רימון הזהב ביקורת סרט

The Golden Pomegranate Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "רימון הזהב":
"נראה כמו סרט הגמר של אבי ביטר במגמת הקולנוע הגרוע ביותר בארץ"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Golden Pomegranate
משחק הדר עוזרי, אחינועם ניני, גלית גיאת, תמנע בראור, מיכאל מושונוב, אופיר נהרי, מתי סרי במאי/ת דן תורגמן  
ישראלי
ביקורת סרט לרימון הזהב מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"גרוע כמחמאה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע39.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די45.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו השלישי כבמאי של השחקן דן תורג'מן מנסה לגולל את מסעה הקשה של הקהילה היהודית התימנית החל מחיים תחת שלטון מתעלל ועד קשיי התאקלמות בארץ ישראל של תחילת המאה הקודמת. סיפורם של יהודי תימן הוא בהחלט אינו פשוט אבל הצפייה ב"רימון הזהב" קשה הרבה יותר.הסרט עוקב אחר חייה של מזל אשר התלוותה לבעלה הטרי ועלתה לירושלים, שם הצמד מנסה להקים משפחה, לחיות בכבוד ולעזור לקהילה היהודית מפני השלטון האלים. הפוטנציאל הטמון ברעיון היה יכול להוביל לסרט מעניין ואף מעשיר, אולם הכישלון בכל אספקט ביצירה הובילו לאחד הסרטים הישראלים הגרועים של השנים האחרונות ואחד הסרטים הגרועים ביותר של השנה החולפת בכלל.
"רימון הזהב" הוא לא יותר מגיבוב של שטויות המוצגות בצורה חובבנית שמביישות את המשתתפים בו. הבימוי הטלוויזיוני והעריכה נטולת המחשבה מעייפות בעוד תורג'מן משחק בין שוטים וזוויות חסרות משמעות, שנראה כאילו בחר אותן ביום הצילומים. גם אם נתעלם מהבעיות הקשות בהמשכיות והמעבר הלא ברור בין סצנות, עדיין מדובר ביכולת הלחנה קולנועית חובבנית שלא הייתי מצפה לה. אל אלו מצטרף סגל שחקנים שמציג יכולת נטולת רגש ואמינות בהופעה מאובנת.יכולתם של השחקנים מוגבלת לאור הבחירה ההזויה לצלם את הסרט באנגלית. מסתבר שלפני מאה שנים, ללא חינוך, התושבים שלטו (וגם דיברו ביניהם) בשפה בה היום בקושי מצליחים תלמידי ישראל לעבור את מבחן הבגרות. הדר עוזרי, גלית גיאת ואופיר נהרי מבזים את עצמם בעוד הם מנסים לדבר אנגלית ולשמור על מבטא תימני. התוצאה, כמובן, מגוחכת. אילו היה מצולם הסרט בשפות המקור, אולי היו מצליחים השחקנים להעביר קמצוץ של רגש ואת תחושת האותנטיות הכה חסרה שניתן להרגיש כי הקאסט משתוקק להעביר.
נקודת האור בסרט הוא הצילום האיכותי של עופר ינוב ("עג'מי"). אמנם הסרט מורכב ללא מחשבה, ניתן לראות כי מאחורי המצלמה עמד אדם עם כישרון אשר הצליח לבצע את עבודתו בהצלחה מסוימת. אילו הסרט לא היה כה מענה לצפייה, אולי היה ניתן ליהנות מהצפייה בצילום האיכותי."רימון הזהב" הוא בעיקר פספוס שנכשל למנף את הפוטנציאל של סיפור יהודי תימן והחיבור של סגל השחקנים אליו ועתיד לחטוף נוק אאוט לא רק ממבקרי הקולנוע אבל גם בקופות במיוחד בתקופה שבה כל הסרטים הגדולים המועמדים לאוסקר מגיעים לבתי הקולנוע בארץ. תעשו לעצמכם טובה, ותלכו לאחד מהם.
רימון הזהב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גליגיל: 4701/02/2013 16:35:15
10/10אייקון ציון
סרט מקסים אותנטי ומרגש. רוצו לראות
שם: המבקרת הרשמיתגיל: 1316/01/2013 17:44:42
7/10אייקון ציון
סרט יפה אמיתי ומרגש אשר יכול להוביל כל אחד לעבר של העדה מאוד אהבתי
שם: משהגיל: 4207/01/2013 14:23:12
4/10אייקון ציון
סרט מביך וחובבני שמחזיר את הקולנוע הישראלי שנות דור אחורה. קצת עצוב לראות שעד שמישהו עושה סרט הנוגע לעלייה התימנית הוא עושה זאת בצורה כל כך מרושלת וחסרת מעוף שמזכירה קולנוע חובבני. החל מהבחירה התמוהה ששחקנים ישראליים ידברו אנגלית לכל אורך הסרט ( כנראה מסיבות שיווק בחו"ל..אבל עדיף שלא ייצא לחו"ל ולא יעשה לנו בושות). האנגלית נשמעת לא אמינה בעליל על רקע נופי תימן (כביכול) וישראל. אבל ניחא האנגלית עם זה עוד היינו מסתדרים.העלילה פשטנית למדי וחסרת תחכום עמוסה בקלישאות ומנסה כביכול להוליך אותנו דרך ההיסטוריה עד הקמת המדינה דרך סיפורה של אישה אחת. התוצאה יוצאת מגוחכת. הבחירה בהדר עוזרי ( היפה כתמיד אין ספק) שאינה שחקנית לגלם את מזל הצעירה היא תמוהה לחלוטין עוזרי ניחנה בהרבה קסם אבל לא בכשרון משחק. נקודת האור היחידה בסרט היא גלית גיאת הנפלאה המגלמת את מזל הבוגרת אבל גם היא לא מצליחה להציל את הסרט. הסרט אולי ירעיד כמה נימים בנפשם של התימנים הבוגרים והפחות בוגרים בקטעי השחזור של הטקסים התלבושות התפילות וכד' אבל מעבר לכך אין כל ערך לסרט. החלק הכי הזוי בסרט הוא הקישור לאחינועם ניני בשנת 1978 עם דמותו של הערבי שאינה מוסיפה כלום להבנת הדמות והקשר שלה למזל. גם הבחירה במתי אטלס לגלם את בנו של שלום היא תמוהה כשהוא נראה מבוגר יותר מאביב אלוש המשחק את אביו.
קישורים
חץ רימון הזהב (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט