שנת 1993 הייתה שנת תפנית בחומר ממנו עשויים סרטים: בפעם הראשונה, קיבלו משחקי וידאו את הלגיטימציה, לבסס על עלילתם סרט. לטעמו של כל אדם נוסטלגי, אפילו מעט, זה היה אסון נוראי, הכוונה כמובן היא לסרט "האחים סופר מריו" אחד ממשחקי הוידאו הטובים והאהובים בהיסטוריה.
הסרט היה גרוע בכל כך הרבה בחינות, שקשה מאוד היה למצוא בו אפילו צד חיובי אחד. האמת היא שיש סיבות רבות לכך - לתסריטאים לא היה הרבה עם מה לעבוד מלכתחילה ולמרות כל הכבוד שיש לי לסופר מריו, העלילה לא הייתה הצד החזק שלו ולכן כתבו עלילה חסרת כל קשר למשחק המקורי, וקיבלנו סרט נוראי שאפילו לא מעורר חיבה בקרב מעריצי המשחק.
[*]
הייתי רוצה לכתוב שמאז ועד היום המצב השתפר, אך הייתי משקר, מלבד הבלחות בינוניות לאורך השנים (Resident evil) בסך הכל הוליווד אף פעם לא הבינה את עולם משחקי הוידאו. העיקרון המנחה לבחירת אילו סרטים נעשים, הוא כסף ובמקרים יוצאי דופן גם שאיפה לזכייה בכמה פרסים, המוסיפים יוקרה.
מכיוון שמשחקים לא עשויים מחומר שזוכה באוסקרים, אולפן יעדיף לבחור משחקים שהצלחתם מוכחת ומבוססת, על גבי משחקים עם עלילה מעניינת, בשאיפה להרוויח כמה דולרים מהצופים אשר יראו את הסרט ללא קשר לאיכותו.
[*]
כך קיבלנו את " Tomb raider" במקום "Deus Ex", מבין המשחקים עם העלילה המרתקת ביותר אי פעם בעולם המשחקים, ומשחק שזכה להערכה רבה אך לא להצלחה.
כיום תעשיית המשחקים מתקרבת ברווחיה לתעשיית הסרטים העלילתיים, ונתח השוק שלה גדל וגדל. האולפנים מתחילים להבין את זה - ראינו את זה עם מקס פיין שהיה למרות הכל, סרט מושקע ואפילו מוצלח בעיניי ובמיוחד עם הנסיך הפרסי.
בשנים הקרובות יצאו כמה סרטים עם פונטציאל גדול מאוד כמו "Devil may cry"
ו – "Assassins creed", שניהם מבוססים על משחקים עם חומר רב לעבוד איתו, בסיס מעריצים גדול, עלילה טובה ודמויות מעניינות - בדיוק מה שסרט צריך.
[*]
בסוף חודש נובמבר יוצא בארץ הסרט "ראלף ההורס" המספר על נבל ממשחק וידאו פיקטיבי המואס בהיותו דמות הרשע ויוצא לטייל בין משחקי וידאו קלאסיים כמו סוניק. מעבר ל – "TRON", שדן סביב הנושא ולא בדיוק בתוכו, זו הפעם הראשונה שעלילת סרט מדברת באופן מוחלט על משחק וידאו. זה לא רק פרוייקט מעניין ולפי השמועות גם מוצלח, זהו סימונה של תפנית לטובה ביחס האמביוולנטי של הוליווד כלפי תעשיית משחקי הוידאו.
אמנם זה לקח 19 שנה, אבל אנחנו עומדים לקבל סרטים המבוססים על מדיום שמדבר הרבה יותר אל הצעירים.
מה שהיה שמור באופן כמעט בלעדי לספרים, הופך להיות חלקם של משחקי וידאו והמרוויחים הגדולים עומדים להיות... אנחנו.