חדשות קולנוע וסרטים

אוסקר 2016: הלילה של דיקפריו ו"ספוטלייט"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לא קמתם באמצע הלילה לראות את האוסקר? הנה סיכום הטקס דקה אחרי דקה עם כל הזוכים והמפסידים הגדולים, הנאומים המרגשים ופרשנויות.

3:35 כריס רוק מתחיל את הטקס בנאום פתיחה חד וארסי שתוקף ישירות את חוסר הגיוון באוסקר השנה. "אנחנו בטקס פרסי האקדמיה הידוע גם כטקס הבחירות של האנשים הלבנים", פתח רוק והמשיך בנאום שהוא לא פחות חשוב ממצחיק בו הוא תוקף את חוסר הגיוון בתפקידים שניתן לשחקנים שחורים ואת הגזענות הממוסדת של הוליווד שאנשיה מתנהלים כקליקה לבנה וסגורה. "אם היו מעניקים מועמדויות למנחים, לא הייתי נכנס לכאן".

3:47 זכייה ראשונה הערב ל"ספוטלייט" בקטגוריית התסריט המקורי לג'וש סינגר וטום מקארתי.



[*]

3:53 ראסל קרואו וריאן גוסלינג מגישים את פרס התסריט המעובד לצ'ארלס רנדולף (בעלה של מילי אביטל הישראלית, שקרא לה "אני אוהב אותך" בעברית מהבמה) ואדם מקיי על "מכונת הכסף". שימו לב שבפרס התסריט המעובד והתסריט המקורי זכו במאים שכתבו את התסריט לסרטם.

4:13 שנת הפריצה של אליסיה ויקנדר נמשכת עם זכייתה בפרס שחקנית המשנה על "הנערה הדנית". ויקנדר נרגשת מודה להורים שלה "תמיד גרמתם לי להאמין, גם אם לא הייתי מאמינה שאגיע ליום זה".

4:21 פרס עיצוב התלבושות והעיצוב האמנותי הולכים ובצדק ל"מקס הזועם: כביש הזעם".

4:27 פרס שלישי ברצף ל"מקס הזועם" שלוקח כצפוי את הזכיות בקטגוריות הטכניות וזוכה גם בפרס האיפור הטוב ביותר. האם הוא יזכה גם בפרסים משמעותיים יותר במהלך הערב?

4:35 "האיש שנולד מחדש", הפייבוריט לזכייה בטקס, עם פרס ראשון וראוי בהחלט על הצילום לעמנואל לובצקי.

4:42 עוד פרס מוצדק ל"מקס הזועם" הפעם על העריכה

4:51 "מקס הזועם" ממשיך לפגוע כמעט בכל הקטגוריות בהן הוא מועמד. כעת הוא זוכה בגם בפרס עריכת הסאונד ומיקס הסאונד. עם 6 זכיות עד כה, "מקס הזועם" מתחיל לפתוח פער רציני מהמתחרים, בינתיים רק בזכיות בקטגוריות המשניות והטכניות יותר.



שימו לב שלאור העובדה שהמתמודדים היו צריכים לחלוק את נאומיהם מראש עם צוות האוסקר, הנאומים השנה קצרים מהרגיל ולא עולים על דקה ולפני שהמוסיקה מתחילה להתנגן ולהורות לנואמים לרדת מהבמה.4:57 הפתעה אמיתית ראשונה נרשמת בטקס. "אקס מאכינה" גובר על "מקס הזועם" ו"האיש שנולד מחדש" וזוכה בפרס האפקטים המיוחדים. ולחשוב שהמפיצים המקומיים נמנעו מלהביא אותו לקולנוע בישראל.

5:00 הופעת אורח חביבה של R2D2, BB8 ו-C3P0 (שמופתע מהדימיון שלו לפסלון האוסקר), הלא הם הדרואידים מ"סטאר וורס", כולל איחוד מרגש בינם לבין מלחין הסרטים ג'ון ויליאמס.

5:10 זכייה ראשונה לצ'ילה אי פעם באוסקר. אמנם בסרט האנימציה הקצר ולא בסרט הזר, אבל היי זה גם משהו.

5:12 באז וודי מ"צעצוע של סיפור" מכריזים על הזכייה הכי צפויה השנה: "הקול בראש" הוא סרט האנימציה הטוב ביותר. כרגיל "פיקסאר" לוקחים את האוסקר.



5:14 קווין הארט מבקש מהקהל להריע לכל השחקנים השחורים שלא קיבלו מועמדות השנה. "הגעתי לטקס השנה כי הייתי בטוח שלפחות אקבל מקום בשורה הראשונה עם כל הבלגאן מסביב, אבל אפילו את זה לא קיבלתי", צוחק הארט.

5:25 ממשיכים עם סוגיית השחורים. כריס רוק מראיין צופי קולנוע אפרו-אמריקאים בקומפטון ומוציא את הבדיחה הטובה בטקס עד עכשיו. כריס רוק: "מה הסרט האהוב עלייך של שחקנים לבנים השנה?". אישה: "'ליד הים' של אנג'לינה ג'ולי". רוק: "לעזאזל, אפילו אנג'לינה לא הייתה אומרת את זה".

5:30 הפתעה נוספת כשמארק ריילאנס זוכה בפרס שחקן המשנה על תפקידו כמרגל רוסי ב"גשר המרגלים". אכזבה עצומה לסטאלון שהיה פייבוריט עם הקאמבק שלו ב"קריד" ולא ישחזר את האוסקר שקיבל לפני 40 שנה על "רוקי". "זו תקופה נהדרת להיות בה שחקן", אומר ריילאנס.

5:43 "איימי" זוכה בתואר הסרט הדוקומנטרי הטוב וגובר על "ארץ הקרטל" שסומן כפייבוריט.

5:48 נשיאת האקדמיה שריל בון אייזקס מתייחסת בנאומה לסוגית הגיוון הגזעי ומבקשת מהמצביעים לעצב יחד עתיד בו כולם יוכלו להיות גאים. באופן אירוני רגע לפני הוצג פרס מפעל החיים שהוענק לבמאי ספייק לי, שמחרים את הטקס בשל אפליית השחורים לטענתו.

6:08 פרס הסרט הזר: "הבן של שאול", סרט השואה ההונגרי, זוכה כצפוי. נקודה ישראלית - הסרט פותח בחממת התסריטים של סם שפיגל בירושלים. "גם בזמנים הקשים ביותר יש קול בתוכנו שיכול לאפשר לנו להישאר אנושיים", אמר במאי הסרט לסלו נמש.

בינתיים נעדכן אתכם שבתואר סרט האוסקר המועדף על גולשי אתר סרט זכה "האיש שנולד מחדש" עם 21.2% מהקולות, כשמיד אחריו "להציל את מארק וואטני" עם 20%, "מקס הזועם" עם 17%, "גשר המרגלים" עם 16.5% ו"חדר" עם 12.9 אחוז מקולות הגולשים.

6:23 המלחין הותיק אניו מוריקונה ("הטוב, הרע והמכוער") זוכה לראשונה לאחר 6 מועמדויות בפרס הפסקול הטוב ביותר. את נאום התודה הנרגש הוא נושא באיטלקית.

6:27 תיהנו מהשיר הזוכה של סם סמית' באוסקר מהסרט "ספקטר", שהקדיש את הפרס לקהילה הגאה

6:37 מגיעים לרגע האמת. פרס הבמאי, שיכול להצביע על הזוכה בפרס הסרט. והזוכה הוא: אלחנדרו גונסלס אינאריטו. בפעם השלישית בהיסטוריה והראשונה מזה עשרות שנים זוכה אותו הבמאי בשני פרסים ברציפות שנה אחר שנה לאחר זכייתו על "בירדמן" בשנה שעברה. גם המפיק הישראלי ארנון מילצ'ן זוכה לתודה מהבמאי שמוסיף ברוח הטקס השנה: "עלינו לשחרר את עצמנו מדעות קדומות ושצבע העור שלנו יהיה בלתי משמעותי בדיוק כמו אורך השיער שלנו".

6:48 ברי לארסון זוכה בפרס השחקנית הטובה ביותר על הסרט "חדר". מועמדות ראשונה וזכייה ראשונה לשחקנית הצעירה, שעד כה לא הייתה מוכרת לקהל הרחב ונחשבה לשחקנית אינדי מוערכת.

6:56 סוף סוף הרגע לו חיכו בהוליווד שנים קרה. אחרי 6 מועמדויות, ליאונרדו דיקפריו זוכה בפרס השחקן הטוב ביותר על "האיש שנולד מחדש". "אתה כישרון אדיר שפילס את דרכו להיסטוריה של הקולנוע", אמר דיקפריו לבמאי הסרט אינאריטו. לסיום הוא התריע בפני השינוי האקלימי בכדור הארץ: "זה האיום הגדול והמוחשי ביותר על קיומנו ואנו צריכים להכיר בו ולהשפיע על המנהיגים שיכירו בו. אני לא לוקח את האיום הזה כמובן מאליו ולא לוקח את הלילה הזה כמובן מאליו".

[*]

7:00 מורגן פרימן מגיש את פרס הסרט הטוב ביותר. נדמה שהאקדמיה עשתה כמיטב יכולתה להגדיל את ייצוג האפרו-אמריקאים בין מגישי הפרסים. והזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר הוא: ספוטלייט". זה לא היה צפוי, במיוחד לאחר זכיותיהם של אינאריטו ודיקפריו בפרסי הבימוי והמשחק, ולאור העובדה ש"ספוטלייט", שעוסק בחשיפת עיתון ה"בוסטון גלוב" על טיוח של התעללות מינית של כמרים בכנסייה, זכה רק בפרס נוסף אחד הערב לתסריט המקורי. "אנו מקווים שהרעש שעשתה הפרשה הזו והסרט הזה יעשה את כל דרכו עד לותיקן", אמר מפיק הסרט.

לסיכום: זה היה טקס עם מספר זכיות צפויות ומרגשות, טקס אותו יזכרו בעיקר בשל זכייתו של דיקפריו והמהומה שהייתה לגבי ייצוג השחורים בטקס וגם בזכות הזכייה המפתיעה של "ספוטלייט" שעקף ברגע האחרון את "האיש שנולד מחדש". "מקס הזועם" סיים כסרט עם מספר הזכיות הרב ביותר (6) אך לא זכה באף אחת מהקטגוריות המרכזיות. נתראה באוסקר 2017!

בחידון האוסקר של הגולשים שלנו ובכרטיסים מתנה לסרטים במבצעי חודש מרץ זכה הגולש רגב צברי עם מאזן מרשים של 16 ניחושים מתוך 20 קטגוריות. מבקרי האתר שלנו פחות הרשימו ואף אחד מהם לא ניחש נכונה יותר מ-4 קטגוריות מתוך 7 המרכזיות בכתבת הימורי האוסקר.

לרשימת המועמדים והזוכים המלאה לחצו כאן
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט