חדשות קולנוע וסרטים

פורסים את השטיח האדום בחיפה עם הסרטים המועמדים לאוסקר 2024

מאת:
פורסים את השטיח האדום בחיפה עם הסרטים המועמדים לאוסקר 2024
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לראות לפני כולם-הקרנות טרום בכורה של הסרטים החדשים ביותר, כולל סרטים המועמדים לפרסי אוסקר 2024! עוד בתכנית: קולנוע ישראלי איכותי כולל מפגשים עם יוצרים, סרטים מפסטיבל הסרטים חיפה, פסטיבל הקולנוע הצרפתי, חגיגות חג פורים עם סרטים פרועים וחודש האישה בסינמטק חיפה: קולנוע של נשים וקולנוע על נשים
המרוץ לאוסקר החל וזה הזמן לראות בהקרנות טרום בכורה את הסרטים המועמדים

אזור העניין - זוכה פרס הגרנד פרי, פסטיבל קאן 2023. הסרט זכה בחמש מועמדויות בתחרות האוסקר 2024, כולל הסרט הטוב ביותר, הבימוי, התסריט המעובד, עיצוב הסאונד והסרט העלילתי הבינלאומי הטוב ביותר. אחד הסרטים המדוברים של השנים האחרונות שהוקרן לראשונה בפסטיבל קאן, הדהים את כל מי שצפה בו, והפך לשיחת היום - עד כדי כך שהוא נחשב מיד לאחד המועמדים המובילים לזכייה באוסקר. כדאי לדעת עליו כמה שפחות לפני הצפייה, אך מדובר בחוויה עוצמתית, יוצאת דופן וחד פעמית, ואחד מהסרטים הייחודיים והמרתקים שתראו.



אנטומיה של נפילה - סרטה עטור השבחים של הבמאית הצרפתייה המוערכת ז'וסטין טרייה היה הזוכה הגדול בפסטיבל קאן האחרון, כשקטף את פרס דקל הזהב היוקרתי. הסרט הפך לאחד מהסרטים המדוברים של השנה והוקרן בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה. הסרט זכה בחמש מועמדויות: הסרט הטוב ביותר, הבימוי, השחקנית, התסריט והעריכה. הסרט מתמקד בסופרת מצליחה שבן זוגה מוצא את מותו בנפילה מחלון ביתם. החקירה שוללת את האפשרות שמדובר בתאונה, מה שמותיר אחת משתי אפשרויות: או שהוא שם קץ לחייו, או שזוגתו דחפה אותו אל מותו.

חדר המורים - מועמד לפרס הסרט הבינלאומי בתחרות האוסקר. הבמאי אילקר צ'טאק הופך את בית הספר למיקרוקוסמוס של החברה - על כל המתחים, הדעות הקדומות ומאבקי הכוח. קרלה נובאק מתחילה עבודה חדשה בבית ספר תיכון כמורה למתמטיקה וספורט. היא מתבלטת מיד במחויבות שלה לתפקיד, וכאשר מתרחשת סדרת גניבות בבית הספר ואחד התלמידים שלה חשוד במעשה, קרלה מחליטה לרדת לשורש העניין. אך ככל שהיא מנסה לעשות את הדבר הנכון, כך היא הולכת ומסתבכת.

לפרטים נוספים>> לחצו כאן

קולנוע ישראלי

גם החודש רואים בסינמטק חיפה את מיטב הקולנוע הישראלי, סרטים חדשים, קולנוע תיעודי, והזדמנות מיוחדת לפגוש יוצרים ולשוחח עימם על הבחירות האומנותיות שנעשו בסרט, מה הוביל אותם לעסוק בנושא ומה המחשבות שלהם על החיים. פותחים את החודש עם הסרט החדש "מאסטר- סיס", סרט מרגש העוסק בקשר בין אחיות. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאית נגה סטולר.

עוד בהמלצות, הקרנה של הסרט התיעודי המרגש "ציפורה ורחל לא מתות". הסרט מתמקד בסיפורה של תהל רן אשר משכנעת את אחותה ציפורה לצאת מבית החולים אברבנאל ולעבור לגור עמה בדירת הגג הקטנה שהיא שוכרת בלב תל-אביב. המעבר מחולל בציפורה שינוי עצום, לרגע קט, הפנטזיה של אחוות אחיות ומשפחה מתגשמת. לאחר ההקרנה שיחה על טראומה ותקווה עם היוצרות תהל רן והבמאית הדר מורג. בנוסף, אל תחמיצו את הסרט שהשתתף בפסטיבל הסרטים חיפה, "מלך החגיגת". הסרט מציג את הסיפור של המדען שהפך את תחום המצאת הסמים לסטרטאפ. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי אורי מרנץ. לסיום, נמליץ על הסרט "יומן תצפית". הסרט מנסה לפענח את הצורך להתבונן ולתעד את העולם סביבנו וכיצד פעולת התיעוד מייצרת משמעות לחיינו. הסרט זכה בפרס הצילום במסגרת התחרות הישראלית בפסטיבל דוקאביב. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי איתי מרום.

לפרטים נוספים>> לחצו כאן



פסטיבל הקולנוע הצרפתי

פסטיבל הקולנוע הצרפתי חוזר השנה עם מיטב הסרטים הצרפתים שאסור להחמיץ: הקרנת טרום בכורה של הסרט "הדרכים הלא ידועות", אדפטציה חופשית לרומן האוטוביוגרפי מאת סילבן טסון. פייר הוא סופר וחוקר מפורסם. בלילה אחד של שכרות, מועד פייר ושוקע בתרדמת. כשהוא מתעורר, עומד בקושי, נאבק כדי ללכת מחדש, מחליט פייר בניגוד לעצת כל הסובבים אותו, לצאת למסע רגלי בו ילמד את צרפת באמצעות שתי רגליו ויחקור את השבילים הנשכחים והסמויים מעין. הדרכים יובילו את פייר, ואת הצופים, אל סדרה של מפגשים אנושיים מרחיבי-לב ומעוררי מחשבה.

"יאניק" סרטו החדש של הבמאי הפרוע קוונטין דופייה, שנון ומצחיק, משוחק לעילא. הסרט זכה בפרס הקולנוע האירופאי בפסטיבל לוקרנו ושני שחקניו מועמדים לפרס הסזאר. הקרנת טרום בכורה של הסרט "פייר ומרתה: אמנות ואהבה" הבמאי מרטין פרובוסט (סראפין, איך להיות אישה טובה) מגיש סרט ביוגרפי צבעוני וסוחף, על אהבה גדולה מהחיים שכבר היוותה בעבר השראה לציורים ולספרים.

הקרנת טרום בכורה של הסרט "ו(לפעמים) החגיגה נמשכת". הסרט מתמקד ברוזה, ליבה ונשמתה של הקהילה באזור מעמד הפועלים במרסיי. אחות בבית חולים ואם העומדת בראש משפחה גדולה ומלוכדת ממוצא ארמני. גיל הפרישה מתקרב והאווירה הפוליטית מלחיצה. אך אז הנרי נכנס לחייה ורוזה מגלה שאף פעם לא מאוחר להגשים את חלומותיה הפוליטיים והאישיים. הקרנת טרום בכורה של הסרט "אדוני השופט", דרמה מרגשת ומצחיקה על פער הדורות, על שוויון, ועל הזדמנות שניה.



חגיגות פורים עם סרטים פרועים - חוגגים פורים בסינמטק חיפה עם הסרטים הפרועים ביותר על המסך הגדול

★"בחזרה לעתיד": הרצאה, סרט ומסע בזמן בכרטיס אחד

★"מופע הקולנוע של רוקי": סרט הפולחן הגדול של כל הזמנים כולל מופע דראג ותחרות תחפושות

★סרטים חדשים ומופרעים לצד קלאסיקות: "המוות יאה לה", "האיש מהחלומות", "גברת דאוטפייר", "דיקס: המיוזקל", "טוטסי".
מרץ נשי - חגיגת נשיות: קולנוע של נשים וקולנוע על נשים

חודש האישה בסינמטק חיפה עם סרטים של במאיות, גיבורות נשיות שמובילות את גורלן, את גורל העולם ואת עלילות הסרטים. בין הסרטים שיוקרנו: הקרנת טרום בכורה של הסרט "הפשע כולו שלי" שהשתתף בפסטיבל הסרטים חיפה. קומדיה קלילה, אלגנטית ורעננה שמשלבת אמירה פמיניסטית שנונה עם עיצוב אמנותי מרהיב, וקאסט נוצץ שמורכב ממיטב שחקני צרפת.

הקרנת טרום בכורה של הסרט "הצמה" סרט של לטישיה קולומביאני, במאית, שחקנית, תסריטאית וסופרת צרפתייה. ספרה ״הצמה״ הפך רב מכר מיד עם צאתו לאור ותורגם ל־27 שפות. הקרנת טרום בכורה של הסרט "אמא גלוריה", פנינה קולנועית שמצליחה לגעת עמוק בצופים ובה בעת ממטירה עליהם אבחנות דקות על בורגנות מערבית וקולוניאליזם. קליאו בת השש, גיבורת הדרמה המתוקה הזו, ריגשה עמוקות את הקהל בפסטיבל קאן האחרון. הסרט, שהפך לשיחת היום בריביירה, משרטט את הקשר המיוחד בין הילדה הפריזאית למטפלת שלה, גלוריה, ילידת כף-ורדה.



"אקו" הסרט שזכה בפרס הגדול לקולנוע תיעודי בפסטיבל ברלין האחרון לוקח אותנו אל הכפר המקסיקאי אל-אקו, "ההד", שמתקיים מחוץ לזמן. אחרת איך אפשר להסביר את הקסם הפראי שבתוכו חיים תושביו? השלג מאיים על הכבשים, השמש מצילה את התבואה, החיים והמוות סובבים במעגל והשתיקות חושפות אהבה. ילדי המקום, בני משפחה קטנה שעובדים הרבה ומשחקים מעט, לומדים על בשרם שיעורים באחריות, פרידה ומרד. מעטים הם הסרטים הדוקומנטריים שאפשר לשכוח שהם מתעדים מציאות. סרטה של טטיאנה הואזו הוא בדיוק כזה: הצילום, הפסקול והעריכה המופתיים הופכים אותו ליצירה פיוטית ומהפנטת הפורטת על כל החושים. עוד בתוכנית: "מיס סאנשיין הקטנה", "אלוהים אתה שם? זאת אני מרגרט", וסרט תיעודי הכולל מפגש עם הבמאיות גלינה ואנה יבטושנקו "טולסטוי וגינצבורג: דיוקן כפול בראי התקופה".

לפרטים נוספים>> לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ מלך החגיגת (עמוד סרט)
חץ אמא גלוריה (עמוד סרט)
חץ אנטומיה של נפילה (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Radical5רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט