חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל הקולנוע הגאה: ראיון עם יוצרי וכוכב הסרט "תיאו והוגו"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסרט הצרפתי "תיאו והוגו" נפתח בסצנת מין ארוכה ומפורטת, יותר ממה שתוכלו לראות אי פעם בסרט מיינסטרימי. סצנה שמפגישה בין שני גיבורי הסרט, מציגה את ההתאהבות הראשונה והטהורה דווקא בתוך מועדון סקס מחתרתי מרובה משתתפים בפריז. בסצנה הזו גם נזרע הקונפליקט הגדול בו עוסק הסרט – כיצד לקיים מערכת יחסים בין נשאי איידס. "בהתחלה היה קצת מפחיד לצלם את הסצנות החושפניות האלה, אבל זה היה יותר מרגש לעשות את זה. כל הסרט היה מפחיד אבל גם מרגש", מספר ג'ופרה קוט, המגלם את תיאו.

קוט הגיע יחד עם במאי הסרט אוליבייה דוקאסטל וז'ק מרטינו לפרמיירה של "תיאו והוגו" במסגרת פסטיבל הקולנוע הגאה, המתקיים בסינמטק תל אביב במהלך שבוע הגאווה ויסתיים ביום שלישי. לכבוד הגעתם התיישבנו לראיון על הסרט הייחודי והמרתק, שמומלץ למי שאוהב את הקולנוע שלו אדג'י ומאתגר.

הנושא של איידס הוא מאוד רגיש בקהילה הגאה. מדוע בחרתם למקד את הסרט סביבו?

מרטינו: "בדיוק בגלל הרגישות הזו. הרבה אנשים בקהילה לא רוצים להתמודד איתו לכן חשוב לנו לעסוק בכך. חמישה מהסרטים שביימנו עד היום עסקו בנושא הזה. היום אנשים בדרך כלל לא מתים מהמחלה כפי שזה היה לפני 20 שנה, כך שאנו יכולים לעסוק בנושא הזה בצורה שונה מאוד. אם בסרט הראשון שלנו הדמות נפטרה בסוף מאיידס, כיום ניתן לדמיין עתיד משותף וזוגי ביחד גם עם המחלה, סיפור האהבה הוא עדיין אפשרי. זה משהו שהשתנה מבחינת נקודת המבט לאורך השנים".

דוקאסטל: "גם האופן בו אנשים הגיבו לסרט מאוד שונה בין מדינות. במכסיקו מאוד ריגש צופים שבסצנות בית החולים הצוות הרפואי לא שופט את החולים. הם לא האמינו שכך זה קורה במציאות כי אצלם יש שיפוטיות רבה לגבי המחלה. בצפון אמריקה לעומת זאת אנשים הופתעו שאתה יכול לקבל טיפול בבית חולים בלי להציג כרטיס אשראי".

[*]

מרטינו ודוקסאטל הפכו זוג לאחר שז'ק כתב תסריט למיוזיקל וחיפש במאי ועורך לתסריט שכתב. מאז השניים מבלים את חייהם ביחד וגם מביימים את סרטיהם כצמד, כש"תיאו והוגו" הוא סרטם השמיני, שכמו מרבית סרטיהם עוסק אף הוא בקהילה הלה"טבית.

איך זה לביים את הסרטים ביחד?

דוקאסטל: "זה מאוד נחמד. אנחנו מאוד שונים אחד מהשני וזה עוזר . לפעמים אם אנחנו לא בטוחים לגבי החלטה בתסריט או בסט אנחנו מתייעצים עם האחר ואז מחליטים. זה גם טוב כי זה נותן יותר סיוע ולא מטיל את כל האחריות על אדם אחד". מדוע חשוב לכם לביים סרטים שעוסקים בקהילה?

מרטינו: "מאחר ורוב הסרטים עוסקים בהטרוסקסואלים, הקולנוע הזה לא צריך אותנו. בעבר כשניסינו לכתוב קומדיה רומנטית על בחור ובחורה לא הצלחנו למצוא תקציב. אני מאמין שאנשים שמממנים קולנוע לא מרגישים שהם צריכים אותנו כדי לביים סרטים על סטרייטים. כשאנחנו עושים קולנוע שעוסק בקהילה הם כנראה יותר סומכים עלינו וזה גם הנושא שקרוב יותר לליבנו".

"תיאו והוגו" הוא תפקידו המשמעותי הראשון של קוט שצריך להיחשף בו הן פיסית והן רגשית, ולהשתתף בסצנות תובעניות כנשא המחלה. הוא נבחר לאחר תהליך ארוך של אודישנים לצד פרנסואה נמבוט, המגלם את הוגו, ויגיע גם הוא להקרנת הסרט מחר (שני) בסינמטק ת"א.

כיצד בנית את הקשר עם פרנסואה כדי שהוא יהיה אמין על המסך?

קוט: "מההתחלה ידענו שזה תפקיד שיגרום לנו לקשר אינטנסיבי כי זה התפקיד הגדול המשמעותי של שנינו והיה מאוד חשוב לנו שנוכל להרגיש בנוח אחד עם השני. גם בעוד 10 שנים כשתהיה לי קריירה אני מאמין שתמיד ישאלו אותי על התפקיד הזה. בנינו משהו מאוד חזק ביחד, נפתחנו אחד בפני השני ללא סודות וסייענו אחד לשני. אנחנו מאוד קרובים עד היום, גרים 10 דקות אחד מהשני ומקדמים את הסרט ביחד".

[*]

אתה מוצא נקודות השקה בינך לבין תיאו?

"אני מרגיש מאוד שונה מתיאו הוא מאוד ביישן ומאורגן ואני פחות. אבל יש לי גם הרבה דברים דומים לתיאו – אני גם רומנטיקן כמוהו וגם אדם שמתפתח – אני מרגיש כמותו שאני לא רוצה להיות אותו אדם כל חיי, אלא להתפתח בדרכי".

"תיאו והוגו" זכה להצלחה גדולה בפסטיבל ברלין האחרון, כשזכה בפרס בחירת הקהל בתחרות ה"טדי" לקולנוע גאה. בנוסף הוצג הסרט בעשרות פסטיבלים ברחבי העולם ואף נרכש להפצה בספרד ובפולין בנוסף לצרפת.

עד כמה הזכייה ב"טדי" עזרה להצלחת סרט?

מרטינו: "זה מאוד עזר לנו בהפצה ברחבי העולם, הסרט הגיע לפסטיבלים במדינות שמעולם לא היינו בהם כמו תאילנד ומכסיקו, כך שהפרס מאוד אחראי לחשיפה של הסרט הזה".

ג'ופרה: "זה תמיד מפתיע לזכות בפרס כי לא ציפינו לזכות בכלום ו'טדי' היה יותר גדול ממה שהיינו יכולים לצפות. זה חלק מהעובדה שהחיים יכולים להיות מפתיעים ונהדרים לפעמים".

• הקרנת הסרט תתקיים ביום שני ה-6.6 בשעה 20:00 בסינמטק תל אביב לפרטים ורכישה: לחץ כאן
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט