|
||||||||||||||||||
אחרי הפסקה בת מעל לעשור חוזר הבמאי שבי גביזון לקולנוע ומביא את אחת מיצירותיו המהודקות והעדינות ביותר בסרט "געגוע", המועמד ל-13 פרסי אופיר (המספר הגבוה ביותר לצד "פוקסטרוט") ומצדיק את הציפייה שנתלתה בו לאחר זמן כה רב. גביזון, שכל אחד מסרטיו הקודמים – "שורו", "חולה אהבה משיכון ג'" ו"האסונות של נינה" (אם לא מכלילים את "אבידות ומציאות" שנעשה במקור כסדרת טלוויזיה) זכה בפרס אופיר לסרט הטוב ביותר, עשוי לשחזר את ההישג גם הפעם. בתחילת הסרט אריאל בלוך (שי אביבי בהופעה נוגעת ומדויקת) פוגש לראשונה בבית קפה את חברתו מלפני 20 שנה רונית המספרת לו שתי בשורות: האחת – לאחר פרידתם היא גילתה שהיא בהריון ונולד להם ילד משותף בשם אדם, שאת קיומו היא הסתירה מאריאל מאחר שידעה שאינו רוצה להיות אבא. השנייה גורמת לאריאל לצאת למסע לעיר עכו להכיר את הבן שמעולם לא ידע שיש לו.
המסע הזה תופס תפניות לא צפויות כשאריאל מגלה כי בנו הסתיר מספר שלדים בארון, בהם מורה בה היה מאוהב נואשות וחברה שהותיר אחריו עם סוד מפתיע. הרצון הנואש של אריאל להיות האב שמעולם לא יכול היה להיות לבנו, גורר אותו לעימותים עם רבים מהסובבים אותו ולתפנית המובילה את הסרט למחוזות הזויים ופיוטיים בחלקו האחרון, לאחר מפגש עם אביה של נערה שהתאבדה.
גביזון מצליח לשרטט ביד אמן את תחושת הגעגוע והבדידות שהדמויות השונות בסרט חוות, את ההשתוקקות לתקן את העבר, שמובילה את גיבורי הסרט למחוזות שחלק מהצופים ירגישו כביזאריים למדי, אך הם נטועים עמוק בתוך תחושת התלישות של אריאל ורונית ומתוך האובדן שהם חוו. גביזון מפזר נגיעות של הומור, כולל סצנה חלום סוריאליסטית יפהפייה המזכירה את הקולנוע של פליני, ויוצר מארג דרמטי-קומי מוקפד הסוחף את הצופה לתוכו.
לא תמיד קל להזדהות עם מעשי הדמויות בסרט, אך הקאסט המרשים בראשות אביבי ולוי, והכתיבה האינטליגנטית של גביזון המאפשרת לצופה לשמור על מידה מסוימת של ריחוק (אך לא מתנשאת מעל גיבורי הסרט), יוצרים את אחד הסרטים הישראליים המוצלחים של השנה החולפת, שעשוי להפוך להצלחה בקרב קהל שמוכן לעשות את המסע המורכב שגביזון לוקח את הצופים אליו.
|
||||||||||||||||||
פרטים נוספים על: אסי לוי | שי אביבי |
שלח תגובה ודירוג לסרט |
|
|||
געגוע - ביקורת גולשים / תגובות | |||
7 (מתוך 10)
ציון:
47
גיל:
anipo
שם:
20/04/2019 19:40:06
תאריך:
נע בין קטבים של נורמלי לביזארי. אריאל הוא תעשיין תל אביב עשיר בשנות ה-50 לחייו, רווק ללא ילדים. הוא נפגש עם חברתו לשעבר רונית, אחרי 20 שנים שלא התראו. רונית מפתיעה אותו ומספרת שלפני שנפרדו, היא הרתה לו והולידה את בנם המשותף ששמו אדם.אבל, למרבה הצער אדם בן ה-19 נהרג בתאונת דרכים. אריאל עוזב הכל, נוסע לעכו שבה אדם גדל ואימו גרה ומשתכן במלון מקומי. רדוף רגשות אשמה, הוא רוצה לדעת הכל על בנו המת.לשם כך אריאל נפגש עם חבריו של אדם מבית הספר, חברתו וגם עם המורה המבוגרת ממנו שאותה אהב וגם הטריד.התמונה שמתגלה היא שאדם לא היה טלית שכולה תכלת.בבית הקרבות בו אדם קבור, פוגש אריאל אב שגם ביתו קבורה באותו מקום, נערה ששמה קץ לחייה. שני האבות הוגים רעיון הזוי במיוחד. לקראת הסוף יש טוויסט נוסף שנותן נקודת מבט נוספת על הסרט כולו. המסר הוא, שאהבת הורים לילדיהם איננה יודעת גבולות, ועל הרקע הזה אפשר לפרש התנהגות מוזרה שלהם.בסך הכל מדובר על סרט מיוחד ושונה. גם המשחק מצויין. ציון סופי 7.5.
8 (מתוך 10)
ציון:
15
גיל:
.MOR R
שם:
22/07/2018 05:21:31
תאריך:
סרט ייחודי ומקצועי המיוחד.
השחקנים נפלאים, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה, העריכה נהדרת, הדיאלוגים חכמים ועשויים היטב והתסריט והעלילה סוחפים ומרשימים עם זאת שלעיתים הם ממומשים חלקית ולא ממצים את עצמם עד הסוף.
בקיצור, כדאי.
9 (מתוך 10)
ציון:
41
גיל:
Danny
שם:
30/10/2017 20:31:02
תאריך:
סרט מצויין. חוויה קולנועית מהנה, מצחיקה, מרגשת ומעוררת מחשבה.
לחץ/י לצפות ב 56 ביקורות נוספות הוסף ביקורת/תגובה/המלצה |
Microsoft VBScript runtime
error '800a01a8'Object required
/nana10/moviereviews.asp, line 466