חדשות קולנוע וסרטים

"האימה מתקדמת למיינסטרים", ראיון עם צמד במאי "ג'רוזלם"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בחמישי שעבר יצא לבתי הקולנוע בישראל סרט האימה הישראלי "ג'רוזלם", שזכה להצלחה גדולה ברחבי העולם, ובשבוע שעבר התבשרנו כי "ג'רוזלם 2" נמצא כבר בעבודות. תפסנו את האחים יואב ודורון פז ("פובידיליה", "מתים לרגע"), אשר ביימו את הסרט ביחד, לראיון מיוחד לאתר "סרט"
הטייטל שהולך עם הסרט הוא "הסרט הישראלי הכי נצפה אי פעם", איך הגעתם לכך?

"אנחנו יודעים שזה נשמע מופרך קצת אבל נמכרנו כבר ל-30 מדינות ברחבי העולם, בארה"ב זה הגיע כמעט לכל שרתי ה-VOD של הכבלים וכמובן לפלטפורמות אונליין כמו ITUNES ו-HULU שם היינו במשך שבוע מקום שני בסרטי האימה ומקום 30 בכל החנות, וזה רק בארה"ב".

איך התגובות בארץ?

"ההקרנה הראשונה בארץ הייתה לפני שנה מול צוות, חברים ומשפחה והייתה כיפית אבל המבחן היה הקרנה כמה ימים לאחר מכן בפסטיבל ירושלים. האולם היה מפוצץ בקהל צעיר עם אנרגיות מטורפות. זו הפעם הראשונה בה הבנו שהסרט עובד".



"ג'רוזלם" עוקב אחרי ריצ'ל (יעל גרובגלס) ושרה (דניאל ג'יידלין) שתי תיירות אמריקאיות שמגיעות לטייל בישראל. בדרך לארץ הן פוגשות במטוס את קווין (יון תומרקין). הוא משכנע אותן לנסוע לירושלים וביחד הם מגיעים למלון בעיר העתיקה בו מארח אותם עומאר (תום גרציאני).

בערב יום כיפור מתרחש אסון. המתים קמים מקבריהם ומפלצות ענק מתחילות להשתולל ברחבי ירושלים, ההופכת לבית מטבחיים אחד גדול. הסרט הוא בסגנון פאונד פוטאג' אך במקום להציג את הסרט ממצלמה ביתית, בחרו הבמאים להציגו מהזווית של משקפי גוגל גלאס החכמים.

איך היה לצלם בירושלים עם כל בעיות האבטחה?

"לא קל לצלם בירושלים, היא גם מאוד צפופה, גם מאוד קשה עד בלתי אפשרי לסגור חלקים בעיר העתיקה. האסטרטגיה שלנו מראש הייתה לשמור על פרופיל נמוך, צוות קטן וצילום במצלמות קטנות תוך כדי התמזגות בקהל. לא סגרנו רחובות, צילמנו בשטח. השחקנים שלנו היו עם נק-מייקים שאף אחד לא ראה וככה צילמנו את הסצנות ברחובות ומקומות קדושים בלי למשוך תשומת לב. היו גם תקלות, לפעמים גירשו אותנו, באמת הייתה הפקת גרילה".

מלבד העיר העתיקה הראיתם בסרט גם את ירושלים האחרת, זו שלא מקבלת תשומת לב, היותר צעירה

"כתרמילאים מנוסים, רצינו להעביר את התחושה של תרמילאים שמגיעים לירושלים, פוגשים אנשים ומתגלגלים ממקום למקום. רצינו להראות את ירושלים הצעירה ולא המתוירת והשבעה".

קיבלתם תקציב מקרנות בארץ?

"קיבלנו את התקציב בדיעבד, יצאנו לדרך לבד לגמרי אחרי דחייה ואמרנו שאנחנו לא מחכים ועושים את זה בעצמנו. רק לאחר מכן קיבלנו תמיכה ממפעל הפיס, קרן רבינוביץ' וגם מהמיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים".

[*] אתם מרגישים שיש הדרה של סרטי ז'אנר מקרנות שונות?

"אנחנו חושבים שלא יודעים לקרוא את התסריטים האלה. הלקטורים פחות מכוונים לתסריטים האלה בגלל שהז'אנר עוד בחיתולים בארץ. לרוב זה לקטורים שבאים מדרמות, כותבים דרמות ורוצים לראות דרמות. אין מספיק אנשים בקרנות שמגיעים מסרטי ז'אנר. יחד עם זאת דברים משתנים לאט לאט לכיוון הטוב ומתגבשת כאן קהילת יוצרים של הז'אנר. הטלוויזיה וגם הקולנוע מתקרבים לכיוון של אימה שמתקדמת למיינסטרים, זה מעלה את הביקוש לדברים יותר אפלים".

השימוש במשקפי גוגל הוא משהו שלא ראינו לפני על המסך. איך הגעתם לזה?

"מאוד אהבנו את הרעיון שאפשר להשתמש בשתי שכבות של הסיפור: הראשונה היא השכבה המוכרת - התמונה, הסאונד וכד' ומעל הכל עוד שכבה שמספרת סיפור בצורה טכנולוגית עם פייסבוק והודעות וירטואליות. אנחנו מאוד אוהבים את הטכניקה הזו שיש עולם פנימי שמועבר דרך העולם הווירטואלי".

האפקטים בסרט בולטים לטובה, במיוחד המפלצות. איך הצלחתם להגיע לתוצאה כזו אם תקציב כל-כך נמוך?

"הקפיצה של הטכנולוגיה אפשרה לזה לקרות, כשהיום הדבר המרכזי הוא לא כסף אלא זמן. הצלחנו לגייס אנשים מהשורה הראשונה שנתנו את הנשמה שלהם לפרויקט הזה. אנשים שלרוב עושים פרסומות מסחריות שמפרנסות אותם יפה, אבל לא באים לידי ביטוי ברמה האמנותית. כשאין כסף צריך תשוקה, וזה מה שקרה כאן".

[*]

מלבד עבודה על שתי סדרות טלוויזיה כרגע, בשבוע שעבר התבשרנו כי כי במאי הסרט המקורי, דורון ויואב פז, יביימו סרט המשך בו הצופים יוכלו לשלב את עצמם בתוך עלילת הסרט באמצעות משקפי מציאות מדומה. עלילת סרט ההמשך תתרחש אף היא בישראל ובשפה האנגלית.

אם כבר טכנולוגיה, התבשרנו שבסרט השני אתם הולכים לקפוץ עוד יותר עמוק בנושא זה ולהשתמש במציאות מדומה

"אנחנו רוצים לשמור את השילוב של ישן וחדש. לחוות את העיר העתיקה של ירושלים בטכנולוגיה חדשה. מי שהתנסה במציאות מדומה מבין שהדבר הזה יעשה מהפכה בדרך שבה אנחנו צורכים קולנוע ואנחנו רוצים להיות שם".

מה אתם עושים בימים אלה?

"אנחנו בתקופה פסיכית. חוץ מעבודה על הסרט השני וכל הטירוף סביב יציאת הסרט הראשון לבתי הקולנוע בישראל, אנחנו עובדים על דרמה יומית לערוץ הבידור בשם "פול מון" על חבר'ה שזרוקים בתאילנד ומשחקים בה יובל שרף, צחי הלוי ומאור שוויצר. בנוסף לזה אנחנו עובדים על עונה שנייה של 'מתים לרגע'.
זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ ג'רוזלם (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט