ארץ קרה ביקורת סרט

North Country Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ארץ קרה":
"הופעות כובשות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר North Country
משחק שרליז ת'רון, פרנסיס מקדורמנד, סיסי ספייסק, שון בין, וודי הארלסון במאי/ת ניקי קארו  
דרמה
ביקורת סרט לארץ קרה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הופעות כובשות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דרמה הוליוודית המזכירה את הימים הטובים שבהם סרטים פמיניסטים כמו "נורמה ריי" זכו להצלחה ביקורתית וכלכלית. הבמאית ניקי קארו ("לרכב על לוויתן"), מצליחה לשחזר את התחושה שהסרט ההוא יצר בשנת 1979. בסרט הקלאסי מסוף שנות השבעים סאלי פילד זכתה באוסקר על תפקידה כאשה צעירה ועממית הנלחמת על דעותיה ועצמאותה כאשר היא מגלמת פועלת פשוטה העוזרת לאיגוד המקצועי לחדור לתוך ענף הטקסטיל תוך כדי סיכון מעמדה. האם לשרליז ת'רון יש סיכוי לזכות באוסקר השנה? הסיכויים קלושים אבל גם הפעם בלי שום השמנה ואיפור היא יוצרת דמות מרשימה.שרליז ת'רון היא ג'וזי איימס, אשה שנוטשת את בעלה האלים עם צמד ילדיה. היא חוזרת לבית הוריה בעיירת כורים בצפון מינסוטה. היא חייבת להיות עצמאית כדי להתפרנס. חברה טובה בשם גלורי ממליצה לה לנסות לעבוד במכרות הברזל המספקים משכורת גבוהה הרבה יותר מאשר חפיפה במספרה השכונתית. ג'וזי מוזהרת שהכורים אינם אוהבים נוכחות נשית ומטרידים אותן על בסיס יומי. אבל מה שג'וזי וחברותיה עומדות לעבור יוצא מכלל שליטה.
ההשראה לעלילת הסרט "ארץ קרה" הגיעה מסיפור אמיתי שתועד בספרן של קלרה בינגהאם ולורה לידי גאנסלר, על התביעה הייצוגית הראשונה בארה"ב בנושא הטרדה מינית. הסרט הוא בעצם סיפור מאבקה של אשה נטולת אמצעים לחיים טובים יותר. אבל זהו גם מאבק על שכר ראוי ותנאי עבודה זהים, מה שהגברים במחצבה מסרבים לספק לנשים. הכורות סובלות מהטרדה על רקע מיני על בסיס יומי ורבים המקרים שמסתיימים באלימות והשפלה.ג'וזי מחליטה שנמאס לה מהכתובות על הקיר במלתחת הנשים, מהחברות שמושפלות וההטרדות שהיא חווה. השיא מגיע בתקיפה חמורה במיוחד. היא מתפטרת ומחליטה לפנות לעורך דין. הדרך היחידה לעורר עניין היא בתביעה ייצוגית של כול הנשים במפעל אבל אלו מסרבות לשתף פעולה מחשש להתנכלויות חוזרות ונשנות מצד הגברים. אז גם מתחיל החלק החלש יותר של הסרט שמכיל ברובו סצנות בית משפט לעוסות.
בקולנוע ההוליוודי לא נעשו סרטים רבים על אלימות כלפי נשים במקומות עבודה ועל משפטים מהסוג הזה, ולמרות זאת הסצנות הללו מרגישות כמו המון סצנות בית משפט בסרטים אחרים, אולי בגלל שהסצנות מתעסקות בעיקר בעברה המיני של הגיבורה. מה שמציל את הסרט הוא העריכה המהודקת, תסריט כתוב היטב, בימוי עדין המנסה להימנע מקיטש ומשחק מרשים של כול צוות השחקנים, במיוחד של הנשים.שרליז ת'רון ופרנסס מקדורמנד מועמדות לאוסקר לא בכדי. שתי השחקניות שזכו בעבר בפרס הנחשק נותנות כאן הופעות סוחפות ומלאות אנרגיה. חשוב לציין את הנוכחות הצנועה אך מרשימה של זוכת אוסקר נוספת, סיסי ספייסיק שעושה תפקיד הקטן ממידותיה. מישל מונגהאן (שנתנה הופעה מקסימה בסרט, "קיס קיס בנג בנג") מגלמת כאן את שרי הפרחה המתוקה. אצל הגברים אפשר למצוא את שון בין בתפקיד כתוב היטב. ריצ'רד ג'נקינס שהופך לאחד משחקני האופי המבוקשים בהוליווד. גם וודי הארלסון נותן כאן הופעה טובה מאוד כעורך דין ושחקן הוקי לשעבר."ארץ קרה" הוא סרט פוליטי וחברתי רך המשתלב היטב בסגנון הסרטים שהאקדמיה העדיפה השנה לקדם על פני סרטים מסחריים גדולים. הבימוי של ניקי קארו והמשחק של הצוות הופכים את הסרט לחוויה מפתיעה לטובה שבמהלכה התפוגגו החששות שאיתם הגעתי לצפייה. נכון שהמסר קצת הולך לאיבוד בתוך הדרמה הנוסחתית אבל התוצאה הסופית אנושית ומרגשת.
ארץ קרה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיטל אהרוניגיל: 1727/09/2007 18:14:55
10/10אייקון ציון
סרט מרגש! מהמם!מרגש! מומלץ מאוד!!!!!!!!!!!!!!!ראיתי את הסרט בטלויזיה ומאוד אהבתי
שם: זיו שגיל: 1806/09/2007 18:17:27
10/10אייקון ציון
סרט מהמם! עם מסר חזק ביותר! מומלץ! (:
שם: טלגיל: 1827/08/2006 10:26:58
8/10אייקון ציון
מומלץ
קישורים
חץ ארץ קרה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט