חדשות קולנוע וסרטים

עשרת התפקידים הטובים ביותר של טום הנקס

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לאחרונה נוצר באז מחודש סביב טום הנקס. מבקרי קולנוע סבורים שהוא חוזר לעצמו בזכות סרטים כמו "קפטן פיליפס" ו"להציל את מיסטר בנקס". לדעתי הנקס לא ממש נעלם ולא ממש צריך לחזור לעצמו. הציפיות משחקן ברמתו תמיד היו בשמיים ולכן הן לא ממש מציאותיות. הרי אי אפשר באמת לצפות מהנקס שכל תפקיד שהוא יעשה היה תפקיד בעל פוטנציאל לזכייה באוסקר. זה נכון שהוא התבזה בסרטים כמו "צופן דה-וינצ'י" ו"מלאכים ושדים" ובקרוב גם ב"הסמל האבוד" אבל מעבר לכך, מה היה רע בסרטים כמו "ענן אטלס", "קרוב להפליא ורועש להחריד", "לארי קראון" ואחרים? אז לכבוד "חזרתו" של טום הנקס לעצמו, החלטתי לדרג את 10 הדמויות הכי טובות שגילם עד ל"קפטן פיליפס" ו"להציל את מר בנקס". המקום הראשון די צפוי, אבל היו לו עוד 9 דמויות טובות.

10. דרמוט הוגינס / ענן אטלס

[*]

באפוס המבלבל של האח והאחות וואשובסקי ("מטריקס"), טום הנקס גילם 7 דמויות שונות. חלקן היו משמעותיות וחלקן הופיעו לכמה דקות בלבד. כדרמוטהוגינס, הנקס הופיע כמה דקות בודדות על המסך, אבל אלה היו הדקות הטובות ביותר שלו בסרט. הוגינס היא הדמות הכי רחוקה מעצמו שהנקס גילם אי פעם בחייו: סופר אירי עם אופי של עבריין - דמות שיכולה להיות תפורה על שחקנים כמו קולין פארל. בסצנה הקצרה הוא מתעצבן על מבקר שקטל את ספרו וזורק אותו מגג הבניין אל מותו. יהיה מעניין אם יום אחד הנקס יחזור שוב לגלם את הדמות (או דומה לה) בסרט שלם.

9. פול אדג'קומב / גרין מייל

[*]

תמימות, רגישות וחמלה הן צדדים שהנקס תמיד הצליח להביע בצורה בלתי רגילה ובזכות כך הוא הפך להיות כל-כך אהוב. כראש אגף במחלקת נידונים למוות, דמותו מהווה מוטיב מרכזי להפרכת האגף כמקום שכולו מאוכלס באנשים הכי גרועים בעולם. כאג'קומבהוא מפגין חמלה והבנה כלפי אותם פושעים שבסופו של דבר גם הם בני אדם טובים בבסיסם (לפחות חלקם).

8. מייקל סאליבן / הדרך לפרדישן

בהוליווד תמיד הייתה אופנה להציג רוצחים שכירים או סדרתיים כאנשים החכמים ביותר בסביבתם. חניבעל והג'וקר היו כאלה. מייקל סאלבן היה רוצח סדרתי בשירות המאפיה, אבל כאן הדמות לא הייתה הפוכה לגמרי מאופיו של הנקס אלא דמות מצפונית יותר. כשהצופה מצליח להזדהות עם רוצח שכיר – סימן שקורה כאן משהו בלתי רגיל.

7. צ'אק נולן / להתחיל מחדש

[*]

אחת האסכולות הידועות בתחום המשחק היא "Acting Is Reacting" (לשחק משמעותו להגיב). אז מה קורה כאשר אין פרטנר ואין אפשרות להגיב? המשימה הופכת להרבה יותר קשה. ב"להתחיל מחדש" טום הנקס נקלע לאי בודד לאחר התרסקות מטוס. הוא מופיע רוב הזמן לבדו על המסך כך שמשימת המשחק שלו הופכת להרבה יותר קשה, לפחות עד שמגיעה וילסון. הסצנה בא הוא מאבד את וילסון, שהיה בעצם כדורעף, היא הסצנה הטובה ביותר בסרט.

6. ג'וש/ ביג

כבר בשלב מוקדם יחסית בקריירה של הנקס הוא היה צריך לעמוד באתגרים. ג'וש היה ילד שהביע משאלה להפוך למבוגר, וכך הנקס נאלץ לגלם ילד בגוף של מבוגר. הסרט הפך לקאלט אם השנים והדמות לאחת החביבות בהיסטוריה של הקולנוע.

5. קפטן מילר / להציל את טוראי ראיין

[*]

הסרט הקשה ביותר לצפייה בו נטל חלק טום הנקס. סרט שביקר את מלחמת העולם השנייה והפריך את המוות ההרואי בקרב. הסרט לא היה על אומץ תחת אש, אלא על פחד תחת אש והישרדות. היד של קפטן מילר רעדה כבר בסצנה הראשונה בדרך לפלישה לחופי נורמנדי. מילר הוא מורה לספרות שמוצא את עצמו מנהיג מחלקה האמורה להחזיר חייל משדה ההקרב הביתה. מילר מנהיג משימת התאבדות שהוא לא מאמין בה. הוא עושה זאת רק כדי שיוכל לחזור הביתה. בעוד שהנקס מצליח להצחיק או לפתח תקווה עם דמויות אחרות, דרך דמותו הטרגית של קפטן מילר הוא מצליח לדכא.

4. פרופסור דור / לחסל את הליידי

הסרט הכי Underrated של האחים כהן בפרט ושל הקולנוע בכלל. הסרט כל-כך לא מוערך שזה פשוט מעצבן אותי בכל פעם מחדש. פרופסור דור הוא דמות פלצנית ומגוחכת שקל להתענג אליה ועוד יותר קל לצחוק עליה. פרופסור עם מוח מבריק שמנהיג חבורת פושעים טיפשים במטרה לשדוד בנק ובדרך עושה את כל הטעויות האפשריות. זאת קומדיות הטעויות הכי טובה שנעשתה אי פעם לדעתי והרבה בזכות הנקס.

3. ויקטור נבורסקי / טרמינל

[*]

גם בסרט הזה בא לידיי ביטוי כישרונו הקומי של הנקס. נבורסקי מגלם דמות מקרקוז'יה, מדינה מזרח אירופאית שלא באמת קיימת במציאות. הדמות נאלצת להילחם בבירוקרטיה האמריקאית. נבורסקי נתקע כשנה בנמל התעופה. בדמות הזאת נמצאים כל המרכיבים של טום הנקס כשחקן;אופטימיות, תמימות, טוב לב, ותכונת האופי שהוא משחק אותה בצורה הטובה ביותר - נאיביות. נבורסקי היא דמות קומית חכמה שבלעדיה לא היה ממש טעם לסרט הזה. תנסו לשים במקומה כל שחקן אחר ותבינו שהסרט לא יכול להיות שלם בלעדיו.

2. אנדרו בקט / פילדלפיה

האוסקר הראשון של טום הנקס באחד הסרטים הכי חשובים באותה תקופה. הנקס מגלם הומוסקסואל חולה איידס. כשמעסיקיו מבינים שהוא חולה, הוא מפוטר. בקט מחליט להחזיר מלחמה ולתבוע את מעסיקיו. בקט היא דמות שמתחילה כבריאה ומתדרדרת הדרגה מבחינה נפשית ופיזית עד למותה הבלתי נמנע. דמות שלא קל להזדהות איתה בהתחלה אבל די מהר אי אפשר שלא. דמות שהייתה סמל למאבק לזכויותיהם של חולי איידס ונשאי הנגיף.

1.פורסט גאמפ / פורסט גאמפ

[*]

כמו "Born In TheUsa" של ברוס ספרינגטין במוזיקה, כך "פורסטגאמפ" בקולנוע: הסרט מזקק לתוכו את תמצית האמריקניות. "פורט גאמפ" הוא ארה"ב, וארה"ב היא פורסטגאמפ. אי אפשר שלא להתחבר לדמויות פשוטות ובעייתיות מבחינה חברתית כמו פורט גאמפ. מילדות דרך ההתבגרות ועד שהוא הופך לאב, הדמות שמגלם הנקס עוברת בנקודות היסטוריה חשובות שנוגעות לכל אמריקאי באשר הוא כולל נגיעות במקומות הכי כואבים.

האוסקר השני והאחרון של טום הנקס. אל תתפסו אותי במילה אבל זאת כנראה הדמות האהובה בהיסטוריה של הקולנוע והשחקן האהוב מכולם. ולמה הנקס כל-כך אהוב? כי הוא הכי רחוק מלהיות כוכב קולנוע ובכל זאת הגיע הכי רחוק מרובם. רק דניאל די לואיס ומריל סטריפ נמצאים ביתרון של אוסקר אחד יותר ממנו לתפקיד ראשי (ג'ק ניקולסון זכה ב 3, אבל אחד מהם היה על תפקיד משנה). אם כמו שאומרים בתקופה האחרונה, טום הנקס חוזר לעצמו, זה רק עניין של זמן עד שהוא ישיג את השלישי.
תגובותהוסף תגובה
2כדי לדייק ג'יימס סטיוארט לקח הכי הרבה אוסקרים כשחקן מוטי (41) | 08/02/2014 18:46:00
1מגניב רק שהזכרת כאן כמה סרטים ממש גרועים כמו לארי קראון, להציל את מיסטר בנקס וטרמינל ולא הזכרת סרטים טובים כמו טרנר והוטש ואפולו 13 יורי (33) | 06/02/2014 12:56:58
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט