|
||||||||||||||||||
בלי תסריט, בלי בימוי, המון עריכה, צילום מכוער ושחקנים שנראה כאילו הלכו לאיבוד, טוני סקוט שובר שיאים חדשים של טעם רע. בעזרת מחזור חומרים וסתם חוסר כשרון מהדהד הוא ביים את אחד האסונות הכלכליים והביקורתיים הגדולים ביותר שהוליווד ידעה אי פעם. בפרויקט הקולנועי התמוה הזה לקחו חלק שורה של שחקנים מעולים כגון: קיירה נייטלי, מיקי רורק, כריסטופר ווקן, לוסי לו, מינה סובארי, ז'קלין ביסט, דלרוי לינדוי, מוניק, מייסי גריי ובתפקיד עצמם שני פליטי "בברלי הילס 90210": איאן זירינג ובריאן אוסטין גרין המושפלים כאן עד עפר. הסרט שמבוסס באופן רופף על חייה של דומינו הארווי, חוטא לאחד הסיפורים ההוליוודיים המסעירים והמרתקים ביותר שהוליווד ידעה. דומינו היתה בתו של השחקן המיתולוגי לורנס הארווי, מי שגדלה בברלי הילס, דוגמנית מבוקשת, לסבית מיליטנטית, שהתנערה מחיי הזוהר והפכה לציידת ראשים. תסכימו איתי שמדובר בבחורה מאוד מעניינת. אחרי שדומינו צפתה בסרט היא הזדעזעה לגלות שהפכו את דמותה לסטרייטית והיא הספיקה להתאבד או לקחת מנת יתר חודשים מעטים לפני שהסרט עלה בבתי הקולנוע בארה"ב. נסיבות מותה עדיין תמוהות ובלתי ברורות.
טוני סקוט, בחוסר הכישרון המדהים שלו לזהות סיפור דרמתי מוצלח, הפך את סיפור חייה לאחד מסרטי הפעולה העלובים והמגוחכים ביותר שנראו אי פעם עם סצנות המבוימות ברישול מביך, משחק גרוע, ותסריט הנוגע בביבים. סקוט מצליח לקחת סיפור אמיתי ולהפוך אותו למופרך ובלתי אמין לחלוטין. דווקא הסצנה היחידה שבכלל לא קשורה להתפתחות העלילתית של הסרט ואף דמות ראשית לא מופיעה בו כלל, היא הסצנה הטובה ביותר במוצר המפוקפק הזה. מדובר בסצנה קומית מבריקה בכיכובה של הסטנדאפיסטית האפרו-אמריקאית עבת הגוף, מוניק.
הקומיקאית מגלמת את הדמות שבגללה דומינו ושני שותפיה מסתבכים עם אנשי מאפיה. היא מזנקת להופעת אורח בתוכנית האירוח השערורייתית של ג'רי ספרינגר. הגברת מוזמנת לתוכנית כסבתא הצעירה ביותר בעולם, בת 28. היא מנצלת את ההזדמנות ותוקעת שם מונולוג מופרע ומצחיק עד דמעות בקשר להיווצרותם של גזעים חדשים בארה"ב והקהל כמובן מגיב. הסצנה הסאטירית הזו פשוט קורעת מצחוק. היא הסצנה היחידה בכול הסרט שהיתה ראויה להיות מוצגת על מסך גדול. הסרט עצמו היה ראוי להיות מוקרן בחדר אשפה.
לטוני סקוט אין הרבה מה להגיד על דומינו הארווי ועל ארה"ב בכלל בסרט הזה. האשה הייחודית לפי דעתו של סקוט היא יצור אלים וזנותי. אין שום התייחסות רציני לייצוג הנשי האמיתי שלה, כלסבית מוצהרת ואשה יוצאת דופן שצמחה בהוליווד. הוא מעדיף להתמקד בסצנות פעולה נבובות שערוכות במהירות קפיצית בלתי ברורה. בכלל הסרט נראה ונשמע כמו וידאו קליפ ארוך ומייאש. לצפות בסרט באורך 127 דקות כאשר אין רגע אחד שבו העורך נח אפילו למאית השנייה יוצר כאב ראש אחד גדול. לא רק זה, מגיע הסוף ואנחנו מצפים לסצנת פעולה מסעירה ומתגלה שהבמאי פשוט העתיק את סצנת הסיום המפורסמת מסרטו הטוב ביותר "True Romance". פתטי זו מחמאה.
טוני סקוט הוא אחיו של רידלי סקוט. השניים פועלים כבמאים ומפיקים בהוליווד כבר מספר עשורים. רידלי הספיק לביים כמה מהסרטים החשובים ביותר בתולדות הקולנוע כמו: "הנוסע השמיני", "בלייד ראנר" ו"תלמה ולואיז". טוני סקוט עדיין לא ביים סרט חשוב אחד לאורך כל הקריירה הארוכה שלו. "דומינו" היה אמור להיות הסרט הזה. כנראה שבמאי שלא נותן כבוד לאנשים שעליהם הוא מבסס סרטים, פשוט לא יכול לביים סרטים טובים.
|
||||||||||||||||||
שלח תגובה ודירוג לסרט |
|
|||
דומינו - ביקורת גולשים / תגובות | |||
1 (מתוך 10)
ציון:
20
גיל:
סטאס הוברמן
שם:
28/01/2006 21:23:12
תאריך:
תראו לי סרט אחד בו קירה נייטלי לא מנסה לשחק אותה "גבר- גבר".
חמודה את בחורה- וטוב שכך!
תפסיקי להתנהג כמו ביריון ממוצע חסר שכל או מנייארות.
בחורה עם אקדח יכולה לכסח תחת לא פחות טוב מבחור- אבל למה להכניס כל כך הרבה קיטש לתהליך?
סרט עלוב, לא מובן וקשה לצפייה. בהחלט מסמך אנושי מזעזע
הוסף ביקורת/תגובה/המלצה |
Microsoft VBScript runtime
error '800a01a8'Object required
/nana10/moviereviews.asp, line 466