סיפור קיץ ביקורת סרט

summer story Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סיפור קיץ":
"סרט קטן פשוט ויפה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר summer story
משחק איה קורן, קוסטה קפלן, תיקי דיין, אלברט אילוז, אוולין הגואל, שרה פון שוורצה, איתמר כהן, דני שטג, נבו קמחי, משה פולקנפליק, אוהד שחר במאי/ת שמואל פלג חיימוביץ  
ישראלי
ביקורת סרט לסיפור קיץ מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט קטן פשוט ויפה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בתקופה האחרונה הקולנוע הישראלי הוא הכול חוץ מלהיות קטן, פשוט ויפה. הקהל הישראלי, במיוחד הצעיר, מחפש אחרי נוסחאות הוליוודיות, סלבריטאים והומור רדוד. צריך אומץ לב לעשות סרט כמו "סיפור קיץ" שפונה לאותו קהל צעיר שמחפש אחרי ערכי הפקה מנופחים תקציבית ופחות אחרי פשטות קולנועית.סרטו של שמואל פלג חיימוביץ' מבחינת ערכי הפקה ועשייה קולנועית הוא ההפך המוחלט משובר הקופות הישראלי הגדול של השנה החולפת "סוף העולם שמאלה". אין בו את הגרנדיוזיות של אותו סרט. הוא באמת סרט צנוע, שלעיתים נראה כמו סרט ארוך של בוגר סם שפיגל למרות שיוצרו אחראי על הסדרה המיתולוגית "הפוך". יש בו מספר מצומצם של דמויות, אף אחת לא מספרת בדיחות עדתיות, והגרוע מכול הסצנה הכי מינית בסרט היא שאיה קורן מראה לגיבור הסרט היכן ינתחו אותה כדי לתקן את המום בלבה. מעניין איך הקהל הישראלי הצעיר ולמען האמת גם הבוגר יגיב לסרט הזה.
בפסטיבלי קולנוע בארץ ובעולם אוהבים את הסרט. נקווה שגם הסיפור הנוסטלגי המתרחש בשנת 1982 בעיצומה של מלחמת לבנון, יכבוש גם את לב הקהל המקומי. גל בן ה 13 עובד כדוור במושב בצפון הארץ שהתרוקן כמעט לחלוטין מגברים. עבודתו מפגישה אותו עם חיה, בחורה בת 19 הסובלת ממום בליבה. התחביב של חיה הוא להתכתב עם חיילים הנמצאים בלבנון. כולם שולחים לה תמונה אבל דווקא זה שכותב הכי יפה, לא שולח לה. גל מתאהב בחיה ומקנא בחייל. האהבה גוברת על הקנאה ולאור מצבה הבריאותי מחליט גל לחצות את קווי האויב ולהשיג לה תמונה של החייל.אחד היתרונות המרכזיים של "סיפור קיץ" היא התחושה שיש בו משהו שנעלם מהקולנוע בתקופה האחרונה וזו תחושת הצבריות, משהו ישראלי אותנטי, לא עדתי, לא דתי, לא לאומני, לא עירוני, משהו שהחברה הישראלית לפני שני עשורים וקצת עדיין שאפה אליו והוא איננו עוד. משהו תמים, פשוט, ישיר – אנושי. לא צימרים בכול מושב אלא אנשים שעובדים בשדה. יש להם חממות, שבלעדי הגברים שהולכים לקרב, העסקים שלהם יקרסו כי באותה התקופה לא היו עובדים זרים.
הצילום של שי גולדמן מאופיין בעזרת אור שמש קייצי, המיזנסצנות שלו פשוטות ונטולות יומרה, שומרות על אופיו המקומי ונטול התסבוכים של הסרט. למרות כול הנוסטלגיה והיופי של "סיפור קיץ" הוא סובל כנראה מבעיה אחת מרכזית: למרות ניסיון אמיתי של היוצר להימנע מתחושה של אילוץ, הסרט סובל מאותה מחלה בדיוק. הקהל יודע בדיוק מה עומד להתרחש על המסך ברגע שדמותה של חיה מופיעה עליו. אין שום הפתעה בהשתלשלות העניינים. למרות שהסרט לא נוצץ, ולא הושקעו בו שני מיליון שקלים או דולרים הוא סובל מתחושת הנוסחה ההוליוודיות שהכול עובד לפי הספר. אולי זה יעזור לדור הצעיר להתחבר אל הדמויות, אולי אחרים לא ירגישו זאת בגלל הבחירות הנטורליסטיות של הצלם והבמאי, ואולי זו רק תחושה של כותב שורות אלו.בגלל אותו הפחד מפני תחושת אילוץ, נראה כי היוצרים פחדו לסחוף אותנו לתוך עולמם של גל, חיה ושאר הדמויות. אנחנו צופים בסרט הזה שהוא כל כך ישראלי ואמיתי אבל לא באמת נסחפים לתוכו, רק צופים בו, מעבירים את הזמן בנעימים אבל לא באמת מתרגשים, לא באמת צוחקים, רק צופים מהצד ומסתכלים על החיים של הדמויות בלי שזה באמת יגע בנו.שלוש מאות ילדים נבחנו לתפקיד הראשי, קוסטה קפלן שעלה ארצה לפני 12 שנה מלנינגרד, נפלא כגל. איה קורן מושלמת כחיה, היופי הארץ ישראלי והשילוב בין פגיעות לכוח שהיא משדרת בכל תפקידיה מושלם לתפקיד הזה. שחקני המשנה הם שחקני תיאטרון ותיקים ומכובדים: תיקי דיין, אלברט אילוז ושרה פון שוורצה, כולם מעולים ויש תחושה שהתפקידים קטנים מדי על כישרונם העצום. "סיפור קיץ" סובל מבעיות שונות אבל יש לו גם יתרונות לרוב. אם אני צריך לבחור לילד שלי בילוי לחג החנוכה ברור שעדיף ללכת לקולנוע ולראות יופי ישראלי אמיתי מאשר איזו מסחרה נטולת רגש עם כוכבי טלוויזיה חסרי כשרון.
סיפור קיץ - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עמרי אלמגורגיל: 2319/12/2004 18:12:52
3/10אייקון ציון
הסרט באמת מאפשר לך להרגיש שאתה מסתכל אל שנות השמונים, אבל אחרי הצצה קצרה אי-אפשר שלא לנמנם. העלילה איטית, ההתפתחות צפויה והשמאלץ נשפך. המשחק של קוסטה הוא הדבר הכי אמיתי בסרט, אבל כל השחקנים העיקריים לצידו ממש לא עוזרים. לא מיוחד וחבל.
שם: עינת פרנבךגיל: 2909/12/2004 11:59:02
8/10אייקון ציון
סיפור פשוט, עם ניחוח התמימות של הילדות, של שנות ה-80, של המושב. סרט עם כנות ואהבה, עם רגעים נוגעים ורגעים משעשעים.המכשול העיקרי של הסרט הוא חוסר האמינות שצץ פה ושם (דברים שלא מתקבלים על הדעת). בסכ"ה יופי של סרט - בייחוד לחובבי נוסטלגיה. פעם היתה לנו מדינה!
שם: עינת פרנבךגיל: 2909/12/2004 11:58:11
8/10אייקון ציון
סיפור פשוט, עם ניחוח התמימות של הילדות, של שנות ה-80, של המושב. סרט עם כנות ואהבה, עם רגעים נוגעים ורגעים משעשעים.המכשול העיקרי של הסרט הוא חוסר האמינות שצץ פה ושם (דברים שלא מתקבלים על הדעת). בסכ"ה יופי של סרט - בייחוד לחובבי נוסטלגיה. פעם היתה לנו מדינה!
קישורים
חץ סיפור קיץ (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט