חדשות קולנוע וסרטים

אז מה כדאי לראות באייקון TLV?

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: יאיר הוכנר

הפסטיבל הבינלאומי ה-16 למדע בדיוני ולפנטסיה חוזר לסינמטק תל אביב ב-1 באוקטובר וימשך עד ה-8 באוקטובר. זהו פסטיבל הקולנוע היחיד בישראל שעוסק באופן ספציפי בנושאים מסוג זה והוא פונה לקהל רחב חובבי הז'אנר שיוכלו להנות גם מסרטים רציניים וכבדים לצד קומדיות מופרעות וסרטי אימה מצמררים. השנה המבחר מרשים במיוחד ולכן מומלץ לשריין בהקדם כרטיסים דרך אתר הפסטיבל: http://www.icon.org.il/2012

[*]

1. התעוררות – סרט הביכורים של במאי סדרות הטלוויזיה ניק מרפי הוא מותחן אימים אווירתי מרשים, אלגנטי ואפקטיבי המרתחש בשנת 1921 בפנימיית בנים כפרית שהתלמידים הצעירים בטוחים שמסתובבת בה רוח רפאים. רבקה הול (ויקי, כריסטינה ברצלונה, גנב עירוני) מעולה כפלורנס, סופרת ספקנית שעיקר עיסוקה הוא לחשוף שחיתויות של אנשים המתיימרים לשוחח עם רוחות רפאים. היא עוזרת למשטרת לונדון לפצח פרשיות רמייה מסוגים שונים ותופסת מתחזים למיניהם. הביקור בפנימייה הכפרית ישנה את עולמה לחלוטין. לצידה תמצאו את אימלדה סטנטון המעולה וגם את דומיניק ווסט הנאה. מיועד לחובבי הסרטים "האישה בשחור" או "האחרים".

2. פחד מופלא מ... הכל – סרט ביכורים בריטי נוסף באייקוןTLV והפעם של הצמד כריס הופוול וכריספיאן מילס שגם כתבו יחדיו את התסריט. הקומיקאי הבריטי סיימון פג בתפקיד הראשי כסופר ספרי ילדים מצליח שמחליט להראות לעולם שהוא רציני ומסוגל לכתוב גם למבוגרים. כדי לעשות זאת הוא מחליט לכתוב ספר על רוצח סדרתי ולצורך העניין הוא פוצח במחקר אודות רוצחים סדרתיים בתקופת אנגליה הוויקטוריאנית. בעקבות המחקר הוא מטפח פחד משתק מ... הכל. כאשר הוא צריך חולצה נקייה לפגישה חשובה הוא נאלץ להגיע למקום שבו התחילו כל הפחדים שלו עוד בילדותו, המכבסה. "פחד מופלא מ... הכל" הוא סרט עמוס רעיונות ויזואלים ותסריטאיים, אולי עמוס מדי. בכל אופן, למרות שהסרט לא אחיד ברמתו ולא מצליח באמת להתגבש ליצירה קולנועית בוגרת, כסרט ראשון הוא בהחלט כרטיס ביקור מרשים והוא מצליח לעורר עניין בעתידם של צמד היוצרים.

[*]

3. רובי ספרקס – עוד קומדיה לא שגרתית מגיעה מהבמאים של "מיס סאנשיין הקטנה" ולפי תסריט של זואי קאזאן שהיא במקרה גם השחקנית הראשית. השלושה מספקים את אחד הסרטים המתוקים של השנה החולפת. פול דאנו מגלם סופר ממושקף, ביישן ונוירוטי שזכה להצלחה בימי נעוריו כאשר ספרו הראשון הפך לרב מכר ומאז הוא נמצא במחסום יצירתי. בעצת הפסיכולוג הוא ממציא דמות נשית שתרגש אותו וכך נכתבת לה רובי ספרקס, מלאת החיים, חיוך קסום ואנרגיות חיוביות בלתי נגמרות. הסופר פשוט מתאהב בה ואיננו מצליח להפסיק לכתוב עליה. אבל להפתעתו בוקר אחד הוא מגלה שרובי מסתובבת בדירה שלו. הדמות שאותה הוא כותב חיה ונושמת, היא באמת בת הזוג שלו. זואי קאזאן שכתבה את התסריט מושלמת כרובי ספארקס. בנוסף לפול דאנו תמצאו בסרט גם את אנט בנינג, אנטוניו בנדרס, סטיב קוגן ואליוט גולד. בהחלט אחד הסרטים המצחיקים והקלילים שמוקרנים השנה באייקוןTLV.

4. חילוץ – מותחן עצמאי דל תקציב אך בכל זאת מותח ואפקטיבי למדי שעוסק בנושא מדעי חם במיוחד: ממשקי מוח-מחשב. האם אנחנו יכולים לשהות בתוך מוחו וזכרונותיו של אדם אחר? מדען שהמציא שיטה המאפשרת לסייר בזכרונותיהם של אחרים מנסה את שיטתו על אסיר מסוכן שהורשע ברצח. ניסוי השיטה נקלע לצרות והמדען מוצא את עצמו כלוא בזכרונותיו של האסיר. עכשיו הוא חייב לגרום לאסיר המסוכן להבין שהוא עדיין נמצא בתוך מחשבותיו ולגרום לו לשחרר את תודעתו אבל גם לאסיר יש תנאים: הוא בטוח שניתן למצוא הוכחה במחשבותיו שהוא חף מכל פשע. אם אתם מגיעים לפסטיבל בשביל סרטים שיש בהם נופך קצת יותר פילוסופי "חילוץ" הוא בהחלט מדע בדיוני קשה והוא מיועד בעיקר למיטיבי לכת בנושא.

[*]

שמע את קולי – אחד הסרטים הטובים ביותר של השנה החולפת ובריט מארלינג (עסקה מגונה) כוכבת הסרט ושותפה לכתיבת התסריט וההפקה, פשוט מעולה. עיתונאי וחברתו יוצאים לחקור את מנהגיה המיסתוריים של כת בלוס אנג'לס. המנהיגה היפהפייה טוענת כי היא מהעתיד והיא כאן כדי להדריך את הנבחרים כיצד לשרוד לאחר החורבן הגדול. משימת התחקיר הופכת למסע אישי מפחיד כשהם מוצאים עצמם מעורבים עוד ועוד בכת ומינהגיה. הסרט הזה הוא בית ספר לעשייה קולנועית. בתקציב צנוע ותסריט מהודק ומדויק, הבמאי זאל באטמנגלי מייצר מותחן אפקטיבי מרשים וחזק שלא יישכח במהרה.

ונסיים בסרטים מסקרנים שהייתי שמח לראות בפסטיבל:

1) רובוט& פרנק – סרט הפתיחה הוא דרמה שזוכה לשבחים בארה"ב על הידידות המתפתחת בין פנסיונר והרובוט שמטפל בו. לעומת סרטים רבים שיוצגו בפסטיבל ויתמקדו בפעולה ואימה, דווקא סרט הפתיחה הוא דרמה אנושית ומחממת לב. השחקנים הם פרנק לנגלה, סוזן סרנדון, ליב טיילור, ג'יימס מרסדן ועוד.

2) אנטי-ויראלי – סרט הנעילה של הפסטיבל הוא סרט הביכורים של ברנדון קרוננברג, הבן של דיוויד קרוננברג, שהוקרן בפסטיבל קאן 2012. הסרט שתוכנו מזכיר מאוד את הסרטים המוקדמים של אביו עוסק בוירוסים ובמוטציות גופניות. לפי סרטון הבקרוב חוויית הצפייה צריכה להיות מטרידה במיוחד.

3) הרעב – הקרנה מיוחדת לזכרו של טוני סקוט ז"ל שהפך עם השנים ליצירת פולחן ובעיני מבקרי קולנוע רבים נחשב לסרטו הטוב ביותר. בהשתתפות דיויד בואי, קתרין דנב וסוזן סרנדון הצעירה. הסרט עוקב אחרי סיפור אהבתם של צמד ערפדים בניו-יורק.

4) פארנורמן – מהאנשים שהביאו למסך סרטים מופלאים כמו "קורליין", "החיים בזרם" ו"חתונת רפאים" מגיע סרט חדש על נער צעיר ולא מקובל שיכול לראות את רוחות המתים ואפילו לדבר איתם. כמו הסרטים הקודמים גם סרט זה מיועד למבוגרים וצעירים כאחד.

5) על אחריותכם בלבד - מאת המפיקים של "מיס סאנשיין הקטנה" מגיע סרט עצמאי וקטן עם לב רחב, זוכה פרס התסריט בפסטיבל סאנדנס 2012, על שלושה עיתונאים שיוצאים לחקור את פשרה של מודעה המזמינה אנשים ליצור קשר בנוגע למסע בזמן. מפגש עם מפרסם המודעה ישנה את עולמם.

ועוד שלושה סרטים בקצרה: "בלפלאוור" – דרמה פוסט אפוקליפטית שהיא מחווה לסרטי מקס הזועם. "זנב" – אחרי שהנורווגים ספקו לנו את "צייד הטרולים" עכשיו הם מביאים למסך אגדה נוספת על אשה מפתה עם זנב פרה שניזונה בעיקר מבשרם של גברים. "הזאבים מארגה" - קומדיית אימה ספרדית שעושה עבור אנשי הזאב את מה ש"מת על המתים" עשה עבור הזומבים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט