חדשות קולנוע וסרטים

זה כל הקסם: סרטי הקוסמים והמכשפים הגדולים בכל הזמנים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
השבוע יוצא לבתי הקולנוע הסרט "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" - הראשון בסדרת הסרטים החדשה מעולמה של מחברת "הארי פוטר" ג'יי.קיי רולינג. לכבוד כך בחרנו את חמשת הסרטים הטובים ביותר שעוסקים בתחום הקסם והכישוף
הסרט "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" מבוסס על הספר מאת ג'יי. קיי. רולינג ומהווה סרט ספין-אוף לסדרת סרטי "הארי פוטר". העלילה מתרחשת 70 שנה לפני סרטי "הארי פוטר" ועוקבת אחר הסופר ניוט סלמנדרה בקהילה הסודית של מכשפות וקוסמים בניו יורק. בסרט מככבים זוכה האוסקר אדי רדמיין ("התאוריה של הכל"), קולין פארל ועזרא מילר.

"חיות הפלא" צפוי להיות החלק הראשון מבין חמישה סרטים ברפנצ'ייז החדש, כאשר הסרט שני צפוי לצאת בשנת 2018 והשלישי ב-2020. הביקורות שיצאו לקראת עלייתו לאקרנים מהללות את הסרט, כשהוא עומד על 100% ביקורות חיוביות באתר "Rotten Tomatoes", שמתאר את "חיות הפלא" כ"נשען על המיתולוגיה העשירה של סרטי הארי פוטר ומצליח לספק ספין-אוף מצוין עם קסם משל עצמו".



לכבוד צאת "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" בחמישי הקרוב לקולנוע בישראל ובעולם אספנו חמישה סרטים שהשאירו את חותמם על הוליווד בתחום הקסם והעל-טבעי.

5. יוקרה (2006)

סרט 'הסנדוויץ'' של כריסטופר נולאן בין "באטמן מתחיל" ל"אביר האפל" נוטה להישכח בפילמוגרפיה של נולאן, אך סרט זה הוא אחד מטובי סרטי הקוסמים. הסיפור שעוקב אחרי יריבותם של שני קוסמים ליצור את תרגיל הקסם האולטימטיבי, מסלים מהר ומעניק לנו הצופים טוויסטים והפתעות בשפע. בניצוחו של נולאן יחד עם משחק מרשים של הכוכבים הראשיים כריסטיאן בייל ויו ג'קמן, הסרט סוחף מתחילתו ועד סופו. בסרט אין קסם של ממש, הרי שכל הסרט עוסק ב"מאחורי הקלעים" של תרגילי קסמים גדולים. אך בדיוק בגלל זה מקומו ראוי בחמישייה המובילה, שכן הוא הצליח להביא טוויסט חדש לז'אנר שחוק.



4. היפה והחיה (1991)

הרבה סרטי דיסני משלבים בתוכם קסם ופנטזיה. זו כנראה הסיבה שאנו ממשיכים לצפות בהם גם כשגדלנו. בין כל הסרטים, "היפה והחיה" הוא מהמשפיעים ביותר של האולפן על התודעה התרבותית. הסרט שמספר את סיפור הנסיך שמקולל להיראות כמפלצת ומתאהב בנערת הכפר שחיפשה הרפתקאה לקח את דיסני לרמה אחרת של קולנוע ואנימציה, והפך לסרט המצויר הראשון שהועמד לפרס האוסקר הנחשק "הסרט הטוב ביותר".

האלמנטים החזקים והיותר בלתי נשכחים מהסרט הם הקסומים, החל בדמות הראשית שהפכה לחיה, משרתי הבית שהפכו לכלים מזמרים ועד לוויזואל הורד המרחף בחלק המערבי של הטירה. אלמנטים אלה התגלו ככל כך פופולריים שהסרט אפילו זכה לעיבוד בברודוויי שרץ במשך שנים ארוכות.

3. סרטי הארי פוטר (2001-2011)

מצד אחד זו נראה כמו בחירה צפויה ולא מעניינת, אבל אין שום דבר מובן מאליו בסדרת סרטים הזו. מה שהחל כסדרת ספרים עם הצלחה יוצאת דופן בגילאים הצעירים, הפך מהר מאוד לתופעה קולנועית נדירה שחוצה דורות, מינים ותרבויות. סדרת הסרטים שעוקבת אחרי הנער שישן מתחת לגרם המדרגות, גרפה מיליונים בקופות, אך מעבר גם גרפה הצלחה ביקורתית חסרת תקדים לסדרת סרטים מסוג זה. בעזרת פיקוח של הסופרת ג'יי קיי רולינג כמפיקה, צוות הפקה מגובש ויחסית עקבי, ובחירת במאים מעניינת, סדרת הסרטים הזו צלחה את כל המכשולים שהפקות הוליוודיות ארוכות טווח אחרות מתמודדות עמם.

הסדרה עוררה השראה לאולפנים אחרים לנסות לשחזר את סוד הקסם עם מידות משתנות של הצלחה. מה שבטוח, עם סדרת סרטי ספין-אוף בדרך והצגה בלונדון שעלתה כעת, הקוסמים המפורסמים של הוגוורטס השאירו את חותמם בקולנוע ובתרבות לעתיד הנראה לעין.

[*]

2. טרילוגיית שר הטבעות (2001-2003)

קשה לחשוב היום על קולנוע שמשלב פנטזיה וקסם שלא מושפע קצת מהטרילוגיה האפית הזו. הסיפור של בילבו והטבעת הארורה זכה להצלחה גלובלית חסרת תקדים. אך גם ברמה הקולנועית חותמה נשאר עד היום – צילומים סוחפים, נופים מהפנטים מלווים לפסקול גדול מהחיים, ודמויות צבעוניות מרכיבות את העולם העשיר הזה, ועוררו נסיונות רבים לחקות את נוסחת הקסם בסרטים דומים. אמנם הטרילוגיה השנייה, "ההוביט", שצמחה מתוך העולם הזה, השאירה קצת תחושת אכזבה בליבנו, אך לא מספיק בשביל לערער את מעמד העל של הסרטים הללו.



1. הקוסם מארץ עוץ (1939)

אין אחד שלא מכיר את הסיפור על דורותי שהולכת לאיבוד בארץ עוץ ומחפשת בעזרת חבורה צבעונית אחר קוסם שיכול להשיב אותה הביתה. במרוצת השנים הסיפור קיבל עיבודים מכל הסוגים בקולנוע ובטלוויזיה, ואפילו בברודווי אחת ההצגות המצליחות, "Wicked", היא עיבוד מחודש לסיפור הישן. בטלוויזיה נדיר למצוא את סדרת הפנטזיה שלא תשתמש במסגרת הסיפור הזה לעלילה לאחד מפרקיה.

לסרט יש השפעה על התודעה התרבותית שמחלחלת דורות קדימה ומצליח לעמוד במבחן הזמן פעם אחר פעם. אייקונים של הסרט, ביניהם שיר הנושא "אי שם מעבר לקשת", והמשפט (הכמעט קלישאתי כבר) על כך ש"אנחנו כבר לא בקנזס" מבטיחים לסרט את המקום הראשון בדירוג שלנו.

רז דנון - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט