (ג'ואל מקינון מילר; "אהבה גדולה"); וג'ייק ואיימי (מליסה פומרו; "אחת שיודעת") מנסים לאזן בין עבודתם בתחנה לבין היותם הורים טריים.

העונה השמינית של "ברוקלין תשע תשע" משודרת החל מה-17.10, בימי ראשון-חמישי ב-22:05 ב-HOT קומדי סנטרל.

[*] "המרדף אחרי האהבה" משודרת החל מה-19.10 ב-HOT HBO, מידי שלישי בשעה 22:00 (כל הפרקים ב-HOT VOD וב-NEXT TV).

לאחר 8 שנים: דקסטר חוזר

לא מעט סדרות גדולות של 20 השנים האחרונות מצאו חיים חדשים בהמשכים או רימייקים – "סמוך על סול" המשיכה את המיתולוגיה של "שובר שורות", "הקדושים של ניוארק" נתן הצצה למוחו הפוחז של טוני סופרנו הצעיר ו-And Just Like That”" יגיע בסוף השנה ויכיר לבנות ההוללות של "סקס והעיר הגדולה" את 2021. הטרי ביותר בסדרת ההמשכים/חידושים הוא דווקא זה שלא עוסק בדמות חביבה כל כך, אך לא פחות פופולרית מהנ"ל: דקסטר. 8 שנים אחרי שדקסטר מורגן (מייקל סי הול) זייף את מותו וירד מהמסך הקטן , ו-12 שנים לאחר שיוצר הסדרה, קלייד פיליפס, פרש מעבודתו בתוכנית, הרוצח הסדרתי האהוב חוזר במיני-סדרה חדשה בת 10 פרקים בשם "דקסטר: דם חדש", שתשודר בצמוד לשידור בארה"ב החל מה- 08/11 ב-yes ונכתבה ע"י פיליפס.

בסדרה החדשה אנו מוצאים את דקסטר 10 שנים לאחר סיום הסדרה הקודמת, כאשר הוא חי תחת השם הבדוי ג'ים לינדזי בעיירה מושלגת בשם איירון לייק במדינת ניו יורק. הוא מועסק כמוכר בחנות נשק ופתיונות, ונמצא במערכת יחסים עם אנג'לה בישופ (ג'וליה ג'ונס; "דמדומים"), מפקדת המשטרה בעיירה. מאז הגעתו הצליח דקסטר להדחיק את נטיותיו הרצחניות, אולם סדרה של תקריות באיירון לייק גורמות לו לחשוש ש"הנוסע האפל" שבו יתעורר לחיים. קורט קולדוול (קלאנסי בראון - "חומות של תקווה"), האיש החזק באיירון לייק (שהפך מנהג לבעל אימפריות משאיות) ומעין "ראש עיר" לא רשמי, הופך לטריגר שמניע את דקסטר חזרה לפעולה. אל הול, ג'ונס ובראון מצטרפים שני שמות שכיכבו גם בסדרה המקורית ומצאו את מותם במהלך העלילה – ג'ניפר קרפנטר וג'ון ליתגו (שזכה באמי על תפקידו בתוכנית).

[*]

ומה עוד מחכה לכם ב-yes החודש? "מנגן ושר", דרמה חדשה בכיכובו של הזמר בר צברי ("ג'וני") ובעיבודו המוזיקלי של יעקב למאי, אודות זמר צעיר שנמצא על סף פריצתו לקהל הרחב, אך מות אביו משנה את כל התמונה עבורו (החל מה-11/11), "חנוקה" ("Smother"), סדרת מתח בריטית חדשה (שחודשה לעונה שנייה), המגוללת את סיפורה של ואל (דרבלה קירוואן) אם מודאגת לשלושה, שגילוי גופת בעלה למרגלות הצוק – יום אחרי שהודיע לה על כוונתו להיפרד – מניע אותה לרדת לשורש המקרה (החל מה-30/11 בבינג' ב- yes VOD); ועונות חדשות ל-"הגולדברגים" (החל מה06/11), "9-1-1" (החל מה-24/11), "המרוץ לדראג: בריטניה" (החל מה-01/11) ועוד...

הסדרה "דקסטר: דם חדש" תשודר בצמוד לשידור בארה"ב החל מה- 08/11 , מדי יום ה' ב-22:00 ב- yes VOD ו ב- yes TV ACTION.

אלאניס מוריסט וא-הא בסרטי דוקו מוזיקלי
סרטי וסדרות הדוקו המוזיקליים הפכו בעשור האחרון לתת-ז'אנר מצליח משלהם – מבניית דמות מורכבת ב-"איימי" ו-"לשחרר את בריטני" ועד הפניית הזרקור לאמנים פחות מוכרים, כפי שעשו אדגר רייט וטוד היינס השנה עם "האחים ספארקס" ו-"הוולוט אנדרגראונד" (בהתאמה). עוד שני מצטרפים חדשים לסוגה זו, שכבר עברו השנה את מעגל הפסטיבלים וזכו לביקורות אוהדות, הם "אלאניס מוריסט: Jagged" ו-"א-הא: הסרט", שישודרו ב-yes דוקו.

סרטה של אליסון קיימן, "Jagged", עורר שערורייה כשמוריסט החליטה שלא להגיע לפרמיירה של הסרט בפסטיבל טורונטו (TIFF) בחודש שעבר, לאחר שטענה כי הסיפור המסופר בסרט – לפיו הייתה קורבן לאונס מספר פעמים בנערותה – אינו הסיפור שביקשה לספר, וכי יוצרי הסרט ניצלו את מקומה הרגיש (דיכאון אחרי לידה וסגרים) וסטו ממטרתו האמיתית של הפרויקט – ציון 25 שנה לאלבום הפריצה שלה – "Jagged Little Pil". קיימן, מצידה טענה שמוריסט עבדה איתה על הסרט בשיתוף מלא: "זה תמיד דבר ממש קשה לראות סרט על עצמך. היא הקדישה זמן רב והרבה מאמצים כדי שהסרט ייעשה, ונדמה לי שהסרט מדבר בעד עצמו", אמרה.



"א-הא: הסרט" אמנם נעשה בשיתוף פעולה מלא של להקת האייטיז הנורבגית, אך אין זה אומר שהסרט מציג תמונה אוטופית של שלושת חברי הלהקה - מורטן הארקט, מאגס פיורהולמן ופול וואקטר. הבמאי תומאס רובסהאם עקב אחרי הלהקה במשך 4 שנים, ומציג איך השלושה – שהפכו ב-1985 לסנסציה בינלאומית בין-לילה, כששירם "Take On Me" הפך ללהיט ענק, ניצב בראשי מצעדי הפזמונים באירופה ובארצות הברית ומכר למעלה ממיליון וחצי עותקים כבר בחודש הראשון ליציאתו – מתוודים על החברות שלא הייתה קיימת כל כך מההתחלה, על הרצון המשותף ליצור מוזיקה ולצאת מארץ מולדתם הקפואה, ועל הקיום כלהקה "חיה" בעשור השביעי לחייהם.

ומה עוד מחכה לכם בגזרת הדוקו החודש ב-yes? סדרת המקור של yes, "קלף מקור", שהוקרנה בדוקאביב השנה ועוסקת ב-"מייקל ג'ורדן" של עולם הברידג', לוטן פישר, שיורד מעולם הזוהר של המקצוע לאחר האשמה ברמאות (החל מיום חמישי, 18.11); "הוקינג: אתם שומעים אותי?", דיוקן חושפני של הפיזיקאי הנודע סטיבן הוקינג, עם ארכיונים שטרם נראו, וראיונות עם הקרובים אליו ביותר שמגלים את המחיר הכבד שגבתה ממשפחתו התדרדרותו הפיזית (בבכורה ביום ראשון, 7.11); ו-"עציר מס' 001", אודות סיפור לכידתו של ג'ון ווקר, אזרח אמריקאי שהפך ללוחם ג'יהאד קיצוני שכונה "הטליבאן האמריקאי", ועל הפסיכולוגיה שמאחוריו ומאחורי חוקריו (בבכורה ביום חמישי, 11.11).

"אלאניס מוריסט: Jagged" ו-"א-הא: הסרט" ישודרו (בהתאמה) ב-yes דוקו ביום שבת, 20.11, בשעה 22:00 (ובבכורה ב-yesVOD וב-STINGTV) וביום ראשון, 31.10, בשעה 22:00 (ב-yesVOD וב-STINGTV).
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט