הדרך לפרדישן ביקורת סרט

Road To Perdition Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "הדרך לפרדישן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Road To Perdition
משחק טום הנקס, פול ניומן, ג'וד לאו, ג'ניפר ג'ייסון לי, סטנלי טוצ'י, דניאל קרייג, טיילר הוצ'לין, ליאם אייקן במאי/ת סאם מנדז  
דרמה
ביקורת סרט להדרך לפרדישן מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רבים חיכו לסרטו השני של סם מנדז, הבמאי שהביא לנו כבר בסרטו הראשון יצירה מורכבת ואפילה המוכרת לנו כ"אמריקן ביוטי". כבר לפני שנתיים התרוצצו השמועות על כך שפול ניומן וטום הנקס, שני ענקי קולנוע הוליוודיים, ולטעמי אף שניים מטובי השחקנים בהוליווד במחצית השנייה של המאה העשרים, חברו יחדיו לשחק בדרמת פשע, ומאז אני על קוצים. פול ניומן, שחקן כריזמטי, אשר כל מלה שלו מבוטאת באופן שמותיר חותם ברור על הצופה, וטום הנקס, אחד מהשחקנים האינטליגנטיים והמורכבים ביותר שידעה הוליווד בשני העשורים האחרונים, משתפים פעולה? לא יכולתי להמתין עד שאראה את הסרט. וכגודל הציפייה, כן החשש מגודל האכזבה. אבל לא התאכזבתי. ממש להיפך.הסרט מגולל את סיפורה של כנופייה אירית בתחילת שנות השלושים בארצות הברית, עת היה אסור הסחר במשקאות חריפים, וארצות הברית ליקקה את פצעי המשבר הכלכלי הנורא שפקד אותה, וטלטל את סלע קיומה כמדינה קפיטליסטית. ראש הכנופיה האירית, מר רוני (פול ניומן), אשר בעבר אסף אליו נער יתום מהרחוב ושמו מייקל סאליבן, גידלו כבן לצד בנו הביולוגי. מייקל סאליבן (טום הנקס), האסיר תודה לאביו המאמץ, הופך להיות "איש הביצוע" של המשפחה, כאשר ילדיו שלו אינם יודעים מהו עיסוקו האמיתי, עד ליום מר ונמהר בו מגלה מייקל סאליבן הקטן, כי אביו הנו מחסל. ברצף האירועים העוקב, בו מאבד מייקל סאליבן האב (הנקס) את משפחתו, נאלץ מייקל סאליבן האב להימלט עם בנו היחיד שנותר בחיים, ויוצא למסע נקמה.
דבר ראשון שהצופה יתקשה להתעלם ממנו הנו תפיסה ויזואלית עשירה ומוקפדת של שנות השלושים בארצות הברית. אתרי הצילום, תנועות המצלמה, הבעות הפנים, הריהוט, המכוניות, הביגוד - הכל מוקפד עד לפרט האחרון ומצולם ביד אמן. לכך נוסף פסקול מרטיט, המולחן בצורה מיטבית והעוטף את העלילה ככפפה המותאמת היטב ליד.אבל בכך לא סגי. הבימוי של סם מנדז נדרש לפרטים הקטנים ביותר - הבעות פנים, תנועות ושפת גוף. הדיאלוגים בסרט אינם מושחזים ועמוקים כפי שניתן לסבור, אולם את העבודה עושים השחקנים במילים שאינן נאמרות, באמצעות שפת הגוף. כל הבעה, כל תנועה, כל שינוי בשפת הגוף מחושב היטב ונותן את האפקט הדרוש להעלאת העוצמה הרגשית של כל סצינה. וודאי ישנם שיסברו שהסרט איטי, אולם אני סבור שהסרט אינו סרט, כי אם ספר, וספר הכתוב היטב.
קשה להבין את דמותו של טום הנקס. בפרצים מסוימים אנו נוטים להזדהות אתה, ובנקודות אחרות אנו נוטים לסלוד ממנה. במובנים רבים הדמות אותה מגלם הנקס היא דמות טראגית, אשר בשל נסיבות חייה נאלצה להיכנס לתוך עולם הפשע וההרג. הדמות המיוסרת אשר לוקחת את ילדה ונמלטת אתה, מנסה להגיע לעיר פרדישן (אבדון), אשר שמה מסמל מכל את דרכה של הדמות - הדרך לאבדון. כעת נותר לדמות לבחור את הדרך שהיא מתווה לבנה - האם הדרך המונחת לפניה, המובילה לאבדון, או שמא דרך אחרת, הצופנת עתיד אחר.הבחירה בשם מייקל סאליבן הן לדמות האב והן לדמות בן, מעידה על הזהות שמנסה ליצור הבמאי בין האב לבנו. הדרך שיבחר האב, קובעת בסופו של דבר את עתידו של בנו. זהו סרט משפחתי יותר מכל, מהורהר ועצוב. אך עם זאת, זוהי גם יצירה נפלאה, קלאסית במידה רבה, ומשוחקת לעילא ולעילא.לסיכום: מבוים היטב, כתוב היטב, משוחק נפלא, צילום ופסקול מצוינים. 9 בסולם יגאל.
הדרך לפרדישן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3604/05/2012 08:18:08
9/10אייקון ציון
Road to Perdition רוצח שכיר ידוע בעולם הפשע של שנות ה-30 יוצא למסע נקמה עם בנו לצידו,לאחר שאישתו ובנו השני נרצחים...סרט פשוט נפלא,מצולם היטב,משחק טוב של השחקנים הראשיים,אחלה סרט פשע,אהבתי מאוד.
שם: אילן כתרגיל: 2424/08/2003 12:38:25
10/10אייקון ציון
סרט מדהים ממש מדהים מותח מענין ומרגש משחק מצוין תפוארה עוצמתית וניגוני רקע מאפנטים אני לא זוכר עצמי שנהנתי כל כך מסרט כמו שנהנתי מזה
שם: A Pגיל: 2104/07/2003 14:48:35
8/10אייקון ציון
פול ניומן גונב בחן ובקסם את ההצגה. תום הנקס מוכיח שהוא יודע לשחק. צילומים, מוסיקה, אווירה ועלילה סוחפים וגורפים. מעניין.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט