חדשות קולנוע וסרטים

צפו ב-70 סרטים חינם של בית הספר לקולנוע "מעלה"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בשבוע שעבר התקיים טקס מיוחד בבית הנשיא בהשתתפות נשיא המדינה רובי ריבלין ורעייתו נחמה לצד השחקנים יבגניה דודינה והילאל כאבוב לכבוד בית הספר לקולנוע "מעלה" ופרויקט 70 סרטים ל-70 שנות המדינה שהעלה בית הספר בחינם ליוטיוב. עורך האתר אלעד שלו היה שם
בית הספר לקולנוע "מעלה" בירושלים פתח לרגל יום העצמאות ערוץ יוטיוב מיוחד ובו 70 מסרטיו יוצעו לצפייה ללא תשלום. הסרטים, שזוכים להצלחה בפסטיבלים בעולם, מוקרנים בכנסים, מוסדות לימוד ועוד – ועתה 70 מהם ייפתחו ללא תשלום לקהל הרחב. קהילות יהודיות רבות ומוסדות שונים משתמשים בחומרים של "מעלה" והמהלך נעשה לאור ההצלחה הרבה שיש לסרטי הבוגרים של "מעלה" בקהילות יהודיות ובארגונים בעולם והביקוש להם.

"מעלה" נוסד לפני 29 שנים, עבור הציבור הדתי לאומי. במהלך השנים פילס את דרכו, תוך שהוא מגבש את זהותו כביה"ס בעל אג'נדה יהודית פלורליסטית. בביה"ס למדו ולומדים סטודנטים דתיים, חילוניים וחרדים, שיוצרים את סיפוריהם מהקונפליקטים והעולמות מהם הם באים ולאורך השנים בוגריו הוציאו סדרות וסרטים מצליחים בהם "שטיסל", "סרוגים", "בין העולמות" ו"שבאבניקים".

בשבוע שעבר אירחו נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו נחמה ריבלין בבית הנשיא את יוצרי בית הספר לקולנוע "מעלה". במפגש התקיים שיח בנושא הקולנוע ככלי משקף ומשנה מציאות בהשתתפות נטע אריאלי מנהלת ביה"ס, השחקנים יבגניה דודינה והילאל כאבוב ("פאודה") והבמאים ענת צוריה, אלירן מלכא ועמיחי גרינברג.

[*]

(ראובן ריבלין ורעייתו עם יבגניה דודינה, הילאל כאבוב ויוצרים נוספים מ"מעלה". צילום: חיים צח, לע"מ)

ריבלין אמר "כשהייתי צעיר הקולנוע היה עבורי מפלט" וסיפר איך התחמק משיעורי כינור ומימי בית ספר ארוכים והלך לקולנוע במקום "כמו חדר בריחה עם מציאות חלופית". הוא דיבר על קולנוע כהזדמנות "לראות מקומות, להכיר תרבויות וזהויות שלא חשבנו שנוכל לפגוש במציאות לעולם". הנשיא ציין שבשנה הבאה יציין בית הספר שלושים שנה בהם שינה תפיסה ומציאות: "היום זה נראה טבעי מאוד לראות סדרות וסרטים שמופיעים בהם גיבורות וגיבורים חובשי כיפה ומטפחות. המובן מאליו הזה לא היה קיים בלי 'מעלה', שעשה מהפכה של ממש בישראליות וגם שינוי של ממש בתוך הציבור הדתי לאומי", אמר הנשיא. עוד הוסיף ריבלין כי "מעלה" הפך למרחב בטוח שבו אפשר לשאול שאלות קשות על הזהות הדתית-לאומית. "זהו מרחב שבו אפשר לתת קול ובמה למגוון הזהויות של הציבור ולהכיר אותו לציבורים אחרים, ובכל יום הוא מוכיח שוב את המובן מאליו, את הסוד הגדול של הקולנוע, שבסוף, החוויות האנושיות הבסיסיות ביותר מרגישות אותו הדבר. ככל שמכירים יותר, מרגישים קרובים יותר. ככל שמכירים יותר, אפשר להבין יותר ואפשר להרגיש חלק מאותו השלם", ציין ריבלין.

[*]

(עורך האתר אלעד שלו עם השחקנים יבגניה דודינה והילאל כאבוב בבית הנשיא)

השחקנית יבגניה דודינה, שזכתה למחמאות רבות מריבלין שאמר לה "את כישרון צרוף. נשיאים מתחלפים, אחת כמוך נולדת פעם בדור", דיברה על השתתפות בסרטי סטודנטים: "כשאני באה לעשות סרט סטודנטים המילה 'סטודנטים' לא קיימת בשבילי. אני באה לעשות סרט. הדבר הכי חשוב בשבילי זה הכישרון של היוצר, כי זה כמו להתחתן".

השחקן הילאל כאבוב דיבר על המסע עם "מעלה" בארה"ב עם הסרט "חסימות" ועל החוויה לייצג את ישראל בתור ערבי ישראלי: "בהתחלה היה לי קשה לצאת בתור שחקן ערבי ישראלי שגר ביפו, שחווה על עצמו את הקונפליקט. אבל מה שעזר זה שבית הספר 'מעלה' נתן לי את כל החופשיות לצאת ולספר את סיפור החיים שלי". עוד הוא הוסיף: "זה ממש קשה להיות פה אזרח ערבי. אני שמח שהצלחתי להראות לאנשים שם שכן אפשר לחיות ביחד. אני שמח שהצלחתי לדבר עם סטודנטים והצלחתי לשנות קצת מהתפיסה שלהם שכן אפשר לחיות ביחד ולהגיע לשלום".

לכניסה לערוץ היוטיוב של "מעלה": לחצו כאן
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט