חדשות קולנוע וסרטים

למות מפחד – 5 סרטי אימה מומלצים ליום שישי ה-13

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחת האמונות הטפלות החזקות בעולם המערבי אומרת שיום שישי ה-13 מביא מזל רע. השילוב של המספר 13 שמסמל מזל רע עם יום שישי, שגם הוא מסמל יום מבשר רעות, מביא מיליוני אנשים להאמין שהיום הזה פשוט מקולל. מולם עומדים מיליוני מעריצים של סרטי אימה שבשבילם זה יום חג לצפייה בסרטי האימה.

במקום המרתונים הקבועים של "סיוט ברחוב אלם", "יום שישי ה-13" ו"ליל המסיכות" הבאנו לכם רשימה של חמישה סרטי אימה מומלצים מהשנים האחרונות שכדאי לכם לראות. הסרטים נצפו באדיבות ספריית האוזן השלישית וניתנים להשאלה בספרייה.

הפולחן (The Sacrament)

סרטו החדש של טי ווסט ("קדחת הבקתה 2", "הבית של השטן") הוא מותחן אימה העוקב אחר פטריק, צלם אופנה שנוסע לפגוש את אחותו, נרקומנית לשעבר, יחד עם הקולגות שלו בקהילה המרוחקת בה היא חיה – עדן פריש.

כשפטריק מגיע למקום אחותו מספרת לו שלאחר שעזבה את בית הגמילה בו טופלה היא הגיע לעדן והשתקמה. היא נראית מאושרת, בריאה ונקייה.פטריק, שמנסה להבין את הסוד של הקהילה המלוכדת, נעזר באחותו בשביל להשיג ראיון עם אב הקהילה ובמהרה מגלה שעדן פריש היא לא הקהילה השלווה שהיא מתיימרת להיות.

הסרט מבוים בסגנון Found Footage והוצג בפסטיבל ונציה ב - 2013. בסרט אלמנטים הלקוחים מאירועים אמיתיים כמו האירועים בג'ונסטאון, שם התרחשה בשנות ה - 70 אחת ההתאבדויות ההמוניות הגדולות והמפורסמות בהיסטוריה. “The Sacrament ” מראה לנו את הצדדים האפלים של הטבע האנושי ולמה הוא באמת מסוגל כשהוא נשלט ע"י רוע. הוא לעיתים קשה לצפייה אך בהחלט מדובר בסרט ששווה לצפות בו.



לעמוד הסרט באתר האוזן: הפולחן

אתה הבא בתור (You’re Next)

סרט האימה העצמאי של אדם וינגארד, שהיה אחראי על אנטלוגיית V\H\S המצוינת, עוקב אחרי ארין, שמתלווה לבן זוגה קריספיאן לאיחוד משפחתי בבית החופשה המבודד שלהם במיזורי. כאשר ארין, קריספיאן ושאר בני המשפחה יושבים לארוחה משפחתית שניים מהם נורים בקשת ולאט לאט אנחנו מגלים שהם הפכו למטרה של חבורת רוצחים מקצועיים במיוחד שעוטים מסיכות. [*]

הסרט שייך לתת-ז'אנר הפלישה לבתים שהפך לפופולרי בשנים האחרונות עם סרטים כמו "הבית האחרון משמאל" ו"הטיהור". הוא אולי לא מצליח להגיע לרמה של השניים האלה, אבל עם כמה סצנות בלתי נשכחות, הרבה מתח ובימוי מצוין של וינגארד הוא בהחלט אחד מסרטי האימה הטובים ביותר של 2013.



לעמוד הסרט באתר האוזן: אתה הבא בתור

יומן המתים (Diary Of The Dead)

ג'ורג א. רומרו הכניס את עצמו להיכל התהילה של ז'אנר האימה כבר עם סרטו הראשון "ליל המתים החיים", שהפך לקלאסיקת אימה ונחשב עד היום ליצירת מופת ולסרט הזומבים החשוב בכל הזמנים. "יומן המתים" מ-2007 הוא הסרט החמישי בסדרת סרטי הזומבים המפורסמת של רומרו ש"ליל המתים החיים" פתח.

הסרט מצולם ברובו בפאונד-פוטג' ונפתח עם צילומי סטודנטים לסרט אימה קטן (מחווה קטנה לסרטו ההיסטורי של רומרו) אלא שלאט לאט אותו צילום של סרט הופך לתיעוד של תהליך ההשתלטות של הזומבים על העיר.כמו "ליל המתים החיים" האלמותי גם "יומן המתים" הוא סרט עצמאי, שהופק בתקציב מזערי של 2 מיליון דולר (אך עדיין פי 20 כמעט מהסרט הראשון בסדרה).

רומרו לא חסך בביקורת בסרטיו עד היום- ב"ליל המתים החיים" זו הייתה הביקורת על מלחמת וייטנאם, בסרטי ההמשך ביקורת על תרבות הפופ והצריכה ועד לסרט הזה, שמכיל ביקורת בוטה על התקשורת ועל אמצעי מדיה החדשים. מי שאוהב זומבים יהנה מאחד מסרטי הזומבים הכי מהנים, מותחים ומגניבים שיצא לי לראות.



לעמוד הסרט באתר האוזן: יומן המתים

קדושות מעונות (Martyrs)

פסקל לוגייה שהיה אחראי גם על "House of voices" מייצר את אחד מסרטי האימה הגדולים של שנות האלפיים.

הסרט עוקב אחר בחורה במסע נקמה נגד אלה שעינו אותה 15 שנים קודם כשהייתה נערה. אליה מצטרפת חברתה שניסתה לשקם אותה במשך השנים ומוכנה להקריב את עצמה בשביל לעזור לחברתה לצאת מהבוץ. הדברים כמובן מסתבכים.

מבלי לתת ספוילרים לסרט אני אגיד שזהו אחד מסרטי האימה הקיצוניים ביותר שאני ראיתי. הוא נחשב למוביל בגל האימה הצרפתי החדש (New French Extremity) ואין הרבה מילים שיכולות לתאר אותו יותר טוב מפורץ דרך. הסרט מאתגר את הצופים עם רמה חדשה של אלימות וקיצוניות שלא ראינו לפני וגם לא ממש מאז. מדובר בסרט חובה לכל חובב אימה שאני מאמין שעם השנים יקבל מעמד של סרט מגדיר-ז'אנר כמו "ליל המתים החיים", "מגרש השדים" ו"סיוט ברחוב אלם".



לעמוד הסרט באתר האוזן: קדושות מעונות

Tusk

במאי הקומדיות העצמאי והאהוב קווין סמית' ("ג'יי ובוב השקט") עשה את צעדיו הראשונים בז'אנר האימה עם "כנסיית הפחד" שלא זכה להצלחה (וחבל שכך). ב-2014 הוא חוזר לז'אנר עם Tusk"", קומדיית האימה שאמורה להיות הראשונה בטרילוגיית "הצפון האמיתי" שלו.

הסרט עוקב אחרי שדרן בפודקאסט אינטרנטי (מייקל פארקס המצוין מ"כנסיית הפחד") שיוצא לראיין כוכב של סרטון ויראלי מזעזע במיוחד. כשהוא מגלה שאותו "כוכב" לא יוכל להשתתף בראיון לפודקאסט הוא מנסה למצוא מרואיין אחר. כשהוא מוצא מרואיין הוא כולא אותו ומבצע בו שינויים פיזיים שמטרתם להפוך אותו לניבתן (כן, אתם קוראים נכון).

"Tusk" לא נקי מפגמים אבל ההומור הקיצוני שלו, המשחק המצוין והרעיון המופרע שבבסיסו יזעזעו ויהרגו אתכם מצחוק בו זמנית. זה הסרט שלא ייצא לכם מהראש הרבה זמן והוא בהחלט ראוי לצפייה.



לעמוד הסרט באתר האוזן: Tusk
זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט