חדשות קולנוע וסרטים

משאל סרט השנה: מקומות 1-10

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פרויקט סיכום השנה של אתר "סרט" מגיע לרגע השיא. במסגרת הפרויקט ביקשנו מבמאי, יוצרי ומבקרי קולנוע בכירים לצד כתבי ומבקרי האתר לדרג את עשרת הסרטים האהובים עליהם בשנת 2016. הבחירה הינה מבין הסרטים הזרים שיצאו להפצה בישראל (הסרטים הישראליים נבחרו במשאל נפרד של סיכום תשע"ו) במהלך השנה החולפת. מהו סרט השנה של אתר "סרט"?
הניקוד שניתן לסרט אותו הציב המדרג במקום הראשון הוא 10 נקודות, עד לנקודה אחת לסרט שדורג במקום העשירי. ליד שם הסרט תוכלו לראות בסוגריים את מספר הנקודות הכללי שהוא קיבל. במקרה של שוויון בנקודות, הבכורה ניתנה לסרט עם מספר המדרגים הגבוה יותר.

לחלק הראשון – מקומות 11-20

10. קובו: אגדה של סמוראי (52 נקודות)

סרט האנימציה מבית היוצר של אולפן "לייקה" המצוין היווה הפתעה מרעננת בין גל סרטי האנימציה הממוסחרים ששוטף את המסך. העלילה עוקבת אחר קובו אשר חי את חיו השקטים בכפר קטן ביפן. שלוות חייו מופרת כאשר רוח מן העבר משנה את חייו ומעוררת מחדש נקמה עתיקת ימים.

"סרט מפעים בכנותו, שנותן קרדיט לצופים שלו, לא משנה מה גילם" (סרט השנה של לירון סיני)


9. הבן של שאול (54 נקודות)

זוכה פרסי האוסקר וגלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר הוא סרט שואה מהסוג שלא ראיתם עד כה. מבלי סנטימנטליות, הלבנה של המציאות או היגררות לקיטש, מציג סרטו ההונגרי של לסלו נמש באופן ישיר את מכונת ההשמדה הגרמנית דרך נקודת מבטו של יהודי גרמני שנאלץ להיות זונדר-קומנדו באושוויץ.

"סרט עוצמתי ומזעזע שאי אפשר להוציא מהראש" (סרט השנה של הלמינה גרופר)



8. מכונת הכסף (70 נקודות)

במאי הקומדיות אדם מקקיי, בסרטו הדרמטי הראשון, מצליח לעשות את הבלתי ייאמן ולעבד ספר המבוסס על הקריסה של הכלכלה בארה"ב באמצע שנות ה-2000 בעקבות המשכנתאות בשוק הנדל"ן, לסרט קצבי, מהיר, ערוך היטב ובעל מסר חד לגבי הבטן האפלה של הקפיטליזם העולמי.

"הוא לא מושלם, אבל זה בהחלט סרט חכם, מרענן, מעמיק, סוחף ומהנה" (סרט השנה של אבנר שביט) "דוגמא לאופן בו בימוי מבריק מצליח להפוך נושא 'משעמם' על הנייר לסרט מרתק ומהנה" (סרט השנה של אלעד שלו)



7. חדר (79 נקודות)

אמא ובן כלואים בתוך חדר אחד ע"י מטורף שכלא את האם והכניס אותה להריון. הילד בן ה-5 בילה את כל חייו בשבי במרתף ומעולם לא ראה את העולם החיצון. כך מתחילה עלילת הסרט שאמנם נשמעת כסרט אימה, אך הופכת לסרט אופטימי ומרגש על האפשרות לגאולה ועל היכולת האנושית לבנות חיים במציאות בלתי אפשרית. הסרט זיכה את ברי לארסון בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר והיה מועמד לשלושה פסלונים נוספים.

"הסרט כולל את אחד מהשיאים הדרמטיים הכי חזקים שראיתי בשנים האחרונות" (סרט השנה של תומר קמרלינג) "מעולם לא היה סרט שהלך איתי בלב ובמחשבה כל כך הרבה זמן אחרי שצפיתי בו כמו הסרט הזה" (סרט השנה של מיכל קליינברג)



6. האיש שנולד מחדש (79 נקודות)

סרטו של אלחנדרו גונסלס אינאריטו זיכה אותו באוסקר הבימוי זו השנה השנייה ברציפות לאחר "בירדמן" והיה היפוכו הסגנוני של סרטו הקודם. הסרט, אשר זכה אף בגלובוס הזהב לדרמה הטובה ביותר, עוקב אחר מסע ההישרדות של הצייד יו גלאס (ליאונרדו דיקפריו אשר זכה באוסקר ראשון בקריירה) שנפצע באורח קשה והושאר למות על ידי חבר קבוצתו.

"הדמות שטום הארדי גילם ריתקה אותי ומלווה אותי עד היום" (סרט השנה של דלית כהן)



5. אמריקן האני (84 נקודות)

סרט המסע של אנדריאה ארנולד, אשר זכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן, עוקב אחר צעירה שבאה מרקע של מצוקה, שמצטרפת לחבורה של צעירים שנפלטו מהחברה האמריקאית שנוסעים ברחבי ארה"ב ומוכרים מנויים למגזינים. זהו מסע אפיזודיאלי, המציג פיסות קטנות של חיים, סרט מלא באהבת אדם שמצריך אורך רוח אך מתגמל בגדול.

"סרט שלכאורה לא קורה בו הרבה אבל מתרחשים בו דברים גדולים" (סרט השנה של עופר ליברגל)

"סרט מרחיב ריאות ולב שאין בו דקה מיותרת" (סרט השנה של יעל שוב)



4. המפגש (87 נקודות)

סרט מד"ב מהסוג שלא רואים בכל שנה. כזה שבמקום להתמקד באפקטים מיוחדים, מעדיף לחקור את האופציה ליצור קשר עם צורות חיים חיצונית באמצעות בחינה של מציאת שפה משותפת בין בני האדם לחייזרים. העלילה מתחקה אחר חלליות מסתוריות אשר נוחתות במספר נקודות על כדור הארץ, קבוצת מדענים וביניהם חוקרת השפה לואיז בנקס (איימי אדמס) נשלחת לחקור את העב"מים.

"פונה אל הרגש והאינטלקט יחד מבלי לזלזל בקהל" (סרט השנה של אורון שמיר)

"סרט חכם ומרתק שמספק את אחד מהרגעים הקולנועיים המרגשים של השנה" (סרט השנה של ערן איצקוביץ)



3. אנומליסה (88 נקודות)

7 שנים עברו מאז סרטו האחרון של התסריטאי המבריק צ'ארלי קאופמן ("שמש נצחית בראש צלול"), וכמו תמיד הוא הפתיע עם סרט אנימציה בסטופ-מושן למבוגרים, שמצליח לשלב פחד קיומי, כמיהה לקשר בין אנשים ואת הסצנה המוסיקלית המרגשת של השנה שיוצרים יחד סרט הומני וחכם שפונה לרגש ולאינטלקט כאחד. הסרט עוקב אחר כותב ספרי הדרכה שפוגש בבית מלון נציגת מכירות שעשויה או לא להיות אהבת חייו.
"מסה וירטואוזית של רגש, כישרון וגאונות צרופה" (סרט השנה של מור קומפני)



2. לה לה לנד (134 נקודות)

סרט השנה של רון פוגל, מרט פרחומובסקי, ארז דבורה, נועה לוי, הדר אורלנוב ובנימין טוביאס. המיוזיקל של דמיאן שאזל ("וויפלאש") בכיכובם של ראיין גוסלינג ואמה סטון, כבש את לב המבקרים ונחשב למועמד המוביל לזכייה באוסקר. הסרט מספר סיפור אהבה מוזיקלי של פסנתרן ג'ז קשה יום ושחקנית מתחילה בלוס אנג'לס.

"חגיגה של צליל וצבע שסוחפת את הצופה ומוציאה אותו חסר נשימה" (סרט השנה של רון פוגל)

"אחרי "וויפלאש" המושלם, שאזל מוכיח סופית שהוא אחד מהקולנוענים הגדולים של התקופה" (סרט השנה של מרט פרחומובסקי)

"התאהבתי בסרט הזה ממבט ראשון" (יאיר הוכנר)



1. מנצ'סטר ליד הים (151 נקודות)

סרט השנה של אתר "סרט" עם לא פחות מ-21 מבקרים שהכלילו אותו בעשירייה. דרמה אנושית וקטנה בכיכובו של קייסי אפלק, שגם זכה ברוב קולות בתואר שחקן השנה של האתר. הסרט מספר את סיפורם של שני האחים למשפחת צ'נדלר לאחר שג'ו, האח הבכור למשפחה נפטר, הופך האח הצעיר, לאפוטרופוס של בנו היתום של ג'ו.

"סרט עם לב ענק ומדמם – יצירת מופת מודרנית" (סרט השנה של דין קליין)

"יצירה ענקית, חד פעמית, כזאת שלא תרפה ממכם זמן רב אחרי הצפייה" (סרט השנה של זוהר צלח)

"לפעמים כל מה שצריך כדי ליצור סרט אדיר הוא פשוט סיפור, בימוי ומשחק מהשורה הראשונה" (ערן איצקוביץ)



המשתתפים במשאל:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר בכיר), יוחאי גורלי (עורך מדור טלוויזיה), הדר אורלנוב (אחראית רשתות חברתיות), מור קומפני (מבקרת), ערן איצקוביץ (מבקר), דין קליין (מבקר), כתבים: זוהר צלח, הלמינה גרופר, קארין דובינסקי, מתן שאווטר יניב, שרון טהר, נועה לוי, קרן קוצ'ר, ניצן המבורג

מבקרי קולנוע: יעל שוב (טיים אאוט), אבנר שביט (וואלה), נטליה ירמין (NRG), עידו רוזן (רשת), תומר קמרלינג (פנאי פלוס), מרלין ויניג (סלונה), ארז דבורה (ynet), עופר ליברגל (סריטה), דלית כהן (ישראל היום), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), לירון סיני (מאקו) אורון שמיר (עכבר העיר), מיכל קליינברג (nana10)

אנשי קולנוע: אסף פולונסקי (במאי, "שבוע ויום"), בועז ארמוני (במאי, "מסווג חריג")" ענר פרמינגר (במאי, "החיים בינתיים")", ענת וובנובוי (במאית, "פיתוי בע"מ"), דני לרנר (במאי, "קירות"), מרט פרחומובסקי (מקים מאגר העדויות של הקולנוע הישראלי)
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ מנצ'סטר ליד הים (עמוד סרט)
חץ לה לה לנד (עמוד סרט)
חץ אנומליסה (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט