חדשות קולנוע וסרטים

ממש לא משחק ילדים: המשחקים הרצחניים של סרטי האימה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סרטי אימה לרוב נעים לכיוון מפלצת או רוצח מפחיד הרודף חבורת גיבורים והורג אותם זה אחר זה. אך לעיתים מנסים תסריטאי סרטי האימה לצאת מגבולות הז'אנר. הם מנסים ליצור משחק חדש ומקורי אשר נוצר במיוחד בכדי להפתיע את הקהל. לכבוד צאת הסרט "מת או חובה" אספנו עבורכם רשימת סרטים המבוססים על משחקים קטלניים
בסוף השבוע ייצא לאקרנים סרט האימה "מת או חובה" על נסיעת חברים למקסיקו שמסתבכת כאשר משחק תמים של אמת או חובה בין חברים הופך קטלני. ככל שהמשחק מתקדם המשימות משתכללות והשחקנים נענשים על אי אמירת אמת או סירוב להעז ולהתחייב למשימת החובה . לכבוד הסרט אספנו 5 סרטים דומים העוסקים במשחקים מדממים במיוחד



המסור

סרטו הקלאסי והראשון של הבמאי ג'יימס וואן והתסריטאי לי וונל הוא חגיגה שלמה של מתח ופילוסופיה. בעוד שהסדרה נהפכה עם הזמן לחגיגה של דם, איברים וגועל אמיתי שהרס את הפרנצ'ייז, הסרט הראשון היה פשוט ונהדר. אדם מסתורי שחוטף אנשים אל תוך מלכודות מתוחכמות שהדרך יציאה ממנה היא מדממת וקשה.

הסרט עקב אחרי לורנס גורדון (קארי אלווס ששיחק את ווסטלי ב"הנסיכה הקסומה") אשר מוצא את עצמו בחדר שירותים מסתורי יחד עם אדם זר (לי וונל עצמו) וגופה . רגליהם קשורות בשרשרת והפריט היחיד שנמצא לצידם הינו מסור. אחרי ניסיון, הם מגלים כי המסור אינו חזק מספיק בכדי לחתוך את השרשרת, אך הוא כן חזק דיו כדי לחתוך את הרגל עצמה.

הסרט הזה מלא בנרטיב מקורי ואלמנטים שב-2004 נחשבו למהפכניים. יותר מהכול, האלמנט המהפכני במסור הייתה העובדה כי האדם המסוים הזה, אשר מודבק לו הכינוי ג'יגסו, הוא אנטגוניסט פילוסופי שכל רצונו הוא שבני האדם יעריכו את חייהם. פילוסופיה שאיננה שגויה רוב הזמן, מה שהופך את "המסור" גם לסרט אימה מורכב למדי.



וייל

חבורת חברים פרועה חוזרת מטיול ופוגשת בטרמפיסטית. לפתע החבורה מוצאת את עצמה ללא כלי רכב, נעולים בבית מוזר ועם מכשיר קטן מחובר לצווארם. הם מבינים כי הטרמפיסטית עבדה עליהם וחטפה אותם. אם חשבתם שעד כה זה נשמע מוזר, חכו. קול טלוויזיוני נשמע לפתע ומספר כי המכשיר הקטן הזה מחובר למיכל הממוקם בתוך הגולגולת שלהם. מיכל המיועד להעברת כימיקלים מהמוח אשר נוצרים אך ורק כאשר המוח נמצא במצב של כאב עצום. על מנת להשתחרר, יש להם 22 שעות לענות את עצמם כדי להוציא את הכימיקלים.

"וייל" הוא סרט שמאוד רכב על גל ההצלחה של "המסור". אל תנסו למצוא בסרט כל היגיון בסיסי או משמעות יתרה על מה שקורה בעלילה, אך עם זאת הסרט כן מצליח למתוח את הצופה בהרבה צעקות. חלק נכבד מהעינויים בסרט נשען על העולם היום-יומי ולא על מלכודות מוזרות כמו בסרטי ההמשך ל'מסור'. סצנה אחת משתמשת במגהץ רותח המונח על גבה של בחורה וסצנה אחרת עוסקת בהוצאת הציפורניים של בחור אחר. ישנה סצנה אחת שלא אפרט עליה משמירת ההפתעה אך היא ללא ספק גורמת לכל סרטי "המסור" להיראות תמימים כמו סרטי דיסני ופיקסאר.

[*] 31

רוב זומבי הוא אחד הבמאים האייקוניים ביותר בסרטי האימה וגם אחד מבמאי הסלאשרים האהובים על כתב זה. ="31" לוקח את כל מה שהכרתי ואהבתי אצל הבמאי לרמה אחרת. הסיפור הוא בדיוק מה שציפיתם מכל הסרטים שלו. חמישה עובדי קרקס מטקסס נחטפים ונאלצים להגיע ל'עולם הרצח' בו הם מוכרחים להשתתף במשחק '31'. חוקי המשחק פשוטים: יש להם 12 שעות לשרוד כנגד חבורת ליצנים רצחניים המבקשים לשחוט אותם.

חובבי רוב זומבי ממש לא יופתעו מכל דקה בסרט. מהשתתפותה המי סופר כמה של שרי-מון זומבי בסרט של בעלה ועד חבורת הליצנים המרושעת שמאוד מזכירה את "בית 1,000 הגופות" הקלאסי. רוב זומבי אמנם כבר לא יוצר יצירות מופת כמו בתחילת שנות האלפיים, אבל עדיין מצליח לספק את הסחורה עבור מעריציו.

[*]

קיוב

מותחן פסיכולוגי שמושיב אותך על הכיסא, בלחץ, בחוסר נוחות, בתזוזה מתמדת ולא מצליח להרגיע אותך עד לסיומו. "קיוב" הינו המשחק היחיד ברשימה הזו שאיננו מפחיד או מגעיל, העינוי שבו הוא קלסטרופובי וחונק מעצם היות הצופה במקום אחד כל הזמן. הסרט עוקב אחרי חבורת זרים המוצאת את עצמה מלוכדת בתוך מבוך קוביות אימתני המשתנה בכל דקה ועת.

בעוד ששאר סרטי האימה זונחים דברים מיותרים כמו דמויות וחיבור הצופה אליהן, "קיוב" נותן לדמויות שלו את הזמן ואת המקום לפעול. הם כל דקה מנסים להציל את חייהם והקהל לא שוכח אותם רגע אחרי שיצא מהאולם. סרט מורט עצבים שאתם ממש לא יכולים לכבות את הראש כאשר אתם צופים בו.



חדר בריחה

הסרט החדש ביותר ברשימה יצא לאקרנים רק לפני שלושה חודשים בישראל וניסה לרכוב על טרנד חדרי הבריחה שנסק ברחבי העולם. העלילה עוקבת אחר טיילר שחוגג יום הולדת 30. כריסטן חברתו מפתיעה אותו ואת חבריהם בכרטיסים לחדר בריחה הכי יוקרתי בלוס אנג'לס. יש להם שעה אחת, לחדר יש יציאה אחת, השעון מתקתק והמשחק הופך למציאות. במהרה הם יבינו שאין על מי לסמוך במשחק ורצונם לשרוד יגרום להם להפר את כל הכללים.

למרות השם המבטיח, הסרט היה אכזבה גדולה גם מבחינה קופתית, לאחר שזכה להכנסות זעומות במקומות הספורים בהם שוחרר, וגם מבחינת הגולשים שנתנו ל"חדר בריחה" ציון של 4.5 בלבד באתר IMDB, בעוד גולשי האתר שלנו היו עוד יותר אכזריים עם ציון של 3.8 מתוך 10.

מתן יניב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ מת או חובה (עמוד סרט)
חץ חדר בריחה (עמוד סרט)
חץ קיוב (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט