המהגרת ביקורת סרט

The Immigrant Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "המהגרת":
"קודר, מדכא אבל יחד עם זאת לא צפוי וחשוב לצפייה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Immigrant
משחק חואקין פיניקס, מריון קוטילארד במאי/ת ג'יימס גריי  
דרמה
ביקורת סרט להמהגרת מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"אפל וחשוב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כבר בפריים הראשון של "המהגרת" הבמאי ג'יימס גריי מבקש לדכא את הקהל ולזרוק אותו למים העמוקים. הוא לא מבזבז אף לא רגע אחד בניסיונו לגרום לצופה להבין עד כמה טראגי היה מצבם של רבים מהמהגרים האירופאים לאמריקה בשנות ה 20. בפריים הפותח, פסל החירות נגלה בו דרך פילטר חום ואור מרוח. ברגעים הללו, הצופה שיודע במה עוסק הסרט, מבין מיד כי מה שהפסל הזה מייצג הוא שקר אחד גדול. הוא מייצג את ההפך מסיפורם של מהגרים רבים וזוהי גם הביקורת של גריי. בניגוד למה שחרוט על הפסל. ארצות הברית לא באמת רוצה לקבל כל עני, עייף וחסר בית. במיוחד לא כשהוא חולה.תקופה זו קרובה מאוד לליבו של גריי ולכן הוא בחר להתעמק בה. הסיפור אינו מבוסס על מקרה אמתי אלא על קוים כלליים של תופעות שהתרחשו באותם זמנים. הגיבורה הטראגית של הסרט, אווה (מריון קוטיאר) מגיעה ביחד עם אחותה לארצות הבית. באליס איילנד (אי מלאכותי שנבנה על מנת לקלוט את המהגרים לפני כניסתם לארה"ב) הן מופרדות מכיוון שאחותה מתגלה כחולה ולכן היא מוכנסת להסגר של חצי שנה. גם אווה לא מצליחה להיכנס למדינה בהמשך המיונים אך לבסוף מגיע המושיע שלה. היא ניצלת ע"י ברונו וייס (חואקין פיניקס) שמצליח לשחד פקיד הגירה ולהכניס אותה למדינה תחת חסותו.
במהרה ברונו מתגלה כסרסור שמנצל את מצב והופך אותה לזונה כשהוא יודע שאווה תהיה מוכנה לעשות הכל כדי להציל את אחותה מההסגר. התקווה מגיעה בדמותו של הקוסם אורלנדו (ג'רמי רנר) שמופיע באליס איילנד, מתאהב בה ומתחייב להציל את אחותה ואותה מידיו של ברונו. אצל במאי אחר, סביר להניח שהסיפור הזה היה מוצג באופן בנאלי, אבל זה לא קורה אצל גריי. הוא בוחר במהגרת נוצרייה במקום יהודייה ובצד המנצל הוא בוחר בדמות יהודייה ולא נוצרייה. הבחירות הללו הופכות להיות משמעותיות בשלבים מתקדמים של הסרט שמסתיים באופן לא צפוי.זה מרגיש מיותר לדבר על כשרון המשחק הגדול של מריון קוטיאר במיוחד כשיש לה פסלון אוסקר אחד בארון על תפקידה כאידית פיאף. היא ללא ספק אחת השחקניות הגדולות בדור הנוכחי. הסרט הזה פשוט נתפר למידותיה ברמה כזאת שאם כל שחקנית אחרת זה היה נראה פחות טוב. חואקין פיניקס, שותפו הקבוע של גריי, כמו במקרים רבים אחרים, מגלם את הדמות המיוסרת.
"המהגרת" הוא סרט מדכא בעיקר מכיוון שגריי בוחר במכוון להכניס את הצופה עמוק לתוך נפשה הסובלת של הגיבורה. זהו סרט אפל שמוצג דרך פילטרים חומים ומצולם באזורים קודרים במרבית הסצנות. גם את האור שמנסה להיכנס דרך החלונות, הנרות או המדורות, גריי בוחר להחליש ולמרוח. המקום היחיד אליו קרני השמש מצליחות לחדור הוא הכנסייה. למרות האווירה המלנכולית, וכמה סצנות מרוחות, מדובר בסרט חשוב במיוחד לדור הזה שלא תמיד יודע עד כמה היה קשה לדור שבין שני מלחמות העולם. גריי מצליח להעביר את המסר, לא רק דרך הצילום והדיאלוגים, אלא גם דרך פעולות כמו האופן בה אווה אוכלת בננה. מכך אפשר להבין יותר טוב מבכל רגע אחר בסרט עד כמה מצבם של המהגרים באותם זמנים היה קשה."המהגרת " הוא סרט אמריקאי בסטנדרים אירופאים בהן הכוכב הוא הבמאי ולא השחקנים (למרות תצוגות המשחק המרשימות של כל אחד ואחד מהם). זהו לא סרט לברוח אתו, במיוחד לא בזמנים אלו, אבל זהו סרט שחשוב וכדאי לראות.
המהגרת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4813/12/2019 10:43:23
7/10אייקון ציון
בנוי נכון ובאופן מדוייק ועדיין יש תחושה של בנאליות. אווה היא אישה פולניה צעירה ונאה, שמגיעה עם אחותה בספינה לניו יורק בתחילת שנות ה-20.בעוד אחותה החולה נלקחת למרפאה באליס איילנד ולא מורשית להכנס לארה"ב, אווה מצליחה לעשות את זה בזכות ברונו. אותו ברונו הוא מנהל של מועדון גברים שבו נשים נותנות שירותי מין לגברים. בין אווה לברונו מתפתחים יחסים סימביוטיים. ברונו מנצל אותה ומשדל אותה לזנות ועושה כסף על גבה וגם מתאהב בה. אווה שאינה סובלת את ברונו, מפתחת בו תלות,בזכות קשריו עם הממסד והיכולת שלה להרוויח באמצעותו כסף, גם אם הוא מושג בדרכים שפוצעים את נפשה. לאורך כל הדרך היא לא שוכחת את אחותה שנשארה מאחורה ותולה תקווה שדרך ברונו שתיהן יוכלו להתאחד מחדש באמריקה.כשהיא פוגשת קוסם שהוא גם במקרה קרוב משפחה של ברונו, העניינים מתחילים להסתבך. אותו קוסם גם מתאהב באווה ורוצה לשחרר אותה מברונו. המאבק הזה בין שני הגברים מתדרדר לאלימות לקראת הסוף. הצילום יפה, המשחק משובח, העלילה מעניינת אבל אין כאן משהו יוצא דופן שלא ראינו בעבר. ציון סופי 7.5.
שם: שחרגיל: 2228/09/2014 11:37:36
7/10אייקון ציון
״המהגרת״ הוא סרט קלאסי מהסוג של הסרטים שנעשו בשנות החמישים. מבחינת ההפקה והסגנון שלו מדובר בהחלט בסרט ייחודי ומפעים עם כמה מהשוטים היותר יפים שראיתי השנה. המשחק של מריון קוטיאר כרגיל מעולה,בכל סרט היא נכנסת לדמות שונה והולך עם זה עד הסוף,לא סתם אחת מהגדולות של היום. לעומת זאת חואקין פיניקס במשחק חלש יחסית ובדמות משעממת של כתובה מספיק טוב. אם היו מקצרים את אורכו ברבע שעה הוא יכל להיות יותר טוב משום שהנושא עליו מדובר הסרט לא מחזיק לכל אורכו אל הזמינות החזקות ביותר שגורמות לסרט להיות בגדר שווה לצפייה הן הופעות הסולו של הדמות הראשית.
שם: שריתגיל: 2711/09/2014 14:16:10
8/10אייקון ציון
סרט טוב ומעניין! העלילה מרתקת ורצינית. השחקנית הראשית אותה יצא לי לראות לראשונה בסרט הזה שיחקה פשוט נהדר!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט