חדשות קולנוע וסרטים

המועמדים לגלובוס הזהב: "כוכב נולד" ו"סגן הנשיא" מובילים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המועמדים לטקס גלובוס הזהב היוקרתי פורסמו היום כשאת הרשימה מובילה הדרמה המוזיקלית של בראדלי קופר והסאטירה של אדם מקיי. מהם הסרטים הנוספים שקיבלו מועמדויות בקטגוריית הסרט הדרמטי והסרט הקומי ומהן התכניות המובילות שמועמדות לפרסים?
המועמדים לגלובוס הזהב, הטקס השני בחשיבותו לאחר האוסקר, פורסמו היום (חמישי), כאשר הסרטים עם מספר המועמדויות הרב ביותר הם "כוכב נולד" בבימויו ובכיכובו של בראדלי קופר שזכה לחמש מועמדויות, כולל מועמדות כפולה לקופר על הבימוי והמשחק, והסאטירה "סגן הנשיא" של אדם מקיי עם שישה מועמדויות. הטקס ייערך ב-6 לינואר ויונחה על ידי אנדי סמברג ("ברוקלין 99") וסנדרה או.

הסרטים המועמדים בטקס נבחרים על ידי תא העיתונאים הזרים בהוליווד. בניגוד לאוסקר מתבצעת בגלובוס הזהב הפרדה בין סרטים קומיים/מוזיקליים לבין סרטים דרמטיים (למרות ששניים מהסרטים המועמדים בקטגוריית הדרמה השנה הם לא פחות מוזיקליים מדרמטיים). לפרס סרט הדרמה הטוב ביותר מועמדים "כוכב נולד", "שחור על לבן" של ספייק לי, "אם רחוב ביל היה יכול לדבר" של במאי זוכה האוסקר "אור ירח" בארי ג'נקינס, "רפסודיה בוהמית" על להקת קווין וסרט הקומיקס "הפנתר השחור".

בקטגוריית הסרט הקומי/מוזיקלי מועמדים "סגן הנשיא" על סגן נשיא ארה"ב בתקופת בוש דיק צ'ייני, סרטו של יורגוס לנתימוס "המועדפת", סרטו של פיטר פארלי "הספר הירוק", הלהיט "עשיר בהפתעה" ו"מרי פופינס חוזרת". בגזרת הבמאי הטוב ביותר מפציע אלפונסו קוארון עם סרטו המקסיקני "רומא", שנחשב לאחד הסרטים הטובים של השנה החולפת ומתחרה גם בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר, ולצידו קופר, פארלי, ספייק לי ואדם מקיי. בין המאוכזבים עם מספר נמוך עד אפסי של מועמדויות ניתן למצוא סרטים כמו המערבון "האחים סיסטרז" של ז'אק אודיאר שעלה בסוף השבוע בישראל, "האדם הראשון" של דמיאן שאזל על ניל ארמסטרונג ו"ילד יפה".

קופר זכה כאמור גם למועמדות בקטגוריית המשחק הדרמטי, כשלצידו מתחרה בין היתר ראמי מאלק המגלם את פרדי מרקורי ב"רפסודיה בוהמית". כוכבים כמו כריסטיאן בייל ("סגן הנשיא") ורוברט רדפורד ("הג'נטלמן והאקדח") יתחרו על פרס השחקן הראשי הקומי. בקטגוריית השחקנית הדרמטית מתחרות בין השאר ליידי גאגא ("כוכב נולד") וניקול קידמן ("הרסנית"), כשבקטגוריה הקומית המקבילה ניתן למצוא את שרליז ת'רון ("ואז הגיעה טלי") ואמילי בלאנט ("מרי פופינס חוזרת").

הבדל נוסף מטקס האוסקר, הוא העובדה שגלובוס הזהב מחלק גם פרסים לתכניות הטלוויזיה המצטיינות של השנה. בקטגוריית הדרמה יתחרו העונה האחרונה של "האמריקאים", הלהיט הבריטי "שומר ראש", סדרת האקשן "להרוג את איב" והסדרות "פוזה" ו"השיבה הביתה". בגזרה הקומית יתחרו "שיטת קומינסקי", גברת מייזל המופלאה", "ילדותי" עם ג'ים קארי, "בארי" ו"המקום הטוב".

[*] רשימת המועמדים המרכזיים

סרט הדרמה: "רפסודיה בוהמית", "אם רחוב ביל היה יכול לדבר", "כוכב נולד", "הפנתר השחור", "שחור על לבן"

הסרט הקומי/מוזיקלי: "הספר הירוק", "מרי פופינס חוזרת", "סגן הנשיא", "עשיר בהפתעה", "המועדפת"

הבמאי: אלפונסו קוארון ("רומא"), אדם מקיי ("סגן הנשיא"), בראדלי קופר ("כוכב נולד"), פיטר פארלי ("הספר הירוק"), ספייק לי ("שחור על לבן")

התסריט: "סגן הנשיא", "הספר הירוק", "רומא", "המועדפת", "אם רחוב ביל היה יכול לדבר"

הסרט הזר: "רומא" (מקסיקו"), "כפר נחום" (לבנון), "מנגינה ללא מחבר" (גרמניה), "נערה" (בלגיה), "המשפחה שלי" (יפן)

סרט האנימציה: "משפחת סופר-על 2", "אי הכלבים", "מיראי", "ראלף שובר את האינטרנט", "ספיידרמן: ממד העכביש"

השחקן הראשי בסרט דרמה: בראדלי קופר ("כוכב נולד"), ווילם דפו ("בשערי הנצח"), לוקאס הדג'ס ("ילד מחוק"), ראמי מאלק ("רפסודיה בוהמית"), ג'ון דיוויד וושינגטון ("שחור על לבן")

השחקן הראשי בסרט קומי: כריסטיאן בייל ("סגן הנשיא"), לין-מנואל מירדנה ("מרי פופינס"), ויגו מורטנסן ("הספר הירוק"), רוברט רדפורד ("הג'נטלמן והאקדח"), ג'ון סי.ריילי ("סטן ואולי")

השחקנית הראשית בסרט דרמה: ליידי גאגא ("כוכב נולד"), גלן קלוז ("האישה"), ניקול קידמן, ("הרסנית"), מליסה מקארתי ("Can You Ever Forgive Me?"), רוזמונד פייק ("מלחמה פרטית")

השחקנית הראשית בסרט קומי: אמילי בלאנט ("מרי פופינס חוזרת"), אוליביה קולמן ("המועדפת"), אלזי פישר ("כיתה ח'") שרליז ת'רון ("ואז הגיעה טלי") קונסטנס וו ("עשיר בהפתעה")

שחקן המשנה: מהרשלה עלי ("הספר הירוק"), טימותי שאלאמה ("ילד יפה") אדם דרייבר ("שחור על לבן") ריצ'רד אי.גרנט ("Can You Ever Forgive Me?"), סם רוקוול ("סגן הנשיא")

שחקנית המשנה: איימי אדאמס ("סגן הנשיא"), קלייר פוי ("האדם הראשון"), רג'ינה קינג ("אם רחוב ביל היה יכול לדבר"), אמה סטון ("המועדפת"), רייצ'ל ווייז ("המועדפת")

סדרת הדרמה: "להרוג את איב", "פוזה", "האמריקאים", "שומר הראש", "השיבה הביתה"

הסדרה הקומית: "בארי", "המקום הטוב", "ילדותי", "שיטת קומינסקי", "גברת מייזל המופלאה"

המיני סדרה או סרט הטלוויזיה: "רצח אופי", "הרצח של ורסצ'ה", "הבריחה מדאנמורה", "חפצים חדים", "שערורייה אנגלית למדי

השחקן הראשי בסדרת דרמה: ג'ייסון בייטמן ("אוזרק"), סטיבן ג'יימס ("השיבה הביתה"), ריצ'רד מאדן ("שומר הראש") בילי פורטר ("פוזה"), מת'יו ריס ("האמריקאים")

השחקנית הראשית בסדרת דרמה: קטרינה באלף ("זרה), אליזבת מוס ("סיפורה של שפחה"), סנדרה או ("להרוג את איב"), ג'וליה רוברטס ("השיבה הביתה"), קארי ראסל ("האמריקאים")
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט