הומלנד: עונה 4, פרק 10

Homeland Series Review

תמונת כתבאלעד שלו על "הומלנד: עונה 4, פרק 10":
"פרק מותח ומעניין עם סצנת פתיחה מצוינת"
פוסטר Homeland
משחק קלייר דיינס  מנדי פטינקין  רופרט פרינד  סוראי שארמה  
מתח
ביקורת סדרה להומלנד: עונה 4, פרק 10 מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"קצבי ומלא אקשן"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
מדד פופולריות
3.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הומלנד" הגיעה לשיא של העונה שלה עד כה לפחות במחצית הראשונה העמוסה והמסחררת של הפרק שנתנה מנת אקשן ואנרגיה מצוינת שהייתה חסרה לעונה העייפה הזו.מתקפת הטרור בבנגאזי ב-2012 בה ביצעו חוליות טרור פיגוע משולב בקונוסוליה האמריקנית בלוב, השתלטו על הבניין הראשי והרגו את השגריר האמריקאי, הדהדה באופן חזק בפרק זה ואף הוזכרה על ידי דמותה של השגרירה. המתקפה שהתרחשה בתאריך הסימבולי 11/9, ערערה את שלטונו של אובמה ועוררה מחדש את החשש ממעורבות אמריקאית במזרח התיכון ויוצרי "הומלנד" השכילו להקדים את סרט הקולנוע העלילתי שלבטח יעסוק בנושא ויצרו פרק שמשחזר מתקפה מסוג דומה שגם בה התוצאות הרסניות.
לאחר שהבנו בסוף הפרק הקודם כי דניס בויד גילה לחוטפים את דרך הכניסה הסודית לשגרירות, אנחנו מצטרפים עם תחילת הפרק להשתלטות של חקאני על המתחם והניסיון של לוקהארט להגן על רשימת הסוכנים הפקיסטנים הסמויים במדינה. קווין וחייל מארינס צעיר מתפקדים על תקן ברוס ויליס ב"מת לחיות" ומחסלים את התוקפים בזה אחר זה, בעוד לוקהרט והשגרירה ננעלים עם הצוות ששרד בחדר החירום ונאלצים לעמוד בהחלטה מוסרית קשה – האם להביא לידי חקאני את רשימת הסוכנים שהוא מחזיק בחדר או להשאיר אותה בידיהם ולצפות לנגד עיניהם בחבריהם לסוכנות מוצאים להורג.לוקהרט מתגלה בפניו האנושיות יותר ודווקא הוא בניגוד לעמדת השגרירה מחליט להביא לידי חקאני את רשימת החטופים כדי להציל את חייה של הסוכנת המוסלמית פארה. בסצינה האכזרית בפרק חקאני משסף את גרונה של פארה לנגד עיניו ההמומות של לוקהרט שמבין את גודל הטעות שעשה. קווין וחייל המארינס משתלטים על העניינים ומחסלים חלק מצוותו של חקאני, אך כמובן שכמו בכל סרט אקשן טוב חקאני מצליח להימלט לאחר שנפצע והקרב הסופי יישמר ככל הנראה לפרק האחרון.
קארי וסול היו פחות משמעותיים בפרק זה וניסו בעיקר להימנע מלחטוף כדור לאחר שצלפים של חקאני מנסים לחסל אותם לאחר שהפציצו את רכבם. קצת מגוחך כל עניין הפצצת הרכבים והעובדה כי סול וקרי כמו דמויות קומיקס לא נפגעו כלל ומצליחים להיחלץ שוב בעור שיניהם מכל מצב ביש.המשך הפרק לעומת זאת כשקרי מגלה כי פארה נהרגה ומקס מבקר אותה על כך שמעולם לא אמרה לה מילה טובה, גרם לנו לראות צד אנושי שהיה חסר לקרי בעונה זו ואת ההבנה שלה כי מעטה הקשיחות שהיא עטתה על עצמה יכול לפגוע ואפילו להרוג את הקרובים לה, כפי שכבר קרה פעמים רבות בעבר.ההחלטה של האמריקאים בפרק כי אין להם מה לחפש בפקיסטן לאור שיתוף הפעולה של סוכני המודיעין הפקיסטניים עם חקאני במתקפה והעזיבה המיידית של הצוות את המדינה, מרמזת לתחושות שעולות בציבור האמריקאי בשל חוסר התוחלת במאבק בטרור במדינות הערביות והרצון להשאיר אותם להתבוסס במלחמותיהם בעצמם. תקרית בנגאזי מהדהדת גם בהחלטה זו, כאשר גם לאחריה מרבית צוות הקונסוליה האמריקאית עזב את לוב במהרה.סוף הפרק עם יציאתו של קווין למשימת "רמבו" על סף הבלתי אפשרי למצוא ולחסל את חקאני לבדו והתנגדותה של קרי לכך, שגורמת לה בסופו של דבר לקבל אישור להישאר בפקיסטן חמישה ימים נוספים ולחפות באופן בלתי פורמלי עליו, מבטיחים לנו סיום עונה עמוס שיתמקד בדמויות הראשיות. האם קרי תיאלץ שוב להקריב את חייה של האדם אותו היא אוהבת כדי לתפוס את הטרוריסט? בפרק סיום העונה בעוד שבועיים נדע.
הומלנד - עונה 4 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלעדגיל: 2711/12/2014 13:59:38
10/10אייקון ציון
אפשר לצפות בה ב-yes oh
שם: זוהרגיל: 6508/12/2014 22:57:40
10/10אייקון ציון
סליחה על הבורות, היכן אפשר לצפות בטלויזיה? יש ב "יס"?
שם: עמיתגיל: 2012/11/2014 01:11:28
9/10אייקון ציון
הסכמתי עם רוב המוחלט של הביקורות שלך, אבל עם הביקורת הזו ממש לא! זה לא פרק של 2 וחצי כוכבים - זה פרק של 5 ואם היה אפשר יותר אז הייתי נותן יותר. רק על המשחק של קלייר דאניס הייתי נותן לפרק הזה את מלוא הנקודות! היא פשוט מדהימה מדהימה אותי. והסצנה עם ברודי ללא ספק המחישה אתה רגשות האשם שלה לעייאן הכי טוב שרק אפשר! לא מבין איך אפשר לתת לפרק פנומאנלי כזה כזו ביקורת. מה תלוש בקו העלילה הנוכחי? לדעתי הומלנד חוזרת לתקופה הטובה שלה, היא לא תצליח לחזור לרמה של עונות 1-2, אבל את עונה 3 היא כבר בדרך
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט