ביקורות / תגובות / המלצות לסרט

ממוצע הדירוגים: 7.0   |    סה"כ דירוגים של המבקר: 29
6/10אייקון המחשת ציון
29 ביקורת לסרט צורת המים
לא עבודתו הטובה ביותר של דל טורו, ההשוואה המתבקשת כאן היא לסרטו המבוך של פאן. גם שם העלילה מתרחשת בעבר ומפגישה בין יצור פנטסטי לבת אנוש, וגם שם מכל היצורים המפלצת הכי גדולה היא בכלל בן אדם. ההבדל הגדול הוא בשילוב בין המימד הדמיוני למציאות שציפיתי לראות גם כאן. אבל מסתבר שאין מימד דמיוני, הכל מתרחש במציאות והסרט לוקח ברצינות גם את הסיטואציות המגוחכות ביותר, כמו למשל מגבת שמניחים מתחת לדלת חדר האמבטיה מאפשרת לאטום את החדר ולמלא אותו במים עד התקרה, בזמן שהאוהבים עושים בו אהבה, והמים האלה מספיקים גם כדי להציף את בית הקולנוע שנמצא קומה מתחת. וברור שהדימוי פה הוא תשוקה שמציפה אותם, אבל יש פה what if גדול מדי.מימד נוסף בולט בסרט הוא המסר הפוליטי-חברתי שראינו לא מעט השנה. היצור הוא דימוי למהגר. הסוכן הרשע הוא דימוי לטראמפ: מונע על ידי פטריוטיזם עיוור לאמריקה, חסר כבוד לזולת ולזרים וכו'. גם המימד הזה קורס ברגע שהיצור מתגלה כבעל כוחות על ויכולת לרפא פצעים ולהצמיח שיער על קרחות, למרות שרגע לפני כן הוריד בנגיסה ראש של חתול. בגלל שהסרט לוקח את עצמו ואת המסר שלו ברצינות מדי, לא הצלחתי להתחבר.
04/03/2018 13:13:04 | נצפה בקולנוע
10/10אייקון המחשת ציון
28 ביקורת לסרט בלייד ראנר 2049
mind. blown. 35 שנה אחרי הסרט המקורי שהפך לפולחן מד"ב, אנחנו חוזרים לעולם הדיסטופי שנשלט ע"י קורפורציות ותעשיית האשליות, שאחד התוצרים שלהן הם הרפליקנטים - אנדרואידים תבוניים. גם הפעם הסרט עוסק בשאיפה של הבינה המלאכותית לאנושיות ולזכותה להתקיים בשוויון לצד בני אדם, עם השלכת מסרים ומשמעויות לעולם שלנו. הבמאי דניס וילנב ("המפגש") נותן המון כבוד ואהבה לסרט המקורי, אבל לא נשאר בצל שלו ולוקח את העולם והדמויות למקומות חדשים. האווירה האפלה והקצב האיטי נשמרים מהמקור, אבל אין בסרט רגע דל שלא טעון ברגשות ומתח. הצילום המרהיב משולב אפקטים שכלל לא מורגשים, מספקים ביחד חגיגה ויזואלית ומשרתים את התחושה של בלבול לגבי מה אמיתי ומה לא. כך, נוצרת אחת הסצינות היותר מדהימות ויזואלית ועמוקות רגשית שראיתי בקולנוע (אתם תבינו כשתראו), של אשליה וממציאות משולבות ומנוכרות זו לזו בו זמנית. לתפוס את הראש ולא להאמין.
מומלץ לגילאים: 16 + 26/10/2017 09:29:56 | נצפה בקולנוע
9/10אייקון המחשת ציון
27 ביקורת לסרט דנקרק
אפשר לסמוך על נולאן שיביא מצוינות ומקוריות לכל סרט שלו, גם אם זה ז''אנר שלא התעסק בו בעבר. סרט מרהיב, מותח לכל אורכו, פסקול שמשרת את הסרט בצורה מושלמת. הוא אפילו מוצא מקום לשחק עם הלינאריות של העלילה. פשוט גאון.
מומלץ לגילאים: 17 + 13/08/2017 12:36:20 | נצפה בקולנוע
7/10אייקון המחשת ציון
26 ביקורת לסרט רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים
סרט טוב, אבל מיועד למעריצי מלחמת הכוכבים בלבד. הסרט עוסק בגניבת התוכניות של כוכב המוות והבאתן לידי המורדים, מה שמציב אותו מבחינת סדר ממש לפני פרק 4. גאמור, הסרט מהנה וסצינות האקשן מצוינות, אבל אין לו שום ערך מוסף או אמירה לגבי העתיד ביקום של מלחמת הכוכבים.
24/12/2016 16:16:18 | נצפה בקולנוע
10/10אייקון המחשת ציון
25 ביקורת לסרט לה לה לנד
קסם טהור. סרט נוסטלגי מלא מחוות לסרטים של פעם, מהפנט, אסקפיסטי ומציאותי בו זמנית. כמו בוויפלאש, הבמאי מגולל סיפור על דמויות שמוכנות להקריב הכל בשביל ה-חלום. החלק האחרון מעלה את הסרט כמה רמות מעל הז''אנר והופך אותו ליצירה בלתי נשכחת. כבר לא עושים סרטים כאלה.
18/12/2016 10:55:52 | נצפה בקולנוע
6/10אייקון המחשת ציון
24 ביקורת לסרט מכסחות השדים
סרט נחמד ומהנה, אבל לא ממצה את הפוטנציאל האנושי הטמון בו. אי אפשר להימנע מתחושה שהיה יכול להיות יותר מצחיק. מליסה מקרתי כמעט לא מורגשת וקייט מקינון המצוינת גונבת כל סצינה אבל אין מספיק כאלה. הקרנה מוזרה מאוד של תלת מימד. הסרט מוקרן בתוך מסגרת שחורה שמשמשת מדי פעם לאפקטים שיוצאים מהמסך, אבל רוב הזמן זה פשוט מסך קטן בתוך מסגרת שחורה.
22/07/2016 16:07:50 | נצפה בקולנוע
9/10אייקון המחשת ציון
23 ביקורת לסרט להציל את מארק וואטני
מדהים לראות את ההשפעההמהפכנית של "כוח המשיכה" על הקולנוע. שנה שעברה ראינו את "בין כוכבים" והשנה "לבד במאמדים" (או כל תרגום אחר יהיה יותר טוב מ"להציל את..."), שואבים השראה מהסרט של אלפונסו קוארון ועושים הרבה כבוד לז''''אנר מדע בדיוני, בדגש גדול על מדע. זהו סרט שמיועד לצופה החכם ודווקא בגלל זה התרגום העברי לשם הסרט מעליב במיוחד לאינטליגנציה. כן, אנחנו יודעים שכוכב הסרט הזה, מאט דיימון, שיחק גם ב"להציל את טוראי ראיין". לא, אין שום קשר אחר בין שני הסרטים. רידלי סקוט, שבקו"ח שלו יצירות מופת רבות כמו "הנוסע השמיני" ו"גלדיאטור", מראה שגם בגיל 80 הוא עדיין רלוונטי ויודע לעשות סרטים חכמים. מומלץ מאוד.
28/10/2015 11:24:28 | נצפה בקולנוע
9/10אייקון המחשת ציון
22 ביקורת לסרט אוורסט
מדהים לראות את ההשפעההמהפכנית של "כוח המשיכה" על הקולנוע. שנה שעברה ראינו את "בין כוכבים" והשנה "לבד במאמדים" (או כל תרגום אחר יהיה יותר טוב מ"להציל את..."), שואבים השראה מהסרט של אלפונסו קוארון ועושים הרבה כבוד לז''אנר מדע בדיוני, בדגש גדול על מדע. זהו סרט שמיועד לצופה החכם ודווקא בגלל זה התרגום העברי לשם הסרט מעליב במיוחד לאינטליגנציה. כן, אנחנו יודעים שכוכב הסרט הזה, מאט דיימון, שיחק גם ב"להציל את טוראי ראיין". לא, אין שום קשר אחר בין שני הסרטים. רידלי סקוט, שבקו"ח שלו יצירות מופת רבות כמו "הנוסע השמיני" ו"גלדיאטור", מראה שגם בגיל 80 הוא עדיין רלוונטי ויודע לעשות סרטים חכמים. מומלץ מאוד.
21/10/2015 14:38:13 | נצפה בקולנוע
7/10אייקון המחשת ציון
21 ביקורת לסרט הסיפור של אדליין
רעיון מקורי שלשם שינוי לא לקוח מספר, אבל אפשר היה לפתח אותו הרבה יותר וזה היה תורם רבות לסרט. הסרט מעניין, צילום אסתטי, משחק מפתיע לטובה של בלייק לייבלי והריסון פורד. מומלץ לצפייה לכל המפשחה.
20/07/2015 16:23:21 | נצפה בטלוויזיה
9/10אייקון המחשת ציון
20 ביקורת לסרט בירדמן
מי היה חושב שאלחנדרו גונזלס אינייריטו מסוגל להוציא מעצמו יצירה כל כך שנונה, אחרי שבכל טרילוגיית בבל לא נשמע אפילו רמז אחד לבדיחה. סרט מצוין ועמוק, שלועג בפנים להוליווד ותרבות סרטי הקומיקס משתלטת על כשרונות והופכת אותם למפורסמים נטו. לכן הליהוק של אמה סטון כאן הוא לא במקרה, וכמובן גם של מייקל קיטון בתפקיד חייו על סיפור חייו כשחקן שמנסה להשתחרר מדמות גיבור-על שפעם גילם. צילום ועריכה מדהימים: כל הסצנות מצולמות בשוטים ארוכים והעריכה הכמעט בלתי ניתנת לאבחון מחברת ביניהם לרצף אחד שנמשך עד סוף הסרט. הסגנון הייחודי הזה משרת היטב את נושא הסרט, התיאטרון, ויוצר תחושה של צפייה בהצגה אבל עם תנועות מלצמה, כאשר השחקנים רק מחליפים בגדים ונכנסים לפריים. השקעה והישג אדירים ליוצרים ותרומה לא פחות גדולה לקולנוע.
27/01/2015 15:00:21 | נצפה בקולנוע
9/10אייקון המחשת ציון
19 ביקורת לסרט בין כוכבים
בין כוכבים - רחוק שנות אור מאינספשן ולעתים קצת צפוי מדי, אבל עדיין מהפכני, מהפנט וחכם, בנוי רבדים רבדים וכל כך הרבה קריצות ל-"2001:האודיסאה בחלל", שאפשר לחשוב שיש לו עווית בעין. מדע בדיוני משובח ומרהיב, בדגש על מדע, מומלץ לצפייה באיימקס.
20/11/2014 13:55:40 | נצפה בקולנוע
8/10אייקון המחשת ציון
18 ביקורת לסרט וויפלאש
זה סרט שיש בו מוזיקה, אבל מוזיקה היא רק רקע לסיפור מערכת יחסים מורה-תלמיד מורכבת שמתרחש בו, כאשר כל אחד מהם מאתגר ומשפיע על השני. סרט מיוחד, מעורר השראה ומוטיבציה, לאוהבי המוזיקה ולא רק, עם הרבה שיאים והגדול מהם בסוף. ג''יי.קיי. סימונס נהדר בתפקיד המורה שאוהבים לשנוא.
מומלץ לגילאים: 18 + 04/11/2014 12:57:44 | נצפה בקולנוע
9/10אייקון המחשת ציון
17 ביקורת לסרט נעלמת
סרט מדהים שאי אפשר לספר עליו הרבה כי כל הערה מיותרת עלולה להיות ספוילר. העלילה מפותלת ומפתיעה, ממש כמו בספרים של הרלן קובן, ועושה חשק לקרוא את הספר עליו מבוסס הסרט. בן אפלק ממשיך לבנות לעצמו מוניטין של שחקן ויוצר מוערך, נקווה שלא יהרוס אותם שוב עם סרט בטמן אחד. ההופעה של רוזמונד פייק ראויה למועמדות לאוסקר. דייוויד פינצ''ר מביים במקצועיות ומשחק במודעות עם רגשות הצופים. הסרט מעורר נקודות למחשבה על צביעות התקשורת וסטנדרטים כפולים של החברה. מומלץ בחום!
מומלץ לגילאים: 18 + 04/11/2014 12:47:01 | נצפה בקולנוע
10/10אייקון המחשת ציון
16 ביקורת לסרט כוח משיכה
סרט מדהים ופורץ דרך בתחום הקולנוע. עבודת בימוי יוצאת מהכלל של אלפונסו קוארון ומי שמכיר את עבודותיו הקודמות יודע בדיוק על מה מדובר. שוטים ארוכים של עד 20 דקות במהלכם המצלמה "מרקדת" ממקום למקום בשילוב כוריאוגרפיה מדהימה של תנועה בחלל. קוארון מראה את תחושת האבדון של הגיבורה הראשית על רקע הריקנות סביבה ורמזים ויזואליים למוטיב של לידה מחדש על רקע האירועים שעוברים עליה בסרט. צופים שטוענים שלא קורה בסרט כלום - פשוט לא יודעים להסתכל.
31/03/2014 15:15:46 | נצפה בקולנוע
8/10אייקון המחשת ציון
15 ביקורת לסרט 12 שנים של עבדות
זהו ללא ספק סרט מעולה, אבל כמו שנאמר בהרבה מקומות, לא מחדש שום דבר על העבדות והרבה פעמים יש תחושה שכל הסצנות הקשות נועדו לעזור לסרט והשחקנים לזכות באוסקר. לשם השוואה, סרטו הקודם של סטיב מקווין, "בושה", היה הרבה יותר טוב ונוקב אבל לא זכה לשום הכרה בעונת הפרסים. משחק מדהים של מייקל פאסבנדר, השחקן הקבוע של מקווין. בראד פיט המפיק לא מתאפק ונדחף לסרט בתפקיד קטן אבל חשוב.
מומלץ לגילאים: 18 + 31/03/2014 15:04:13 | נצפה בקולנוע
8/10אייקון המחשת ציון
14 ביקורת לסרט נברסקה
סרטי מסע מלחיצים אותי מאוד. לראות את הגיבור יוצא לדרך לעבר מטרה מסוימת ונתקל בקשיים בדרך גורם לי לתחושה לא נעימה. אבל כשמדובר בסרטים של אלכנסדר פיין, אפשר לצפות לחוויה מתגמלת בסיום וכמובן התבגרות וגילויים של הדמויות על עצמן, כאשר המסע הוא גם רגשי. סרט קטן, חמוד ומרגש מאוד.
26/02/2014 15:33:54 | נצפה בטלוויזיה
8/10אייקון המחשת ציון
13 ביקורת לסרט מועדון הלקוחות של דאלאס
סרט מאוד לא מאוזן ונסחב על גבם של שני שחקנים וכל השאר די מיותר. האח הוא מתיו מקונהי, שהחליט לאחרונה לקחת את הקריירה שלו בידיים ואת הפרסים לכיסים. לצורך כך בחר בדרך הקלה - שינוי גופני קיצוני. ככל שהסרט מתקדם, הדמות של מקונהי נראית רזה ומזעזעת יותר ויותר. מעבר לכך ודווקא בגלל השינוי הגופני שעבר, קשה לראות פה תצוגת משחק גדולה - הפוזה הדרומית של הדמות תפורה עליו כמו כפפה ליד. השחקן השני הוא ג'ארד לטו שחזר לשחק בגדול אחרי תקופה מממושכת. הדמות שלו היא המרגשת בסרט והמשחק הכנה שלו גונב את ההצגה.
מומלץ לגילאים: 18 + 26/02/2014 15:25:48 | נצפה בקולנוע
10/10אייקון המחשת ציון
12 ביקורת לסרט היא (2014)
אי אפשר שלא להשוות בין הסרט ל"שמש נצחית בראש צלול". אמנם לבמאי ותסריטאי של "היא", ספייק ג'ונז, אין יד ב"שמש נצחית" אבל יש לו קשר ישיר אליו – התסריטאי צ'ארלי קאופמן, איתו עבד על "להיות ג'ון מלקוביץ'" ו"אדפטיישן" המעולים. השפעתו של קאופמן מורגשת בתסריט הראשון שג'ונז כותב בעצמו - שני הסרטים עוסקים במערכות יחסים בהשפעת טכנולוגיה חדשנית בעולם עתידני שנראה ומרגיש ממש כמו שלנו, מה שמרמז שאין פה שאלה של "אם" אלא "מתי". אבל לעומת קאופמן, שאוהב לצלול לתוך מעמקי התודעה האנושית, ג'ונז מתמקד בהשפעת הטכנולוגיה על הנפש. אחת האמירות הישירות של הסרט היא שהתפתחות הטכנולוגיה עומדת ביחס ישר לתחושת הבדידות והריחוק של המשתמש. האנשים בסרט מחוברים "בווריד" למחשבים הקטנטנים שלהם באמצעות אוזניה מיוחדת שיוצאת מהאוזן רק בשעות שינה. לכן כאשר גיבור הסרט, שנמצא עצמו בעסקי יצירת יחסים מלאכותיים בין בני אדם על ידי כתיבת מכתבים אישיים בשבילם, מנהל מערכת יחסים רגילה לחלוטין עם מערכת הפעלה בעלת תודעה, זה מרגיש כמו הצעד המתבקש הבא בתלות של בני אדם במחשבים שלהם, שבו הצורך בקרבה נפשית גובר על הצורך בקרבה פיזית.
מומלץ לגילאים: 14 + 16/02/2014 18:07:31 | נצפה בטלוויזיה
יתכן ספוילר
9/10אייקון המחשת ציון
11 ביקורת לסרט לפני חצות
הסרט השלישי מגיע על חשבון הסוף הפתוח של "לפני השקיעה" ומתאר את ג'סי וסלין למשך יום אחד 9 שנים מאוחר יותר,כשבמהלך כל הזמן הזה היו ביחד.מי שמצפה לעוד סרט של שיחה תוך כדי טיול בעיר אירופאית, צפוי להתאכזב.למעשה זו הפעם הראשונה בכל הטרילוגיה שהם לא מבלים את הסרט לגמרי בעצמם,אלא מוקפים בילדים,חברים ודאגות של העולם האמיתי. רק לקראת סוף הסרט הם מצליחים להשתחרר ופוצחים בשיחה-הליכה הכל כך אופיינית להם,רק שהפעם היא לא בהכרח מובילה למקומות טובים מבחינתם. הרבה השתנה עבור ג'סי וסלין ומסביבם אבל הם, כמו דמויות בספרו של ג'סי,נשארים לכודים ומתוסכלים בתוך תפיסה של עצמם מלפני 18 שנה.הם המומים לשמוע מזוג צעיר איך נפגשו פעם אחת ביוון והמשיכו לתקשר בסקייפ,בזמן שהם עצמם איבדו 9 שנים בגלל חוסר באמצעי תקשורת.בעידן הטכנולוגי של היום זה לא היה קורה להם.הסרט מקלקל לצופה הרומנטי של שני הסרטים הראשונים,אבל הופך את הדמויות האהובות כל כך למציאותיות עוד יותר, עד כדי כך שסצינת הריב המצוינת בבית מלון נותנת לצופה הרגשה של צפייה בריב של הורים שלו, ומכאיבה בהתאם.הסרט כרגיל מסתיים בסוף פתוח ואולי נזכה לעוד אחד בעוד 9 שנים
מומלץ לגילאים: 22 + 21/08/2013 16:31:11 | נצפה בקולנוע
יתכן ספוילר
5/10אייקון המחשת ציון
10 ביקורת לסרט איש הפלדה
אחרי הצלחת טרילוגיית האביר האפל, התלקחה התקווה של חברת די.סי.קומיקס לעשות סרט על ליגת הצדק. בצעד טבעי יצא לדרך "איש הפלדה", שהיה אמור להיות "סופרמן מתחיל" של טרילוגיה משלו. כריסטופר נולאן הובא לתפקיד מפיק ומשפיע לטובה על הבמאי זאק סניידר, שהבריק בעבר עם "השומרים", אבל גם נפל עם "300" ו"סאקר פאנץ'". אך מסתבר שהשפעת נולאן על סניידר היא בדיוק כמו השפעת שפילברג על מייקל ביי ב"רובוטריקים" - אפסית. ואכן, השעה האחרונה של "איש הפלדה" נראית כמו רובוטריקים 3 - ערבוביה של חלקי מתכת, אבנים וזכוכיות מצוירים ב-CGI. סניידר לא משכיל להתעסק יותר מדי בעלילה, שהחל מאמצע הסרט למעשה לא קיימת, או ליצור הקבלה בין הגיבור לרשע כמו שזה נעשה באביר האפל. עקב כך, הגנרל זוד הוא דמות חד מימדית וכישורי המשחק של מייקל שאנון לא מנוצלים במלואם.סצנות האקשן נטולות כל חן ורסן.אם אצל נולאן משאית מתהפכת אחת גורמת לצופה להחסיר כמה פעימות, אז אצל סניידר זה עוד משאית מתהפכת ומתפוצצת,עוד בניין שנופל,עוד קרון רכבת שעף באוויר,וזה כבר לא מלהיב ולא מחדש. בסיכום, איש הפלדה הוא סרט בסדר מינוס, ובמושגים של הליגה שבה הוא נמצא - כשלון.
01/07/2013 13:54:08 | נצפה בקולנוע
5/10אייקון המחשת ציון
9 ביקורת לסרט האשליה
סרט נטול קסם על קבוצת קוסמים שמקבלים רעיון למופע ממקור אנונימי ומחליטים להגשים אותו לחיים. המופע כולל גניבת כסף וחלוקתו לקהל, מה שהופך את הקוסמים לרובין הודים מודרניים בעיני המעריצים ולפושעים בעיני המשטרה. הרעיון יפה מאוד והסרט מלא אנרגיות מלהיבות ומובל קדימה על ידי חלק מכוכביו הרבים, אבל התסריט מלא בחורים וסתירות עצמיות. התפנית הסופית בעלילה, אמנם לא כל כך צפויה, אבל לא מחזיקה מים ולמעשה הורסת וסותרת את כל מה שנבנה בסרט עד כה. לא חייבים צפיה חוזרת כדי להבין שזה פשוט לא מסתדר וחבל. מי שרוצה לראות סרט קוסמים חכם ומפתיע באמת, מוזמן לצפות ב"היוקרה".
29/06/2013 19:58:31 | נצפה בקולנוע
7/10אייקון המחשת ציון
8 ביקורת לסרט האויב בתוכנו - סטארטרק
ג'יי.ג'יי.אברמס משתלט על העולם ועל החלל. בקרוב יביים את ההמשך של מלחמת הכוכבים ובינתיים ממשיך להוביל את התחייה של סטארטרק, בדרכו להיות סטיבן שפילברג/ג'ורג' לוקאס של הדור הנוכחי. יש לו עוד דרך ארוכה, אבל הוא בהחלט מבין בידור מהו ויודע ללחוץ על הכפתורים הנכונים. רק חבל שהוא ממשיך את שיתוף הפעולה עם התסריטאי דיימון לינדלוף בכל הפרויקטים שלו. לבחור יש נטייה להשאיר חורים שחורים בתסריטים שלו. סרט מהנה, מומלץ מאוד באיימקס.
18/06/2013 07:50:36 | נצפה בקולנוע
6/10אייקון המחשת ציון
7 ביקורת לסרט טראנס
נסתרים ואינסופיים הם נבכי המוח והתודעה האנושית, וסרטים שעוסקים בהם, במידה ונכתבו ונעשו בצורה טובה, הם המרתקים ביותר. הבעיות של "טראנס" נמצאות כולן בתסריט שמתאצל לחקור ולחדש ובמקום זה מסתמך על קודמיו שכבר זכו לתהילה. ניתן לזהות כאן בקלות את ההתמודדות עם אמנזיה של "ממנטו", את שליפת המידע מזכרון של "ההתחלה" ואפילו קריצה ל"שמש נצחית בראש צלול". כאשר מתעסקים עם יצור הפכפך ובלתי צפוי כמו המוח האנושי, ועוד בתוספת היפנוזה, אין מנוס מהפתעות ותפניות מרובות בעלילה, כמו שאין גבול לתעתועים שאפשר להפעיל על הדמויות בסרט ובמקביל על הצופים באולם. אבל דווקא בגלל הידיעה שהתפניות האלה יגיעו, כשהן סוף סוף מגיעות הן לא מפתיעות כלל והן בטח לא תירוץ לחורים שהתסריטאים משאירים בעלילה. הבמאי דני בויל, שסגנון הבימוי הפסיכודלי הקבוע שלו מתאים לסרט כזה כמו כפפת עור ליד, עושה לתסריט חסד רב ומוציא ממנו את המיטב, עם צילום מציצני יפה שנע מצלול למטושטש בלי הפסקה ועריכה קצוצה דק דק, שמכתיבים את הקצב והאווירה האופייניים לו.
02/05/2013 16:42:17 | נצפה בקולנוע
4/10אייקון המחשת ציון
6 ביקורת לסרט מת לצעוק 5
סדרת הפארודיות שהולידה ז'אנר שלם ממשיכה בעוד סרט מיותר. הכוכבת הקבועה של הסדרה, אנה פאריס, לראשונה לא משתתפת וסימן טוב זה לא יכול להיות. במקומה, בהחלטת ליהוק תמוהה מאוד, מופיעה בתפקיד הראשי אשלי טיסדייל שהיא ספק שחקנית ספק זמרת. לזכותה ייאמר שהיא דווקא בסדר, אבל בטח לא אנה פאריס. הסרט עצמו בסימן מלצמות נסתרות, החל מסרט ביתי של צ'ארלי שין ולינדזי לוהן שצוחקים על עצמם ועד בקתת הפחד ופעילות על טבעית, כל זה בתוספת הסלט הרגיל של פארודיות בתיבול בדיחות דביליות במיוחד.
02/05/2013 16:19:01 | נצפה בקולנוע
7/10אייקון המחשת ציון
5 ביקורת לסרט ארץ אוז
ארץ עוץ היא כנראה העולם הדמיוני האהוב עלי, בעיקר בגלל השילוב המוצלח הנדיר של אגדה ופנטזי. בהוליווד אוהבים מאוד להרוויח ערמות כסף על רימייקים וסיקוולים. לפני כמה שנים טים ברטון עשה משהו לא מובן עם אליס בארץ הפלאות. הפעם סם ריימי, שטרילוגיית הספיידרמן שלו כבר נשלחה לייצור מחדש, מביים תחת אותם מפיקים פריקוול לספר (וסרט אגדי בפני עצמו) הקוסם מארץ עוץ, שבאופן מחשיד נראית ממש כמו ארץ הפלאות. הוא אמנם עושה עבודה טובה יותר מברטון והסרט מרהיב בקני מידה רבים, אבל אין לו יותר מדי עם מה לעבוד, כאשר התסריט מספק לו דמויות חד מימדיות ותפניות צפויות. כך, למשל, מכשפה טובה הופכת לרעה בסצינה אחת, בתירוץ לעוס כמו אכילת תפוח מורעל. תשוו את זה להפיכתו של הארווי דנט לדו-פרצוף באביר האפל ותראו את ההבדל. בחירת השחקנים גם היא גורמת לאחל ליותר: ג'יימס פרנקו, שכנראה הגיע לפה בזכות תפקידו בספיידרמן, הוא שחקן מאוד לא מאוזן. מילה קוניס, שתפקידה הוא המאתגר ביותר, מצליחה בהתחלה אבל הופכת לבלתי נסבלת לקראת הסוף. לא ברור מה שחקניות בקנה מידה של מישל ויליאמס ורייצ'ל וויז עושות כאן. מקווה מאוד שלא יהיה לזה סרט המשך.
28/04/2013 12:40:46 | נצפה בקולנוע
4/10אייקון המחשת ציון
4 ביקורת לסרט בננות
סרט קליל לבעלי ראש קליל, במשקל נוצה, שלצערי זה לא אני. הרעיון נחמד ואפשר היה לפתח כאן סרט הרבה יותר טוב, אבל התסריט הוא עלבון לאינטליגנציה ולשחקנים ומתחת לכל ביקורת. הבדיחות לא מפותחות ולא עוקצניות מספיק כלפי המפעל שהסרט מעביר עליו ביקורת, ומסתמכות בעיקר על כישוריו הלא גדולים של עופר שכטר בתפקיד קריקטורי על עצמו.
28/04/2013 12:27:46 | נצפה בקולנוע
7/10אייקון המחשת ציון
3 ביקורת לסרט סטארבק - תורם סדרתי
סרט קליל ונחמד מאוד שמתמודד עם נושא רגיש ומקורי. בחור כושל, תורם זרע סדרתי בעבר, מגלה שיש לו מאות ילדים המבקשים לגלות את זהותו. הוא מתחיל להכיר אותם אחד אחד בחשאי ותוך כדי מגלה דברים על עצמו. הסרט מטפל בנושא בטוב טעם ולב גדול ואפילו מתאים לצפיה משפחתית, ללא חשש לגסויות. כמו שוודי אלן היה אומר: לא יכול לצאת דבר רע מאוננות. סרט שגורם למפיקים בהוליווד לתפוס את הראש על כך שלא חשבו על הרעיון הזה קודם.
28/04/2013 12:20:34 | נצפה בקולנוע
5/10אייקון המחשת ציון
2 ביקורת לסרט חשבון משותף
הרעיון מעניין והשחקנים מעולים, אבל יש עודף דמויות שלא כולן זוכות לטיפול בסוף. בכלל, יש תחושה של סרט לא גמור שנע מסצינות מצחיקות לסצינות דביליות לחלוטין. גודל הפספוס כגודל הפוטנציאל.
04/04/2013 16:46:51 | נצפה בקולנוע
8/10אייקון המחשת ציון
1 ביקורת לסרט שאטר איילנד
סרט נהדר, חכם ומורכב! לא מתאים לצופים שמחפשים ריגושים זולים. מבוים להפליא על ידי סקורסזה ומשחק נהדר של די קפריו.
26/02/2010 22:32:47


White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט